İçeriğe Yönlendir

2019’da Porsche’nin İlk Tamamı Elektrikli Aracı “Mission E” 3 Saniye Kalkışla Geliyor!


Sefa Şerif

Recommended Posts

Sefa Şerif

Porsche tarihinin ilk tamamı elektrikli aracı Mission E'nın çok konuşulacak teknik detayları hakkında bilgiler verdi!

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Alman Porsche’nin tarihinde ilk defa çıkartacağı tamamı elektrikli arabası Mission E‘nin teknik bilgileri detaylanmaya başladı. Panamera 4 E-Hybrid modeli ile elektrik motor dünyasında güzel işler başaran Porsche, 2019 yılında çıkışı beklenen Maserati Alfieri ile başa baş bir mücadele içerisine girecek. Mission E, markası tarafından dünyaya iz bırakacak cinsten çalışmalarla geliyor.

 

Turbo motorlarıyla alışık olduğumuz Porsche’nin, E drive sürüşler içerisinde de üstün bir başarı sağlayacağına kesin gözüyle bakıyoruz. 2019 yılı, Mission E’nin muhtemel çıkış tarihi gözüküyor. Versiyonlarını 3 kısma ayırarak, farklı güçlerde farklı menzil çatısı altında ilk elektrikli araç sunulacak. Şimdiden Mission E için 2 saniyede kalkış yapabilen Tesla Roadster‘a yakın çizgide gidebileceğini söylemek isteriz.

 

Yapısal olarak kapalı bir kutu gibi duran Mission E’ye, Porsche’nin marka yüzü aktarımlarının kusursuz olduğunu gördük.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Derin kanallar içerisine gizlenen lazer farları, stil sahibi insanların kalbini çalacak gibi!

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Porsche müşterilerini son nesil digital öğeler bekliyor olacak.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

İç mekanda özellikle orta konsolunun yeni kasa Panamera‘dan faydanlanılması bekleniyor.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

1400 kişinin çalıştığı proje de Mission E, güce göre 3 farklı versiyonda üretime alınacak.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Start versiyonu 402 hp, orta seviye versiyonu 536 hp ve en güçlü versiyonu ise 670 hp güçlerle gelecek.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Hız detaylarına bakıldığında 0-100 km/h etabını 3 saniyede tamamlarken tam speed rakamları 250 km/h gösteriyor.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

Mission E’ye Porsche mühendisleri özel 800 voltluk şarj sistemi ile 20 dakika civarlarında bataryaları %80 doluluk oranına getirebilecek.

 

porsche-nin-ilk-tamami-elektrikli-araci-

 

1931 Stuttgart merkezli Alman spor araba üreticisinin 86 yıllık yaşamında çizgisini bozmadan başarı hikayelerine Mission E’de eklenecek. Fosil yakıtların sonlanmasına daha da yaklaştığımızı Porsche Mission E’de daha iyi anlıyoruz.

 

Alman firmanın planlarında değişiklik ve aksaklık olmadığı sürece elektrikli aracından 20 bin adet üretmeyi planlıyor. Başlangıç fiyatının aslında ne olacağı belli değil ama 75 bin ile 90 bin dolar arasında tahmin ediliyor.

 

Kaynak: https://paratic.com/porsche-mission-e-motor-teknik-bilgi/

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Çok güzel görünüyor. Biz faniler için, mission impossible :biggrin: olarak görüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu tip prototiplerde açıklanmayan özellik: 0-100 kalkışı 1 dolum ile kaç defa yapabileceğmiz. 1. saniyede kalksın olaiblir ama kaç defada bitecek bataryalar

tercüme siteler de copy paste ile gün geçiriyor. mesela paratic gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Bir saat önce, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

tasarım plaza bebelerinin eline kalıyor ondan. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?
Çok bilim kurgu izliyorlar ondan sonra çiz babam biz...
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
17 saat önce, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

Erdal arkadaşım Tesla tipsizmi ya. Bence çok yuhuşuklu. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 30.12.2017 at 17:26, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

Airodinamik ön plana çıkınca bazen tipsiz olabiliyorlar :)

 

Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Herşey iyi güzel hoş da 0-100 3 saniyeye kaç defa çıkabiliriz acaba tahmini 4. seferden sonra batarya zayıf uyarısı verir heralde sonuçta tam kapasite kullanıyor...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

4 sefer 0 100 yapabilecek yol varmı bakmak lazım, ayrıca bu bi kıstas olmaz. Aynı verimde içten yanmalı araç kaç sefer 0 100 yapabiliyor var mı test yok

Yorum bağlantısı
Alper Aytar
4 sefer 0 100 yapabilecek yol varmı bakmak lazım, ayrıca bu bi kıstas olmaz. Aynı verimde içten yanmalı araç kaç sefer 0 100 yapabiliyor var mı test yok
Şarj biter diye dedim di ben :)
Normal bir arabada benzin bitmez ama o kadar sürede tabiki bu test için bir kıstas olamaz
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şarjın biteceğini sanmam. 0'dan 100'e 10 saniyede çıkmak için her saniye 50 kw/h harcasın. Gitti 500 kw/h güç. Aynı araç bu sefer 3 saniyede 100 km hıza çıksın. Yine 500 kw/h harcayacak.

