İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Yüksek Rölanti


Tufan Kırış

Recommended Posts

Tufan Kırış

Arkadaşlar daha önce de yazdığım gibi aracımda ilk çalıştırmada yüksek rolanti problemim var . Bu pazar rolanti valfi hava filtresi temizliği ve kartel havalandırma hortum kontrollerini yaptım. Temizlik yapılmadan önce rolantim ilk çalıştırmada 2200 d/dak civarında idi . Temizlik sonrası dünki testimde araç nerdeyse 3000 devirlere çıkıyor sebebi ne olabilir . Arabaya binesim gelmiyor bu yüzden yardımlarınızı bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Gaz pedalı telinin gergisi ne durumda? Ayrıca Boğaz TPS sensörü bağlı kelebeğin pozisyonu nedir , tam kapalı mı  az açık mı? Araç beynini okudunuz mu? Arıza kodu olarak ne veriyor?

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
1 saat önce, Fatih Emre yazdı:

Gaz pedalı telinin gergisi ne durumda? Ayrıca Boğaz TPS sensörü bağlı kelebeğin pozisyonu nedir , tam kapalı mı  az açık mı? Araç beynini okudunuz mu? Arıza kodu olarak ne veriyor?

boğaz keleği tam kapalı konumda herhangi bir açıklık yok kapalı konumda iken telin gerginliği ise normal etki edecek bi durum söz konusu değil. Araç arıza olarak lambda sensörü(fakir karışım) ve egr sistemi arızası veriyor ama bunların etkisi olmaz dedi bağlayan arkadaş. Gaz kelebeğinin üzerinde 3mm lik bir delik var bu orjinalinde var mı sonra dan mı delindi bilmiyorum birde rolanti valfi üzerinden rolanti ayarı yapmak mümkün müdür sizce ?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
boğaz keleği tam kapalı konumda herhangi bir açıklık yok kapalı konumda iken telin gerginliği ise normal etki edecek bi durum söz konusu değil. Araç arıza olarak lambda sensörü(fakir karışım) ve egr sistemi arızası veriyor ama bunların etkisi olmaz dedi bağlayan arkadaş. Gaz kelebeğinin üzerinde 3mm lik bir delik var bu orjinalinde var mı sonra dan mı delindi bilmiyorum birde rolanti valfi üzerinden rolanti ayarı yapmak mümkün müdür sizce ?
Kelebekteki delik orjinalinde de var. Sizdeki problem vakum kaçağı gibi gözüküyor. Emme manifolduna gelen hortumlari, pcv valfini kontrol edin. Egryi gerekirse iptal edin/korleyin. Rölanti valfini sokup icini temizleyin, gerekirse orijinali ile degistirin. P0171 ariza kodunun olmamasi lazim. Bu kod silinip yine cikiyor ise hala vakum kacaginiz var demektir.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kelebekteki delik orjinalinde de var. Sizdeki problem vakum kaçağı gibi gözüküyor. Emme manifolduna gelen hortumlari, pcv valfini kontrol edin. Egryi gerekirse iptal edin/korleyin. Rölanti valfini sokup icini temizleyin, gerekirse orijinali ile degistirin. P0171 ariza kodunun olmamasi lazim. Bu kod silinip yine cikiyor ise hala vakum kacaginiz var demektir.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Rolanti otomatiktir ayar yapilamaz.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Rolanti otomatiktir ayar yapilamaz.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Otomatik imza kapatildi.
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bende de bir ara vardı, temizlik falan derken düzelmedi, rölanti valfini değiştirince düzeldi ve yıllardır da hiç sorunum olmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
38 dakika önce, Fatih Emre yazdı:

Kelebekteki delik orjinalinde de var. Sizdeki problem vakum kaçağı gibi gözüküyor. Emme manifolduna gelen hortumlari, pcv valfini kontrol edin. Egryi gerekirse iptal edin/korleyin. Rölanti valfini sokup icini temizleyin, gerekirse orijinali ile degistirin. P0171 ariza kodunun olmamasi lazim. Bu kod silinip yine cikiyor ise hala vakum kacaginiz var demektir.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Rolanti otomatiktir ayar yapilamaz.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Otomatik imza kapatildi.

