Onur Özbakan

Duster - Dizel Partikül Filtresi (DPF) Rejenerasyon

Recommended Posts

Onur Özbakan

Sürekli şehir kullanımı DPF filtre için dezavantajlı olabilir çünkü filtrenin rejenerasyon (kendi kendini temizleme) döngüsünü aksatabilir. Normal bir DPF filtre ömrü için belli makul aralıklarda otoyolda 130 ile 30 dk ya da 110 ile 45 dk ya da 4. viteste 80-90 ile 1 saat sürüş optimum rejenerasyonu sağlar. İdeal olan 3. veya 4. veya 5. viteste 3100 devir civarında en az 40 dakikalık sürüştür. Duster yüksek hızda kullanım için çok uygun değildir (diğer otomobillere göre ve genel görüş olarak) ama filtre ömrü daha uzundur. Filtrede biriken partiküllerin yakımı, üreticinin filtre yapısal tasarımı ve hava, yakıt, egzoz gazı basıncı ve sıcaklık parametrelerine bağlı olarak sistemin işleyiş tasarımıyla ilgilidir. Dolayısıyla DPF sadece ısı ve sıcaklıkla çalışan bir mutfak fırını değildir. 3500 devrin üstünde abartılı kullanımların da bu filtreye ekstra bir faydası yoktur sadece motor zorlanmış olur. (Romanya'dan facebook Duster grubu sahibi arkadaşım Cristian Sadean'ın paylaşımından Türkçe'ye çevirimdir)
Bu filtreye sahip araçlarda üreticinin belirlediği RN0720 standardını sağlayan motor yağı kullanımının da çok önemli hatta zorunluluk olduğunu hatırlatmak isterim. Üretici'nin tavsiyesi: ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30

Rejenerasyon sağlayan sürüşün hangi sıklıkta yapılması gerektiği ile ilgili net bir bilgiye ulaşamadım. ECU'nun karar verdiği bir süreç ama uygun sürüş koşulları oluşmazsa rejenerasyonun başlatılmadığını bilmek önemli.

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
M.Fatih Yüce

Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fırat Önal

Bu dpf tam baş belası. 2 gün önce 60km lik şehirlerarası yolda gidiyordum. Işıkta durdum. Kalkarken araba hantallaştı. Uygun bir yerde sağa çektim. Stop edip tekrar çalıstırdım ve 4. Vites 120 km hızla yolu tamamladım. Sorun şimdilik düzeldi. Paronayak oldum artık. Stop etmeden önce anlik tüketime mutlaka bakıyorum. Jenerasyon sırasinda rolenti yüksek oluyor. Buna bağlı olarak anlık tüketim de fazla oluyor. En kısa zamanda manuel jenerasyonu öğrenip deneyecem.

 

Uyarı sanırım bazı araçlarda oluyor ama focus 2 lerde yok.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Özbakan
12 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs.

 

dikkatli kullananlar farkı hissedebildiklerini söylüyorlar. arabasını her zaman dikkat ederek kullananlar hemen her şeyi hisseder zaten, klima kompresörü iyi bir örnektir. bu işlemin gerçekleştiğini gösteren uyarı lambası olan araçlar da var, Egea bir örneği. Duster'da uyarı lambası yok.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Bilgin

