İçeriğe Yönlendir

LPG'li Aracım Çok Çok Geç Çalışıyor.


Ramazan Karnıbüyükler

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Bu arada C-Max dan sonra -sınıf farkından olsa gerek- Avensis daha rahat geldi. Kasislerden geçerken daha iyi sönümlüyor. Yol tutma konusunda satmış olduğum 2005 C-Max dan daha iyi. Belki daha yatık bir araç olmasından dolayıdır. Ki bu konuda aracı alırken epey tedirgindim. Toyota yol tutmaz. Ford dan sonra seni bu konuda tatmin etmez vs. diyen çok oldu. Beklentimin üzerinde bir yol tutuşa sahip.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ramazan Karnıbüyükler

Arkadaşlar sorun çözüldü. Müşürdeymiş sorun. Motoru sürekli sıcakta görüyor ve benzin pompalamıyormuş. LPG'de sorun yokmuş.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Hadi geçmiş olsun. Lpg de sorun çözememek nedir iyi bilirim. Eski araçlarımdan birinde yaşamıştım. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Karnıbüyükler
On 13.02.2018 at 20:49, Mehmet Ozyurek yazdı:

İkinize de geçmiş olsun :)

 

On 13.02.2018 at 22:20, Bülent Tarakçı yazdı:

Hadi geçmiş olsun. Lpg de sorun çözememek nedir iyi bilirim. Eski araçlarımdan birinde yaşamıştım. 

Teşekkür ediyorum arkadaşlar. 

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:

Arıza tespiti de şöyle yapılır. O hava alan hortum her neyse, çıkarıldığı zaman pısst diye gaz kaçağını duyduğunuzda bilinki diyafram patlak manifolda doluyor ve araç boğuluyor. Neredeyse tüpe kadar da sıkıntılı çalışır.

Merhaba. Gaz filteresinin takılı olduğu hortumları da söktüğümüzde pıısst diye ses geliyorsa regülatör diyafram patlağı vardır  diyebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

Merhaba. Gaz filteresinin takılı olduğu hortumları da söktüğümüzde pıısst diye ses geliyorsa regülatör diyafram patlağı vardır  diyebilirmiyiz?

 

Gaz filtresi değil, regülatörden manifolda giden hortum. Regülatördeki gaz manifolfa dolduğu için boğuluyor araç.

Yorum bağlantısı
Hasan Taha
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Gaz filtresi değil, regülatörden manifolda giden hortum. Regülatördeki gaz manifolfa dolduğu için boğuluyor araç.

regulator.jpg   

Resimdeki kırmızı ile çizdiğim ince hortum sanırım? ,Aslında sorunum gaza il geçerken ufak yığılma sarsıntı var.  ayrıca gaz da çalışırsa bazen ufak geç çalışma yapıyor; ama benzinde kullandığımda geç çalışma hiç yok. 

tarihinde Hasan Taha tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

regulator.jpg   

Resimdeki kırmızı ile çizdiğim ince hortum sanırım? ,Aslında sorunum gaza il geçerken ufak yığılma sarsıntı var.  ayrıca gaz da çalışırsa bazen ufak geç çalışma yapıyor; ama benzinde kullandığımda geç çalışma hiç yok. 

 

Regülatörden çıktığına eminsek evet o hortum. 

Yorum bağlantısı
Hasan Taha
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Regülatörden çıktığına eminsek evet o hortum. 

Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde :)

tarihinde Hasan Taha tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde [emoji4]
Ben diyafram değiştirdim bu çalışma sorunu vardı. O tıslama sesi duyulmayacak kadar kısık olabilir. Regülatör açılmadan diyafram çatlağı anlaşılmayabiliyor. Bende diyafram sorunu diyorum. Lakin 50 binde diyafram değişecek diye bir durum yok. Bu şans işi. Erkende olabilir geçte olabilir. Ben 17 binde BRC lpg taktırdım bu sorun 70 bin km de başıma gelmeye başladı. 75 binde değiştirdim. Eski aracımda 42 bin de Atiker lpg taktırdım onu 125 binde sattım regülatörden sorun yaşamadım aldığım lpg kaynaklı 2 kere enjektör değişti 50 bin ve 60 bin km lerde. Ondan sonra aynı lpg den hiç almadım 65 bin km sorun yaşamadım.
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Bilgi için yazayım. Enjektör arızası olursa bu sorunu gösterebiliyor. Benzer sorunları yaşanıyor. Ben yaşadım.  1 Enjektör arızalı çıktı değiştik sorun çözüldü. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Taha
Ümit Türk yazdı:

