İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Seyir Halinde İken Hararetin Düşmesi


Seyit Gazi

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bu hava şartlarında klimanın devreden çıkması normal değil.. Gazınız eksiktir. 

 

Termostat ve gösterge konusuna dönersek, Gösterge; bir çok araçta ve özellikle focusta 70-105 arasında sabit kalır. Kullanıcı tedirgin olmasın diye muhtemelen bu sıcaklık aralığında sabit kalacak şekilde programlanmış.. 

İbre oynuyorsa, hararet sıkıntılı demektir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Ali Ünal yazdı:

2005 focus 1 ghia sahibiyim aracı aldığımdan beri yaşadığım soruna benziyor. Uzun süreli yokuş inişlerinde gaza basmadan kompresöre bindirerek iniş yaptığımda hararet en baştaki kareye kadar düşüyor ve yol bilgisayarı 0.0 dan 1.6 gibi rakamlara çıkıp harareti bir miktar yükseltiyor sonra tekrar 0.0 yapıp bir süre sonra 1.6 gibi rakamlara çıkıyor ve yokuş devam ettikçe bu şekilde tekrarlıyor. İkinci bir olay da geçen gün hava sıcaklığı -3 seviyelerinde iken yaşadım. Araba zaten çok geç ısınıp lpgye geçiyor ama ısındıktan sonra bir miktar yol gidip tam 90 derecedeyken durup rölantide 30 saniye 1 dakika gibi beklediğimde hararet düşmeye başlıyor. 

 

Sizin de termostatınız bozuk.. Eziyet etmeyin motora ve kendinize, değiştiriverin. Dünya varmış diyeceksiniz. 

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sizin de termostatınız bozuk.. Eziyet etmeyin motora ve kendinize, değiştiriverin. Dünya varmış diyeceksiniz. 

teşekkür ederim mehmet abi.. müşür ü de değiştirmem gerekiyor heralde dimi. termostat + müşür ne kadara patlar ki

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
14 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Normal veya anormal araçtan kasıt nedir? Çalışma prensibi gereği, kalorifer peteğinden, soğutma sistemindeki sıcak su geçer, süreki dolaşımdadır (musluğu açıksa). Peteğin arkasındaki fan çalışırken oluşan soğuk hava, peteğin kanalları arasından geçerken soğutma sıvısının sıcaklığı sayresinde ısınır, içinden hava geçen, su kanalları (su) ısısını bir miktar kaybederek devirdaime devam eder.

 

Aracın radyatöründeki suyun, fan sayesinde soğutulması gibi. Bu soğuma azdır çoktur ayrı. Ama hararet yapan araç için de tavsiye edilen, kaloriferin en sıcak ayarda (musluk tamamen açık) çalıştırılması, soğutmaya yardımcı olmasıdır.

 

 

Normal bir araçta, normal bir motorda hararet 90 ı gördüğü zaman ne olursa olsun düşmez veya 90 dan yukarı çıkmaz. En azından ibre olarak diyelim. Aracın standart kabul ettiği değerlerin dışına çıkmaz. Çıkarsa sistemde sorun var demektir.

 

Son paragrafa katılıyorum. Ama hararetin normal ya kabul edilen sıcaklığa düşmesi için ilk etapta kalorifer açılır, termostat açık kalmıyor şeklinde arıza yoksa hararet normal seviyesinden aşağı düşmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
28 dakika önce, Ali Ünal yazdı:

teşekkür ederim mehmet abi.. müşür ü de değiştirmem gerekiyor heralde dimi. termostat + müşür ne kadara patlar ki

 

Gerek yok müşüre. sadece termostat yeterli.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
27 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Son paragrafa katılıyorum. Ama hararetin normal ya kabul edilen sıcaklığa düşmesi için ilk etapta kalorifer açılır, termostat açık kalmıyor şeklinde arıza yoksa hararet normal seviyesinden aşağı düşmez.

 

Aynen, düşmemeli..

Çok özel şartlarda düşebilir.. 5-10 km rampa aşağı kompresörde inersin. Zaten bu durumda motorda yanma olmayacağı için motor soğuyabilir.. 

 

Qashqaiyi deniyorum ben..

Dün motor soğukken klima ve fanı tam güç ısıtma pozisyonunda açtım, işyerine vardığımda normal seviyesine yaklaşmıştı.. (Ev-İşyeri 3,4 km)

Daha önce de Hararet normal seviyede iken 13 dakika rolantide ve kalorifer tam güçte çalıştırdım yine düşme yaşamadım..  

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

Daha önce de Hararet normal seviyede iken 13 dakika rolantide ve kalorifer tam güçte çalıştırdım yine düşme yaşamadım..  

 

 

 

Senin durumun farklı abi. Sende rezistanslı ısıtma olduğu için zaten motorun ilk ısınması kolay. Sonrasında rezistans devreden çıktığında takip etmen lazım. Yani soğuk motorla başlayıp kaloriferi yardırıp 5-6km'yi tamamlamış olman gerekir.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
41 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Aynen, düşmemeli..

Çok özel şartlarda düşebilir.. 5-10 km rampa aşağı kompresörde inersin. Zaten bu durumda motorda yanma olmayacağı için motor soğuyabilir.. 

 

Qashqaiyi deniyorum ben..

Dün motor soğukken klima ve fanı tam güç ısıtma pozisyonunda açtım, işyerine vardığımda normal seviyesine yaklaşmıştı.. (Ev-İşyeri 3,4 km)

Daha önce de Hararet normal seviyede iken 13 dakika rolantide ve kalorifer tam güçte çalıştırdım yine düşme yaşamadım..  

 

 

 

Yahu sanki ben hararet eksi 20 ye gelir dedim. Allah allaaahhh.

Bu da bir seçenek, bundan da olabilir dedim. Zaten araçta yolunda gitmeyen bişeyler var. Zaten bir yer bozuk (termostat). Üzerine kaloriferi de açarsan düşürebilir dedim.

Demez olaydım. Burda dün ağız birliği edilen bir konu bugün inkar edilir oldu anlamadım ki.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yahu sanki ben hararet eksi 20 ye gelir dedim. Allah allaaahhh.
Bu da bir seçenek, bundan da olabilir dedim. Zaten araçta yolunda gitmeyen bişeyler var. Zaten bir yer bozuk (termostat). Üzerine kaloriferi de açarsan düşürebilir dedim.
Demez olaydım. Burda dün ağız birliği edilen bir konu bugün inkar edilir oldu anlamadım ki.
 


Seni çürütmedikki. Ek bilgi veriyoruz müdürüm. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Termostat delik olabilir aynı sorunu yaşamış biri olarak değiştirip şimdi araba sıcacık oluyor bi baktırın derim.

 

NOayJa.jpg

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Su termostati delen ustaciklari nerden bulabilirim bisey deneyecegim .

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Benim focusun termostatınıda değiştiren usta (cık) delip takmıştı :) başıma geldi yani termostattdan bencede

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ya açmazsa termostat! Mühendis nereden bilecek, delik olmalı ki en kötü ihtimalde bile su devirdaim yapsın, biraz üşüyün ne olacak, hararet yapmasından iyidir [emoji16]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar
(düzenlendi)

Tamirciler zaten delik termostatli arabayı termostati değiştirip yollamazlar heralde bemim usta degistirdikden sonra teste çıktık fan açılıncaya kadar bekledik boruları kontrol ettik Sıkıntı varmı termostat görevini yapiyormu ilk önce antifiriz 20 dereceye göre ayarladik 1 hafta sonra 30 derece ayarladik dijital gösterge den bir hafta kontrol ettim gayet sitabil çalışıyor. Arabaya binenler kalorifer i kestaneyi çatlatır dediler o derece

tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Motorun verimli ve saglikli calisma sicakligi 70-90 derece arasindadir.Termostatin amaci,motor isisini bir an evvel 70-90 derece bandina getirmek ve tutmak icin radyatorle olan dolasimini kesmektir veya acmaktir.70 derecenin altinda gerceklesen calisma sureci, fazladan asinma ve yakit sarfiyati demektir.
Termostata acilan delik Daha gec isinma,cut-off durumun da ise yanma olmayacagi gibi hala radyator tarafindan saglanan etkili sogutma sayesinde motoru cok yuksek devirler de tehlikeli dusuk isilarda calistirmak demektir.
Kisacasi termostata acilan delik motoru sabote etmektir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

termostat değişmeden önce km de 0,35 kuruş yakıyordu termostat değiştirdikten sonra 0,25 kuruşa kadar indi termostat önemi arkadaşın dediği gibi motor sağlıklık çalışması için 70-90 derecedir motor ömründen yersiniz illaki benim termostatım delik olacak diyenler için veya hararet sorunları gideremeyenler 5 mm matkapla değilde daha küçük çaplarda deldirsinler 2 mm gibi

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Fatih Mehmet Uslu

Bazı focuslarda soğutma sistemindeki havayı alamayan ustalar yalancı hararet sorununu çözmek için termostatı delmeyi denemişlerdi. Termostat delinince suyun ısınmasını beklemeden devirdaime devam ettiriyor. Bu nedenle motor yükten düşünce sıcaklık geri düşüyor. Sorununuz muhtemelen Termostat.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...