İçeriğe Yönlendir

Mondeo V - Anlam Veremediğim Sorunlar


Ahmet Türedi

Recommended Posts

Ahmet Türedi

Araçta anlamadığım nadirende olsa sabahları ilk çalıştırmada aracımın rolantisinde dengesizlik oluyor.Bazen 1500 devirde çalışıyor 5-10 sn sonra normale dönüyor.Bazense 1000-1500 devir arasında sürekli ayağımla gaza basıp çekiyormuşum gibi rolanti oynuyor.En fazla 10 sn civarı sürüyor.Sonra herşey normal.Aksi gibi her gün yapmıyor.Ben mantık yürütemedim ,servis aracı bırakın bakalım demişti ancak ben sadece Antalya da servise götürüyorum ve orda hava çok soğuk olmadığı için zaten dalgalanma olmuyor.Boş yere aracı bırakasım gelmemişti.

Şimdi bakım için 1500 km kaldı ve farklı bir sorun daha başladı.

Geçen hafta aracın sağ tekerler hafif yüksek banket gibi bir yerde dururken park edip fırına girdim.Döndüğümde marş bastım ama araç çalışmadı ve 5-6 kez marş bastım sanki mazot bitmiş gibi boşta marş vurdu ve araç çalışmadı.Tam çekiçiyi arayacaktım son kez basayım dedim ve hiç birşey yokmuş gibi çalıştı.

1 hafta oldu hiç bir sorun yoktu,dün aynı fırının önünde aynı şekilde aracı park ettim ve malesef aynı senaryo tekrarlandı.Araç marş vurdu ama çalışmadı.Aynı şekilde 5-6 kez denedim.

En son olarak kontağı kapatıp 5 dakka kadar bekledim ve sonra marşa bastım yine hiçbirşey olmamış gibi çalıştı.

Akü aklıma geldi ama aracın start stop kısa mesafeli sürüşlerde ş.içinde bile devreye girecek kadar dolu.Arkadaşım açı sensörü aracın duruşundan kaynaklı hata vermiş ve aracı korumaya almış olabilir dedi.Yani araç çekici ile çekiliyormuş hissine kapılabilir falan dedi ama aracın sadece sağ iki teker en fazla 10 cm yukarıda duruyordur.

Servise gitmeden önce fikir almak istedim büyük ihtimalle orda sorun yaratmaz ise yine araç kalsın diyecekler en azından bakılması gereken bir yer varsa onları kontrol ettireyim.

Şimdiden fikirleriniz için teşekkürler.

Bu arada araç 2015 model 1.6 tdci mondeo 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Eğimli durunca acaba yakıt enjektörlere ulaşamıyor mu? Yakıt hattında bi delik olabilir ya da yakıt pompası ömrünü dolduruyor olabilir mi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yakıt pompası olmasa bile tek yönlü klape var yakıt hattında veya filtrede. Yakıt bir şekilde geri gidiyor. Manuel hava alma sistemi varsa aynı şekilde aracı bekleyip hava alma pompası varsa elle dolum yapmak, ve sonrasında denemek lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Bence de pozisyonla ilgili bir şeymiş gibi görünüyor. Aynı yerde aynı pozisyonda olması bunu gösteriyor gibi. Eğer önemli bir arıza olsa zaman mekandan bağımsız olarak yapardı diye düşünüyorum. Şimdi bunu yetkili servise sorsanız cevaplayabileceklerini sanmıyorum o yüzden Ford TR yada Avrupa'ya mesaj atıp sarabilirsiniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

 

3 saat önce, Ahmet Türedi yazdı:

Antalya da servise götürüyorum ve orda hava çok soğuk olmadığı için zaten dalgalanma olmuyor.

 

Bence aküden başlayın. Aynı fırının önünde  denk gelmesi tesadüf olabilir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir
(düzenlendi)

Aynı olay benim benzinli 1.6 mondeoda başıma geldi ve sorunun  benzin pompasından  olduğu ortaya çıktı.yakıt pompasına yoğunlaşın derim.

tarihinde Bahadır Akdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ahmet.. ekmek alıp döndüğün süreyi bilirsin.. 

Herhangi bir yere park edip, aynı süre bekleyip marşa basar mısın.. 

Bakalım ne olacak.. 

Olay fırında mı sürede mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)
26 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Olay fırında mı sürede mi ?

Bu ford lar Fırını sevmiyor.:biggrin: Bende frına  mk2 ile gidip  ekmek alıp çıkmıştım. Marş da tık yok. Gerçi aküdendi.

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Bugün iş çıkışı deme yapacağım aynı şekilde bakalım aynı sorun oluşacak mı merak ediyorum.

Haftaya çarşambaya servisten randevu aldım 45.000 bakımına gidecektim zaten bakalım sorun hakkında bişey diyebilecekler mi?

Servis genelde arıza kodu yoksa bişey yok diyor buda beni uyuz ediyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
3 saat önce, Haşmet Güngör yazdı:

Bu ford lar Fırını sevmiyor.:biggrin: Bende frına  mk2 ile gidip  ekmek alıp çıkmıştım. Marş da tık yok. Gerçi aküdendi.

Fırını mı değiştirsek acaba :)

 

3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ahmet.. ekmek alıp döndüğün süreyi bilirsin.. 

Herhangi bir yere park edip, aynı süre bekleyip marşa basar mısın.. 

Bakalım ne olacak.. 

Olay fırında mı sürede mi ?

Fırında kaldığım süre 2 dakikayı geçmez benzer sürelerde uğradığım başka dükkanlarda oluyor ama hiç bu şekilde birşey başıma gelmedi.

Pompa arızası değildir umarım gerçi garanti var ama arabayı 1 haftalık tatilde serviste yatırasım yok ,umarım basit bişeydir sensör v.s gibi.

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Akşam aynı şekilde işten çıkıp fırının önünde aynı şekilde park ettim ve malum sonuç yine aynı oldu araç çalışmadı.

3 4 dakika kontak kapalı bekledim ve tekrar çalıştırdım herşey normale döndü.

Arabayı fırının yakınlarına park edip kuaföre gittim kuaför çıkışı aynı şekilde tekrar park ettim ve bir iki dakika bekleyip marşa bastım bu sefer sorunsuz çalıştı.Ben bu işten bişey anlamadım :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ufuk Yılmaz

Aklıma bu olay geldi konuyu okuyunca;

General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:


“Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?”

Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusu da sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı. General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mazot filtresi kaç km de? park ederken fan açık oluyor mu? (radyatör fanı)

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
(düzenlendi)
25 dakika önce, Ufuk Yılmaz yazdı:

Aklıma bu olay geldi konuyu okuyunca;

General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:


“Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?”

Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Öyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusu da sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi. Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Üçüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı. General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bendeki durum buna benzer bişey olabilir mi bilmiyorum ama bu konuda ilginçmiş gerçekten.

Aklıma takıldı yarın aynı mesafeyi gidim başka bir yere çekecem arabayı.En azından düz bir zemine çekip 2 dakika kadar bekleyip tekrar çalıştırmayı deneyeceğim.Arabanın duruşu ile alakalı mı yoksa belli bir sıcaklık ve sürede devreye giren bir ekipman benim araçtada var mı bende merak ettim.Bir denemede yarın yapacam bakalım.Belkide yukarıdaki gibi bir durum var bilemedim.

Paylaşım için tesekkürler.

13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

mazot filtresi kaç km de? park ederken fan açık oluyor mu? (radyatör fanı)

Fan kapalı oluyor,mazot filtresi 13.500 km civarında

 

tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mevsimsel yakıt sebepli geç çalışma görülebiliyor da, özelikle güney bölgelerinde, mesela şu an antalya dan alınan mazot ile Ispartada geç çalışma yaşanabilir, filtrelrde çabuk tıkanıyor. siz bence bir an önce bakımı tazeleyip kontrol edin marşı. hazır servise gitmişken dpf ye de rejenrasyon yaptırın ciğerleri açılsın

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
13 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

mevsimsel yakıt sebepli geç çalışma görülebiliyor da, özelikle güney bölgelerinde, mesela şu an antalya dan alınan mazot ile Ispartada geç çalışma yaşanabilir, filtrelrde çabuk tıkanıyor. siz bence bir an önce bakımı tazeleyip kontrol edin marşı. hazır servise gitmişken dpf ye de rejenrasyon yaptırın ciğerleri açılsın

Yakıtı bayadır antalyadan almadım 2 ay oldu nerdeyse.konya seydişehir'de oturduğum için genelde burdan dolduruyorum yakıtı.195-200 km hızlarada rahatlıkla tırmanıyor araç dpf pek tıkalı gibide değil.Zaten her hafta sonu 200 300 km yol yapıyorum. 2. Bakımıda erken yaptırmıştım yaz tatiline gitmeden önce.