o uyarı lambası benim 2011 merco minibüstede yoktu sonradan takılmış almanyadan gelmiş pahalı bir cihaz, uyarı olması güzel, benim gördüğüm dpf ye geçiş yapan modellerde sıkıntılı bir durumu var, ford transit, reno trafic gibi, artık yeni araçlarda sıkıntı olmuyor hissettirmiyor sana rejenerasyonu, bende de dediğiniz gibi klima motoru gibi rolantide ses çıkarırdı. bu işi nasıl düzelttiler merco için söylüyorum; ilk önceleri partiküllerin yakılma sıcaklığı 500° gibi sıcaklık olması aranırken yeni modellerde onu 180° gibi bir sıcaklığa düşürerek. 
rejenerasyon da bir de yakıt püskürterek olduğu için sağlıklı rejenerasyon olmassa püskürtülen mazot kartele iniyor yağa karışıyor, bildiğim kadarı ile (ford mühendislerinin dediği) yüzde 7-8 gibi ye kadar sıkıntı yok fazlası olursa yağ değişimi gerekir. (yeni fordlarda buna uyarı lambası ekledik yağ değişimi gerektirmesi gibi demişlerdi). benim mercoda da yağ fazlalığı diye uyarı veriyordu, katılıyorum tam bir belası..
1 saat yüksek devir bence fazla şöyle ki hem kendi tecrübem; mesela ben yolda iken yanıyordu dpf jenerasyon uyarısı, 5. vitese alıp 2500 devir cvarında seyir ettiğimde10 dk da lamba sönüyordu, hem de yine bildiğim kadarı ile hem kendi ustamın söylediği hem de vw nin önerisi de 2200 devir civarında  4. vites te 10-15 dk gidilmesinin yettiği yönde..
yolda iken lambanın yanması sorun değil de en kötüsü de tam park edeceğin sırada lambanın yanması idi, şehir içindesin evim de merkez de çevre yoluna çıkman vs uzun sürecek diye durduğum yerde deviri yükselterek rejenerasyon yaptırıyordum yarım saat sürüyordu, dünyanın mazotu da gidiyordu.sonuç olarak ben söktürdüm beyinden de iptal ettirdim, rahat etmiştim..
muaneden geçti araçta herhangi bir sorun çıkarmadı, şimdi de sattığım kişi de aynı şekilde biniliyor araca, bir sorunu yok..
tecrübelerimin ve izlenimin özeti; eski arabalarda dpf ye geçiş yapılan modellerin bazılarında sıkıntılı bir durum bu dpf ama yeni araçlarda bariz kronik sorun diye bahseden görmedim..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
M.Fatih Yüce
Bir saat önce, Onur Özbakan yazdı:

 

dikkatli kullananlar farkı hissedebildiklerini söylüyorlar. arabasını her zaman dikkat ederek kullananlar hemen her şeyi hisseder zaten, klima kompresörü iyi bir örnektir. bu işlemin gerçekleştiğini gösteren uyarı lambası olan araçlar da var, Egea bir örneği. Duster'da uyarı lambası yok.

 

Benim dikkatim yeterince iyi değilki hala girip girmediğini anlayamadım.Megane4 dci dbf ile ilgilide gogıl amcada tek bir yazıyada rastlayamadım.Ya hiç kimsenin farkına varacak gibi bir çalışma karekteri yok yada herkes benim gibi hissedemiyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Karadağ

Dpf mi var derdin var. Eve gelip park ediyorum rejenerasyon başlıyor.:angry: Her seferinde nasıl evin önünü tutturuyor merak ediyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Kısa mesafe kullanımına uygun değil.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
3 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Benim aracı alalı 1 yıl olmak üzere 13,000 km.ye geldi hala rejenerasyon ne zaman yapıyor anlayamadım.Yaparken bir fark oluyormu uyarı yada rolanti yükselmesi gibi vs.

radyatör fanı açara, motor suyu sıcaklığından bağımsız, rölanti devri biraz yükselir duruyorsak, çekiç biraz düşer gaza az basıyorsak sağır gibi derler az ama.

 

Genelde gerçek!!!! arıza teşhis cihazlarında, kullnamayı bilen!!!! teknisyen bulunursa, rejenrasyon adeti, dpf te birikmiş kalıntı gr. vs görülebilir. dpf li arabam olsa, 1500-2000 km de bir özel yakması için parkur yapardım, 30 bin km de bir gerçek!!!! temizlik yaptırırdım. veya 100bin e gelmeden satardım arabayı :rofl: boyasız ise sikinti çıkmaz daaa

Bir saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

dbf ile ilgilide gogıl amcada tek bir yazıyada rastlayamadım

dpf başımıza çorap örmeden yıllar önce çalışma şekli ve temizliği için kapsamlı anlatımı  bilgi kutusuna  yazmıştım.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Bozkurt

Aracım 2008 model pdf'siz focus dizelerde sanırım 2009 model sonrasında mevcut,hal böyleyken pdf derdim yok ama bunun dışında tek aklımda olan egr temizliği aracımda performans sıkıntımda yok,yapmam gereken başka bir bakım varmı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Cerci

kisa mesafe kullaniyorsaniz en iyisi benzili zaten dizel kisa mesafede benzinliden fazla yakiyor zaten ilerliyen yillarda dizel araclari yasakliyacaklar 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Gökmen
gönderildi (düzenlendi)

Psa grubu araclar icin 60km/h ustu surulmesi tavsiye ediliyor. Bir yerde de 1 vites dusuk surulmesi gerektigi yaziyordu. Tabi uyari isigi yok. Öyle basmaya gerek yok. Sartlar uygun oldugunda rejenerasyon 4dk da tamamlaniyor. O yuzden arada sirada otobana cikinca trafik durumuna ve yol uygunluguna gore 1 dusuk vites veya biraz yüksek hizda 20-30dk suruyorum ben. Tabi rejenerasyon yapiyor mu yapmiyor mu onu goremiyorum. Yabanci bir forumda rejenerasyon baslayinca ayna isitmasinin acildigi yaziyordu. Adam ayna isitmasina paralel lamba cekmis. Test etmis, onaylamisti. Forumda bir yerde paylasmistim bende.

Bu arada psa dizellerde dpf sivisini 60-80binde bir eklettirmek gerekiyor. Yeni nesillerde bu sivi depoda degil plastik bir torba icinde. 120-130binde falan bitiyormus

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
M.Fatih Yüce
gönderildi (düzenlendi)
3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

radyatör fanı açara, motor suyu sıcaklığından bağımsız, rölanti devri biraz yükselir duruyorsak, çekiç biraz düşer gaza az basıyorsak sağır gibi derler az ama.

 

Genelde gerçek!!!! arıza teşhis cihazlarında, kullnamayı bilen!!!! teknisyen bulunursa, rejenrasyon adeti, dpf te birikmiş kalıntı gr. vs görülebilir. dpf li arabam olsa, 1500-2000 km de bir özel yakması için parkur yapardım, 30 bin km de bir gerçek!!!! temizlik yaptırırdım. veya 100bin e gelmeden satardım arabayı :rofl: boyasız ise sikinti çıkmaz daaa

dpf başımıza çorap örmeden yıllar önce çalışma şekli ve temizliği için kapsamlı anlatımı  bilgi kutusuna  yazmıştım.

 

Ne kullanım kitapçığında nede dci ile ilgili gogılda rejenerasyon ile ilgili bir bilgi bulamadım.Tek bulduğum "dbf'i dert etmek istemiyorsan dci al" diye bi cümle .Bu aracın motoru bir garip, ne fanı açıyor, ne devir yükseliyor, nede sesi artıyor nede çekişten düşüyor, konsolundaki trim sesi ile şanzımanın salaklığıda olmada 20 sene kullanırdım :D

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

Ayda ortalama 1000 km yol yapıyorum ve depoyu her fullediğimde 3. Vites 4000 devir seyrediyorum 15 kilometre kadar.
Ay içinde toplasan 2 defa pasif temizlik yapıyor ya da yapmıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eren Sağ

Eğer araç rejenerasyonda değilse yüksek devir sürmenizin hiçbir anlamı yok, boşuna fazla yakıt harcarsınız. Yakma işlemi başladıysa o andan sonra yüksek devir sürülür.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

14bin km'de aldığım Duster 40bin'e yaklaştı. Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım. Ne devir yükseldi, ne fan çalıştı. Ancak Nisan'da bakımım var, orada CLIP ile rejenerasyon talebimi ileteceğim. Bakalım ne olacak.

Bu arada, Laguna kullanan bir arkadaşımın DPF'i 140bin'lerde tıkandı. Serviste rejenerasyonla da düzelmedi. En son 2bin'li rakamalrdan bahsediyordu.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Taşkın
gönderildi (düzenlendi)

Ben de hiç bir arabada DPF'i anlayamıyorum. Babamın Corrolada bir kez bile sezmedim.

 

Fiestada ise DPF açar açmaz noluyor arabaya? Allah arabama birşey mi oldu? Devir niye hareketlendi niye yakıtım arttı? Motor sesi niye değişti? Aaa fan açtı ya klimamı açıldı derken anlıyorsun. :) Benim araba çok akıllı  olduğu için çoğunlukla park edeceğim sırada hep açıyor. ( nasıl denk geliyorsa) Bende boşa alıp gaza basıp yakmanın bitmesini bekliyorum.)

 

Bence üreticilerin bir uyarı ile kullanıcıya rejenerasyonun açıldığını bildirmesi lazım. 

tarihinde Ahmet Taşkın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
9 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım

kuru mu ıslak tip mi daçyadaki

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
8 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

kuru mu ıslak tip mi daçyadaki

Bilmem :) @Onur Özbakan bilebilir belki.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Özbakan
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

kuru mu ıslak tip mi daçyadaki

 

yakıta katık koymuyoruz. kuru dolayısıyla.

@Sani Gerşon

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Özbakan
gönderildi (düzenlendi)
12 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

14bin km'de aldığım Duster 40bin'e yaklaştı. Daha 1 gün rejenerasyon yaptığını duymadım. Ne devir yükseldi, ne fan çalıştı. Ancak Nisan'da bakımım var, orada CLIP ile rejenerasyon talebimi ileteceğim. Bakalım ne olacak.

Bu arada, Laguna kullanan bir arkadaşımın DPF'i 140bin'lerde tıkandı. Serviste rejenerasyonla da düzelmedi. En son 2bin'li rakamalrdan bahsediyordu.

 

11 binde aldım, 30 bin oldu, aynı durumdayız DPF konusunda. CLIP ile nasıl yaptıkları hakkında bilgim yok ama ciddi bir egzoz gaz basıncı (dolayısıyla hızı) gerektirdiğinden, aynı anda yolda rejenerasyonda olan araçta bolca ısınan DPF bir yandan da akan hava ile soğuduğundan serviste rejenerasyonun etkinlliği ve parça ömrüne etkisi bende ciddi kuşku uyandırıyor. Son paylaşımlardan birinde bizimkinin güncel fiyatı 3,800 TL civarındaydı.

 

 

tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

yakıta değil zaten.. ayrı depo.

 

 

eolys sıvısı PSA ve fordda var renault yakıt püskürtüyor.

 

dezavantajı:  motor yağına yakıt karışma olasılığı daha yüksek.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Özbakan
8 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

yakıta değil zaten.. ayrı depo.

 

 

o depodan da konsantrasyonu otomatik olarak ayarlanarak yakıtla karıştırılıyor. (The wet system additive tank is placed next to the fuel tank, and every time the vehicle is re filled with fuel, the additive is automatically  mixed as required.)

sonuçta yakıt katığı (fuel additive)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

yakıt katığı değil. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
4 saat önce, Onur Özbakan yazdı:

 

o depodan da konsantrasyonu otomatik olarak ayarlanarak yakıtla karıştırılıyor. (The wet system additive tank is placed next to the fuel tank, and every time the vehicle is re filled with fuel, the additive is automatically  mixed as required.)

sonuçta yakıt katığı (fuel additive)

Çeviriden anladığım, yakıt katkısı değil de, işleme geçmek için yakıtla karıştığı. Bu durumda SIVI DPF katkısı mevcut. Tabi yazdıklarınız bizim duster'lar için geçerli ise.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki