İçeriğe Yönlendir

Ferrari Hisse Senedi Nasıl Alınır? Almak Mantıklı mı?


Sefa Şerif

Recommended Posts

Sefa Şerif

Her modelini ayrı beğendiğimiz ve hepimizin hayalini süsleyen Ferrari, borsa ve şirket bilançolarının performansıyla da göz doldurmaktadır. Bu kapsamda Ferrari hisse senedi nasıl alınır sorularının cevapları sizlerle;

 

ferrari-hisse-senedi-nasil-alinir-almak-

 

Birçoğumuz için kırmızı rengi sevme sebebi olan Ferrari, 2015 yılında borsaya girdiğinde de aynı sevinci yaratmıştı. Hisseleri büyük ilgiyle karşılanmış ve aynı gün değer kazanmaya başlamıştı. Halka arz gününde yatırımcılarına toplam 893 milyon dolar kazandıran Ferrari hisseleri hızlı bir girişle tarihe adını yazdırmıştı. Şimdi ise New York ve İtalyan Borsası’nın en hızlı hisse senetlerinden biri olarak yoluna devam ediyor.

 

Peki, Ferrari hissesi almayı aklınızdan hiç geçirdiniz mi? Küresel bir hisse senedine yatırım yapma fikri, artık sizi korkutmuyorsa oldukça iyi bir seçenek olduğunu bilmelisiniz. Aynı zamanda günümüz şartlarında yerel hisse senetleri yerine küresel olanlarla işlem yapmak son derece kolay. Ferrari gibi köklü bir tarihe sahip şirketlerin hisseleri ise en güvenilir olanlardandır.

 

Şimdi Ferrari şirketi hakkında genel bilgilere ve hisse senedi nasıl alınır sorusunun cevabına göz atalım:

 

Ferrari Şirketi Hakkında Genel Bilgiler

 

ferrari-sirketi-hakkinda-genel-bilgiler.

 

Ferrari’nin tam bir başarı hikayesi yazan yaratıcısı, Enzo Ferrari‘dir. Dışlanmış bir hayat yaşarken, zirveye ulaşmış ve dünyanın en hızlı otomobil markalarından birini yaratmıştır. Oldukça zorlu bir gençlik dönemi yaşayan Enzo Ferrari, adeta tüm zorlukları üst üste yaşadıktan ve karşılarında dimdik durduktan sonra zirvedeki yerini sağlamlaştırmıştır.

 

18 Şubat 1898 tarihinde İtalya’nın Modena şehrinde doğan Enzo Ferrari, Birinci Dünya Savaşı’nda babasını ve abisini kaybetmiştir. 18 yaşındayken ailesinin geçimini sağlamak durumunda kalan Enzo, bedensel sakatlığı nedeniyle dışlanmıştır. Başvurduğu her işten ret cevabı almıştır ve bunun üzerine askere alınma talebinde bulunmuştur. Burada da bir hastalığa yakalanmış ve 2 yıl sonra bitik bir şekilde evine geri dönmüştür.

 

Savaş bittikten sonra ülke ekonomisi oldukça kötü durumdadır ve işsizlik hat safhaya ulaşmıştır. Enzo bu sırada bir otomobil fabrikasında işçi olarak çalışmaya başlamıştır. Hayalinde hep yarış pilotu olmak ve kimsenin yetişemeyeceği kadar hızlı arabalar üretmek vardır. Bu nedenle de otomotiv sektörü dışında iş aramamaktadır. Bu amaç doğrultusunda işler ararken bir süre sonra Vespa için test sürüşleri yapmaya başlamıştır. Bu sırada keşfedilen Enzo, 1920 yılında Alfa Romeo’da yarış pilotu olarak çalışmaya başlamıştır.

 

enzo-ferrari-yaris-pilotu.jpg

 

1920 – 1932 yılları arasında Alfa Romeo ile yarışan Enzo Ferrari, sergilediği cesur hareketlerle herkesin dikkatini çekmiş ve birçok zafer elde etmiştir. Oğlu Dino doğana kadar yarışan Enzo, ardından pistlere veda etmiştir. Ama Alfa Romeo peşini bırakmak istememiş ve ona markanın sportif direktörü olmayı teklif etmiştir. Enzo direktörlüğünde yarışan takım, tüm yarışlarda birincilik elde etmiştir.

 

Enzo Ferrari bir süre sonra direktörlüğü de bırakarak hayalleri doğrultusunda Modena’da küçük bir atölye kurmuştur. İlk amacı, kendisi için araba tasarlamak olsa da İkinci Dünya Savaşı’nın başlaması buna engel olmuştur. Arabasını tamamlayamadan atölyenin bulunduğu yer ve kent bombalanmış, Enzo Maranello’ya taşınmak zorunda kalmıştır. Daha sonra da burada sıfırdan bir atölye kurmuştur.

 

Maranello’da kurduğu atölyesinde, yıllar boyunca Alfa Romeo’da kazandığı tecrübeleri kullanarak ilk otomobili tasarlamıştır. 1946 yılında kendi adını taşıyan ilk araba hazır hale gelmiştir ve Ferrari markası kurulmuştur.

 

ilk-ferrari-125-s.jpg

 

Şirketin yükselişe geçmesi Ferrari 250 ve 250G modelleri ile olmuştur. 1950’li yıllarda ise Ferrari, otomobil dünyasının zirvesine oturmayı başarmıştır. Kısa sürede büyük başarılar elde eden şirket, 1951 yılında 14 yarış kazanmıştır. 1960 – 1965 arasında ise 6 yıl üst üste Le Mans zaferi elde edilmiştir. İmparatorluğun en coşkulu yaşanmaya başladığı bu yıllarda oğlu Dino Ferrari’nin ölümüyle yıkılan Enzo, gerileme dönemine girmiştir.

 

Dino’nun ölümü, şirketin finansal sorunları nedeniyle bir maddi çıkmazın içine düşülmesi sonucunda Enzo’nun İtalyan mafyasından borç almasına bağlıdır. Borcu ödeyemeyen Enzo, hukuksal da bir çözüm bulamayınca oğlunun ölümüyle cezalandırılmıştır. Enzo Ferrari ise oğluna ithafen Ferrari Dino serisini yaratmıştır.

 

ogluna-ithafen-ferrari-dino.jpg

 

Şirketin tam altın çağı yaşanırken karşılaşılan maddi sıkıntılarla baş edemeyen Enzo Ferrari, şirketin hisselerinin yarısını 1969 yılında Fiat’a satmıştır. Fiat ise hisse alımlarına devam ederek 1988 yılında yüzde 90’ına sahip olmuştur. Ferrari’nin bir otomobil devi olması da Fiat yönetiminde gerçekleşmiştir.

 

1988 yılında, Ferrari’nin 40. yılına özel olarak üretilen F40 modeli, Enzo Ferrari’nin en beğendiği model olmuştur. Ama 1 yıl sonra vefat etmiştir ve şirketin en şaşalı dönemlerini görememiştir. F40’ın ilk sahibi ise dünya tarihinin en büyük futbolcularından olan Diego Maradona olmuştur.

 

 

 

Ferrari tarihinde 40. yıldönümü adeta şirketin yeniden doğmasını sağlamıştır. Fiat’ın da etkisiyle başarı üstüne başarı elde edilmiş, her biri ayrı efsane olan modeller yaratılmıştır. Formula 1 yarışlarında elde edilen başarılardan, birbirinden etkileyici modellere kadar her ince ayrıntı, şirketin zirvedeki yerini sağlamlaştırmıştır.

 

2004 yılına gelindiğinde Ferrari’nin yüzde 56 hissesine Fiat, yüzde 15’ine Mediobanca, yüzde 10’una Commerzbank, yüzde 7’sine Lehman Brothers ve yüzde 10’una Enzo’nun yasak aşkından olan oğlu Piero Ferrari sahip olmuştur.

 

2008 yılında markanın 60. yılı için tasarlanan F60 modeli, Enzo Ferrari’nin ismiyle satışa sunulmuştur. Tarihine birçok başarıyı sığdıran Ferrari, 2015 yılında halka arz edilmiştir. New York Borsası’nda büyük bir coşkuyla gerçekleşen halka arz, yatırımcıların büyük ilgisiyle sonlanmıştır. Aynı gün yükselişe geçen hisseler, o günden beri yatırımcısına kazandırmaktadır.

 

ferrari-60-yil-enzo-f60.jpg

 

Fiat’ın CEO’su Sergio Marchionne, 2015 yılının Şubat ayında bir açıklama yaparak, Ferrari’nin halka arz edilebileceğini duyurmuştur. Marchionne, “Ferrari’nin halka arzını yapmak zor değil. Halka arzın kısa süreceğini düşünüyorum. Büyük ihtimalle Ferrari hissesini, insanlar sabah kahvaltılarını bile yapmadan onlara satabilirsiniz,” demiştir.

 

Ferrari’nin yüzde 10 oranındaki hissesi, 22 Ekim 2015 tarihinde büyük bir heyecanla New York Menkul Kıymetler Borsası’nda halka arz edilmiştir. RACE koduyla 48 – 52 dolardan işleme girmesi beklenen hisseler, 52 dolardan açılmıştır ve 61 dolara kadar yükselmiştir.

 

Firmanın değeri ise 10 milyar Euro olarak hesaplanmıştır. Kapanışı ise yüzde 5,8 yükselişle 55 dolardan yapmıştır. Halka arzdan sonraki 1 yıl içerisinde en yüksek 56,89 doları; en düşük 39,76 doları görmüştür.

 

Ferrari Hisse Senedi Nasıl Alınır?

 

ferrari-hisse-senedi-nasil-alinir.jpg

 

Eğer bir Ferrari hayranıysanız ve bir modelini alabilecek kadar paranız yoksa hisse senetlerine yatırım yaparak şirkete ortak olabilirsiniz. Üstelik bunu günümüzde oldukça kolay bir şekilde yapabilirsiniz. İnternet üzerinden gerçekleştireceğiniz işlemler sayesinde, tıpkı Fiat CEO’su Marchionne’nin dediği gibi kahvaltınızı yapmadan bile hisselere sahip olabilirsiniz.