Yinede dpf nin durumunuda sorarım gerekirse temizlesinler.Yarınki denemeyi süre ve km tutarak yapacam bakalım sonuç ne olacak.

Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif
12 saat önce, Ahmet Türedi yazdı:

Araçta anlamadığım nadirende olsa sabahları ilk çalıştırmada aracımın rolantisinde dengesizlik oluyor.Bazen 1500 devirde çalışıyor 5-10 sn sonra normale dönüyor.Bazense 1000-1500 devir arasında sürekli ayağımla gaza basıp çekiyormuşum gibi rolanti oynuyor.En fazla 10 sn civarı sürüyor.Sonra herşey normal.Aksi gibi her gün yapmıyor.Ben mantık yürütemedim ,servis aracı bırakın bakalım demişti ancak ben sadece Antalya da servise götürüyorum ve orda hava çok soğuk olmadığı için zaten dalgalanma olmuyor.Boş yere aracı bırakasım gelmemişti.

Şimdi bakım için 1500 km kaldı ve farklı bir sorun daha başladı.

Geçen hafta aracın sağ tekerler hafif yüksek banket gibi bir yerde dururken park edip fırına girdim.Döndüğümde marş bastım ama araç çalışmadı ve 5-6 kez marş bastım sanki mazot bitmiş gibi boşta marş vurdu ve araç çalışmadı.Tam çekiçiyi arayacaktım son kez basayım dedim ve hiç birşey yokmuş gibi çalıştı.

1 hafta oldu hiç bir sorun yoktu,dün aynı fırının önünde aynı şekilde aracı park ettim ve malesef aynı senaryo tekrarlandı.Araç marş vurdu ama çalışmadı.Aynı şekilde 5-6 kez denedim.

En son olarak kontağı kapatıp 5 dakka kadar bekledim ve sonra marşa bastım yine hiçbirşey olmamış gibi çalıştı.

Akü aklıma geldi ama aracın start stop kısa mesafeli sürüşlerde ş.içinde bile devreye girecek kadar dolu.Arkadaşım açı sensörü aracın duruşundan kaynaklı hata vermiş ve aracı korumaya almış olabilir dedi.Yani araç çekici ile çekiliyormuş hissine kapılabilir falan dedi ama aracın sadece sağ iki teker en fazla 10 cm yukarıda duruyordur.

Servise gitmeden önce fikir almak istedim büyük ihtimalle orda sorun yaratmaz ise yine araç kalsın diyecekler en azından bakılması gereken bir yer varsa onları kontrol ettireyim.

Şimdiden fikirleriniz için teşekkürler.

Bu arada araç 2015 model 1.6 tdci mondeo 

Merhaba,

Aracın rölanti devri, dış ortam sıcaklığı veya intercooler çıkış sıcaklığına göre değişir (kalibrasyon hangisine göre yapıldıysa). Eğer aracın beklediği ortam çok soğuksa, rölanti önce yüksek devirde başlar, araç ısındıkça normal seviyesine döner. Bunda herhangi sıkıntılı olabilecek bir sorun yoktur, bilinçli yapılan birşeydir.

Araç rölantide beklerken devrin salınması da tamamen kalibrasyonuyla ilgili, benim aracım da yapıyor aynı şeyi. Ama maksimum 5 sn kadar sürüyor. Her defasında yapmamasının sebebi ise yine dış ortam sıcaklığı ve motor sıcaklığı. Bu nedenle sürekli görmezsiniz. Yine, biraz sürücüyü rahatsız etse de olumsuzluk yaşatacak herhangi bir sorun olmaz, kafanıza takmanıza gerek yok bu iki konuyu. Eğer çok şikayet giderse yazılım güncellemesi yayınlanır ve sorun çözülür, ancak bu şekilde de kalsa sorun olmaz.

 

Saygılar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
12 dakika önce, Eyüp Kosif yazdı:

Merhaba,

Aracın rölanti devri, dış ortam sıcaklığı veya intercooler çıkış sıcaklığına göre değişir (kalibrasyon hangisine göre yapıldıysa). Eğer aracın beklediği ortam çok soğuksa, rölanti önce yüksek devirde başlar, araç ısındıkça normal seviyesine döner. Bunda herhangi sıkıntılı olabilecek bir sorun yoktur, bilinçli yapılan birşeydir.

Araç rölantide beklerken devrin salınması da tamamen kalibrasyonuyla ilgili, benim aracım da yapıyor aynı şeyi. Ama maksimum 5 sn kadar sürüyor. Her defasında yapmamasının sebebi ise yine dış ortam sıcaklığı ve motor sıcaklığı. Bu nedenle sürekli görmezsiniz. Yine, biraz sürücüyü rahatsız etse de olumsuzluk yaşatacak herhangi bir sorun olmaz, kafanıza takmanıza gerek yok bu iki konuyu. Eğer çok şikayet giderse yazılım güncellemesi yayınlanır ve sorun çözülür, ancak bu şekilde de kalsa sorun olmaz.

 

Saygılar,

Devirdeki oynaklık dediğiniz koşullardan olabilir ancak daha önce aynı motora sahip 2012 cmax araç kullanıyordum  onda böyle bir durum yoktu ayrıca 2013 model 1.6 tdci 2 araç daha var oturduğum yerde o arkadaşlarda boyle bir durum olmuyor.Benim kafamada bu takılıyor.

Ayrıca fırın önünde aracın bir süre çalışmaması benim daha çok canımı sıkmaya başladı.Buna bir mantıklı neden henüz bulamadım.Bakalım servis bulabilecek mi?

Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif
3 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:

Devirdeki oynaklık dediğiniz koşullardan olabilir ancak daha önce aynı motora sahip 2012 cmax araç kullanıyordum  onda böyle bir durum yoktu ayrıca 2013 model 1.6 tdci 2 araç daha var oturduğum yerde o arkadaşlarda boyle bir durum olmuyor.Benim kafamada bu takılıyor.

Ayrıca fırın önünde aracın bir süre çalışmaması benim daha çok canımı sıkmaya başladı.Buna bir mantıklı neden henüz bulamadım.Bakalım servis bulabilecek mi?

Çalışmamasını bilmiyorum açıkçası, ancak bahsettiğiniz araçlarla sizin aracınızın yazılım seviyeleri farklı olabilir. C max ile zaten farklıdır, araç ağırlıkları ve tipi farklı olduğundan aynı emisyon seviyesine sahip olsalar bile kalibrasyonlarında farklılıklar vardır. 

1.6 TDCI motor kodlu olup birbirinden farklı motorlar da var, dolayısıyla direkt kıyaslamak hata olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
13 dakika önce, Eyüp Kosif yazdı:

Çalışmamasını bilmiyorum açıkçası, ancak bahsettiğiniz araçlarla sizin aracınızın yazılım seviyeleri farklı olabilir. C max ile zaten farklıdır, araç ağırlıkları ve tipi farklı olduğundan aynı emisyon seviyesine sahip olsalar bile kalibrasyonlarında farklılıklar vardır. 

1.6 TDCI motor kodlu olup birbirinden farklı motorlar da var, dolayısıyla direkt kıyaslamak hata olur.

İnşallah dediğiniz gibidir ve sorun yoktur.

Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif
3 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:

İnşallah dediğiniz gibidir ve sorun yoktur.

 

Bilen birisi olarak söylüyorum, merak etmeyin, içiniz rahat olsun.

 

Marş almama konusunu gösterin ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yol bilgisayarı ile gerçek tüketimin tutuyor mu ?

Açıkcası bayadır bunu ölçmüyorum ne desem yalan olur.Ama havaların soğuması ile tüketim baya arttı.Birazda sabah kızım için arabayı 5 10 dakika rolantide çalıştırıyorum biraz buda tüketimi arttırıyor.Ancak yol bilgisayarı ile gerçek tüketim örtüşüyor mu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Aynı şey benim başıma 3 defa geldi. Hepsi de farklı farklı yerlerde ve mevsimlerde. Aracım 2011 focus lpgli otomatik. İlki önü çok dik yokuşa gelecek şekilde park etmiştim. 15 dk sonra gitti aynı şekilde çalışmadı. 5 6 defa marşa bastım. Sonra biraz bekledim ve hiç sorunsuz çalıştı. İkincisi benzinlikte arabayı yıkadım silmek için kenara çektim sildim ve aynı şekilde çalışmadı. Üçüncü kez de hafif eğimli bir yerde yaptı aynı şeyi. Kapatıp gittim 20 dk sonra geldim hemen çalıştı. Ama neden olduğu hakkında hiç bir bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
47 dakika önce, Eyüp Kosif yazdı:

 

Bilen birisi olarak söylüyorum, merak etmeyin, içiniz rahat olsun.

 

Marş almama konusunu gösterin ama.

Devir dalgalanmasını bir kez video ile yakaladım onu youtube yükledim bakarmısınız aynı şekildemi oluyor.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...