İçeriğe Yönlendir

C-HR Hybrid 1.8 E-CVT TSS İncelemesi (Toyota CHR)


Murat Azalma

Recommended Posts

Murat Azalma
(düzenlendi)

Herkese öncelikle selamlar merhabalar.

 

Bu incelemede , bir çok kişinin merak ettiği hybrid motordan ve C-hr araçtan bahsedeceğim

 

 

araç ilk çıktığında , eğitimlerimiz sırasında aşık oldum araca açıkcası :) 

tasarım ve kulanılabilir donanım seviyeleri , beni ilk etkileyen etmenlerdi. fakat almam için kesinlikle yeterli değildi. 

 

Araç alım evrelerini geçiyorum , 

 

Dıomand paket(opsiyonsuz halde en üst donanım seviyesi) aracımız ,şehiriçi pratik - ekonomik ve yeterli seviyede atak(istanbul içi)

elektrkli motor daimi çalışıyor ve ihtiyaç halinde benzinli motoru devreye alıyor.

ort yakıt 4-5 ltr seviyesinde ki bu tüketim çok da sakin olmayan kullanımlarda geçerli.

 

performans yeterli seviyede , çok atak olmasada istenilen performansı verebiliyor (araç 122 bg toplamda)

 

biraz paket içeriğinden bahsedecek olursak ,

Yarım deri döşememiz , kendi kendini park etme (sadece direksiyonu yönetiyor araç , ileri geri komutları size ait) ön arka park sensörü , geri görüş kamerası , 

ön koltuklarda ısıtma , anahtarsız giriş ve çalıştırma , geri görüş kamerası , havayi temizleyen çift bölgeli dijital klima(nanoe teknoloji) elektrikli ve akıllı park freni ,

akışkan denilen e-cvt (sürekli değişken) 7 ileri şanzıman , adaptif hız sabitleyici , yaya algılama ve araç çarpışma engelleyici , yorgunluk uyarı sistemi , şerit takip sistemi,

otomatik yanan uzun farlar , far yağmur sensörleri , katlanır aynası  başlıca özellikleri.

 

dikkat çekici olan alt plastik marşpiyeller , 18" jantlar , dodikler ve spoyler standart gelmesi.

 

aracın 3 paketi var. advance dynamıc ve dıamond. ayrıca 3 ops paketi var. jbl ses sitemi , tekno paket ve premıum paket.

 

her 3 pakette standart gelenler ise;

Geri görüş kamerası , anahtarsız çalıştırma , geri görüş kamerası , çift bölgeli dijital klima, elektrikli ve akıllı park freni ,

akışkan denilen e-cvt(sürekli değişken) 7 ileri şanzıman , adaptif hız sabitleyici , yaya algılama ve araç çarpışma engelleyici , yorgunluk uyarı sistemi , şerit takip sistemi,

otomatik yanan uzun farlar , far yağmur sensörleri , katlanır aynası , advance de 17" olmak kaydı ile 18" aliminyum alaşımlı jant , sis lambası alt plastik marşpiyeller ,, dodikler ve spoyler.

 

Aracın avantajlarına gelirsek 

 

öncelikle ciddi anlamda ekonomik ( 1430 kg/1.8 benzinli ünite/sınıfının yakıt ortalamasına nispeten) 

dış görünüm anlamında fazlasıyla gelecekçi ve dikkat çekici

güvenlik anlamında sınıf lideri (euroncap 95 puan)

*TSS sistemi standart geliyor (açıklama en altta)

donanım anlamında fazlasıyla işlevsel

boyut anlamında 4360x2795x1565 cm uzunluk , pratik sürüş sağlıyor.

mühendislik ve teknoloji anlamında mükemmel yol tutuşu ( araç yüksekliği göz önüne alınırsa , ağırlık merkezi çok iyi ayarlanmış)

bakım maliyetleri çok düşük(15bin km'de bakıma giriyor ve sadece benzinli motor bakım görüyor)

uzun ömürlü ve güvenilir teknoloji( hybrid aksam 5 yıl/100bin km garanti altında ve istenirse 10yıla kadar uzatılabiliyor.

akü nikel metal olduğu için ömürlük kullanım vaad ediyor.

kendi kendini şarj eden teknoloji(rejenaratif frenleme ile)

sessiz sürüş keyfi

 

aracın eksilerine  gelirsek

 

Arka camların küçük oluşu ,klostrofobik bir hava yaratıyor( arkası dar değil  , aksine baş diz mesafesi ideal boyutlarda )

bagaj , standart c segment HB araçlara göre ideal fakat yine de yeterli değil( 297 ltr )

navigasyon yok

car play özelliği yok.

 

 

 

Genel görüşüm ;

 

araç fiyat / performans / ekonomi / donanım / güvenlik anlamında kıyas edilirse  , en avantajlı HB otomobil olmaya aday.

 

araç bilgileri : 

 

HYBRID
1.8 litre Hybrid e-CVT 4x2
Hibrit sistem maksimum güç 122 PS
Yakıt tüketimi*  3.8 l/100 km
CO2 emisyonu*86 g/km
Hızlanma 0–100 km/sa 11.0 sn
Sunulduğu versiyonlar
ADVANCE, DYNAMIC,
DIAMOND
M/D S: Multidrive S otomatik şanzıman.
e-CVT: Elektronik kontrollü sürekli değişken şanzıman.

 

*TSS: toyota safety sense 

 

YAYA ALGILAMA VE ÇARPMAYI ENGELLEME

ARAÇ ÇARPIŞMA ENGELLEYİCİ 

ŞERİT TAKİP SİSTEMİ (SESLİ - GÖRSEL VE DİREKSİYONU TİTRETEREK)

ADAPTİF HIZ SABİTLEYİCİ(ÖNDEKİ ARACIN HIZINA BAĞLI OLARAK)

OTOMATİK YANAN UZUN FARLAR

YORGUNLUK UYARI SİSTEMİ



 

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok merak ettiğimiz bir araç.. 

Fotoğraf isteriz. bolca. 

 

Aşağıdaki konu size yardımcı olacaktır. 

 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Tam ben diyecektim. İçten dıştan bol fotoğraf isteriz. Fotoğrafsız inceleme- tanıtım olur mu :)

Yorum bağlantısı
Murat Azalma

FOTOĞRAFLARI BU AKŞAM YÜKLEYECEĞİM ARKADAŞLAR. TELEFONUMDAKİ SORUN DOLAYISIYLA YÜKLEYEMEDİM. :(

 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
4 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ohhh :wub::wub: Gözüm gönlüm açıldı. Motor içinde 1 gram boş yer yok.

 

O avrupa araçların kapalı kutu motorları gibi değil :) baktıkça açılıyor insan :)

 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
(düzenlendi)

Görünüş, motor çok güzel. Hem SUV hem spor karışık. Annem ilk çıktığında çok beğendi. Gittik bakmaya, arka koltuğa oturunca hemen indik. Arkası işkence alanı gibi:biggrin:. Sordum şu döşemelerin açık renk seçeneği yokmu diye, yok dediler. Enerji azından biraz ferahlardi. Hem camlar küçük hem karanlık. Ama hala aklımda birşey dürtüyor :unsure2:gule güle kullanmak dileğiyle. :nazar:

tarihinde Serkan Aktay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

En merak edilen araçlardan biri. Arka taraf bence de biraz basık.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2

Yasak olmasaydı sizlere üretim aşamalarını, bataryasının resimlerini çekerdim ancak yasak maalesef.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

isteyen alır söker bakar.

 

az kapasiteyi yükseltsinler bi de arabayı az büyütsünler.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2
12 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

isteyen alır söker bakar.

 

az kapasiteyi yükseltsinler bi de arabayı az büyütsünler.

 

Hocam büyütürseler Rav4 ü kime satacaklar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
4 dakika önce, Fatih Öztürk2 yazdı:

 

Hocam büyütürseler Rav4 ü kime satacaklar

zaten satamıyorlar :)

 

O çirkin.. 

 

İlk çıktığında gittim. saçma fiyat saçma aksesuar.. saçma arka görünüm.. direk vazgeçtim.

Ben halen tiguandan memnunum fazlası ile. evet hibrit olursa iyi olur.

 

öncesinde chr test sürüşü yaptım ve memnun kalmadım. begenmek de zorlaştı.

Eskiden Doğan SLX oldu mu ağzımızın suyu akardı.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Niyeyse bu araç bana Honda civic in abisi gibi geliyor. Sanki Toyota değil Honda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2
(düzenlendi)
15 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

zaten satamıyorlar :)

 

O çirkin.. 

 

İlk çıktığında gittim. saçma fiyat saçma aksesuar.. saçma arka görünüm.. direk vazgeçtim.

Ben halen tiguandan memnunum fazlası ile. evet hibrit olursa iyi olur.

 

öncesinde chr test sürüşü yaptım ve memnun kalmadım. begenmek de zorlaştı.

Eskiden Doğan SLX oldu mu ağzımızın suyu akardı.

 

Hocam eğer Rav4 üretimini bitirirlerse belki bu kasayı biraz büyütürler. Ancak şunu da belirteyim ki bu araç sadece Türkiye de üretiliyor ve üretilen araçların %90 ından fazlası dışarıya gidiyor. Yanlış bilmiyorsam üretim başladıktan sonra sipariş toplamı 200.000 adeti geçmişti. Fabrika bu araba üretimi ile birlikte 2 li vardiyadan 3 lü vardiyaya geçti ve yetiştirebilmek için haftasonları bile üretim mesaisi olabiliyor.  Güney amerika da peynir ekmek gibi gidiyor bu araba :biggrin:

 

5 Dakika önce gelen fiyat listesi

 

1.2 TURBO ADVANCE 4x2 101,100 TL

1.2 TURBO ADVANCE 4x2 MULTIDRIVE S 109,500 TL

1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 114,100 TL

1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 MULTIDRIVE S 122,400 TL

1.2 TURBO DIAMOND 4x4 MULTIDRIVE S 152,000 TL

 

1.8 HYBRID ADVANCE E-CVT 124,200 TL

1.8 HYBRID DYNAMIC E-CVT 134,850 TL

1.8 HYBRID DIAMOND E-CVT 135,850 TL

tarihinde Fatih Öztürk2 tarafından düzenlendi
Ch-R fiyat listesi eklendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen
 
Hocam eğer Rav4 üretimini bitirirlerse belki bu kasayı biraz büyütürler. Ancak şunu da belirteyim ki bu araç sadece Türkiye de üretiliyor ve üretilen araçların %90 ından fazlası dışarıya gidiyor. Yanlış bilmiyorsam üretim başladıktan sonra sipariş toplamı 200.000 adeti geçmişti. Fabrika bu araba üretimi ile birlikte 2 li vardiyadan 3 lü vardiyaya geçti ve yetiştirebilmek için haftasonları bile üretim mesaisi olabiliyor.  Güney amerika da peynir ekmek gibi gidiyor bu araba [emoji3]
 
5 Dakika önce gelen fiyat listesi
 
1.2 TURBO ADVANCE 4x2 101,100 TL
1.2 TURBO ADVANCE 4x2 MULTIDRIVE S 109,500 TL
1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 114,100 TL
1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 MULTIDRIVE S 122,400 TL
1.2 TURBO DIAMOND 4x4 MULTIDRIVE S 152,000 TL
 
1.8 HYBRID ADVANCE E-CVT 124,200 TL
1.8 HYBRID DYNAMIC E-CVT 134,850 TL
1.8 HYBRID DIAMOND E-CVT 135,850 TL
Amacına yönelik bir araç bence boyutuda yeterli sayılabilir. Artık suw diyince illa büyük olmasına gerek yok. Küçük aile tek kişilik yaşamlar için fazlasıyla yeterli. Şehir içinde kullanıma uygun hem boy olarak hem yakıt olarak. Artık tasarruf devri sonuçta. Geçenlerde Mercedes bakmaya gittik arkadaşa. E sınıfı hariç arka alan ciddi derecede sıkışık geldi. Arkadaş da passat var. Çok daha rahat
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
On 22.11.2017 at 17:45, Mehmet Göktürk yazdı:

isteyen alır söker bakar.

 

az kapasiteyi yükseltsinler bi de arabayı az büyütsünler.

Rav4 hybrid var bir üst model.  Cift elektrik motor ve 200 bg toplam guc ayrica 4x4 :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
9 saat önce, Akan Belen yazdı:
10 saat önce, Fatih Öztürk2 yazdı:
 
Hocam eğer Rav4 üretimini bitirirlerse belki bu kasayı biraz büyütürler. Ancak şunu da belirteyim ki bu araç sadece Türkiye de üretiliyor ve üretilen araçların %90 ından fazlası dışarıya gidiyor. Yanlış bilmiyorsam üretim başladıktan sonra sipariş toplamı 200.000 adeti geçmişti. Fabrika bu araba üretimi ile birlikte 2 li vardiyadan 3 lü vardiyaya geçti ve yetiştirebilmek için haftasonları bile üretim mesaisi olabiliyor.  Güney amerika da peynir ekmek gibi gidiyor bu araba emoji3.png
 
5 Dakika önce gelen fiyat listesi
 
1.2 TURBO ADVANCE 4x2 101,100 TL
1.2 TURBO ADVANCE 4x2 MULTIDRIVE S 109,500 TL
1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 114,100 TL
1.2 TURBO DYNAMIC 4x2 MULTIDRIVE S 122,400 TL
1.2 TURBO DIAMOND 4x4 MULTIDRIVE S 152,000 TL
 
1.8 HYBRID ADVANCE E-CVT 124,200 TL
1.8 HYBRID DYNAMIC E-CVT 134,850 TL
1.8 HYBRID DIAMOND E-CVT 135,850 TL

Amacına yönelik bir araç bence boyutuda yeterli sayılabilir. Artık suw diyince illa büyük olmasına gerek yok. Küçük aile tek kişilik yaşamlar için fazlasıyla yeterli. Şehir içinde kullanıma uygun hem boy olarak hem yakıt olarak. Artık tasarruf devri sonuçta. Geçenlerde Mercedes bakmaya gittik arkadaşa. E sınıfı hariç arka alan ciddi derecede sıkışık geldi. Arkadaş da passat var. Çok daha rahat

 

bu rakamlardan yaklaşık 10 bin iniyorlar.

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
On 23.11.2017 at 20:11, Mehmet Göktürk yazdı:

 

bu rakamlardan yaklaşık 10 bin iniyorlar.

Su anda tss paket ekli halde diamond icin 131150 tl fiyata verebiliyorum kasım ayı dumankaya bayi fiyatı.  

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
On 22.11.2017 at 22:04, Akan Belen yazdı:

Niyeyse bu araç bana Honda civic in abisi gibi geliyor. Sanki Toyota değil Honda

Bende aynen.. dedim yüksek civic yapmışlar... iyi olmuş haaa diyordum kendi kendime.. bi baktım logo Toyotanın, dedim herhalde toyota hondayı satın aldı... arka stoplardan mütevellit bir civic ambiyansı var araçda....

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 6 ay sonra...
Sani Gerşon
(düzenlendi)
On 18.11.2017 at 17:41, Murat Azalma yazdı:

Bu araç inanılmaz ilgimi çekiyor ama para biriktirmem lazım biraz.

Resimlerdekinde led stop'lar yok, hangi pakette mevcut led stop'lar? Diamond techno'da mı, premium'da mı?

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Benim merak ettigim konu ise Mtv ne kadar.Gercek anlamda tesfik varmi emsal dizel veya benzin araclara göre.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...