İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Seyir Halinde İken Hararetin Düşmesi


Seyit Gazi

Recommended Posts

Seyit Gazi

Aracım 2000 model hb ghia focus
Seyir halindeiken 90-100 le düz yolda sabit hızla aracı kasmadan giderken hararet 60 lara kadar düşebiliyor gaza yüklendiğim zaman geri yavaş yavaş 80 lere çıkıyor ve toparlıyor bunu sürekli değil ama aracı ilk çalıştırıp belli bi süre gidip araba ısınıp normal çalışma ısısına ulaştıktan sonra yapıyor ve ortalama yarım saat süre gittikten sonra düzeliyor.
benim görüşüm hararet müşürü bozuk gibi çünkü termostat sıfır yeni değişti.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Kaçlık termostat takıldı?

kaçlık olduğunu bilmiyorum
onun önemi çokmu?

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
9 dakika önce, Seyit Gazi yazdı:

kaçlık olduğunu bilmiyorum
onun önemi çokmu?

büyük ihtimalle orjinali yani 82c lik termostat

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Kalorifer açılınca da hararet bir miktar düşer. Bahsettiğiniz durumda kalorifer açık mı?

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

çok uzun olmasada 1,5 km yokuş inerken gauge menüden takip ederken 85-90 dereceden 70-75 derecelere kadar bir düşme oluyor fakat ibrede herhangi bir oynama olmuyor bu normalmidir 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Kalorifer açılınca da hararet bir miktar düşer. Bahsettiğiniz durumda kalorifer açık mı?
Normal bir aracta dusmez ustad.

Termostat Focusta nasildir bilmem ama yuvasiyla degisimi gerekir. Ayrica yeni alinam termostatta arizali olabilir ornekleri ile karsilastim. Orijinal olmayan termostattanda yapar.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 dakika önce, Uğur Kaya yazdı:

çok uzun olmasada 1,5 km yokuş inerken gauge menüden takip ederken 85-90 dereceden 70-75 derecelere kadar bir düşme oluyor fakat ibrede herhangi bir oynama olmuyor bu normalmidir 

 

İbre oynamıyorsa sıkıntı yok.. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İbre oynamıyorsa sıkıntı yok Mehmet abi'nin dediği gibi. İbre oynuyorsa tekrar konuşalım derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

termostad.. yaz, kıs demeden yokus aşağı yokuş yukarı 90da sabit kalmalı.

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

İbre oynamıyorsa sıkıntı yok.. 

 

1 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

İbre oynamıyorsa sıkıntı yok Mehmet abi'nin dediği gibi. İbre oynuyorsa tekrar konuşalım derim.

 

Bir saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

termostad.. yaz, kıs demeden yokus aşağı yokuş yukarı 90da sabit kalmalı.

yok hocam ibrede herhangi bir oynama yok oda muhtemelen motorun devrine göre ufaktan inip çıkıyor

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
2 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Kalorifer açılınca da hararet bir miktar düşer. Bahsettiğiniz durumda kalorifer açık mı?

evet dogru 90na sabitlemeden bu havalarda acınca kaloriferi derece tekrar düşüyor benim aracımda bu sekilde. 90ndan sonra düşme yasamıyorum zaten sabah evden geldigim km 3 bazen oluyor yerinden oynamıyor hararet

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Termostat neden değişmişti ?

Rolanti problemi nedeniyle termostat değişti

akşam üzeride şunu fark ettim kış günüde olsa klimayı arada çalıştırmak gerekiyor dedi arkadaşlar klimayı açtım 20-30 saniye devreye grip çalışıyor sonra klima geri devreden çıkıyor kabutı açıp baktım klima motoru duruyor ama içerde düğme açık gözüküyor birde klimayı açmama rağmen fan çalışmıyor aceba fandamı sıkıntı 

2 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Kalorifer açılınca da hararet bir miktar düşer. Bahsettiğiniz durumda kalorifer açık mı?

Kalorifer kapalıykende aynı açıklende

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
3 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Normal bir aracta dusmez ustad.

Termostat Focusta nasildir bilmem ama yuvasiyla degisimi gerekir. Ayrica yeni alinam termostatta arizali olabilir ornekleri ile karsilastim. Orijinal olmayan termostattanda yapar.

