Nuri Aldemir

Fiesta V - TDCi Rölanti Dalgalanması

Recommended Posts

Nuri Aldemir
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Araç boştayken 3-4 dakika arayla bu dalgalanmayı iki defa yapıyor devir sati düşüp geri yükseliyor, 650 lara düşüyor 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Arıza kaydı var mı. Önce onlara bakmak gerek.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Aldemir

Araç Seçkin pompa dizel servisine gitti enjektörler daha önce orada yapılmıştı, arza kaydına bakıldı silindi. Enjektörlerde herhangi bir sıkıntı görülemedi sadece bir yerinde gevşeme olmuştu içeriye mazot kokusu geliyordu o tamir edildi. Bu dalgalanmayı mazot filitresi'nin yapabileceği söylendi. Mazot filitresini bugün değiştirdik fakat aynı sorun hala devam ediyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

sanki stop edecekmiş müşürden sinyal gitmişte tam ederken tekrar çalışmış gibi, yani çalışırken kontağı kapat-aç yapmışsın gibi geldi bana, pompaya enjektörden önce elektrik sistemine baktırdınızmı acaba?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Aldemir
gönderildi (düzenlendi)

Elektrik sisteminde bakacağım bir yer var mı bir bölüm. Araç içine su alıyordu ön taraf su tahliye yeri tıkanmıştı, orası yapıldı fakat orası yapıldıktan sonra kesti sonra tekrar başladı. Bunun ile alaksı olabilir mi ? 

Bide ELM cihazı ile bağlandığında arza kaydı göstermiyor

 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi
bilgi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Aldemir
gönderildi (düzenlendi)

   Yg1y26.jpg

 NZyX6O.jpg p67Aq0.jpg az4vJz.jpg  burası rölanti sensörü olabilir mi 😊 Daha önce kopmuştu yine kopmuş ama bu kablo o kablo mu bilmedim. Kopmuş kablo daha önce yaptırmıştık(kırmızı olan yer) 

tarihinde Nuri Aldemir tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)

olabilir, egr borunda neden kaynak var acaba (egr yide vakumu kes iptal et bu arada) 

 

kablolar sakat, bu durumda bakman gereken yerler:

 

pompa üzerindeki 2 sensör (birisi fctr sensörüydü sanırım diğerinin adını unuttum, mazot ısısı ve basıncına bakıyorlardı yanlış hatırlamıyorsam) ve tesisatı, diğer tarafta mazot filtresinin altındaki rail sensörü, bunları ids ye bağlayıp real time ölçüm modunda (maf sensörünüde kat buna) aracı kullan, tamirci izleyecek verileri kaydedecek, bakalım verilerde zıplama varmı, rolantide çalışırken kabloları ellede dürtükle bu arada :) motor teklediği an sapıtık sinyal veren kısmı bulmaya çalışın....

 

bunlar hata kodu vermez, tam bozulmadıkları sürece kod yazmaz, anlık hatalar yüzünden motor böyle yapabilir....

 

bu arada tahmin yürütüyorum haa :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nuri Aldemir

Ankarada bunları yaptırabileceğim önerdiğiniz bir var mı? Egr ve vakum için. Egr önceden iptal olmuş olabilir mi bunu nerden anlayabilirim. Vakumun dezavantajları nedir. Mazot pompası değiştiğinde vakumdan hallettiler. Egr ve vakum yakıtı ve performansı etkiler mi? 

 

Kabloya gelecek olursak bilgisayara bağlayıp biri içeride oturdu diğer ustada kabloyu birbirine değdirdi sorun burada dediler oraya 20 TL verip kendi elektrikcimizde bu şekilde yaptırdık. 

 

vj0WYp.jpg

 

PlRJvb.jpg

 

gONMjQ.jpg

 

9m6ZvO.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

egr vakum valfi akünün arkasında, onun hortumunu tıka yeter, kırmızı yada yeşil işaretli yerden egr valfine giden vakumu kestinmi iş tamam

93ea18f74aca8bd239cf7e9fe3b89431.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
On 17.05.2018 at 19:24, Ali Cihangiroğlu yazdı:

egr vakum valfi akünün arkasında, onun hortumunu tıka yeter, kırmızı yada yeşil işaretli yerden egr valfine giden vakumu kestinmi iş tamam

93ea18f74aca8bd239cf7e9fe3b89431.jpg

Ali abi bu vakumu tıkama olayı güncel mi? Sanki tek başına yeterli değildi diye hatırlıyorum egr iptali için.

Benim EGR faal durumda, borusu ısınıyor, kontrol ediyorum.

Bu arada Direksiyon Hidrolik Haznen tertemiz duruyor, benimki kapkara çamur gibi olmuş.

Değiştşrsem mi, içini mi temizletsem bilemedim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

o motorda yeterli. egr nin uvu egzoa bağlı ısınır normal

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Ali abi bu vakumu tıkama olayı güncel mi? Sanki tek başına yeterli değildi diye hatırlıyorum egr iptali için.

Benim EGR faal durumda, borusu ısınıyor, kontrol ediyorum.

Bu arada Direksiyon Hidrolik Haznen tertemiz duruyor, benimki kapkara çamur gibi olmuş.

Değiştşrsem mi, içini mi temizletsem bilemedim. 

Çağlar bey demiş, sadece o hortumu körle yeter....

 

Hazneye gelince, benim araba değil o, örnek koydum :)  benimkinde kap sararmış durumda, hidrolik siyah gibi ki öyledir, çamurlaşma olmaz ama...

 

genleşme kabım beyaz çünki değiştim, o kaba dikkat et, 10 sene sonra sararır, baktığında her yerinde kılcal çatlaklar göreceksin, görüyorsan kabı değiştirmen sağlıklı olur, çatlaktan su sızar farketmezsin sonra, zaten ucuzdur, sararıp kılcal çatlaklar görüyorsan değiştir o kabı....  120-130 tl. gibi birşeydir, kapağıyla beraber gelir, kapak önemlidir unutma...

 

ahanda benim motor

003ea35888aa91ff7f2ca56b07c7e7f9.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Çağlar bey demiş, sadece o hortumu körle yeter....
 
Hazneye gelince, benim araba değil o, örnek koydum   benimkinde kap sararmış durumda, hidrolik siyah gibi ki öyledir, çamurlaşma olmaz ama...
 
genleşme kabım beyaz çünki değiştim, o kaba dikkat et, 10 sene sonra sararır, baktığında her yerinde kılcal çatlaklar göreceksin, görüyorsan kabı değiştirmen sağlıklı olur, çatlaktan su sızar farketmezsin sonra, zaten ucuzdur, sararıp kılcal çatlaklar görüyorsan değiştir o kabı....  120-130 tl. gibi birşeydir, kapağıyla beraber gelir, kapak önemlidir unutma...
 
ahanda benim motor
003ea35888aa91ff7f2ca56b07c7e7f9.jpg


Çağlar bey’e teşekkürler. İlk fırsatta deneyeceğim egr iptalini.
Çekişten yana sıkıntım yok aslında ama yüklenince kara duman sorunum var.
Belki biraz daha azalır diye yapmak istiyorum. Teşekkürler Ali abi.

Hava filtresi vidalarını da değiştireceğim Civata-Somun veya bir numara kalın sunta vidası ile.
Bir tanesi yalama olmuş durumda, içine plastik parça sokup, vida ile diş açarak sıkıştırdım geçici çözüm oldu.

Maşallah cillop gibi motor abi
Kapak yakışmış. K&N ‘de göz kırpıyor ordan
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

filtremde bende civata kullandım, hemen yalama oldu orjinali, bunlardan kullandım evladiyelik oldu :)

cetin-m8x15-din-933-alti-kose-bas-demir-%C3%A7elik-paslanmaz-pirin%C3%A7-k%C3%B6

7e015f.jpg

 

istersen somunda fiberli somun kullan, rondelaya gerek olmaz..

DIN_982-1.jpg

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

basit iyidir: civata etrafına makeron sar ısıyla erit, mis gibi olur. boşa para harcama, kıs biraz akanomik ol

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

basit iyidir: civata etrafına makeron sar ısıyla erit, mis gibi olur. boşa para harcama, kıs biraz akanomik ol

o civataları toplasan 3 tl eder yahu, ne makaronu, spagettimi ney o :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

3 tL ye galvaniz olur anca, ne yani 304 paslanmaz takmadın mı über fiestaya,, ayıp

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
filtremde bende civata kullandım, hemen yalama oldu orjinali, bunlardan kullandım evladiyelik oldu
cetin-m8x15-din-933-alti-kose-bas-demir-civata-beyaz-300-adet-din-933-akb-tam-di-cvata-etin-4145-33-O.jpg%C3%A7elik-paslanmaz-pirin%C3%A7-k%C3%B6r-somun-1024x353.jpg
7e015f.jpg
 
istersen somunda fiberli somun kullan, rondelaya gerek olmaz..
DIN_982-1.jpg
 


Somun kısmı yukarı gelecek değil mi abi?
Alt tarafı delmek gerekecek o halde.
Fiberli somun mantıklı geldi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

aynen öyle :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
aynen öyle


Tamamdır o halde. Çok sağol üstadım.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki