İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Çeşitli Sorunlar Hakkında Yardım


Oktay Gun

Recommended Posts

Oktay Gun
(düzenlendi)

Herkese hayirli aksamlar benim sizlere bi kac sorum olacak tecrubeli forum uyelerinden desteklerini bekliyor simdiden tesekkur ediyorum

1. Aracta kalkarken titremeler oluyor debriyaj pedalindan cok ceksem titriyor tam kavrama noktasinda gaz versem yigiliyor az ceksem bagiriyor inan ki durup kalkmaktan korkar oldum baski balata icin ustaya gittim kendileri araci benden onceki sahibinin ayagi debriyaj pedalinin ustunde kullandigi fazla yukarida kavradigini ama kacirma yapmadigini soyledi bu sebebten olabilirmi baski balata degistirmeme gerek varmi 

2. Aracin egzozunun asiri derecede (el degmeyecek sekilde ) isinmasi normal mi 

3. Bir de yolda seyir halinde iken aracin kapilarindan tik tik diye sanki kilitleme yaparmis gibi ses geliyo fakat kilitleme olmuyor (01 focus ghia )

4.aracin yakiti sizce normalmi depoyu fulledim kilometre sifirlandi 450 km yol katedildi 

https://hizliresim.com/vJ33Gz

Pompa ariza yapabilir korkusu agir bastigi icin yakit uyari isigi beklenmeden yakit alinmistir buda yakit alindiktan sonra yakit konumu

https://hizliresim.com/0G335Y

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Bence 1 ve 2 için ateşlemede problem yaşanıyor. Ateşleme bobini buji ve buji kablolarını kontrol ettirmekte fayda var.

3 ve 4 için ise focus 1 tecrübem olmadığı için yorum yapamayacağım.

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

4) Focusların deposu 55Lt benzin alır, çeyrek deponun çok altında kaldığına göre 5-6 Lt yakıt kalmış olduğunu varsayarsak 49lt/450km = 10.8lt/100km olur. Bu da yakış çok demek oluyor.

Focus şehiriçi maksimum 7.5, 8 hadi bilemedin 9 yaksın. Aracın neden çok yaktığının araştırılması lazım.

Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Peki neden kaynaklanabilir yakit fazla olmasi nerelerden hangi parcalardan suphelenmek lazim yardimci olun lutfen

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

1) Baskı balata değişimi için daha önce ustam 2. vitese takıp araç durduğu yerde frene basılı tutarken debriyaj pedalını komple bırakmıştı. Eğer hemen stop ediyorsa baskı balata değişimine gerek yok, debriyaj gayet düzgün kavrıyor demişti. Siz de deneme yapabilirsiniz. Eğer bıraktığınız halde stop etmeden çalışıyorsa debriyaj bitik demişti.

2)Araç egzozunun ısınması gayet normaldir. Zaten motordan çıkan gazların hem sesi hem de ısısı egzoz sayesinde düşürülür.

4)Bunun için motoru ustaya göstermek en doğrusu olacaktır. Yakıt tüketimi için bir çok faktör vardır. Dolayısıyla ustanın bilgisayara bağlaması vb. incelemesinden sonra daha sağlıklı sonuç alacağınız düşüncesindeyim. Ayrıca hesaplamayı ben yakıt depo göstergesi üzerinden varsayım yaparak yaptım. En doğru hesaplama deponun fullenmesi ve km sayacının sıfırlanması, daha sonra ise belli bir km yapılıp (örn 200km) deponun tekrar fullenmesi ile bulunabilir. Formül olarak (Alınan yakıt/Yapılan km)x100 ile 100km'de kaç lt benzin tükettiğini hesaplayabilirsiniz. O zaman gerçekten fazla yakıp yakmadığını daha net anlayabiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

3- Kilit bozuk. Açık kapıyı sürekli açmaya uğraşıyor. Kroniktir. Özellikle kışın başlar yazın düzelir.
Ya onarılmalı ya değişilmeli.


Egzozun neresi ısınıyor. ?


