Bülent Tarakçı 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Bugün bir öğretmen arkadaşımın tek kavrama otomatik 2012 model dizel C4 ünü kullandım. Çok ilginç bir otomatik deneyimi oldu. Aracı kullanırken, vites değişimlerini sanki yan koltukta oturan biri manuel yapıyormuş hissi uyandırdı. Yığılma yaptığı söyleniyordu. Ben yığılma demeyeyim de manuel vites atarken bir üst vitese geçme sırasında aracın vites değişimlerinde yaşadığı tekerleklere aktarılamayan anlık güç kaybı diyeyim. Tıpkı manuel araç kullanıyormuş gibi hissettiriyor. Ama vites atmıyorsunuz. Daha önce 2012 dizel tek kavrama Peugeot 308 kullanmıştım. 308 de böyle hissetmemiştim.Araba tek kavrama olmasına rağmen daha hızlı vites atıyor ve tabir caizse akıyordu. Kısacası tek kavrama C4 vites geçişlerinde yağ gibi akmıyor. Biraz bekleyerek vites atıyor. Robotize şanzıman olduğunu tam olarak hissettiriyor. Ama sarsıntı vs. hissetmedim. Bakım maliyeti ve şanzıman masrafı çift kavramalara göre daha düşükmüş.Eğer aceleci ve hız düşkünü değilseniz tercih edilebilir. Zira bütçe meselesi Bir de araç müthiş az yakıyor. Ve vites istenirse manuel olarak kulakçıklarla değiştirilebiliyor. 4 Yorum bağlantısı
Adnan Ziyangül 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Bildiğim kadarıyla robotize otomatik... Gaza kibar davranılırsa tıs tıs ekonomik sarsıntısız gider. Gaza çöktüğünüz anda öne doğru bir gider gelirsiniz 3 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 Aynı şanzımanı 508 de test ettim.Gerçekten vites geçişlerinde sırtınız koltuktan ayrılacak gibi oluyor.O derece öne yığılma yapıyor.Tabi bu dediğim dip gaz sürüşlerde oluyordu.Açıkcası ben hiç beğenmedim ne kadar az yakarsa yaksın bu şanzıman o araca koyulup bence şatışa çıkartılmamalıydı.Şimdi tam otomatik kullanıyorlar ama insanın kafasındaki o ilk algı hemen silinmez malesef. Kendi ayaklarına kurşun sıktılar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts