İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - TCC Solenoid (Elektrovana) Valfi Arızası


Mahmut Yurt

Recommended Posts

Mahmut Yurt

 

Mondeo'nun Jatco'dan sonra Powershift'ten önce kullanmış olduğu Aısın Warner TF - 81 SC ( Ford araçlarda AW AF 21 olarak geçmekte) şanzıman ile ilgili TCC solenoid valf arızası yaşamaktayım.  Bu arıza ile ilgili maceram uzun ve halen çözmüş değilim. Araç sadece 120 KM hızın üstünde ve rampa yukarı yolda hata vermekte, hatayı verdikten sonra araç devri her viteste ortalama 250 - 300 devir artmakta ancak vites geçişlerinde herhangi bir sorun yok. Devirin artmasından ve motordan alınan güç'ün şanzımana tam olarak yansımamasından dolayı, daha gürültülü, daha titreşimli çalışmakta ve fazla yakıt tüketmekte. Hata kodu olarak P0741 hata kodunu vermekte. 

 

TCC solenidi en kısa ve öz anlatımla; belirli sürüş özelliklerinde motor ve şanzıman devrini ayarlarak güç kaybını ortadan kaldırmaya ve yakıt ekonomisini sağlamaya çalışan bir valf. TCC selonoid valfi 113 KM hız ve üzerinde devreye girmekte, genellikle eğimli ve 113 Km üstü hızlarda devreye giriyor. Sürekli görev yapan bir arkadaş değil. 

 

Önce Ankara da nam salmış herkesin birbirine tavsiye ettiği otomatik şanzıman ustalarına gittim, arabayı bile görmedin ( Mübalağa etmiyorum kesinlikle abartmıyorum) dedikleri tek şey şanzıman inecek beyin değişecek. Ankarada ilk 10 şanzıman ustasının da söylediği tek kelime bu ne yazık ki. Fiyatları'da 800 TL - 5.000 TL arasında değişiyor. Adamlar çok ustalar hemen teşhis hemen fiyatlama. Bu maceradan sonra şanzımancılara itimadım kalmadı. 

 

 Ankara'nın sözde en büyük en iyisi denilen otomatik şanzımancısını unutamıyorum, dükkanın önü araç çakılı, park edecek yer yok arabayı uzağa park ettim, servise girdim.

 

--- Merhaba benim aracımda şanzıman ile ilgili bir sorunum var. ( lafım bitmeden)

+ Konvektör arızalıdır, şanzıman inecek değişecek,  2500 TL fiyatı var 3 gün sonra teslim ederiz. 

--- Ama benim aracımın konvektörü arızalı değil ki.

+ Kronik sorun konvektör arızalıdır. ( Bayılıyorum bu lafa, kronik)

-- Kolay gelsin.

 

 

İnternet de bu konu ile ilgili net bir çözüm yolu maalesef yok. Genellikle arızanın aşınmış, oksitlenmiş kablo veya pinlerden kaynaklanabileceği,  öncelikle şanzıman kablo demetinin, pinlerin ve sigortaların kontrol edilmesi yönünde tavsiyeler var. Bu tavsiyeler ışığında gittiğim bütün elektirikçiler daha arızanın ne olduğunu bilmeden arabaya bile bakmadan şanzıman inecek şeklinde konuştular. Konu hakkında biraz bilgi verince şanzıman inmesine gerek olmadığını aracın 3 gün yatacağı bilgisini verdiler. 20 cm uzunluğundaki bir kablo, 20 adet pin ve 14 adet kablonun ölçümün neden 3 gün sürdüğünü söylediğimde şema çıkartacakları bilgisini aldığımda, şemayı da ben veririm  dedim, ama nafile gezdiğim bütün elektrikçiler ustalığına laf söyletmedi maalesef. En son otokoç!a gittim öncelikle beni dinleyip dinlemeyeceklerini sordum.   Sağolsun dinlediler ve ölçüm yaptılar. Ancak bir şey bulamadıklarının elektriksel bir problem olmadığını söylediler.  Bu valfin sadece belirli sürüş özelliğinde devreye girdiğini, devreye girme esnasında gerekli akımı ve komutu alıp almadığını sorduğumda bunu test etme imkanlarının olmadığı ancak genel itibari ile kablolama da kaçak, şase, oksitlenme yok dediler. Aslında tam olarak yine kontrol sağlayamadık. 

 

Şimdi son çare olarak TCC Solenoid valfini değiştirmek istiyorum ama maalesef tek olarak ülkemizde bu valfi satmıyorlar. Herkes gövde olarak satıyor ki buda 3500 TL gibi bir maliyet oysaki sadece valf 200-250 TL civarında. Yurtdışında OEM olarak valfi üretip satan firmaların Türkiye distbiritörleri bile olaydan bir haber.  Parçayı tek olarak distbiritörü olduğunuz firma satıyor, siz niye satmıyorsunuz dediğimde bize bugüne kadar bize böyle bir talep gelmedi cevabını almaktayım.

 

Sonuç olarak solenoidi bulup takmak istiyorum ama tek olarak bulamadım. İnşallah forumdan birisi bana yardımcı olur, benimde bu çilem biter. 

 

Bilgi olarak söylemek isterim, her ne kadar TF-80 SC ve TF 81 SC'nin aynı olduğu söylense de valf gövdeleri farklı TF 80 SC Volvo, Opel, Peugeot, Citroen, Lancıa, Jaguar, Alfa Romeo, Fıat, Renault, cadıllac ve Saab'da kullanılmış. 

 

 

awtf80scvbtcc.jpg

awtf81scvbtcc.jpg

 

LINCOLN MKZ / ZEPHYR 06-11 MEX 6 SP F / AWD V6 3.0L 3.5L AF21 TF-81SC
MAZDA 6 05-11 Amerika Birleşik Devletleri 6 SP F / AWD V6 3.0L 3.7L AW6A-EL TF-81SC
MAZDA Atenza 07- JPN 6 SP F / AWD L4 2.5L AW6A-EL TF-81SC
MAZDA CX7 07- JPN 6 SP F / AWD L4 2.2L 2.3L AW6A-EL TF-81SC
MAZDA CX9 07- JPN 6 SP F / AWD V6 3.5L 3.7L AW6A-EL TF-81SC
MAZDA MPV (VAN) 06- JPN 6 SP F / AWD L4 2.2L 2.3L AW6A-EL TF-81SC
CIVA MİLANO 06-09 MEX 6 SP F / AWD V6 3.0L AF21 TF-81SC
CIVA MONTEGO 05-07 Amerika Birleşik Devletleri 6 SP FWD V6 3.0L AF21 TF-81SC
CIVA SABLE 04-07 Amerika Birleşik Devletleri 6 SP F / AWD V6 3.0L AF21 TF-81SC

 

Civa : MERCURY ( Google Translate çevirisi)

 

 

TCC SELONOİD VALFİ 

 

Solenoid, TF-81SC TCC ile ilgili görsel sonucu

 

 

 

VALF GÖVDESİ VE KABLO ŞEMASI 

 

 

Aisin_Warner_6_Speed_TF81__Ford-Mazda__Solenoid_Connector___Wire_Color_ID-3.jpg


AW6FMF_solenoid_connector.png

Name Positive Terminal
(Wire Color)
Negative Terminal
(Wire Color)
Harness Connector Color Resistance (Ohms)
SSA 5 (White) Grounds to Case Black 11-15
SSB 2 (Black) Grounds to Case Black 11-15
SSC 11 (Yellow) 10 (Purple) Blue or Black 5.0-5.6
SSD 17 (Red) 18 (Green) Blue 5.0-5.6
SSE 14 (Light Blue) 22 (Yellow) Green 5.0-5.6
SSF 21 (White) 16 (Black) Green 5.0-5.6
TCC 9 (Light Green) 4 (Brown) Green 5.0-5.6
PCA/EPC 3 (Green) 1 (Gray) Green 5.0-5.6
TFT Sensor 8 (Orange) 7 (Orange) Sensor is gray and part of internal harness 77F-3.5K
TSS 12 (White) 13 (Red) Tan Hall Effect
OSS 10 (Orange) 20 (Blue) Brown Hall Effect
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

ALLAH yardımcın olsun.Umarım tez zamanda halledersin.Sen benden akıllısın bak,hemen parayı bayılmadın.Araştırıyorsun.Öylede olması lazım.Tebrik ederim seni.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Kolay gelsin. Benzer bir sorun bizim MK3te de var gibi. Motor gücü şanzımana aktaramıyor derken sanki düz vites arabanın debriyaj balatası kaçırıp devir artıp sürat artmaması gibi bir şeyden mi bahsediyorsunuz? Eğer öyleyse bizim aracımızda da genellikle uzun yolda hararet göstergesi 90'a geldikten sonra yapmaya başlıyor. Öncesinde de titreme yapıyor. Ankara da Tuncay Öner ustaya bizzat gösterdim ve halk dilinde şanzıman beyni asıl adı da valf gövdesi değişmesi gerekiyormuş. Dediğiniz meblağlardan bahsediliyor. 5000 TL'den başlıyor. Yanlış anlamadıysam bu konuda ustaların baştan savma cümlelerle bizleri savuşturdukları mıdır?  

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
43 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

ebay'de yok mu parça?

 Aslında Ebay'da var ancak TF 80 SC ile TF 81 SC selonoidlerini uyumlu olarak belirtip  satıyorlar, aslında iki şanzıman selonoidleri birbirine uymuyor. bir arkadaşımda TF 80 SC gövde var baktık olmuyor. Bu yüzden ebay'dan sipariş vermeye çekiniyorum farklı bir solenoid gönderirler diye. 

42 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

ALLAH yardımcın olsun.Umarım tez zamanda halledersin.Sen benden akıllısın bak,hemen parayı bayılmadın.Araştırıyorsun.Öylede olması lazım.Tebrik ederim seni.

Aynen öyle üstad. Garanti verimisin sorunun çözüleceğine diyorum hayır diyor. Sorun devam ederse ne yapacağız diyorum başka parçasını değiştiririz o zaman diyor :) 

22 dakika önce, Yusuf Gerdan yazdı:

Kolay gelsin. Benzer bir sorun bizim MK3te de var gibi. Motor gücü şanzımana aktaramıyor derken sanki düz vites arabanın debriyaj balatası kaçırıp devir artıp sürat artmaması gibi bir şeyden mi bahsediyorsunuz? Eğer öyleyse bizim aracımızda da genellikle uzun yolda hararet göstergesi 90'a geldikten sonra yapmaya başlıyor. Öncesinde de titreme yapıyor. Ankara da Tuncay Öner ustaya bizzat gösterdim ve halk dilinde şanzıman beyni asıl adı da valf gövdesi değişmesi gerekiyormuş. Dediğiniz meblağlardan bahsediliyor. 5000 TL'den başlıyor. Yanlış anlamadıysam bu konuda ustaların baştan savma cümlelerle bizleri savuşturdukları mıdır?  

Tam olarak aynı değil, sürekli bir güç kaybı değil dediği gibi sadece şanzımana fazla yüklendiğinde motor ve şanzıman devirlerini birbirine eşitliyor. benim çok fazla güç kaybım yok vites geçişlerinde sorun yok araç 200-220 km hızlara normal çıkıyor. Sizin önce bilgisayara bağlanıp hata kodlarına bir bakmanız lazım. sorunun nereden kaynakladığını çözmek için. güç kaybı var ise konvektör arızası da olabilir. Şanzıman konusunda nokta atışlı usta bulamadım. Dediğiniz gibi şu değişecek deyip bir rakam söyleyip geçiştiriyorlar. 

1 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Yaklaşık 500 tl'ye aşağıdan alabilirsiniz. Kargo dahil, gümrük vergisi hariç.

