İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Onur Özbakan
11 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Nisan'da öğreniyor olacağım :)

 

öğreniyor olduğunda burada bizimle de paylaşmayı unutmamanı rica ediyor oluyorum :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Fatih Balcı
On 16.11.2017 at 21:07, Çağlar Bayur yazdı:

2009 lu model yılı üstü tüm marka larda diesellerde var. rutin değişim veya temizlik peiyodu yok, temizliği doğru dürüst yapabilen de yok aslında, sıvısı bitince anlayan da yok.

Merhaba abi, benim 2011 model turbo dizel aracım var ustaya sordum nerede bunun dpf si baktı yok bunda dedi :\

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 23.11.2017 at 17:16, Oğuz İçöz yazdı:

Yeni bir sistem var bizler 4 yıldır bu işlemi yaptırıyorduk almanyada o sistemde THERMAL dalgalı ısı sistemi.B

bilgi için sonsuz teşekkürler, Ancak o sistem bizde de var, İstanbul da tek yerde var,

Ve yine ANCAK kime tavsiye etti isem, anlatt isem gitmedi :rofl: sadece birisi 2 defa yolda kalınca silah zoru ile gitti

belki unutulmuş bu dpf yi tasarlarken, biz Türküz, depoya 100 ml. sıvı koyar piston bile tamir ederiz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
On 23.11.2017 at 17:16, Oğuz İçöz yazdı:

Arkadaşlar merhaba ..Sitede yazılanları okuyordum ve eski günlerimiz aklıma geldi.Ben almanyadan yeni geldim ve yeni üyeyim.Bizler DPF ,Katalizör ve EGR dertlerini 4 yıl öncesine kadar aynı Türkiyemdeki gibi çeşitli kimyasallar ile çözmeye çalışır hepte belli bir süre sonunda yine dertlenirdik.Birde Türkiyede yazılım attırma ve DPF nin içerisini boşalttırma var bu işlemler araçlarınızı Euro 3 motor haline getiriyor hem performans yöntemi ile hemde ekonomikliği ile yani çok kötü.

Yeni bir sistem var bizler 4 yıldır bu işlemi yaptırıyorduk almanyada o sistemde THERMAL dalgalı ısı sistemi.Bu sistem aracın yaptığı rejenarasyon işlemini gerçekçi olarak açıkta yapma işlemidir.Araçlarımızın rejenarasyon yapması bize şu mesajı vermeli eğer bir araç rejenarasyon işlemine başladı ise artık benim DPF sistemim dolmaya başlıyor sen beni bir ehline göster demektir.Siteleri tamamen araştırdım herkes kimyasallar ile temizlik yaptırıyor.Buda Dpf nizin dahada ileriki dönemlerde problem açacağının bir ispatıdır çünkü DPF niz tungstem, seramik ve silisyum malzemesinden imaldir ve ısı altında genleşmeleri çok düşüktür kimyasalların ise haydeee Allah ne verdi ise o 1.2 mm delik çapları olan DPFnin içinde kalan kimyasallar manifolttan gelen ısı ile içerisinde bulunan sıvı uçuyor, arta kalan ise kıristalleşip genleşerek petekleri çatlatıyor buda fark basınçlarını hatalı olmasına dolayısı ile arıza lambasının yanmasına neden oluyor veya açık deliklerinde kristallenme sonunda tıkanmasına sebep oluyor.Nerede kaldı ozaman kimyasal temizleme Bu iş temizleme değil cinayet.

Yeni sistemde hiçbirşey kullanılmıyor ve orjinali gibi çok % 95 oranına kadar açılabiliyor.Birde şunu eklemek isterim işlemlerin sonundada test yapılarak % kaç oranında açıldığınıda söylüyprlar. değerli arkadaşlar biginiz olsun .

Hepimize keyifli sürüşler dilerim

 

 

Bilgiler çok önemli. Biraz daha detay verebilirmisiniz bu işlemi trde kimler yapıyorlar

4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bilgi için sonsuz teşekkürler, Ancak o sistem bizde de var, İstanbul da tek yerde var,

Ve yine ANCAK kime tavsiye etti isem, anlatt isem gitmedi :rofl: sadece birisi 2 defa yolda kalınca silah zoru ile gitti

belki unutulmuş bu dpf yi tasarlarken, biz Türküz, depoya 100 ml. sıvı koyar piston bile tamir ederiz.

