İçeriğe Yönlendir

Kuga - TDCI Otomatik Turbo Şarj Arızası


Mustafa Taşdemir_2

Recommended Posts

Mustafa Taşdemir_2
(düzenlendi)

Aracım seyir halinde iken , zaman zaman motor arıza ikazı vermekte , daha sonra kendiliğinden ortadan kalkmaktaydı, Şu anda Şanlıurfa da bulunduğumdan yetkili serviste aracı cihaza bağlayarak , turbo şarj ve fren vakum arızası tespit ettiklerini, ancak aracı daha detaylı inceleme yapmak üzere , ikame araç vererek servise bırakmamı istediler. Şimdilik sonuçlarını merakla beklemedeyim. Yine de konu hakkında fikirlerinizi, önerilerinizi yazabilir misiniz?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi senin kuga daha yeni Powershift şanzıman sorunu giderilmişti, şimdide turbo arızası alıyorsun. Abi senden sonra dizel araba almaya korkar oldum. Benzinli arabadan yapacağın tasarufun fazlasını şanzımana , harcadın :( 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mustafa Bey geçmiş olsun. 

Herhangi bir ses yada başka bir belirti varmıydı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

sıfır mı aldınız

kaç km de?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 13.11.2017 at 15:30, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mustafa Bey geçmiş olsun. 

Herhangi bir ses yada başka bir belirti varmıydı. 

hayır herhangi bir ses yoktu, sadece 120 km hızla giderken , gaza yüklendiğimde turbonun devreye girmemesi sonucu güç kaybettiğini , hızlanmada ivme kazanmadığını ve akabinde motor arıza lambası yanması sebebiyle 

 

On 13.11.2017 at 22:16, Çağlar Bayur yazdı:

sıfır mı aldınız

kaç km de?

araç 130,000 km de ikinci el almıştım

On 13.11.2017 at 10:20, Ali Darbaz yazdı:

Abi senin kuga daha yeni Powershift şanzıman sorunu giderilmişti, şimdide turbo arızası alıyorsun. Abi senden sonra dizel araba almaya korkar oldum. Benzinli arabadan yapacağın tasarufun fazlasını şanzımana , harcadın :( 

evet kötü bir şansızlık, yalnız aracı kızım kullanıyor, bende her an ulaşamayacağım bir mesafede , bu sebeple en ufak bir sorun yaşamasında aracı servise götürmesini öneriyorum. servis şu an parça değişiminden ziyade gerekli bakımları yaparak ( 775 tl masraf ödendi)aracı teslim etti, belki birdaha bu sorunu uzun süre yaşayamayabilirsiniz dedi ancak ikinci bir arıza sözkonusu olduğunda turbo şarj değişimi yapılması zorunlu dedi. bakalım sonu ne olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Taşdemir_2
On 13.11.2017 at 15:30, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mustafa Bey geçmiş olsun. 

Herhangi bir ses yada başka bir belirti varmıydı. 

ses yoktu, ancak zaman zaman güç kaybı yaşaması ve akabinde  motor arıza uyarı lambası yanmaktaydı,

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Mustafa Taşdemir_2

Turbo şarzı temizlettirdim, vakum pompası değişti, şimdi sıfır gibi oldu. Özellikle dizel Ford Kuga Tüm kullanıcı arkadaşlarıma aracın yakıt tankına , full doldurtmamak kaydıyla yani sadece yakıt tankında çeyrek depo kaldığında ,5,000 km bir WURT enjektör temizleyici koymalarını tavsiye ederim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 saat önce, Mustafa Taşdemir yazdı:

Tüm kullanıcı arkadaşlarıma aracın yakıt tankına , full doldurtmamak kaydıyla yani sadece yakıt tankında çeyrek depo kaldığında ,5,000 km bir WURT enjektör temizleyici koymalarını tavsiye ederim. 

1 kutu temizleyiciyi çeyrek depo yakıta mı karıştırılmalı yani?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

1 kutu temizleyiciyi çeyrek depo yakıta mı karıştırılmalı yani?

Aman aman

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Tam dolu depoya bile atmam :) 

Petrolcü 10 tonluk deposuna atsın 1 kutu Würth anca öyle.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
36 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Tam dolu depoya bile atmam :) 

Petrolcü 10 tonluk deposuna atsın 1 kutu Würth anca öyle.

Milk' ten ağzı fire, yoğurdu üf üf eating.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

würtmü ne gerek var yavv lpg miss yakıt. 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
9 dakika önce, Ali Gök yazdı:

würtmü ne gerek var yavv lpg miss yakıt. 

Piknik tüpü :biggrin:

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Aracım Ford Kuga 2015 benzinli 4x4, bende de ara ara motor arıza uyarısı çıkıyordu. Servis “P2227 kodlu DTC görülmüştür MAP sensörünün arızalı olduğu tespit edilmiştir” dedi. Değişimden sonra uyarı bir daha gözükmedi. Sizinki dizel olduğu için farklı da olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Taşkın

Sizin anlattığınız olay biraz partikül filtresiyle alakalı gibi geldi daha önce 2000 Seat cordoba da başıma geldi mazot pompasını sökeceklerdi neredeyse allahtan servisin biri akıl etti filtre sensörü değişti ve 2 yıl önce qashqai de turbo hortumu yolda çatladı araba çekişden düştü arıza lambası yandı değiştirdik tabii hemen ama turbuyu açana kadar 5-10 km full devir kullandım

turbo ile yakıtın ne alakası var anlamadım

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Taşdemir_2

Turbo şarj arızası nedeni sadece turbo dan kaynaklanmıyor, bir sürü sebebi var denmekte , ben sayfayı turbo şarj arızası olarak açtım, burada önemli olan doğru fikirlere ulaşmak amacıyla paylaştım. Büyük bir ihtimalle enjektörlerin kirlenmesinden kaynaklanan bir durum sözkonusu olması sebebiyle dizel araçlar için WURT enjektör temizleyici depoya koydurdum ve çeyrek depo yakıt aldım , yaklaşık 250 km mesafe gittikten sonra depoyu fulledim. devir saati 3 bin civarına geldiğinde turbo şarj yani motor arızası vermekte idi. 3 bin deviri geçmeyen araç şu anda yaklaşık 6 bin km yol yaptım 4 bin ,5 bin devirlere kadar aracı zorladım , zerre kadar bir performans problemi yaşamadım. Kötü yakıt kullanılması sonucu enjektörlerde meydana gelen yağlanma/kirlenme sebebiye turbo şarj arızası verebileceğini arzetmişlerdi. sadece yaşadığım bu olayı paylaşmak istemiştim. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

wurt depoda en az 10 lt. mazot varken kullanılır, daha azında enjektör kesebilir,  10 lt. ve üstünde asla zarar vermez.

 

asla koymam-depo dolu olacak yoksa duman eder- 10 tonluk depoya atılsa oradan yakıt alsam bile kullanmam diyen arkadaşlar, kusura bakmayın yanlışsınız, birşey olmaz, wurth-berner-tunap  dediğiniz şekilde zarar verseler bu firmalar duman olurdu, yok öyle bir dünya, korkmanıza gerek yok, bu ürünler temizleyici ve koruyucu ürünlerdir, sağlam araca zarar vermez aksine korur....

 

haaa her 5000 de bir kullanmak şart değil, 20- 30 binde bir kullanın gerek yok sık kullanmanıza, temiz mazot olsun ve devirli kullanın yeter, ancak sürekli şehir içi kullanılan araçlarda sık kullanın, ona laf yok, gerekli çünki....

 

 

bu arada ufak bir not: servisler bakmayın özelliklede fiat servislerine, motor iç temizleyiciler sadece şu hallerde kullanılır, yoksa zararlıdır,

 

motor yağı çoook uzun zaman değişmemiş ve çamurlaşma yaptıysa, yağ değişimi yapılmadan önce kullanılır

yada motor sökülüp tamir gördüyse, içi açıldıysa üst kapak silindir krank vs. tam açılacak yani, o zaman kullanmadan önce içeride kalabilecek artıkları kirleri  vs. halletmek için kullanılır...

 

başka şekilde kullanılmaz, ille kullanacaksanız 250 bin km. de bir gibi uçuk km ler yapacaksınızki o zaman bile kullanmak gereksizdir, yağ değişimi zamanında ve kaliteli yağ ile yağılan araçlarda hiçbir zaman kullanmaya bile gerek yoktur demekse en doğrusudur, bilginize....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

10 lt. ve üstünde asla zarar vermez.

üretici böyle mi yazmış kutusundaki kullanma talimatına?

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

üretici böyle mi yazmış kutusundaki kullanma talimatına?

cc de zarar vermez yazıyormuki :)  wurth dedimmi hemen geliyorsun bakıyorum, cc desek ses etmeyeceksin ama....

 

birşey olmaz merak etme...

 

10 lt olayını adamlara sormuştum, oradan öğrendiydim, ayrıca en az çeyrek depo diye yazar açıklamada, kaç lt. mesela benim minik depolu festada çeyrek litre?

 bunun sürekli kullanım dozajıda var, yani her depoda aldığın yakıta süreklide katarsın...

 For continuous use, add 0.15% to 0.20% to the fuel.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

10 lt olayını adamlara sormuştum, oradan öğrendiydim

süper bilgiymiş kaynak saaaalam

13 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

cc de zarar vermez yazıyormuki

belgesi ile yazıyor . adama sordum belge gösterdi :rofl:

13 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

wurth dedimmi hemen geliyorsun bakıyorum,

würth bana gelemio muzdaribim :rofl: her bilgiyi yazamıyoruz sonra kızarkar felan

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

süper bilgiymiş kaynak saaaalam

resmi yazan en az çeyrek depo, al sana belge, kaç lt. oluyor hesapla bakiiim....

 

 

ayrıca sürekli kullanım oranıda açıkca yazar, oda kesin bilgi, sitesinde teknik belgeler vs. kısmında bknz. pls. :)

 

sen de hele cc nin en az kullanım oranını, en az fazla kaç km deki araca garanti verirlermiş birşey olmaz diye.....  

 

bunların alayı aynı olay, takılmayalım bunlara, aha sana uzun dönem testi, 12 sene 200 bin km  sürekli kullanım sonucunda hala fabrika verisinde yakıt yakan aracım, daha iyi testmi olur, cc de yaptırdım ayrıca onuda denedim hiçbirinden geri kalmadım, hepsi iyi hepsi işe yarıyor...

 

tek şey var, çok km yaptın hiç bu tarz bakım yaptırmadın,  wurth düşük dozajdan daha az riskli, cc ise korkmanı gerektirecek kadar riskli, makineyle yoğun uygulama risklidir, birşey olmaz diye yazılı garanti veriyorlarmı, hayır, konu kapanmıştır benim için.

 

azar azar sürekli ve düzenli kullanım zarar vermez veremez aga....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
14 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

resmi yazan en az çeyrek depo,

hangi resimde yazmışlar onu?

Talimatlar

Motor ve enjeksiyon sistemine ait tüm onarımlar sonrası kutu içeriğini depoya ekleyin.

30-50 litre dizel için 300 ml yeterlidir. 200 litre için 1000 ml.

 

https://eshop.wurth.com.tr/Dizel-enjektoer-temizleyici-CR-DIZEL-ENJEKTOR-TEMIZLEYICI-150ML/5861011150.sku/tr/TR/TRY/

15 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

cc ise korkmanı gerektirecek kadar riskli,

cc nin içeriğindeki etken madde ile würth aynı diosun?

15 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

azar azar sürekli ve düzenli kullanım zarar vermez veremez aga....

depoya 200 ml şeker atalım azar azar tüket bişey olmaz diyosun?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

hangi resimde yazmışlar onu?

Talimatlar

Motor ve enjeksiyon sistemine ait tüm onarımlar sonrası kutu içeriğini depoya ekleyin.