 

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00J9HTF8I/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A7M9C4UU5Q68Y&psc=1

  • AF40 - TF80 ve TF81 Otomatik Şanzımanlar İçin Uygun (olarak yazmış ilanda) 

TF 80 ile TF81 uygun değil birbirine, bu yüzden ebay, amazon ve diğer yurt dışı sitelerinden talep etmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
4 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

 Aslında Ebay'da var ancak TF 80 SC ile TF 81 SC selonoidlerini uyumlu olarak belirtip  satıyorlar, aslında iki şanzıman selonoidleri birbirine uymuyor. bir arkadaşımda TF 80 SC gövde var baktık olmuyor. Bu yüzden ebay'dan sipariş vermeye çekiniyorum farklı bir solenoid gönderirler diye. 

Aynen öyle üstad. Garanti verimisin sorunun çözüleceğine diyorum hayır diyor. Sorun devam ederse ne yapacağız diyorum başka parçasını değiştiririz o zaman diyor :) 

Tam olarak aynı değil, sürekli bir güç kaybı değil dediği gibi sadece şanzımana fazla yüklendiğinde motor ve şanzıman devirlerini birbirine eşitliyor. benim çok fazla güç kaybım yok vites geçişlerinde sorun yok araç 200-220 km hızlara normal çıkıyor. Sizin önce bilgisayara bağlanıp hata kodlarına bir bakmanız lazım. sorunun nereden kaynakladığını çözmek için. güç kaybı var ise konvektör arızası da olabilir. Şanzıman konusunda nokta atışlı usta bulamadım. Dediğiniz gibi şu değişecek deyip bir rakam söyleyip geçiştiriyorlar. 

  • AF40 - TF80 ve TF81 Otomatik Şanzımanlar İçin Uygun (olarak yazmış ilanda) 

TF 80 ile TF81 uygun değil birbirine, bu yüzden ebay, amazon ve diğer yurt dışı sitelerinden talep etmiyorum. 

 

Sizdekinin üzerinde parça ya da üretici kodu yok mu?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
1 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Sizdekinin üzerinde parça ya da üretici kodu yok mu?

Parça kodunu bulamadım, parçayı görmek için şanzımanın yağ tablasını sökmek ve yağını boşaltmak gerekiyor. Selonoidler şanzımanın içinde. orjinal parça kodunu bulsam belki daha rahat işlem yapabilirim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
19 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

 Aslında Ebay'da var ancak TF 80 SC ile TF 81 SC selonoidlerini uyumlu olarak belirtip  satıyorlar, aslında iki şanzıman selonoidleri birbirine uymuyor. bir arkadaşımda TF 80 SC gövde var baktık olmuyor. Bu yüzden ebay'dan sipariş vermeye çekiniyorum farklı bir solenoid gönderirler diye. 

Aynen öyle üstad. Garanti verimisin sorunun çözüleceğine diyorum hayır diyor. Sorun devam ederse ne yapacağız diyorum başka parçasını değiştiririz o zaman diyor :) 

Tam olarak aynı değil, sürekli bir güç kaybı değil dediği gibi sadece şanzımana fazla yüklendiğinde motor ve şanzıman devirlerini birbirine eşitliyor. benim çok fazla güç kaybım yok vites geçişlerinde sorun yok araç 200-220 km hızlara normal çıkıyor. Sizin önce bilgisayara bağlanıp hata kodlarına bir bakmanız lazım. sorunun nereden kaynakladığını çözmek için. güç kaybı var ise konvektör arızası da olabilir. Şanzıman konusunda nokta atışlı usta bulamadım. Dediğiniz gibi şu değişecek deyip bir rakam söyleyip geçiştiriyorlar. 

  • AF40 - TF80 ve TF81 Otomatik Şanzımanlar İçin Uygun (olarak yazmış ilanda) 

TF 80 ile TF81 uygun değil birbirine, bu yüzden ebay, amazon ve diğer yurt dışı sitelerinden talep etmiyorum. 

