İçeriğe Yönlendir

Fiesta VII - 1.0 EcoBoost 100 Hp Powershift Performans Testim


Serdar Matur

Recommended Posts

Serdar Matur
(düzenlendi)

 

NOT: (Video alıntı değildir. Bana Aittir!)

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu motorun amacı ne şimdi, güç yok normal gidişe sahip, yakıt aynı, çok yakıyor, 1.0 ekobust yada 1.2 tsi,  neyse artık, espirisi ne bunların? küçük hacim vergiden yırtmak içinmi sadece,  yoksa hava kirliliği içinmi?  9.4 lt. ortalama, esprisi ne bu motorların...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
8 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu motorun amacı ne şimdi, güç yok normal gidişe sahip, yakıt aynı, çok yakıyor, 1.0 ekonust yada 1.2 tsi,  neyse artık, espirisi ne bunların? küçük hacim vergiden yırtmak içinmi sadece,  yoksa hava kirliliği içinmi?  9.4 lt. ortalama, esprisi ne bu motorların...

 

yakıt aynı değil. kullanmayı bilmiyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sıkıştırmadan sakinmi süreceğiz bunu? 

turbo benzinli motor, basarsan yakar ki turbo benzinli oldumu basmak farzdır, ekonomi aranmaz zaten olmazda, yok sakin gideceğiz, o zaman bu motora gerek yok, alırım dizel sakinde sürsem hiç yakmaz abansamda bundan az yakar tepesindende atlar, ne oldu şimdi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Matur

Mehmet ozyurek abi s modda saniye olarak denemedim ama s modda devir saati 500 d fazla çeviriyor hızlanmada illaki fark ediyor. araç arkadaşın daha fazla test  şansım olmadı. ama yaparsam paylaşırım. Videodaki yakıt tüketimi az bile baya bastık arabaya 9,4 ü geçmedi. Fiesta VI yı 0  almıştım 90.000 km kullandım.İkisini kıyaslarsak yeni kasa daha konforlu daha oturaklı daha dengeli ve daha sessiz geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
11 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

sıkıştırmadan sakinmi süreceğiz bunu? 

turbo benzinli motor, basarsan yakar ki turbo benzinli oldumu basmak farzdır, ekonomi aranmaz zaten olmazda, yok sakin gideceğiz, o zaman bu motora gerek yok, alırım dizel sakinde sürsem hiç yakmaz abansamda bundan az yakar tepesindende atlar, ne oldu şimdi...

 

Eski de olsa yeni de olsa turbo silindir hacmini düşürmek ve tasarruf için geliştirilen bir teknoloji.

yıllar önce Dodge Daytona 2.2 Turbo kullandım. adamlar 3.6 motor koyamadıkları için 2.2 koymuşlardı.

 

1986_Daytona_Turbo_Z_CS_(Carroll_Shelby)

 

 

maxresdefault.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Eski de olsa yeni de olsa turbo silindir hacmini düşürmek ve tasarruf için geliştirilen bir teknoloji.

yıllar önce Dodge Daytona 2.2 Turbo kullandım. adamlar 3.6 motor koyamadıkları için 2.2 koymuşlardı.

yani olay tasarrufta diyorsun, o zaman anlamı yok bu oyuncak motorların, küçükler uzun yolda daha çok yakıyorlar,  kısaca hikaye bence, sevmedim, gereksiz, büyük hacimli turbo motor koy, aynı bu 1.0 ı kullandığın gibi kullan, hem yolda bastınmı uza hemde sakin sürdünmü daha az yak :)

zaten dizel varken anlamsız bu küçük hacimler sanki... yakıt açısından....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

yavaş gibime geldi 1.0tsi ibizalar 9 küsür sn..

13 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

sıkıştırmadan sakinmi süreceğiz bunu? 

turbo benzinli motor, basarsan yakar ki turbo benzinli oldumu basmak farzdır, ekonomi aranmaz zaten olmazda, yok sakin gideceğiz, o zaman bu motora gerek yok, alırım dizel sakinde sürsem hiç yakmaz abansamda bundan az yakar tepesindende atlar, ne oldu şimdi...