 

Firma ismi alabilirmiyiz acil durumda lazım olur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
39 dakika önce, Eren Sağ yazdı:

Firma ismi alabilirmiyiz acil durumda lazım olur

perakende de çalışma yapmıyorlar artık

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Emre Öğüt

partikül öyle kolay temizlenecek bir şey değil hele böyle katkılarla temizleyeceğini hiç sanmıyorum.

zamanında bakım, kaliteli yakıt ve devirli kullanım bunlar olursa katkıya falan gerek yok..

partikülü dolduran 2 şey var kalitesiz yakıt ve devamlı sakin sürüş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

dpf sadece yüksek ısılarda çözünür ve temizlenir. euro 5 motorların kronik sorunudur. euro6 motorlarda büyük hacimlerde genelde adblue ile engellenmeye çalışılmış olsa da sorun çıkarabilir. fakat bu kimyasallar , filtreyi temizlemek için yanıcılığı artırarak ısı üretirken , başka yerlere de zarar verebilir. tabi en başta enjektörler akla geliyor. bence temizlemenin en güzel yolu , çok sakin kullanıyorsanız ,ve sürekli gün içinde kullanıyorsanız , düşük vites yüksek devirde doğal yollardan temizlemektir. e5 2.8 hilux müşterimize hep bunu yaptırıyoruz. gayet başarılı oluyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sakin kullanımdan kasıt kaç devirin altı? sonuçta belli bir sürüş zamanı gerekli. 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
58 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

sakin kullanımdan kasıt kaç devirin altı?

 

sakin kullanımdan kasıt , aracı sabah çalıştırdınız , 5-10 km yol gidip kapadınız. vites geçişleri 2bin devir bandında gerçekleştirdiniz diyelim. ve günlük kullanım bu şekilde olduğunu varsayalım. araç ısınmaya yani egzostaki partikülleri yakmaya yetecek ısıya ulaşmamış olur. dolayısıyla sürekli biriktirme yapar. bu da dpf arızası(tıkanıklığı) meydana getirir. eğer böyle kullanıyorsanız arada üst devirlerde aracı sağlam ısıtmak lazım. en azından 15 dk bu şekilde kullanmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

dostun gibi bak dusmanin gibi sur demis eskiler..

uzun sureli gunluk,sehirici kullanimlarda ister istemez daha baygin kullaniyoruz.

Cok sık olmasa da belirli araliklarla dusuk vites yuksek devir cevirmek cozum olacaktir. 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ben çok inanmıyorum bu tür ürünlere (para tuzağı)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

sadece katalitik varsa uzun yolda devirli kullanın, başka şeye gerek yok, kendi temizlenir zaten, şehir içi kullanılan araçlarda ise yapacak birşey yok, zamanla hiç uzun yol yapmazsa tıkanır gider, temizlik gerekir....

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Dizel kullanıcıları arasında en çok akla takılan soru/sorun herhalde bu konu başlığı.

Piyasada çok farklı markada katkılar mevcut ve bir o kadar da olumlu/olumsuz yorum. gerçekten işe yarıyor mu yaramıyor mu bilen yok.

Bir ara bende çok araştırdım. Sonra araştırmaktan sıkıldım ara sıra devirli kullanıyorum aracı. Devirli kullandığım zamanlarda da hiç yoğun duman attığını görmedim(temizleme belirtisi olarak)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

belirtisi duman atmayla belli olmaz zaten, kattaki kurumlar ısıyla yanar gider, hani peçeteyi yakarsın sonra üflersin alevi gider ama kağıt için için yanarya,  kor gibi, o şekilde katın seramiğinin üzerinde yanar gider....

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
19 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

yada DPF den kurtulmak lazım.

Traktör gibi duman atar sonra araç. Bunu abuk subuk yazılım firmaları yapıyor isim vermiyim şimdi en meshur olanları yok iyi gider yok bir şey olmaz diye milleti dolandırıyorlar arkadaşımı da kandırmışlardı. Arabanın arkası eski bedford kamyon gibi siyah duman olmuştu  :)  birde yazılımdan sonra sırası ile turbo hortumları patladı turbo ve egr bozuldu.

 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
6 saat önce, Murat Öngür yazdı:

Traktör gibi duman atar sonra araç. Bunu abuk subuk yazılım firmaları yapıyor isim vermiyim şimdi en meshur olanları yok iyi gider yok bir şey olmaz diye milleti dolandırıyorlar arkadaşımı da kandırmışlardı. Arabanın arkası eski bedford kamyon gibi siyah duman olmuştu  :)  birde yazılımdan sonra sırası ile turbo hortumları patladı turbo ve egr bozuldu.

 

sorun o işi yapanlardadır. yazılım olmaz ise duman atma çok az olur en azından dikiz aynasından farketmezsiniz.

aracımın katalizör iptal, dpf yok sadece yüksek devirlerde sıkınca duman bırakıyor..

ayrıca turbo arızası ve egr arızasını direk yazılıma bağlamak yanlış olur sadece var olan sorunu tetiklemiştir.

dpf iptali aracı rahatlatır buda bir gerçek.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
1 saat önce, Emre Öğüt yazdı:

sorun o işi yapanlardadır. yazılım olmaz ise duman atma çok az olur en azından dikiz aynasından farketmezsiniz.

aracımın katalizör iptal, dpf yok sadece yüksek devirlerde sıkınca duman bırakıyor..

ayrıca turbo arızası ve egr arızasını direk yazılıma bağlamak yanlış olur sadece var olan sorunu tetiklemiştir.

dpf iptali aracı rahatlatır buda bir gerçek.

bu arızaların hepsi yazılımdan sonra oldu malesef. Arabanın arkası bildiğin kömür sobası gibiydi, araç cruz 2,0 idi

 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Şimdi, Murat Öngür yazdı:

bu arızaların hepsi yazılımdan sonra oldu malesef. Arabanın arkası bildiğin kömür sobası gibiydi, araç cruz 2,0 idi

 

araçta başka sorunlar var demekki. sadece dpf iptali ile o kadar duman atmaz

peki sormadınız mı yazılımcınıza sadece partikül iptali ile bu kadar dumanı nasıl atıyor diye?

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
9 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

araçta başka sorunlar var demekki. sadece dpf iptali ile o kadar duman atmaz

peki sormadınız mı yazılımcınıza sadece partikül iptali ile bu kadar dumanı nasıl atıyor diye?

araçda sorunlar yokdu araç daha 70 bindeydi yazılımdan sonra sorunlar çıktı. Yani aracı alıp hemen yazılım yaptırmadı en az bi 10 bin kullandı ondan sonra yaptırdı ki bakımlarını gününden önce yaptıran birisi, 

o soruyuda sormuş normal demişler kendisine , sonra sevmedi bu durumu sattı aracı

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Şimdi, Murat Öngür yazdı:

araçda sorunlar yokdu araç daha 70 bindeydi yazılımdan sonra sorunlar çıktı. Yani aracı alıp hemen yazılım yaptırmadı en az bi 10 bin kullandı ondan sonra yaptırdı ki bakımlarını gününden önce yaptıran birisi, 

o soruyuda sormuş normal demişler kendisine , sonra sevmedi bu durumu sattı aracı

sadece yazılım+dpf iptali sonrası bana göre böyle sorunların hortlaması pek mümkün değil.

var olan sorunu tetiklemiştir ortaya belirgin şekilde çıkarmıştır.

bir aracın dpf iptal edilsin, hatta katıda sökülsün hatta düz boru çekilsin kamyon gibi duman atmaz yazılım yokken veya kısık iken.

2 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

sadece yazılım+dpf iptali sonrası bana göre böyle sorunların hortlaması pek mümkün değil.

var olan sorunu tetiklemiştir ortaya belirgin şekilde çıkarmıştır.

bir aracın dpf iptal edilsin, hatta katıda sökülsün hatta düz boru çekilsin kamyon gibi duman atmaz yazılım yokken veya kısık iken.

yada şöyle bir şey olabilir yazılımı yapan kim ise işini doğru düzgün yapmamış olabilir..

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
2 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

sadece yazılım+dpf iptali sonrası bana göre böyle sorunların hortlaması pek mümkün değil.

var olan sorunu tetiklemiştir ortaya belirgin şekilde çıkarmıştır.

bir aracın dpf iptal edilsin, hatta katıda sökülsün hatta düz boru çekilsin kamyon gibi duman atmaz yazılım yokken veya kısık iken.

zannetmiyor sıkıntı olduğunu arac da. Birde arabanın orjinal verileri ile oynamak bana pek mantıklı gelmiyor zaten , hadi yaptın o yol nerede gidecek  :) 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

stage 2 yazılım + dpf iptal golf6 1.6tdi var bizde(kuzenimde) üst devirlerde azcık duman salıyor arkayı is bile yapmıyor.

4 çıkış egsozunda bir nevi etkisi olabilir.

Şimdi, Murat Öngür yazdı:

zannetmiyor sıkıntı olduğunu arac da. Birde arabanın orjinal verileri ile oynamak bana pek mantıklı gelmiyor zaten , hadi yaptın o yol nerede gidecek  :) 

performans işinin sonu yok ama bana göre 3.viteste o ivmelenmeyi görünce yetiyor(giden arabada tabiki :).. 

topspeed şehirlerarası belki ama ş.içi istisnai yerler hariç basmam bile..

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...