Parça kodu ile kontrol ettirebilir, hatalı parçanın gelmesi durumunda ücret iadesi alabilirsiniz ebay'den.

Hani derler ya, ... keser yerim, yine de sana minnet etmem diye, işiniz bu halde maalesef :(

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
(düzenlendi)

Şimdi masanın farklı tarafındayız ama14 yıl süresince binlerce hasara bakınca  ister istemez  minnet duygusu ortadan kalkıyor. Parça kodunu bulamadım bulsam belki daha net işlem yapabilirim. Ücret iadesi alabilirim ancak süreç çok uzar bununla uğraşmakta zor üstad. 

tarihinde Mahmut Yurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
21 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Parça kodunu bulamadım, parçayı görmek için şanzımanın yağ tablasını sökmek ve yağını boşaltmak gerekiyor. Selonoidler şanzımanın içinde. orjinal parça kodunu bulsam belki daha rahat işlem yapabilirim. 

Açıkçası ben birçok siteye baktım hemen hepsi bu valfin 80SC ve 81C de aynı olduğunu iddia ediyor enteresan. 

 

Ben şuralarda bulabildim ama sanırım bunları siz de buldunuz.

 

Rostra 

http://www.rostratransmission.com/replacement-aisin-warner-tcc-linear-solenoid-with-black-connector.php

 

Linesoon 106942A

http://www.linesoon.com/index.php?unit=products&lang=en&act=view&parent=0&id=1374

 

Bir de şanzıman yağını değiştirdiniz mi? Yağın özelliğini kaybetmesi halinde de bu durum oluşuyormuş.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Şanzıman yağını değiştirmek istiyorum diyerek akıllı ve sizi dinleyen bir usta bulun. Aracı lifte kaldırıp yağ kapağını sökünce siz de valfin fotoğrafını çeker detaylı incelersiniz. Ayrıca valfin sökülüp sökülemeyeceği konusunda da usta ile pratik yapmış olursunuz. Şanzımanın yağı da değişmiş olur. İyi olur. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Linkteki TCC solenoid aşağıdaki araçlarla uyumlu diyor, ancak valf gövdeleri farklı olduğundan uymaz gibi geliyor. selonoid ebatları farklı eğer dedikleri gibi uyuyorsa parça türkiyeden de temin edilebilir birçok araç var burda 

 

  • TF80SC/AF40-6
  • 2006-2010 Alfa Romeo 159
  • 2005-2010 Alfa Romeo Brera
  • 2010-2011 Alfa Romeo Guila
  • 2006-2010 Alfa Romeo Spider
  • 2009-2011 Cadillac SRX
  • 2006-2014 Citroen C4/C4 Picasso
  • 2002-2012 Citroen C6
  • 2005-2010 Citroen C8
  • 2011 Citroen DS4
  • 2012-2014 Citroen DS5
  • 2008-2010 Jaguar X-Type
  • 2010-2011 Lancia Delta
  • 2008-2011 Lancia Phedra
  • 2005-2009 Lancia Thesis
  • 2012-2014 Luxgen 5
  • 2012-2014 Opel/Vauxhall Antara
  • 2006-2014 Opel/Vauxhall Astra
  • 2008-2014 Opel/Vauxhall Insigna
  • 2005-2008 Opel/Vauxhall Signum
  • 2005-2009 Opel/Vauxhall Vectra
  • 2005-2014 Opel/Vauxhall Zafira Tourer
  • 2014 Peugeot 401
  • 2006-2011 Peugeot 407
  • 2011 Peugeot 408
  • 2006-2010 Peugeot 807
  • 2010-2014 Peugeot 3008
  • 2010-2013 Peugeot 5008
  • 2006-2010 Rely/Renault Vel Satis
  • 2006-2011 SAAB 9'3
  • 2010-2011 SAAB 9'5
  • 2010-2012 Volvo C30
  • 2010-2013 Volvo C70
  • 2006-2014 Volvo S80