30-50 litre dizel için 300 ml yeterlidir. 200 litre için 1000 ml.

 

https://eshop.wurth.com.tr/Dizel-enjektoer-temizleyici-CR-DIZEL-ENJEKTOR-TEMIZLEYICI-150ML/5861011150.sku/tr/TR/TRY/

cc nin içeriğindeki etken madde ile würth aynı diosun?

depoya 200 ml şeker atalım azar azar tüket bişey olmaz diyosun?

cc ile wurth aynı değil, cc deterjan wurth uçak yakıtı gibi birşey....

 

şeker örneği yanlış, olmayacağını bile bile bu örneği vermen yanlış oldu, kasıtlı yanlış örnek vermeyelim, işe yaramaz cc iyi wurth şekermi yani, örneğin yanlış....

 

talimat şöyle:

300ml are sufficient for 30 to 50 liters of diesel. 1,000ml are sufficient for 200 liters of diesel. For continuous use, add 0.15% to 0.20% to the fuel.

 

 

20- 50 lt. 300ml için, 150 ml. için en az yakıt 15-25 lt. arası olmalı, hadi 10 lt olmasın o zaten risk sınırı, riske girmeden alt sınır 15 lt.  neyse senimi kıracağım, 15 olsun 10 değil....

 

 

cc ye gel hele sen, birşey olmaz garantisi yazılı varmı yok:

150 bin km cc yapılmamış araca yaparız birşey olmaz diyorlarmı, hayır, yazılı garanti varmı hayır, zarar vermez derlermi hayır....

 

risksiz hiçbirşey yok Çağlar kardeş, şahsen şöyle düşünüyorum, wurth gibi bir katkıyı en azından depoma düşük dozlarda verdiğimden bence risk minimumda ve biliyorsun senelerdir kullanıyorum, sıfır sorun ile... yani ben sonuca bakarım sonuç beni tatmin etti.

 

cc yada wurth ü makine ile bir anda yüklenerek motora 1 saat kadar sürede yüklemek bence çok daha riskli,  azar azar yakıta koyarak uzun zamanda ağırdan kullanmak daha az riskli bence, cc yi bu şekilde kullanamadığımıza göre..... çok km yapmış araçta tavsiye etmediklerinide unutma, kısaca buna yemiyor diyoruz, garanti yok, veremiyorlar,  bunları düzenli kullanacaksın özelliklede cc yi....

 

şahsen depoya düşük dozajlı ve uzun aralıklarla kullanılan tipte maddeyi atmayı tercih ediyorum, bunlarda wurth tunap berner gibi şeyler, ayrıca cc nin aksine ben depoyuda yakıt hattınıda temiz tutmak isterim,  kolayıma geliyor bu wurth, markada sağlam sıkıntı yok, yoksa cc de yaptırabilirim oda güzel ama şartları var,neyse  arabam 200 bine geliyor ama bende risk olmaz çünki motor zaten cillop gibi :)

 

neyse, ne tartışıyoruz, gerek yok, her iki üründe iyi her ikisinide kullandım ve memnum kaldım, (kullanınca fayda gördümmü hayır, birşey hissetmedim, sebebi ise basit, ben aracıma çok iyi bakarım, baktığım içinde bu ürünler bana sadece koruyucu etki yaptı, motor hala cillop gibiyse amacında ulaştı demektir) isteyen istediğini kullansın, kullansın ama bir kötü diğeri iyi değil, ikiside iyi, korkacak çekinecek birşey yok, neyse üstünde yazan ona uyun bakın keyfinize, kolayıma gelen wurth, ben onu kullanıyorum o kadar.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
44 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

neyse, ne tartışıyoruz, gerek yok

fiesta überdir ve diğerleri. tartışmıoz teknik candır, adamların kahve sohbetleri ayrı konu. internete açık ortam girer biri okur boş depoya gazyağını doldurur canı yanar aman diyeyim.

 

45 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

arabam 200 bine geliyor

çöpe atıyoruz biz onları burada?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...