Normal veya anormal araçtan kasıt nedir? Çalışma prensibi gereği, kalorifer peteğinden, soğutma sistemindeki sıcak su geçer, süreki dolaşımdadır (musluğu açıksa). Peteğin arkasındaki fan çalışırken oluşan soğuk hava, peteğin kanalları arasından geçerken soğutma sıvısının sıcaklığı sayresinde ısınır, içinden hava geçen, su kanalları (su) ısısını bir miktar kaybederek devirdaime devam eder.

 

Aracın radyatöründeki suyun, fan sayesinde soğutulması gibi. Bu soğuma azdır çoktur ayrı. Ama hararet yapan araç için de tavsiye edilen, kaloriferin en sıcak ayarda (musluk tamamen açık) çalıştırılması, soğutmaya yardımcı olmasıdır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
56 dakika önce, Seyit Gazi yazdı:

Rolanti problemi nedeniyle termostat değişti

akşam üzeride şunu fark ettim kış günüde olsa klimayı arada çalıştırmak gerekiyor dedi arkadaşlar klimayı açtım 20-30 saniye devreye grip çalışıyor sonra klima geri devreden çıkıyor kabutı açıp baktım klima motoru duruyor ama içerde düğme açık gözüküyor birde klimayı açmama rağmen fan çalışmıyor aceba fandamı sıkıntı 

Kalorifer kapalıykende aynı açıklende

Klima açınca fan devreye girmeli. Fan devreye girmezse ECU klimayı kapatıyor derhal. Fan tertibatınızda sorun olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
56 dakika önce, Seyit Gazi yazdı:

içerde düğme açık gözüküyor

hava soğukjsa, buzlanma yapar ve klima kendini kapatır normal, yolda giderken anlık okunan sıcaklık 60 lara düşmüşse, termostat açık kalıyordur veya hava buz gibidir, su dolaşamdan motor soğuyabilir yöresel olarak, anlık geçici hadise olur o

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
9 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

hava soğukjsa, buzlanma yapar ve klima kendini kapatır normal, yolda giderken anlık okunan sıcaklık 60 lara düşmüşse, termostat açık kalıyordur veya hava buz gibidir, su dolaşamdan motor soğuyabilir yöresel olarak, anlık geçici hadise olur o

Bu sorun 1 ay öncede vardı yani hava 17-18 derecelerde iken

yani sorun termostat açık kalıyor ondan mı

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi

 

16 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

hava soğukjsa, buzlanma yapar ve klima kendini kapatır normal, yolda giderken anlık okunan sıcaklık 60 lara düşmüşse, termostat açık kalıyordur veya hava buz gibidir, su dolaşamdan motor soğuyabilir yöresel olarak, anlık geçici hadise olur o

Yani soğuk havada klimayı açarsak ışık yanar devreye girer ama bir süre sonra fan bile açmadan klima motoru devreden mi çıkıyor işin özü bu mudur 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

klima hortumlarında buzlanma olunca kompresör durur, fan da. zaten yazın da bu şekildedir, farkı hava sıcaklığı ile buzlanma nadir olur.

Yorum bağlantısı
Seyit Gazi
24 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

klima hortumlarında buzlanma olunca kompresör durur, fan da. zaten yazın da bu şekildedir, farkı hava sıcaklığı ile buzlanma nadir olur.

klimayı ilk açınca klima motoru devreye giriyor ama fan girmiyor onunda hemen girmesi gerekmiyor mu tamam soğuktan dolayı bir süre durmasını anladım ama hiç çalışmıyor fan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ortam sıcaklığına göre girmeyeblir, direkt arıza denmez, ağustosta olsa arıza dnir, zaten o zaman pişeriz , soğuk da üflemez

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

2005 focus 1 ghia sahibiyim aracı aldığımdan beri yaşadığım soruna benziyor. Uzun süreli yokuş inişlerinde gaza basmadan kompresöre bindirerek iniş yaptığımda hararet en baştaki kareye kadar düşüyor ve yol bilgisayarı 0.0 dan 1.6 gibi rakamlara çıkıp harareti bir miktar yükseltiyor sonra tekrar 0.0 yapıp bir süre sonra 1.6 gibi rakamlara çıkıyor ve yokuş devam ettikçe bu şekilde tekrarlıyor. İkinci bir olay da geçen gün hava sıcaklığı -3 seviyelerinde iken yaşadım. Araba zaten çok geç ısınıp lpgye geçiyor ama ısındıktan sonra bir miktar yol gidip tam 90 derecedeyken durup rölantide 30 saniye 1 dakika gibi beklediğimde hararet düşmeye başlıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...