 

  • TF81SC/AW6A-EL/AF21
  • 2013-2014 Chevrolet Cruze
  • 2005-2011 Fiat Croma
  • 2008-2011 Fiat Ulysse
  • 2005-2007 Ford FIVE HUNDRED
  • 2006-2009 Ford Fusion
  • 2007-2014 Ford Galaxy
  • 2007-2014 Ford Mondeo
  • 2007-2014 Ford S-MAX
  • 2004-2007 Ford Taurus
  • 2006-2014 Hyundai Veracruz
  • 2006-2014 Land Rover Freelander LR2
  • 2006-2011 Lincoln MKZ/Zephyr
  • 2005-2012 Mazda 6
  • 2007-2012 Mazda Atenza
  • 2007-2012 Mazda CX7
  • 2006-2014 Mazda MPV Van
  • 2006-2009 Mercury Milan
  • 2005-2007 Mercury Montego
  • 2004-2007 Mercury Sable
  • 2005-2013 Volvo S/V60
  • 2013-2014 Volvo S60L
  • 2006-2014 Volvo S80
  • 2012-2014 Volvo V60
  • 2001-2014 Volvo V70
  • 2007-2014 Volvo XC70
  • 2005-2014 Volvo XC90

 

  • 09G/TF60/61SN
  • 2003-2006 Audi TT
  • 2005-2014 MINI Clubman Coupe
  • 2013-2014 MINI Clubman
  • 2011-2014 MINI Countryman
  • 2012-2014 MINI Paceman
  • 2012-2014 MINI Roadster
  • 2009-2011 SAAB 9'3
  • 2004-2010 SEAT Altra/XL
  • 2005-2009 SEAT Leon
  • 2005-2008 SEAT Toledo
  • 2007-2014 SKODA Fabia
  • 2004-2014 SKODA Octavia
  • 2012-2014 SKODA Rapid/Spaceback
  • 2006-2014 SKODA Roomstar
  • 2009-2013 SKODA Superb
  • 2013-2014 Toyota Camry
  • 2003-2014 Volkswagen Beetle
  • 2007-2014 Volkswagen Golf
  • 2005-2014 Volkswagen Jetta/Wagon
  • 2008-2013 Volkswagen Lavida
  • 2008-2013 Volkswagen Gran Lavida
  • 2005-2012 Volkswagen Passat
  • 2002-2014 Volkswagen Polo/EM
  • 2006-2014 Volkswagen Sagital
  • 2012-2014 Volkswagen Santana
  • 2007-2014 Volkswagen Tiguan
  • 2011-2014 Volkswagen Vento
  • 09D TR60SN
  • 2005-2013 Audi Q7
  • 2007-2011 Lexus IS
  • 2008-2011 Lexus LX
  • 2003-2011 Porche Cayenne
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Alternatife yönelmek için maalesef parçayı eline alman gerek... 

Bir parçacıdan yardım iste.. 

Pc'den kataloğu açınca, parçanın üstüne gelince parça numarasını vermesi gerekir.. (Tek satılıyorsa)

 

ve Çok güzel bilgiler paylaşmışsın.. Eline sağlık. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Güzel bilgiler elde etmişiniz. Yabancı forumları irdeleyin hocam. Bu kadar çok araçta kullanılan bir şanzıman hakkında yabancı forumlarda çok bilgi vardır.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
9 saat önce, Mahmut Yurt yazdı:

Tam olarak aynı değil, sürekli bir güç kaybı değil dediği gibi sadece şanzımana fazla yüklendiğinde motor ve şanzıman devirlerini birbirine eşitliyor. benim çok fazla güç kaybım yok vites geçişlerinde sorun yok araç 200-220 km hızlara normal çıkıyor. Sizin önce bilgisayara bağlanıp hata kodlarına bir bakmanız lazım. sorunun nereden kaynakladığını çözmek için. güç kaybı var ise konvektör arızası da olabilir. Şanzıman konusunda nokta atışlı usta bulamadım. Dediğiniz gibi şu değişecek deyip bir rakam söyleyip geçiştiriyorlar. 

Sürekli bir güç kaybı yok. Vites geçişleri çok güzel son hız mükemmel. Zaten seri kullanırsanız problem olmuyor. Örnek veriyorum sabit 100'le giderken araç doluysa hafif de rampa yukarıysa 5.viteste devir yükseliyor araç hızlanmıyor. Ama 4e alınca hiçbir problem yok. Bilgisayara bağlandığında 2 sene önce P0740 hatası vermişti. 2 senedir de hata kodu yok. Kafa kurcalayan nokta ise orası. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Sizin arıza kodunuz Tork Konvertörü Debriyaj Devresi Arızası, daha önce dediğim gibi konvertörde arıza olabilir, benim gibi TCC solenoid hatası olabilir. ancak artık hata almadığınızı söylüyorsunuz. Kablolarda şase veya oksitlenmeden dolayı hata verebilir. Araç kendi ekranına hata vermeye bilir ancak arıza teşhis cihazına bağlayıp hatayı verip vermediğine tekrar bakmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
KADİR ÇİLESİZ
On 04.01.2018 at 10:41, Mahmut Yurt yazdı:

Sizin arıza kodunuz Tork Konvertörü Debriyaj Devresi Arızası, daha önce dediğim gibi konvertörde arıza olabilir, benim gibi TCC solenoid hatası olabilir. ancak artık hata almadığınızı söylüyorsunuz. Kablolarda şase veya oksitlenmeden dolayı hata verebilir. Araç kendi ekranına hata vermeye bilir ancak arıza teşhis cihazına bağlayıp hatayı verip vermediğine tekrar bakmak lazım. 

Merhabalar Mahmut bey,

Aynı sorun benim aracımda da var ancak SOLENOİD valfi siz bulabildinizmi sorunu nasıl gözdünüz ?

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
On 15.04.2019 at 17:21, KADİR ÇİLESİZ yazdı:

Merhabalar Mahmut bey,

Aynı sorun benim aracımda da var ancak SOLENOİD valfi siz bulabildinizmi sorunu nasıl gözdünüz ?

 

solenoid valfi yurt dışından getirtdim. Ancak sorun valf haricinde başka şeylerden kaynaklı olabilir. kablo demeti, sigorta, pin girişlerinde oksitlenme, yazılım, kaçak kaynaklı başın sorunları olabilir. Tam olarak nasıl bir hata alıyorsunuz. Forumda aynı sorunu yazılım güncellemesi ile düzelten arkadaşlar var.

Yorum bağlantısı
KADİR ÇİLESİZ
(düzenlendi)
On 04.01.2018 at 10:41, Mahmut Yurt yazdı:

Sizin arıza kodunuz Tork Konvertörü Debriyaj Devresi Arızası, daha önce dediğim gibi konvertörde arıza olabilir, benim gibi TCC solenoid hatası olabilir. ancak artık hata almadığınızı söylüyorsunuz. Kablolarda şase veya oksitlenmeden dolayı hata verebilir. Araç kendi ekranına hata vermeye bilir ancak arıza teşhis cihazına bağlayıp hatayı verip vermediğine tekrar bakmak lazım. 

Merhabalar Mahmut bey,

Araçta performans düşüklüğü başladı bilgisayara bağladığımda selonoid valfi hatası verdi hatayı sildiğim de araç düzeldi birde şase kablo kopmuş onu yaptırmam gerekiyor hangi siteden sipariş verdiniz bende almak istiyorum eğer sorun o parçadan sa  

 

tarihinde KADİR ÇİLESİZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Sizin sorun kabloda o zaman, valfte olsa hatayı silseniz bile arıza vermeye devam eder. Bence önce kabloyu hallettirin, solenoid valfi bir arkadaşın tayvan'dan getirmişti. Maalesef türkiyede tek adette satmıyorlar beyin adı altında valf bloğunu komple satıyorlar. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...