İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea'nın Ncap Testinde Kırılan Koltuğu


Ümit Kaan

Recommended Posts

Evren Erakçora

Kırılan koltuk göremedim ben, nerede koltuk kırılıyor, adam test yapıyor, koltuk kırıldı demez mi?

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Kırılan koltuk göremedim ben, nerede koltuk kırılıyor, adam test yapıyor, koltuk kırıldı demez mi?
Defalarca dava açılmışlığı var. Google a yazınca bulunur diye tahmin ediyorum. Aldıkları onaylar şaibeli deniyordu.
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Koray Demir yazdı:

Aynı para olsa Ford mu Fiat mı tercih ederdiniz peki?

Aynı para olsa Passat mı E class mı? E di mi? Peki Passat kötü mü?

Aynı para olmadıkları için Egea. Kötü olduğu anlamı çıkmaz. Tercih meselesi.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hangi durumda kırılıyor, mesela arabadaki yolcu iri yarı olsun, kemer takmasın koltuğu kırabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Önder Özcan yazdı:

Aynı para olsa Passat mı E class mı? E di mi? Peki Passat kötü mü?

Aynı para olmadıkları için Egea. Kötü olduğu anlamı çıkmaz. Tercih meselesi.

Aynen öyle de ikisi de 5 yıldız. Güvenlik açısından söylemiştim yine kötünün iyisi sonucu çıktı 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Hangi durumda kırılıyor, mesela arabadaki yolcu iri yarı olsun, kemer takmasın koltuğu kırabilir.
Güzel örnek. Bu örnek için bile kırılmaması gerekli. 150 kilo olan birinin gidip arabasına özel koltuk yaptırdığını hiç duymadım. Kazaları göz önünde bulundurursak koltuğa binen yük iri birinin yükünden çok daha fazladır.
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yoksa parasına göre iyi miydi?

Evren Erakçora yazdı:

Hangi durumda kırılıyor, mesela arabadaki yolcu iri yarı olsun, kemer takmasın koltuğu kırabilir.

Bunun kriteri vardı manken 75 kg sanırım.

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Yoksa parasına göre iyi miydi?
Biraz maddiyata bakıyor tabiki birazda tercihe. Elindeki paraya göre Egea ya binmeyi tercih etmeyip gidip 5 6 yaş daha yaşlı bir arabayı tercih eden çok çıkar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ercüment Yıldırım yazdı:
Evren Erakçora yazdı:
Hangi durumda kırılıyor, mesela arabadaki yolcu iri yarı olsun, kemer takmasın koltuğu kırabilir.

Güzel örnek. Bu örnek için bile kırılmaması gerekli. 150 kilo olan birinin gidip arabasına özel koltuk yaptırdığını hiç duymadım. Kazaları göz önünde bulundurursak koltuğa binen yük iri birinin yükünden çok daha fazladır.

Kemer takmışsam, aracın içinden sağ çıktıysam, ister direksiyon kırılsın, ister koltuk, önemli olan sağ çıkmak :) 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ercüment Yıldırım yazdı:
Koray Demir yazdı:
Yoksa parasına göre iyi miydi?

Biraz maddiyata bakıyor tabiki birazda tercihe. Elindeki paraya göre Egea ya binmeyi tercih etmeyip gidip 5 6 yaş daha yaşlı bir arabayı tercih eden çok çıkar.

Maddiyat konusunda şu ihtimali düşünmeden edemiyorum. Bugün Tofaş serisi gerçekten uygun maliyet ve fiyatla sıfırdan tekrar üretilsin yok satar kimse güvenliğe felan bakmaz.

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Kemer takmışsam, aracın içinden sağ çıktıysam, ister direksiyon kırılsın, ister koltuk, önemli olan sağ çıkmak [emoji4] 
Orası öyle tabiki. Araba isterse komple perte çıksın, arabadan sağ kurtulduktan sonra gerisi hikaye
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Koray Demir yazdı:

Maddiyat konusunda şu ihtimali düşünmeden edemiyorum. Bugün Tofaş serisi gerçekten uygun maliyet ve fiyatla sıfırdan tekrar üretilsin yok satar kimse güvenliğe felan bakmaz.

 

Tofaşa binenin öleceği garanti değilken pahalı arabanın paranı azaltacağı garanti :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Kemer takmışsam, aracın içinden sağ çıktıysam, ister direksiyon kırılsın, ister koltuk, önemli olan sağ çıkmak :) 

Maalesef sağ ama Allah korusun omurilik boyun vs zedelenir veya kirilirsa ömür boyu tekerlekli koltuğa mahkum olma riskide var :)

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Herkes güvenliğe bakar. Araba alırken sadece güvenliğe bakamayız ama. Paramızın yettiği en iyi arabayı almaya çalışırız. Egeanın çarpışma testinde koltuğu kırılmış olsa bile kabin içine aldığı darbe çoğu c segmenti araç ile benzer seviye. Asıl puan kaybettiği noktalar aktif güvenlik ekipmanları ile ilgiliydi. Şerit takip, acil durum fren vs. Bende egea kullanıyorum ama param aynı genişlikte ve aynı yaşta forda yetse forda binerim, mercedese yetse ona binerim. Şu an ki piyasa şartlarında egeayı eleştirmek biraz acımasızca geliyor bana. İnsanlar bayılmıyorlar bu araca ama bu fiyatlarda egea neredeyse insanlara tutunacak bir dal oldu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ben bu arabada şunu garipsemiştim, hani emniyet kemeri tokası  aşağıya kaymasın diye kemere tutturulmuş bir parça vardır , bu parça aşağıya doğru kayıyor sabit değil, eski tofaşlardaki gibi , anlatabildim mi? 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Ben bu arabada şunu garipsemiştim, hani emniyet kemeri tokası  aşağıya kaymasın diye kemere tutturulmuş bir parça vardır , bu parça aşağıya doğru kayıyor sabit değil, eski tofaşlardaki gibi , anlatabildim mi? 

Sürücü ve yolcu arka taraftan rahatça geçirip kemeri takmasınlar diye yapılmış olabilir mi 😀

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Büyük ihtimaller makyajda onu değiştirmişlerdir, 30 sene önce falan vardı. O parçanın adı ne bilemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Büyük ihtimaller makyajda onu değiştirmişlerdir, 30 sene önce falan vardı. O parçanın adı ne bilemiyorum. 

Makyaj yedikçe güzelleşiyor desenize.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Sahın
Ali Efe Erdoğan yazdı:

hahaha 81 model 350 se mercedes bundan saglamdı https://www.youtube.com/watch?v=SUR2mR6s8ZY

81 model 350 se mercedes'e artık binemeyeceğimize göre, bu bakış açısı doğru değil. 

 

Evet linea ve egea'da süregelen bir koltuk durumu mevcut. Hatta bununla ilgili dava açanlar falan oldu. Aracın güvenlik zafiyeti bulundurduğu aşikar. Ama alıcısı da bunu biliyor zaten. Yani linea ya da egea kullanıp arabasını güvenli bulan kimseyi görmedim şimdiye kadar. Burada mesele bütçe ile alakalı. Mevcut piyasa şartlarında benim linea 75 bin lira eder aşağı yukarı. 75 bin liraya hem güvenli, hem yakıtı "çok" üzmeyecek, hem habire bozulmayacak araba varsa söyleyin alalım. Zaten bütçe sorun olmasa bizde biliyoruz 600 bin liralık arabaya binmeyi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...