 

İçten yanmalı araçlar ile aynı. 20 saniyede 100 km hıza çıkarken harcanan yakıtı 2 saniye harcayıp 100 km hıza ulaşmak gibi düşün

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Doğan Arşiray

normal 4 kişilik araba gibi görünen elektrikli araba yapmak zormu ya... binsin aileler pikniğe gittsin. usb çıkışı da olsun telefon şarj etsin filan...

 

ne bileyim, elektrik motorlu partner filan müthiş satar bizde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 17.02.2019 at 00:58, Dogan Arsiray yazdı:

elektrik motorlu partner filan müthiş satar bizde.

 

Umduğumuz fiyatlara satsalar.. hepimiz alır bineriz.. 

Pahalı. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
On 30.12.2017 at 17:26, Erdal Aydın yazdı:

Elektrikli arabalar neden hep tipsiz oluyor? Teknik bi açıklaması var mı?

 

tesla model X ve S e tipsiz diyen çarpılır 😛

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
On 31.12.2017 at 22:57, Alper Aytar yazdı:

Herşey iyi güzel hoş da 0-100 3 saniyeye kaç defa çıkabiliriz acaba tahmini 4. seferden sonra batarya zayıf uyarısı verir heralde sonuçta tam kapasite kullanıyor...

 

Yok artık :)  0-100 denemelerinde %1 bile düşmüyor şarj. 

 

0-200 denemelerinde max tüketim 400Wh/km yani 100km de 40KWh. pil 70 ile 100 KWh arası değişiyor. 2 saat 0-100 yapılabilir bu durumda. hatta tekrar sıfıra düşerken geri kazanım da var. 

 

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray

0-100 u 12 sn olan, menzili 800 km filan olan yari ticari kucuk araba yapip satan kazanir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

https://lightyear-prod.dev.warp.land/

1561472840_ly01_40_web_ext_front_view_cr

https://www.webtekno.com/lightyear-one-h71245.html

 

 

800 km mezil, pilli ama direk güneşle şarjda oluyor vs. buna nediyorsunuz peki haaaa :)

 

adamlar yapmışmı yani...

 

tam senlik Servet 😞

 

 

esas önemli olan yanı,  gündüz bırak güneşte, saatte 12 km lik şarj oluyor (baba güneşte), sabah işe gittin çektin sokağa, 7 saat durdu diyelim, 84 km lik şarj oldu durduk yerde, şehir içinde pilin hiç bitmez, aracı birkez tam doldur başka şarja gerek yok, bitmez pili, gece eve geldin taktın 220 volta, sabaha kadar 10 saat dursa 350 km lik şarj oluyor, yahu bitmez bu pil, ben çıktım full şarjla yola, Edremit_Ankara  vardım daha 100 km. menzil var kalır, yolda sürekli güneş yedi saatte 12 km ekle menzile, 7 saatte 84km. toplam 184 km. lik enerji var hala, parket git, dolmaya devam, zuahhahah überrr.... :)

 

doğruysa anladığım bunu aldım geldim eve, pili 1 kez tam doldurdummu menzil 800 km. oldu, şehir içinde kullanımda zaten bitmez her an doluyor alet, uzun yolda 800 km. ohoooooo molada dursan bile şarjda, fişe tak mesela, yahu bitmez pil ohh beee....

 

Şarj hızları

Güneş
12 km / s
230v'da 3.7 kW
35 km / s
22 kW (Herkese Açık)
209 km / s
60 kW (Hızlı şarj
507 km / s

Dış / Performans

menzil

725 km (WLTP)

sürücü

Tümü 4 bağımsız olarak kontrol edilir. 
Gelişmiş tork vektörü.

Enerji kullanımı

83 Wh / km (WLTP)

Hızlanma

On saniyede 0 - 100

Boyutlar (L x G x Y)

5057 x 1898 x 1426 cm

 

İç

oturma

Beş yetişkin: iki ön, üç arka

Bagaj boşluğu

Normal: 780 L 
Genişletilmiş: 1701 L 
Orta konsol: 12 L

Ekstra

Hava üzerinden yazılım güncellemeleri 
Companion App 
Kablosuz anahtar 
Apple CarPlay 
Android Oto

 
tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

nefis özellikleri. makul hızlanma. iyi menzil... kim bilir kaç para olur. tipi çok kötü ama :)

Dogan Arsiray yazdı:

0-100 u 12 sn olan, menzili 800 km filan olan yari ticari kucuk araba yapip satan kazanir. 

aha beni dinlemişler.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...