İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - 2.0 TDCİ Elektrik Kaçağı Şarj Dinamosu


Arif Akşit

Recommended Posts

Arif Akşit

Selam arkadaşlar aracım 2009 mondeo 2.0 tdci.Aracım yaklaşık 1 ayda 2 3 defa sabah çalıştırmalarda çalıştıktan sonra kısa süre şarj lambasını açık bırakıp sonra sönme yaptı havalar soğuktu önemsemedim zaten hepte yapmıyordu arada yapıyordu lamba yanıkta kalmıyor stop edip tekrar çalıştırınca yada biraz bekleyince kendi sönüyordu.şimdide lamba çoğu zaman yanık kalmıyor çalıştırınca aracı sönüyor. 5 6 gün çalıştırmadığımda gitsemde direk araç çalışıyordu ama 5 gün önce aracı 1 gün çalıştırmadım 2.gün gittim araba çalışmadı takviyeyle çalıştırdık olaydan 3 4 gün önce double teyp takmıştım soketi birebir uyumlu sadece direksiyon kumandasının aktif olması için 2 adet kablo fazladan ek yapıldı.ilk aklıma gelen teybin akım çektiği oldu elektrikciye gittim araç çalışırken akıma baktı 14.7 ile 15 arası akım var iyi dedi kaçak için akünün + kutubunu söküp araya kablolu kontrol kalemi gibi birşey taktı araya taktigi aletin lambasi baya güçlü yandı bu arada kapılar kilitli kontak bende teybin soketi çıkarıp bakti bahsettigim  direksiyon kumandasi için baglanan iki kablo takılı ama teybin soketi sökük halde yine ayni lamba yaniyor Kaçak gösteriyor lambanin siddeti ayni bu iki kablodan olmasin dedim ustaya onlardan olmaz dedi sonra sarj dinamosunun elektrik kablosunu soktu lambanin siddeti azaldi ama lamba hala yaniyordu sarj dinamosu akim çekiyor araba kapaliyken ama başka yerde de kacak var dedi.

simdi 1. bu sorunu yasayan varmi 2.arac stop halindeyken ve kapilar kapaliyken aracin beyni yada baska bir yeri azda olsa akım cekermi bu normalmi cunku sarj dinamosunun elektirigini kesince kacak ölçen lambanin siddeti azaldi ama hala yaniyordu bu normalmi arac beyni olabilirmi o akimi ceken yani azda olsa arac akim.cekermi 3. Sarj dinamosu arac stop etmis ve kapilar kapaliyken neden elektrik cekiyor nesi bozulmuştur konjektörü bozulmus olabilir dedi usta doğrumu sizce cevap verirseniz sevinirim 

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

O lamba çok kısık yanabilir çünkü azda olsa beyin, saat, alarm ve uzaktan kumanda modülü akım çekiyordur.

Yorum bağlantısı
Arif Akşit

Hocam.gauge test yaptim battery de araç voltajı araç kontak açık araba çalışmıyorken 11,6 gösteriyor arabayı çalıştırırken yani marşa basarken 10lara düşüyor araç çalıştıktan sonra voltaj 13,4 13,5 civarinda oluyor arac calisirken klima teyp acinca 13,3 13,2 oluyor bu degerler normalmi ?

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
(düzenlendi)
4 saat önce, Arif Akşit yazdı:

Hocam.gauge test yaptim battery de araç voltajı araç kontak açık araba çalışmıyorken 11,6 gösteriyor arabayı çalıştırırken yani marşa basarken 10lara düşüyor araç çalıştıktan sonra voltaj 13,4 13,5 civarinda oluyor arac calisirken klima teyp acinca 13,3 13,2 oluyor bu degerler normalmi ?

Araç çalışırken 13.9 ,14.0 küsürlerde olmalı gerek diye biliyorum.

tarihinde Tolgahan Doğru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ÇAlışırken ki akü voltajı çok düşük. Akünüz kaç yaşında?

Yorum bağlantısı
Arif Akşit
(düzenlendi)

Yaşını bilmiyorum ama yeni gibi duruyor dış görünüm itibariyle ben aracı haziranda aldım akü aldığımda üstünde bulunan akü.akü yeni bile olsa kaçak nedeniyle voltajı düşmüş olabilir.

11 saat önce, Cemal Demirezen yazdı:

O lamba çok kısık yanabilir çünkü azda olsa beyin, saat, alarm ve uzaktan kumanda modülü akım çekiyordur.

Hocam lamba çok kısık yanmıyor iste bu kafa kurcalayan taraf.hele zaten şarj dinamosunun elektrik kablosu takılıyken evlere şenlik oluyo iyice ışıldıyo 

tarihinde Arif Akşit tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizel için 14,5 volt normal.
Teybe bağlanan kablo teyp kumandası içinse ondan olmaz.

Aküden akım kontrolü yapılırken sigorta kutularındaki sigortalar tek tek sökülerek. Akımı nerenin çektiği bulunacak.

Yorum bağlantısı
Arif Akşit
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Dizel için 14,5 volt normal.
Teybe bağlanan kablo teyp kumandası içinse ondan olmaz.

Aküden akım kontrolü yapılırken sigorta kutularındaki sigortalar tek tek sökülerek. Akımı nerenin çektiği bulunacak.

Hocam şarj dinamosunun kontak kapalıyken akım çekmesi normalmi ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Normal değil de. O da çözüm olmamış. Başka kaçak da var demiş elektrikçi.
Belki de esas kaçak dinamo üstünden geçiyor.

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Mehmet abinin bahsettiği gibi sigortaları tek tek çıkararak denemek en mantıklısı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Arif Akşit
(düzenlendi)
On 03.02.2018 at 23:37, Mehmet Ozyurek yazdı:

Dizel için 14,5 volt normal.
Teybe bağlanan kablo teyp kumandası içinse ondan olmaz.

Aküden akım kontrolü yapılırken sigorta kutularındaki sigortalar tek tek sökülerek. Akımı nerenin çektiği bulunacak.

Arkadaşlar sorunla ilgili olarak arabamda kaçak olmadığı kanısına vardı elektrikçi aküm deşarj olmuş onu şarja aldı banada birtane akü taktı aküm 3 4 gündür sarjda akün şarj alıyor bitmemiş sıkıntı yok dedi. Akünün deşarj olma sebebi de şimdi neden acaba diye düşünürken aklıma geldi double teyp takılırken kapı hoparlörleri de değişti. Aracın döşemeci de kapı yüzleri sökülürken teyp 7 8 saat açık durdu, hoparlörler takıldı 5 dakika falan kullanarak eve geldim 2 gün sonra araç çalışmadı.Sanırım hoparlorler takılırken teyp acik 7 8 saatte aküyü zayıflattı bu hic aklıma gelmemişti yeterince de kullanmadığım için araç aküyü sarj edemedi. Yarın gidip kendi aküm şarj olmuş onu taktıracam şükür sarj dinamosu falan sağlam kaçak falanda yok yardımlarınız için sağolun teşekkürler

tarihinde Arif Akşit tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

7-8 saat neden açık bırakıldı ki.
Test edecekse açıp test edip kapasaydı. Kötü olmuş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...