valla aynı kafadayız Ali abi. TSI kullanıcılarının gaz pedalı basmamaktan paslanmış oluyor zorlaya zorlaya kasa kasa 7-8-9L leri görüyorlar sonra az yakıyor oluyor biraz bassalar en az 10L yakıyor,  dizelde Allah ne verdiyse yapıştır göreceği en baba 7-8 :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Dizel kullanır gibi kullandığım da oldu kastigim da. 8.2 litreyi geçmedi hiç, he 10 12 litre yakmaz mı? Tabii ki yakar, yaktırmak istedikten sonra. Aynı tarzda dizel motor da 8 9 u bulur.
İstanbul içinde 4 senedir aynı güzergahta işe gidip geliyorum. Dizel focus 7.5 gösteriyordu, Leon da 7.5 gösteriyor.
TSI sahibi olduğum için diğerlerine yorum yapamam, ama TSI motordan korkmayın o kadar. Çünkü siz ne isterseniz onu yakar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hah böyle gelin bana, vergi ötv fiyat etken esas sebebi söyeleyin, yoksa 1.0 1.2 tsi falan bunlar beş para etmez motorlar bence,  güç yok hız yok yakıt fazla, espirisi sadece vergiden yırtmak, büyük hacimli olsalar, güç çok fazla hız uçuk yakıt aynı...

 

mtv vergisi şusu busu sebeb, yoksa dediğim gibi hikaye bu motorlar, ömür olarakta kısa ömürlü aşırı ötesi beslemeli riskli aletler,  tırt yani :)

 

TSİ den Ekobusttan kormuyoruz canım, ufak hacimlileri gereksiz diyorum sadece, amaç sadece paradan kaçmak, yoksa espirsi yok, adam gibi motor yap aynı vergiyi al, yakıtın aynı gücün fazla, basmazsan daha az bile yakar belkide....

 

benzinli turbo motorlu aracım olacak= basarım arkadaş, hemde hep basarım, kaşır adamı o motor, o yüzden hacim olacak motorda, yok düdük hacim olsun, anlamsız, dizel al, küçük ama daha güçlü, yakıtta bariz az, bassanda az, küçük sadece dizelde işe yarar, benzinde değil, dizelmi pahalı, azalt vergiyi olsun bitsin, küçük hacim turbo benzinliyi hiç üretme arkadaş...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Matur
5 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

hah böyle gelin bana, vergi ötv fiyat etken, yoksa 1.0 1.2 tsi falan bunlar beş para etmez motorlar bence,  güç yok hız yok yakıt fazla, büyük hacimli olsalar, güç çok fazla hız uçuk yakıt aynı

 

mtv vergisi şusu busu sebeb, yoksa dediğim gibi hikaye bu motorlar, ömür olarakta kısa ömürlü aşırı ötesi beslemeli riskli aletler,  tırt yani :)

 

TSİ den Ekobusttan kormuyoruz canım, ufak hacimlileri gereksiz diyorum sadece, amaç sadece paradan kaçmak, yoksa espirsi yok, adam gibi motor yap aynı vergiyi al, yakıtın aynı gücün fazla, basmazsan daha az bile yakar belkide....

Aynen katılıyorum.Şuan astra 1.4 T 140bg sedan kullanıyorum. 1500 kg lık araç ortalama 6,7 l yakıyor gaza basınca da hakkını sonuna kadar veriyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.4 - 1.5 tsi tipi 150 hp civarı güçte benzinli motorlar tamam, ama daha ufakları masal .... vergiyi falan adam gibi yapsınlar bu düdük hacim motorlar anında tarih olur....

 

 

küçük hacim derken Honda aklıma geldi,  Honda Nc750 motorsiklet,  ortalama yakıt 2.8 lt, 140 la giderken tapa gaz ver, anlık tüketim 4.6 lt. civarı,  0-100 5.7 sn.  küçük hacim olacaksa böyle güç yakıt oranı olan motor yapsınlar görelim, üstelik bu motor atmosferik :D

 

 ah Nc 750 x DCT ahhh, alamadım gitti seni, 31 kaat tın şimdi oldun 42 kaat, yaktılar bizi memlekette, arabayı bırak motor alamaz olduk.... bugün bindim 125 lik yamahaya 100 km. full viraj tırmandım dağa geri indim, yok arkadaş, oyuncak geldi bana,  ah be alamadık gitti 230 kg luk Zonda Nc yi :(

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
14 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

..

 

benzinli turbo motorlu aracım olacak= basarım arkadaş, hemde hep basarım, kaşır adamı o motor, ..

 

Ben aksi fikirdeyim. Turbo motorlarda çok basılmıyor araç hızlanıyor ses yok devir üstlerde bitiyor. Onun yerine atmosferik yüksek devirlenen motorlar daha iyi gibi bence. 