1- Siz acemi değilseniz balatanız bitik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Mehmet bey focusun kesinlikle acemisiyim

 egzosun en uc noktasi cikis yeri bu sicaklik arka tamponu neden eritmemis diye dusunmedi degilim 

Araci ustaya kontrol amacli goturdugumde usta debriyaj pedalinin cok sert oldugunu eski kullanan kisi ayagi debriyaj pedalinin uzerinde kullandigini ama debriyajin kacirmadigini soyledi degistirirsekte 700 tlye degistireceklerini soyledi

Doga bey vermis oldugunuz tahmini degerler sw icinde gecerli olurmu bnim arac sw cunku 

Birde arac ilk aldigim zaman yaklasik (1.5 ay felan) depo fullendi km sifirlandi 100 km kat edildi tekrar fullendi 75.03 tl yakit almisti sehir ici kullanimda

Sonra km tekrar sifirlandi 260 km yol katedildi bunun 60 km duraklamasiz katedildi depo dolduruldu arac 150.05  tlde doldu resimler

https://hizliresim.com/7y4W0l

https://hizliresim.com/g9Bv7N

Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Mehmet abi bujilerden baslayalim o zaman degistirmeye bide su kontrol edilecekleri siralasak cok guzel olacak

Yoksa sanayide onu al deneyelim olmadi bunu al deneyelim isi olacak eminim :unsure2:

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Tüm filtreler,yağ ,buji önce bir değişecek. Yüksek yakıt devam ederse buji kabloları ,bobin değişecek . 

Oksijen sensörü,egsoz sistemi kontrol edilecek.

Debriyaj sertliği escortta başımıza gelmişti. Kalitesiz yan sanayi baskı balatadan kaynaklandığını söylemişti usta. Focusta da aynı durum olabilir

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tüm filtreler,yağ ,buji önce bir değişecek. Yüksek yakıt devam ederse buji kabloları ,bobin değişecek . 
Oksijen sensörü,egsoz sistemi kontrol edilecek.
Debriyaj sertliği escortta başımıza gelmişti. Kalitesiz yan sanayi baskı balatadan kaynaklandığını söylemişti usta. Focusta da aynı durum olabilir

+ Subaplar ölçülecek. Silindir kompresyonu.
Doğru yağ koyulacak. Doğru filtre takılacak.
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


+ Subaplar ölçülecek. Silindir kompresyonu.
Doğru yağ koyulacak. Doğru filtre takılacak.

 

Öyle bi reçete yazıldı ki galiba arabadan soğuyacak sahibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Öyle bi reçete yazıldı ki galiba arabadan soğuyacak sahibi

Adım adım ya. [emoji23]
Düzelince duracak.
Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Aldigim kisi aracin bobin ve buji kablolarini degistirmisti ama kalitesi tartisilir muhtemelen degistirmek sart oldu bide bana bu kontrol edilmesi gerekenlerin icinde degisim yapmamiz gerekene hangi markalari onerirsiniz degerli  forum uyleri

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Ünal

Aynı kalkış problemi bende de var. Baskı balata değişti sachs marka ile ama sorun devam ediyor. Bir yerlerde debriyaj üst merkezi ile alakalı olduğunu okumuştum ama elim ermedi onu değiştirmeye. İsterseniz önce onu bi deneyin 100 tl gibi bir fiyatı vardı. Yada kesin olsun derseniz baskı balata debriyaj bilyası ve üst merkezi aynı anda değiştirin. 140 bin de değiştirmiş benim arabanın ilksahibi bende 224 de değiştirdim bu kalkış problemi neticesinde ama 100 bin km den az gitmez heralde baskı balata ne zaman değişmiş fikriniz var mı. Birde benim debriyaj ilk çalıştırmada çok yumuşadı baskı balata değiştikten sonra ama uzun yol yapınca taş gibi sertleşiyor oda üst merkezden yapıyor heralde 

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

Birde çok yakması baskı balatadan da olabilir kaçırıyorsa gitsin diye çok gaza basmak gerekecektir. Kalkış problemi halledilir ise ondan sonra yakıt durumuna bi daha bakılabilir bir de az yaksın diye devirsiz yüksek vites de kullanmak da çok yakmaya neden olacaktır.. Yokuş çıkarken mesela gazı diplemeniz halinde bile araba hızlanmıyor aynı hızda gidiyor yada hız düşüyor ise çok yakmaya başlamışsınız demektir..

Yorum bağlantısı
Oktay Gun
(düzenlendi)

Nihayetinde bugun aracin buji (bobin saglam en son onu degistiririz cunku yeni gozukuyo diye degismedi) buji kablolari ve manifoldun ordaki egsoza bagli olan spiral seklindeki boru (bir tarafi dagilmis kaciriyor dedi usta) degistirildi birde direksiyon musuru sensorunun kablosu kopmus (oda nasil koptuysa hala anlamis degilim) oda degistirildi hissedilir bi performans farki olmadi ama yakit hakkinda degisme olacak mi bakalim bu islemlerin hepsi 430  tl tuttu

Spiral boru 200

Buji (motorcraft) 50

B.kablosu(motorcraft) 130

Sensor 35

İscilik 15 

tarihinde Oktay Gun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Spiral rahatsız edici  zırıltı  ve titreşim yapar değişmesi iyi olmuş. Şimdilik takip edin bakalım yakıt nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

15 tl işçilik çok olmuş üstad.. Nerede yaptırdın bu işlemleri.. Debriyaj üst merkezi ni sorsaydın birde 

Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Debriyaj ust merkezde sorun varmi diye degilde kalkislarda debriyajda baski balata bir sorun varmi dedigimde hersey normal kalkisinda sorun yok dedi ama ben debriyaj konusunda ikna olmus degilim ali bey ilginize tesekkur 

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

Aynı sorun bende de var oktay bey. Baskı balata ve alt merkez (debriyaj bilyası) değişimi sadece debriyaj ın biraz daha aşağıda kavramasına yaradı. Bu üst merkez denen şey kolay arıza yapan bişey değil diyorlar ama sizin sorunda böyle sanki. Neyse siz diğer eksikleri yapa durun ben üst merkezi değiştirdiğim de düzelme olursa yazarım buradan. 

Aracınız kaç km de ve kaç model. Birde baskı balata ne zaman değişmiş onu biliyorsanız yazabilir misiniz? 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
On 14.12.2017 at 20:40, Doğa Torpil yazdı:

1) Baskı balata değişimi için daha önce ustam 2. vitese takıp araç durduğu yerde frene basılı tutarken debriyaj pedalını komple bırakmıştı.

Bu 2 de değil de 4. viteste yapılır.

 

Oktay bey hem kalkışlarda titreme hem yüksek yakıt tüketiminden şikayetiniz var. Büyük ihtimalle sorununuzun kaynağı debriyaj.

Yorum bağlantısı
Oktay Gun

Arac 01  model focus sw  227... km debriyaj en son ne zaman degistigine ragmen bi bilgim yok dogrusu 

Ali bey ust merkez dediginiz parcanin tam olarak gorevi nedir

Onder bey tam olarak titreme degilde sanki  kisa sureli silkelenme ve tam hareket esnasinda yigilma oluyor seri bi sekilde isiklarda, durdugunuz yerde kalkis yapamiyosunuz hizli kalksan silkeleme yapiyo birde tam o sirada debriyaj tazeleyip devir yukseltmem gerekiyor suan ekonomik parcalardan basladik butceye gore devam ediyoruz bakalim hayirlisi 

Ilginize tesekkurler 

 

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
7 saat önce, Oktay Gun yazdı:

Arac 01  model focus sw  227... km debriyaj en son ne zaman degistigine ragmen bi bilgim yok dogrusu 

Ali bey ust merkez dediginiz parcanin tam olarak gorevi nedir

Onder bey tam olarak titreme degilde sanki  kisa sureli silkelenme ve tam hareket esnasinda yigilma oluyor seri bi sekilde isiklarda, durdugunuz yerde kalkis yapamiyosunuz hizli kalksan silkeleme yapiyo birde tam o sirada debriyaj tazeleyip devir yukseltmem gerekiyor suan ekonomik parcalardan basladik butceye gore devam ediyoruz bakalim hayirlisi 

Ilginize tesekkurler 

 

oktay bey merhaba,

 

araştırmalarım ve ustanın bana dediğine göre hidrolik sistemli olan debriyaj sistemlerinde bulunan bir parça. zannediyorum ki baskı balata üzerine ne kadar basması gerektiğini ayarlıyor ve değişimi zahmetli değilmiş ustanın dediğine göre yani baskı balata ve debriyaj bilyası gibi zahmetli bir süreç gerektirmiyormuş. üst merkezin arızalı olması durumunda yağ basıncını tam ayarlayamıyor ve bahsettiğiniz ani kalkışlarda titreme yığılma sorunları yapıyormuş. yine aynı ustanın dediğine göre hidrolik sistemli debriyaj sistemlerinde debriyajın yukarıda yada aşağıda kavraması ayarlanamıyormuş bu üst merkez ayarlıyormuş onu da.. bir de unutmadan ustaya gittiğinizde hidrolik seviyelerinize baktırın azalması durumunda da bu sorun olabiliyormuş. internet üzerinde 95-98 efsane kasa toyota corolla kullanıcıları bir kaç şey paylaşmışlar. daha öncede dediğim gibi aynı sorundan ben de muzdaribim. ilk kalkış anında tedirgin ediyor beni de özellikle rampalarda. kalktıktan sonra tam gaz verip hızlanabiliyorum ama kalkışlar canımı sıkmıyor değil. bu arada hangi şehirde ikamet ediyorsunuz. daha önceki yaptırdığınız işlemler için ben ankarada aynısını yaptırıyor olsam 100 tl işçilik isterlerdi ki nitekim her gittiğimde en az o kadar işçilik bırakıyorum o yüzden işlemleri biriktirip gidiyorum bende :) 

Yorum bağlantısı
Oktay Gun
Bir saat önce, Ali Ünal yazdı:

oktay bey merhaba,

 

araştırmalarım ve ustanın bana dediğine göre hidrolik sistemli olan debriyaj sistemlerinde bulunan bir parça. zannediyorum ki baskı balata üzerine ne kadar basması gerektiğini ayarlıyor ve değişimi zahmetli değilmiş ustanın dediğine göre yani baskı balata ve debriyaj bilyası gibi zahmetli bir süreç gerektirmiyormuş. üst merkezin arızalı olması durumunda yağ basıncını tam ayarlayamıyor ve bahsettiğiniz ani kalkışlarda titreme yığılma sorunları yapıyormuş. yine aynı ustanın dediğine göre hidrolik sistemli debriyaj sistemlerinde debriyajın yukarıda yada aşağıda kavraması ayarlanamıyormuş bu üst merkez ayarlıyormuş onu da.. bir de unutmadan ustaya gittiğinizde hidrolik seviyelerinize baktırın azalması durumunda da bu sorun olabiliyormuş. internet üzerinde 95-98 efsane kasa toyota corolla kullanıcıları bir kaç şey paylaşmışlar. daha öncede dediğim gibi aynı sorundan ben de muzdaribim. ilk kalkış anında tedirgin ediyor beni de özellikle rampalarda. kalktıktan sonra tam gaz verip hızlanabiliyorum ama kalkışlar canımı sıkmıyor değil. bu arada hangi şehirde ikamet ediyorsunuz. daha önceki yaptırdığınız işlemler için ben ankarada aynısını yaptırıyor olsam 100 tl işçilik isterlerdi ki nitekim her gittiğimde en az o kadar işçilik bırakıyorum o yüzden işlemleri biriktirip gidiyorum bende :) 

Ali bey soyle zannettigim kadariyla buji ve buji degisimi icin iscilik alinmadi sadece sensor degisimi icin iscilik alindigini saniyorum ki cunku parca 35 tl denildigi ama islem kagidinda 50 yaziyodu birde tanis vasitasi oldugu icin sanirim sizin bahsettiginiz gbi ilk olarak debriyaj sivi kontrollerini ardindan ust merkezi degistirecem bakalim sorun  giderilecekmi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...