Öyle bir arıza atmıyor araç ama gaz kelebeğindeki deliğin orjinalinde de olduğundan emin misiniz ?

31 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bende de bir ara vardı, temizlik falan derken düzelmedi, rölanti valfini değiştirince düzeldi ve yıllardır da hiç sorunum olmadı.

Siz de nasıl oluyordu soğukken yüksek çalışıp ısındığında normal seyrine mi dönüyordu?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Önceleri öyleydi ama sonra hiç düzelmiyordu, hep 1500 devir civarıydı. 

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
2 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Önceleri öyleydi ama sonra hiç düzelmiyordu, hep 1500 devir civarıydı. 

Pazar günü temizliğini yaptık rolanti motorunun altında alyan başlı bir setüskül vida vardı çeyrek tur gevşettik rolantim iyice yükseldi 2500 ısındıkça 3000 lere çıkıyor 10 dk ya yakın böyle çalışıyor sonra 1000 e düşüyor acaba o vidayla ayar yapmak mümkün mü biliyor musunuz ?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
Bir saat önce, Tufan Kırış yazdı:

Pazar günü temizliğini yaptık rolanti motorunun altında alyan başlı bir setüskül vida vardı çeyrek tur gevşettik rolantim iyice yükseldi 2500 ısındıkça 3000 lere çıkıyor 10 dk ya yakın böyle çalışıyor sonra 1000 e düşüyor acaba o vidayla ayar yapmak mümkün mü biliyor musunuz ?

 

Tufan Bey rölanti valfinin vidası ile oynayarak büyük hata yapmışsınız. O ayar imalatçısı tarafından üretim esnasında hassas kalibrasyonlar sonucu bir kere yapılan bir ayardır. Tavsiyem yeni Ford logolu orijinal rölanti valfi (varsa o-ringi dahil) alıp takın derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
12 dakika önce, Fatih Emre yazdı:

 

Tufan Bey rölanti valfinin vidası ile oynayarak büyük hata yapmışsınız. O ayar imalatçısı tarafından üretim esnasında hassas kalibrasyonlar sonucu bir kere yapılan bir ayardır. Tavsiyem yeni Ford logolu orijinal rölanti valfi (varsa o-ringi dahil) alıp takın derim. 

Fatih bey araştırmasını yapıyorum parçacı arkadaşa seri numarasını gönderip bakmasını söyledim. Buralarda araçtan anlayan usta bulamadığımız için mecbur kaldık diyebilirim. Kafam gez kelebeğindeki delikte kaldı benim forumdaki bir arkadaşta aynı dertten müzdaripken o deliği kapatarak sorundan kurtulmuş sizin aracınızdaki gaz kelebeğinde bu delik mevcut mu ?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Evet gaz kelebeğinde orijinalinde delik mevcuttur. 

 

 

oOrOG9.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
48 dakika önce, Fatih Emre yazdı:

Evet gaz kelebeğinde orijinalinde delik mevcuttur. 

 

 

oOrOG9.jpg

 

 

Aynen bu delik o zaman tek suçlu rolanti motoru değişmesi şart değişim yapınca tekrar dan konuyla ilgili bilgi paylaşımında bulunucam.

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış

Arkadaşlar dün rolanti motorundaki vidayı sıktım ama nafile. Maf sensörünü değiştim sonuç yine aynı. Arabaya soğukken gaz verdiğimde sanki gaz takılı kalıyormuş gibi 4000 lere kadar gaz basıp bırakıyorum 3000 de kalıyor asıl sorunum da bu sanki araba kontrolsüz bir şekilde hava alıyor nerden olabilir bi fikri olan var mı. 

 

Tekrardan hatırlatayım araç ısınıpta stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Okan Can Akşan
3 saat önce, Tufan Kırış yazdı:

Arkadaşlar dün rolanti motorundaki vidayı sıktım ama nafile. Maf sensörünü değiştim sonuç yine aynı. Arabaya soğukken gaz verdiğimde sanki gaz takılı kalıyormuş gibi 4000 lere kadar gaz basıp bırakıyorum 3000 de kalıyor asıl sorunum da bu sanki araba kontrolsüz bir şekilde hava alıyor nerden olabilir bi fikri olan var mı. 

 

Tekrardan hatırlatayım araç ısınıpta stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun kalmıyor.

Araçta hız sabitleme var mı

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
41 dakika önce, Okan Can Akşan yazdı:

Araçta hız sabitleme var mı

evet var

 

Yorum bağlantısı
Okan Can Akşan

Hız sabitleme telini çıkarıp bide öyle deneyin tufan bey rölanti yüksekliği telin gerginliğinden kaynaklanıyor olabilir başıma gelmişti ilgili telin yeri boğaZ kelebeğnin orada

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
3 saat önce, Okan Can Akşan yazdı:

Hız sabitleme telini çıkarıp bide öyle deneyin tufan bey rölanti yüksekliği telin gerginliğinden kaynaklanıyor olabilir başıma gelmişti ilgili telin yeri boğaZ kelebeğnin orada

Sadece soğukken yapıyor fakat benim araç ısındığı zaman sorun kalmıyor yine de bakarım ama onla alakalı olduğunu düşünmüyorum başka bir sıkıntı var sanırım rolanti motoru siparişi verdim bugün magnetti Marelli marka üzerindeki fase idi denicez umarım düzelir 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klasik cevap. Kontrolsüz hava girişi var.
İlk şüpheli rolanti valfi. Sonra havalandırma hortumları.
Değişip denemelisiniz. Düzgün çalışan bir araçtan emanet alıp deneyebilirdiniz.

Yada. Rolanti valfinin fişini motor sıcakken söküp, Soğukken motoru çalıştırın bakalım ne yapacak.

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Klasik cevap. Kontrolsüz hava girişi var.
İlk şüpheli rolanti valfi. Sonra havalandırma hortumları.
Değişip denemelisiniz. Düzgün çalışan bir araçtan emanet alıp deneyebilirdiniz.

Yada. Rolanti valfinin fişini motor sıcakken söküp, Soğukken motoru çalıştırın bakalım ne yapacak.

Emanet bulamadım ama Magnetti marelli nin rolanti motorunu sipariş ettim Mehmet abi üzerindeki fase idi. Tahminim bugün gelecek yarın montajını yapacağım. Montajdan sonra sonucu buraya düşerim tekrardan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış

Arkadaşlar cumartesi günü rolanti motorunu değiştirdim. Eskisine nazaran şimdi daha iyi ama yüksek çalışma sorunum halen devam ediyor. İlk çalıştırdığımda 1500 devirde çalışıp 5 dk sonra 2000 devire çıkıyor. Kartel havalandırma hortumunu inceledim hepsi yerinde takılı bir sorun görünmüyor. Başka neyden kaynaklanabilir yardımlarınızı bekliyorum. Bu arada rolanti motorunun fişini çıkarsam da araç yüksek devirde çalışmaya devam etmekte.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Kelebek konum sensörünü değerlendirmek lazım. Değerleri doğru okuyamayinca kelebeği açık konumda tutar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Gaz kelebeği.

Gaz kelebeği.

Araba dün burda bir ustamıza götürdük 1 gece onda kaldı test etti. Sorunun rolanti motorunda olduğunu ürünün orjinal olmadığı için yüksek çalıştığını ve geç düştüğünü söyledi. Boğaz kelebeği kontrolü yapıldı. Hava tasını çıkartıp aracı çalıştırdı kelebeği eliyle itirek kapatınca araba stop ediyor. Vacum kaçağı bulamadı şimdi orjinal rolanti motoru bulmam gerekiyor .

10 saat önce, Derviş Dursun yazdı:

Kelebek konum sensörünü değerlendirmek lazım. Değerleri doğru okuyamayinca kelebeği açık konumda tutar

Araba dün burda bir ustamıza götürdük 1 gece onda kaldı test etti. Sorunun rolanti motorunda olduğunu ürünün orjinal olmadığı için yüksek çalıştığını ve geç düştüğünü söyledi. Boğaz kelebeği kontrolü yapıldı. Hava tasını çıkartıp aracı çalıştırdı kelebeği eliyle itirek kapatınca araba stop ediyor. Vacum kaçağı bulamadı şimdi orjinal rolanti motoru bulmam gerekiyor .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...