 

Geçen gün ankarada 1.6 benzinli yeni megane taksiye bindim taksici de cabbar. adamı kıskandım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
2 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

1.4 - 1.5 tsi tipi 150 hp civarı güçte benzinli motorlar tamam, ama daha ufakları masal .... vergiyi falan adam gibi yapsınlar bu düdük hacim motorlar anında tarih olur....

A3 1.0 tsi 0-100 8 saniye. 1 saniye altı spor araba modu demek. Daha ne yapsınlar?

Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ben aksi fikirdeyim. Turbo motorlarda çok basılmıyor araç hızlanıyor ses yok devir üstlerde bitiyor. Onun yerine atmosferik yüksek devirlenen motorlar daha iyi gibi bence. 

Ülkemizde 1 adet 2.0 Mx5 var. Atmosferiğin kesintiisiz gücü bambaşka

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

A3 1.0 tsi 0-100 8 saniye. 1 saniye altı spor araba modu demek. Daha ne yapsınlar?

Ülkemizde 1 adet 2.0 Mx5 var. Atmosferiğin kesintiisiz gücü bambaşka

Audi o, konu dışı, VAG a dalıyorduk hani ne oldu, yine vag, dalarım bak :)

2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ben aksi fikirdeyim. Turbo motorlarda çok basılmıyor araç hızlanıyor ses yok devir üstlerde bitiyor. Onun yerine atmosferik yüksek devirlenen motorlar daha iyi gibi bence. 

 

Geçen gün ankarada 1.6 benzinli yeni megane taksiye bindim taksici de cabbar. adamı kıskandım.

neden öyle, sonuçta aynı deviri çevirmiyormu bu motorlar, atmosferik dahamı devirli? devir aynıysa o devre çıkış süresi önemli olmazmı, bu durumda atmosferiğin şansı bile olmaz mantıken, atladığım kısım nedir ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

1,0 tsi tüm ön yargıları yıkan bir motor.

ne açıdan mesela?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

EA211 EVO

 

1-manifold ile üst blok birleşik

2-abuk bir yağ numarası var

3-lazer plazma honlama

4-özel tasarım titreşim önleyici krank

5- yeni tasarım interköller !

6-daha yüksek basınçlı CR hattı ve enjektörler

1.5 olanda VGT var. Ve geç süpap kapama 12:1 sıkıştırma oranı var.

7 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Audi o, konu dışı, VAG a dalıyorduk hani ne oldu, yine vag, dalarım bak :)

neden öyle, sonuçta aynı deviri çevirmiyormu bu motorlar, atmosferik dahamı devirli? devir aynıysa o devre çıkış süresi önemli olmazmı, bu durumda atmosferiğin şansı bile olmaz mantıken, atladığım kısım nedir ?

 

Atmosferikler daha yukarı devire çıkıyor evet. turboların nefesi 5000 den sonra kesilirken atmosferikler 6500 e kadar kesintisiz gidiyor. Ve kullanımda turboyu zaten devirle kullanmadığın için (çünkü tork aşağı düşüyor) kesintisiz afmosferik zevkini alamıyorsun.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Atmosferikler daha yukarı devire çıkıyor evet. turboların nefesi 5000 den sonra kesilirken atmosferikler 6500 e kadar kesintisiz gidiyor. Ve kullanımda turboyu zaten devirle kullanmadığın için (çünkü tork aşağı düşüyor) kesintisiz afmosferik zevkini alamıyorsun.

hımmm, oldu şimdi, yalnız şu takıldı kafama, 5000 den sonra turbo bittide motor bittimi, daha üst devirlerde zaten motor atmosferik gibi çalışmıyormu, devir sınırımı var bunlarda, 5000 devre gelene kadar zaten arayı açtık uçtuk, sonra geriden gelen gibi oldu motor, neden tork düşüyor sebeb ne,  bu durumda geriden gelen hep geride kalmazmı....

 

 

üstte yazdığın ea211 hayal seviyesinde olduğundan konu dışı, herkesin alacağı tipte araçlara bakmak lazım, yoksa işin sonu ses duvarına kadar gider :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ne açıdan mesela?

0-100 9,9 saniye.
206 km maksimum hız.
Normal kullanımda 5,5-6 litre şehir içi tüketim.

Özetle basmazsan ekonomik basarsan giden bir motor.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...