İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Fan Kaç Derecede Açar?


ibrahim Ortaavcı

Recommended Posts

ibrahim Ortaavcı
(düzenlendi)

Arkadaşlar iyi günler bir konu hakkında bilgi almak istiyorum aracım 2013 model 1.25 trend Ford Fiesta.Sorum şu ben aracımın hiç fan açtığını duymadım hararet ve su eksiltme problemim yok.Klima ve kaloriferde yani ısıtmada ve soğutmada problem yok kalorifer yada klimayı açınca fan düzgün çalışıyor yani.Resimde görüldüğü yere gelince mi fan açıyor bu araçlar? Hiç bir zaman motor ısısının oraya kadar geldiğini hiç görmedim yazın bile.Acaba açıyorda çok sessiz mi çalışıyor anlamadım açıkçası. Aracı yeni aldım 5 6 ay kadar oluyor eski araçlarımda haraet 90 a gelince fan açardı hemde çok kısa sürede motora ısıdan el değmezdi benim araç makul bir ısıda 2 3 dakikada güzel ısınıyor ve sabit kalıyor sanki ısısı.

XENnmj.jpg

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Makyajsızlarda o gösterge yok, devir saatinden ve rolantideki anlık tüketim değerinden motorun soğuk olduğunu anlayabiliyoruz sadece.

Açıkçası ben hiç merak etmedim, ama mutlaka açıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam

105 derece fan acıyor. 90 da falan degıl. kışın hiç fan acmaz fiesta. yazında nadir açar zaten. ana yolda açmaz, tıkalı trafıkte acar 1 dakıka sonra kapatır. 105 de aca 99 da kapar fanı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
ibrahim Ortaavcı
On 19.11.2017 at 21:08, Serhat Mirkelam yazdı:

105 derece fan acıyor. 90 da falan degıl. kışın hiç fan acmaz fiesta. yazında nadir açar zaten. ana yolda açmaz, tıkalı trafıkte acar 1 dakıka sonra kapatır. 105 de aca 99 da kapar fanı

Anladım teşekkürler.. Dediğim gibi motor ısısını hiç resimdeki işaretli çizgiye getirmedim eski araçlarımda 5 dk. rolantide çalışsın fan açardı biraz yadırgadım ondan sormuştum normal bir durum mu diye...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Metin Emer

3 buçuk yıldır fiestaya biniyorum 3 günde 2500 km yol gittim daha fanı duymadım çalıştığını görmedim sorun olmaz merak etmeyin

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Onur Tüten
Murat Atagenç yazdı:

Makyajsızlarda o gösterge yok, devir saatinden ve rolantideki anlık tüketim değerinden motorun soğuk olduğunu anlayabiliyoruz sadece.

Açıkçası ben hiç merak etmedim, ama mutlaka açıyordur.

Benim 2010 model Orjinal hararet göstergesi var 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Onur Tüten yazdı:

Benim 2010 model Orjinal hararet göstergesi var 

Benzinlilerde yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çok başarılı bir motor o, makul performanslı makul tüketimli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bodur

Park yaparken yavaş ileri geri yapinca aciyor 1.6 powershift. Araba stop ettikten sonrada 1 dk calisip kapaniyor.

Yorum bağlantısı
Onur Tüten
Murat Atagenç yazdı:

Benzinlilerde yok.

 

Murat Atagenç yazdı:

Benzinlilerde yok.

Dizellerde de yok ama benim 2010 da var

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Adnan Sarıkaya

Merhaba 

Aracim 2015 1.5 tdci trend x bazi zamanlar aracimi stop ettigimde cok guclu bir fan sesi duyuyorum bekliyorum bi 5 dk felan calisiyor. Birisinden duydugumda fordlar her 300 km de bir boyle fan aciyormus oda servisten duymus. Dogruluk yanlislik nedir bilmiyorum ancak hararet hic olmadi hep stabil. 

Hayirli gunler

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Adnan Sarıkaya yazdı:

Merhaba 

Aracim 2015 1.5 tdci trend x bazi zamanlar aracimi stop ettigimde cok guclu bir fan sesi duyuyorum bekliyorum bi 5 dk felan calisiyor. Birisinden duydugumda fordlar her 300 km de bir boyle fan aciyormus oda servisten duymus. Dogruluk yanlislik nedir bilmiyorum ancak hararet hic olmadi hep stabil. 

Hayirli gunler

Öyle bir genelleme yok olamaz da zaten.  Fordun kendi modelleri arasında bile farklılık varken böyle bir genelleme baştan savma bir açıklama olmuş. Sizin muhtemel dpf den dolayı fan açıyordur. Her kontak kapanışında mi oluyor bu ? Şu kış mevsiminde hararetten fan açması normal değil hele ki dizel hiç değil. Şehir içi kısa mesafelerde motor ısınmadan vardığınızda dpf devreye girer. Tavsiyem ekrandaki vites arttırma oku na dikkat ederek vites yükseltmeniz ve 1.5 devrin altında kullanamyın. Durduğunuzda da fan çalışıyorsa motoru kapatmayın dpf devredeyse fazla mazot kartere akıp motor yağını bozar.

Yorum bağlantısı
Adnan Sarıkaya
Çağatay Kılınç yazdı:

Öyle bir genelleme yok olamaz da zaten.  Fordun kendi modelleri arasında bile farklılık varken böyle bir genelleme baştan savma bir açıklama olmuş. Sizin muhtemel dpf den dolayı fan açıyordur. Her kontak kapanışında mi oluyor bu ? Şu kış mevsiminde hararetten fan açması normal değil hele ki dizel hiç değil. Şehir içi kısa mesafelerde motor ısınmadan vardığınızda dpf devreye girer. Tavsiyem ekrandaki vites arttırma oku na dikkat ederek vites yükseltmeniz ve 1.5 devrin altında kullanamyın. Durduğunuzda da fan çalışıyorsa motoru kapatmayın dpf devredeyse fazla mazot kartere akıp motor yağını bozar.

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler surekli degil arada bi oluyor dediginiz gibi bazen kisa mesafe gidip kontagi kapattiktan sonra calisiyor vites devirlerine dikkat ederim ve genellikle sehir ici degilse hiz sabitleyici kullanirim. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Adnan Sarıkaya yazdı:

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler surekli degil arada bi oluyor dediginiz gibi bazen kisa mesafe gidip kontagi kapattiktan sonra calisiyor vites devirlerine dikkat ederim ve genellikle sehir ici degilse hiz sabitleyici kullanirim. 

Hararet göstergeniz normal seviyede ise fan açınca öncelikle müsait bir yolda 4. Viteste 3bin devirde sürün 15 20 dk. Daha sonra da şehir içinde 1500 devirin altında tutmayın aracı vites yükseltme ikazlarına dikkat edin. Bende de ayda 2 defa başıma geldi düşük devirde kullandım fan açtı. Şimdi 2 aydır yok o fan açma. Ortalama tüketim ne aracınızdaki yol bilgisayarında?

Yorum bağlantısı
Adnan Sarıkaya
Çağatay Kılınç yazdı:

Hararet göstergeniz normal seviyede ise fan açınca öncelikle müsait bir yolda 4. Viteste 3bin devirde sürün 15 20 dk. Daha sonra da şehir içinde 1500 devirin altında tutmayın aracı vites yükseltme ikazlarına dikkat edin. Bende de ayda 2 defa başıma geldi düşük devirde kullandım fan açtı. Şimdi 2 aydır yok o fan açma. Ortalama tüketim ne aracınızdaki yol bilgisayarında?

Sehir ici kullanirken esim kullaniyor bazen onuda ayarlamak zor oluyor bazen dusuk devir bazen yuksek devir değiştirir vitesi (öğretemedim bitürü) ortalama yakit 4.8 filan oluyor sanirim bazen yol musait olunca 3. Viteste 4-5 bin devire getirip 5 dk kadar sürüyorum faydasi olur kurum varsa atar diye okumustum

Metin Taşcı yazdı:

bunun sebebi dizel partikül filitresi (dpf) 

hatta sizin fark etmediğiniz olanları yazayım

 

araç çekişten düşer, ara ara sert silkeleme yapar, rölanti devri dalgalanır, anlık yakıt tüketimi artar, viteste gazdan çekseni bile bir miktar yakıt tüketimi olur

 

bu belirtileri fark edince motoru durdurmayın, pistonlara yollanan fazla mazot süzülüp kartele iniyor ve motor yapını bozuyor

Valla simdilik oyle birseyle karsilasmadim ama dediginizi dikkate alicam uzun zamandir olmuyor bu olay yine olursa dikkat edicem teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Eşinizin düşük devirde kullandığını varsayarsak siz arada motor uygun sıcaklıkta iken yüksek devir çevirebilirsiniz. Kurum temizlerken dpf temizliğini de aradan çıkarmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Adnan Sarıkaya
Selçuk Bakış yazdı:

Eşinizin düşük devirde kullandığını varsayarsak siz arada motor uygun sıcaklıkta iken yüksek devir çevirebilirsiniz. Kurum temizlerken dpf temizliğini de aradan çıkarmış olursunuz.

Tesekkur ederim 🙂

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Muhammet  Ölmez
Serhat Mirkelam yazdı:

105 derece fan acıyor. 90 da falan degıl. kışın hiç fan acmaz fiesta. yazında nadir açar zaten. ana yolda açmaz, tıkalı trafıkte acar 1 dakıka sonra kapatır. 105 de aca 99 da kapar fanı

 

Aracımın fanı sürekli çalışıyordu, biraz araştırınca rölenin takılı kalması (içerideki plakalar temas ettiklerindeki kıvılcım sebebiyle kaynaklanabiliyorlar galiba) gibi bir duruma rastlandığını okudum. Hakikaten de fan rölesini söküp biraz vurup geri yerine takınca durum düzeldi, tam dediğiniz gibi 105 derecede açıyor artık, OBD'den görüldüğü kadarıyla.

 

Yine de yeni fan rölesi alacağım. Uzun süre hep fan açık kullandık, bir zararı olmuş mudur bilmiyorum, en azından gereğinden çok yakıt yaktırmıştır herhalde araca.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Göktaş

Herkese selamlar. 2010 model 1.4 benzin+lpg ford fiestam var. Aldığımda conta yanmıştı yenilendi  ve bakımları yapıldı. Araçta hararet göstergesi gizli menüde olduğu için arada açıp bakıyorum. Şimdi öğrenmek istediğim şu. İnternette okuduğum ve ford ustasından öğrendiğim kadarıyla fiesta 105 derecede fan açıp 99 derecede kapatıyor, göstergede de aynen bu şekilde. Mersinde yaşıyorum ve tahmin edeceğiniz gibi havalar yazın çok sıcak. Tamam 105 derecede fan açıyor ama ortalama bir trafikte de sıcaklık bir kaç dakika içinde 105 oluyor ve fan devreye giriyor, bu normal bir çalışma sıcaklığı mıdır? Araçta su eksiltme yağ eksiltme gibi sorunlar da yok ama bu çalışma sıcaklığı kafama takıldı. Konunun muhatabı kullanıcılar varsa bilgi edinmek isterim. Şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fan devreye giriyor ve sıcaklık düşüyor sonra kapanıyorsa sorun yok, fan devrede uzun süre 105 lerde hatta 109 lara falan çıkıp nazlı nazlı düşüyorsa sorun var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ceyhun Göktaş

Cevabınız için teşekkürler. Tam 105 derecede açıp, 1 dakika gibi bir sürede 99 dereceye indiriyor, bunu havanın sıcaklığına göre sık sık da yapabiliyor ama 105 üzerine çıkmıyor. Sanırım bu durum sorun teşkil etmiyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...