 

Ferrari hisse senetlerine yatırım yapmak için uluslararası faaliyet gösteren aracı kurumlarla anlaşmalısınız. Ülkemizde; QNB Finansbank, İş ve Garanti Bankası gibi birçok kurum, bu işlemlere aracılık etmektedir. Aynı zamanda sadece aracılık hizmeti veren kurumları araştırarak, yetki belgelerine sahip olanlarla anlaşabilirsiniz. Bu sayede basit bir şekilde Ferrari ve daha birçok yabancı hisse senedini portföyünüze ekleyebilirsiniz.

 

Forex piyasası ise Ferrari hisselerine yatırım yapmanın bir diğer yoludur. Ülkemizde forex piyasasının şartlarını sağlıyorsanız basit bir şekilde hesabınızı oluşturabilir ve yabancı hisse senetleriyle işlem yapmaya başlayabilirsiniz.

 

Ferrari Hisse Senedi Almak Mantıklı mı?

 

ferrari-hisse-senedi-almak-mantikli-mi.j

 

Ferrari hisseleri, halka arz edildiği gibi tıpkı Formula 1 pistlerinde olduğu gibi hızlı hareket etmiştir. Yatırımcılarına sadece o gün 839 milyon dolarlık getiri sağlamıştır. 52 dolardan işleme açılan hisse senetleri, 61 dolara kadar yükselmiş ve günü 55 dolardan kapatmıştır. İşleme başladığı 1 yıl içerisinde ise en yüksek 56,89 doları, en düşük 39,76 doları görmüştür.

 

Uzun vadede karlı bir görünüme sahip olan Ferrari hisse senetleri, şirketin güçlü bilançoları ile yükselmektedir. 2017 yılında karlılık oranını artıran şirket, net karını 2016 yılına göre yüzde 25 oranında artırarak 141 milyon Euro’ya yükseltmiştir. Beklentiler ise 128 milyon Euro civarındaydı ve açıklanan bilanço verileri, tahminleri geride bıraktı. 2017 yılının üçüncü çeyreğinde elde ettiği gelir ise 783 milyon Euro’dan 836 milyon Euro’ya yükselmiştir.

 

ferrari-hisseleri-tum-zamanlar-grafigi.j

 

Ferrari hisselerinin fiyat grafiğini incelediğimiz zaman; halka arz edildiği günden 2018 yılının Mart ayının başına kadarki dönemde yükseliş kaydettiğini görüyoruz. Yani uzun vadede yatırımcısına kar getirmiştir. Ayrıca halka arz edildiği gün 52 dolardan Ferrari hissesi almış olsaydınız Mart – 2018 başında 125 dolar civarından satarak kazancınızı 2 katına çıkarabilirdiniz.

 

 

Kaynak: http://borsanasiloynanir.co/ferrari-hissesi-nasil-alinir/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Ya bu Enzo Ferrari'yi Mesut Özil' e benzeten bir tek ben miyim :)

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Akseki

:) baltalamış olucam ama son zamanlarda rağbet gören kripto paralar borsayı salladı

 

yatırım açısından daha mantıklı hale geldi

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

ferrari değilde Tesla hissesi alınır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 saat önce, Hasan Akseki yazdı:

:) baltalamış olucam ama son zamanlarda rağbet gören kripto paralar borsayı salladı

 

yatırım açısından daha mantıklı hale geldi

borsa yı bilen insan, kripto ya ancak güler geçer, 1 kr kaptırmaz derim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Uzaklara gitmenize gerek yok, sanayimizin lokomotiflerine yatırım yapmanızı öneririm. Tüpraş , kardemir, erdemir, petkim , aselsan , thy v.s. geleceği parlak görünen Sasa , hektaş , karsan , gerel ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
22 saat önce, Cem Dilmen yazdı:

Ya bu Enzo Ferrari'yi Mesut Özil' e benzeten bir tek ben miyim :)

aynen benziyor :)

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
17 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

borsa yı bilen insan, kripto ya ancak güler geçer, 1 kr kaptırmaz derim

 

Borsacı :fiuw:.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Çağlar Bayur
On 13.03.2018 at 12:01, Hasan Akseki yazdı:

:) baltalamış olucam ama son zamanlarda rağbet gören kripto paralar borsayı salladı

 

yatırım açısından daha mantıklı hale geldi

1 yıla yakın zaman oldu, 37 bin den 19850 tl ye gelmiş bitcoin.

olmayan bir ŞEY e yatırım yapmayın derim.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

1 yıla yakın zaman oldu, 37 bin den 19850 tl ye gelmiş bitcoin.

olmayan bir ŞEY e yatırım yapmayın derim.

BİTcoinde  boya var diyorlar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
BİTcoinde  boya var diyorlar

Önder de ip var diyordu.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...