Bilgi için yazayım. Enjektör arızası olursa bu sorunu gösterebiliyor. Benzer sorunları yaşanıyor. Ben yaşadım.  1 Enjektör arızalı çıktı değiştik sorun çözüldü. 

aynen enjektör kaçırması da olabilir. Tam test yapan birine götürcem artık bilinen. yoksa sök tak değiştir bundan değildi muhabbetleri oluyor. :) .

Yorum bağlantısı
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:
Hasan Taha yazdı:
Regülatör den çıkan o ince manifold hortumu çıkardım fıslama sesi gelmedi. Gaz da iken geç çalışma var, gaz tamamen kapatıp benzinde denedim birkaç gün hiç geç çalışma olmadı. Sizce sebep ne olabilir? Lpg ciler vanayı kapat benzinde yapmıyorsa kesin regülatör diyor ama kaçakta yok. Şuda var regülatörler için 5 yıl veya 50 binde diyafram conta vs değişmesi gerekliymiş. araç 60binde emoji4.png

Ben diyafram değiştirdim bu çalışma sorunu vardı. O tıslama sesi duyulmayacak kadar kısık olabilir. Regülatör açılmadan diyafram çatlağı anlaşılmayabiliyor. Bende diyafram sorunu diyorum. Lakin 50 binde diyafram değişecek diye bir durum yok. Bu şans işi. Erkende olabilir geçte olabilir. Ben 17 binde BRC lpg taktırdım bu sorun 70 bin km de başıma gelmeye başladı. 75 binde değiştirdim. Eski aracımda 42 bin de Atiker lpg taktırdım onu 125 binde sattım regülatörden sorun yaşamadım aldığım lpg kaynaklı 2 kere enjektör değişti 50 bin ve 60 bin km lerde. Ondan sonra aynı lpg den hiç almadım 65 bin km sorun yaşamadım.

Astra j niz de buji olarak  GM 25193473 nikel olanı mı kullanıyorsunuz. Kaç bin de değişim yapıyorsunuz .Lpg ile kullanımda genelde 10-15 bin de değişim diyorlar. Ve de GM nin iridyum bujisini hiç kullandınız mı denildiği gibi 60-80 bin km gider mi bilginiz varmı dır. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Astra j niz de buji olarak  GM 25193473 nikel olanı mı kullanıyorsunuz. Kaç bin de değişim yapıyorsunuz .Lpg ile kullanımda genelde 10-15 bin de değişim diyorlar. Ve de GM nin iridyum bujisini hiç kullandınız mı denildiği gibi 60-80 bin km gider mi bilginiz varmı dır. 


Bosch nikel alıyordum en son GM aldım. Iridyum buji 1.4T de öneriliyor ama 1.6 için bilgim yok. Her 30 binde değişiyorum ben.
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Necati ilhan

Arkadaşlar 1999 model 1.6 8v Megane Coupe aracımda bir süredir araç beklediğinde geç çalışma problemi var. İşim gereği ancak birkaç günde bir aracın yanına gidebiliyorum. Akü, bujiler ve buji kabloları değişti. Birkaç kere de lpg ayarı yapıldı ancak sorun devam ediyor. Aracın çalışma videosu linkte. Sorunum sizce burada anlatıldığı  gibi diyafram olabilir mi? Lpg ayar icin bilgisayara bağlandığında herhangi bi sorun görünmüyor.

 

 https://youtu.be/vkGmSWMsbuA 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Necati ilhan yazdı:

Arkadaşlar 1999 model 1.6 8v Megane Coupe aracımda bir süredir araç beklediğinde geç çalışma problemi var. İşim gereği ancak birkaç günde bir aracın yanına gidebiliyorum. Akü, bujiler ve buji kabloları değişti. Birkaç kere de lpg ayarı yapıldı ancak sorun devam ediyor. Aracın çalışma videosu linkte. Sorunum sizce burada anlatıldığı  gibi diyafram olabilir mi? Lpg ayar icin bilgisayara bağlandığında herhangi bi sorun görünmüyor.

 

 https://youtu.be/vkGmSWMsbuA 

 

LPG yi kapatıp bir kaç gün deneyin. Normalleşirse büyük ihtimal diyaframdır.  Diyafram uzun süren stop sonrası kendini belli eder.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Metin Akbal yazdı:

 

LPG yi kapatıp bir kaç gün deneyin. Normalleşirse büyük ihtimal diyaframdır.  Diyafram uzun süren stop sonrası kendini belli eder.

Enjektörlerde olabilir mi ?

benim enjektörün biri arızalı olduğu için geç marş alıyordu hatta boğulma yapıyordu gaza basarsam marş alıyordu belki fikir olabilir

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Enjektörlerde olabilir mi ?
benim enjektörün biri arızalı olduğu için geç marş alıyordu hatta boğulma yapıyordu gaza basarsam marş alıyordu belki fikir olabilir
Bilemedim. İlk çalışma benzin olunca regulatordeki gaz sisteme doluyor aracı boğuyor.
Yorum bağlantısı
Necati ilhan
Metin Akbal yazdı:
Ümit Türk yazdı:
Enjektörlerde olabilir mi ?
benim enjektörün biri arızalı olduğu için geç marş alıyordu hatta boğulma yapıyordu gaza basarsam marş alıyordu belki fikir olabilir

Bilemedim. İlk çalışma benzin olunca regulatordeki gaz sisteme doluyor aracı boğuyor.

aynen o şekilde videoyu izlediyseniz ilk calismada arac boğuluyor en son motor bolmesinden birkac patirti geliyor ve arac duzeliyor.

Ümit Türk yazdı:

Enjektörlerde olabilir mi ?

benim enjektörün biri arızalı olduğu için geç marş alıyordu hatta boğulma yapıyordu gaza basarsam marş alıyordu belki fikir olabilir

Bende ilk olarak enjektörden şuphelendim ama bilgisayara baglandiginda enjektörlerde herhangi bir sorun gorulmedi. 

Yorum bağlantısı
Necati ilhan

Bu gün aracım yaklaşık 2,5 gün hiç çalışmadan bekledikten sonra aracı çalıştırmadan resimdeki görülen Regülatörden çıkıp enjektöre bağlanan hortumu çıkardım. Çıkarır çıkarmaz ufak bir fıstlama geldi. Akabinde arac tek marşta çalıştı. Sorun neyse muhtemelen regülatörden kaynaklanıyor. Salı günü ilk işin lpgciye gidip regülatörü kontrol ettirmek olacak.

 

m06jp2g.jpg

 

430258z.jpg

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Necati ilhan yazdı:

Bu gün aracım yaklaşık 2,5 gün hiç çalışmadan bekledikten sonra aracı çalıştırmadan resimdeki görülen Regülatörden çıkıp enjektöre bağlanan hortumu çıkardım. Çıkarır çıkarmaz ufak bir fıstlama geldi. Akabinde arac tek marşta çalıştı. Sorun neyse muhtemelen regülatörden kaynaklanıyor. Salı günü ilk işin lpgciye gidip regülatörü kontrol ettirmek olacak.

 

m06jp2g.jpg

 

430258z.jpg

 

Regulatorden sızan gaz o boru vasıtası ile manifold doluyor. Diyafram yırtığı kesin gözüyle bakılabilir. BRC regülatör 950 tamir takımı ise 150 lira civarında idi. Muhtemelen regülatör değişimi için zorlanacaksiniz yok abi düzen tutmaz ayar vermez vs vs. 2.5 senedir biniyorum tamir takımı değişmiş şekilde.

 

 

Galiba lpg kiti atiker onun regülatörü uygun olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...