İçeriğe Yönlendir

Toyota Çalışmadı !


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Benim kız arka iç lambayı açık unutmuş. 2,5 gün kadar aracı çalıştırmayınca, akü gitmiş. Önce kumandanın pili bitti zannettim. Değilmiş. Araca anahtarla açarak girdim. Bizim araçlarda kumandayı marş düğmesiyle öpüştürünce araç çalışıyor. Baktım buda olmuyor. Teyp vs hak getire. Araç öyle bir haldeki, sanki üzerindeki aküyü birisi gelip çalmış. Akü zayıflığı nedir bilirim. Bunda tık yok. Apartman görevlisinin doblosu benim arabaya takviye kablo ile can verdi de sanayi yoluna düştük.Bu arada akü 6 aylık. Aküyü ölçtüler, "Bu akü 10 voltun üzerinde yarın tüm gün şarj edelim, kendine gelir. Akşam alırsın " dendi. Ne düşünüyorsunuz? Akü kendini toparlar mı? Gün içinde 15 dk lık sürüş sonrası 2 saatten fazla park yaptım. Sonrası tek tıkla marş aldı. Markası "Magneti Marelli".

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Geçmiş olsun. Fordlardaki gibi belli bir süre sonra tüm elektriği kesen bir sistem mevcut değil herhalde. Üretim hatası yoksa akünüz tam şarj ile eski formuna kavuşur. Araç üzerinde şarj etmesi için 2-3 saatlik sürüş yeterli oluyor öbür türlü dereceye göre azami 12 saat şarj cihazına bağlı kalması gereklidir. Aşırı seviyede boşalma sadece biraz akünün ömründen yiyecektir başkaca bir olumsuz yön bulunmamaktadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

6 aylık akü iç lamba sebebiyle boşaldıysa kendini toparlar ama, biraz yol yapmak lazım, yüksek devir lazım. Yarın, öbürgün gene 15 er dakikalık sürüşler kafi gelmez.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doyota dediniz yettim, tırt Hilux te 2 akü varmış, ikiside finito, akşam akşam vurdurayım dedim, azıcık yanıyordu göstergeler onlarda gitti, bununla çektim çalışmadı :D

x16_528976356dky.jpg

 

götürdüm şarja, bundada kesici yokmuş, gözünü seviyim Ford dedim vallahi...

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
16 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Geçmiş olsun. Fordlardaki gibi belli bir süre sonra tüm elektriği kesen bir sistem mevcut değil herhalde. Üretim hatası yoksa akünüz tam şarj ile eski formuna kavuşur. Araç üzerinde şarj etmesi için 2-3 saatlik sürüş yeterli oluyor öbür türlü dereceye göre azami 12 saat şarj cihazına bağlı kalması gereklidir. Aşırı seviyede boşalma sadece biraz akünün ömründen yiyecektir başkaca bir olumsuz yön bulunmamaktadır.

Bu güzel bir haber. Durup dururken  aylık akü boşa heba olayacak.

12 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

6 aylık akü iç lamba sebebiyle boşaldıysa kendini toparlar ama, biraz yol yapmak lazım, yüksek devir lazım. Yarın, öbürgün gene 15 er dakikalık sürüşler kafi gelmez.

Cumartesi günü öğleden sonra Samsun'a gitmek gerekecek. Yavaş giderim(150 kmh falan :D ). 2,5-3 saat sürüyor. demek ki aküyü kurtarabilirim.

 

Bir de söylemeyi unuttum. Akü öyle bir gitmiş ki, saat sıfırlamış. Motor arıza lambam, VSC (Galiba ESP'nin Toyotacası) lambam, elelektronik el freni lambam yanmıştı. Elektronik el frenini stop edince kendi çekmesi gerekiyor ve çekmiyordu. Akşam saatlerinde hepsi kendiliğinden söndü. El freni de eski otomatik haline geri döndü. Cihaza bağlamaya gerek kalmadı. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Benim eşim 3 yıllık aracın uzun farlarını yanlışlıkla  gündüz açık bırakıp gitmiş akü pert olmuş.Takviye sonrası 20 dakika aracı kullandım hala o akü ile dolaşıyor.O akü bile toparladıysa sizinki hayli hayli toparlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Akü bozuk değil de bir sebeple boşaldı ise. Şarj edilince hayata dönebilir.

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Düşük Amperde uzun süre li şarj da kendine gelir.
Ne var ne yok hepsini açık bırakıyorum aracı kitleyince hepsi kapanıyor (Kangoo)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Başlığı okuyunca çalışamayan toyota mı olurmuş diye girdik basit akü sorunuymuş o da yine arabanın suçu değil kullanıcı hatası :)

Geçmiş olsun..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Akşam bıraktım. 10 saat sonra sabah problemsiz tek tıkla çalıştı. Gün içinde de şarja bağlanacak. Aküyü kurtardık her halde. Hadi hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
3 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Akşam bıraktım. 10 saat sonra sabah problemsiz tek tıkla çalıştı. Gün içinde de şarja bağlanacak. Aküyü kurtardık her halde. Hadi hayırlısı bakalım.

niye baglatıyon abi kendi kendini kurtarırdı

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
13 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

niye baglatıyon abi kendi kendini kurtarırdı

Sanayi de bu işle uğraşan bir abimiz vardı. Direkt onun yanına gittim. O "Gel bağlayalım,şarj edelim." deyince bir şey diyemedim. Olur demek durumunda kaldım. Umarım Lpg ayarlarım gitmez. Ziyadesi ile çok memnunum.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
3 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Sanayi de bu işle uğraşan bir abimiz vardı. Direkt onun yanına gittim. O "Gel bağlayalım,şarj edelim." deyince bir şey diyemedim. Olur demek durumunda kaldım. Umarım Lpg ayarlarım gitmez. Ziyadesi ile çok memnunum.

aküyü cıkardırken baska bir akü ile desteklenirse hiçbir ayar sıfırlanmaz ama direk cıkartırlarsa biraz ortalık karısabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

 

38 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

aküyü cıkardırken baska bir akü ile desteklenirse hiçbir ayar sıfırlanmaz ama direk cıkartırlarsa biraz ortalık karısabiliyor.

Aracımı aldım. Her şey yolunda görünüyor. Aküyü sökerken başka bir akü ile desteklemişler. Şimdilik sorun  çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

1994 model toyota corollamız bir kere yolda bıraktı oda 7 yaşında iken fabrika çıkışlı akünün ömrünü doldurmasıdır :)

Focusun fabrikasyon Motorcraft aküsünü 9. yılında değiştirmiştim o da yolda bıraktığından değil ısrar etmek suretiyle ?

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
59 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Focusun fabrikasyon Motorcraft aküsünü 9. yılında değiştirmiştim o da yolsa bıraktığından değil ısrar etmek suretiyle ?

Bir aküyü 9 yıl mı kullandınız? :bravo:Mükemmel.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
1 dakika önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Bir aküyü 9 yıl mı kullandınız? :bravo:Mükemmel.

O dönemlerin üretim ve kalite anlayışı farklıydı uzun ömürlülük vardı şimdi kasıtlı eskitme stratejisi bireyleri kullan at hemen yenisini al toplumu haline getirdi. Şimdilerde Varta kullanıyorum ortalama 5 yıl dayanıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İlk hakkınızı kullandınız, ikinci hakta akü ölür. Tam biten akünün bir ayağı çukurdadır artık.. ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Düşük Amperde uzun süre li şarj da kendine gelir.
Ne var ne yok hepsini açık bırakıyorum aracı kitleyince hepsi kapanıyor (Kangoo)

İstersen açık bırak yine kapanıyor 30 dakika veya 12.2 volt altında
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim arabadaki akü sabah kontağı ilk açtığımda 11,6 volta düşüyor, 15-20 saniye bekleyince 12 volta çıkıyor. Anlıyorum ki bu aşamada bişeyler aşırı akım çekiyor.
12 volta çıkınca marşa basıyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Benim arabadaki akü sabah kontağı ilk açtığımda 11,6 volta düşüyor, 15-20 saniye bekleyince 12 volta çıkıyor. Anlıyorum ki bu aşamada bişeyler aşırı akım çekiyor.
12 volta çıkınca marşa basıyorum.

Bujiler, her biri en az 30 amper çekiyor
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
İstersen açık bırak yine kapanıyor 30 dakika veya 12.2 volt altında
Akü koruma devrede yazıyor . Çok iyi düşünülmüş
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Geçen hafta aracımın üzerindeki orjinal ford aküyü 6. yıl dolduğu için hiç bir sorun yaşamamama rağmen, araç otomatik olduğu için değiştirdim. Hiç ummadık bir anda tık deyip kalsa, vurduramazsın da. O topa girmek istemedim. (gösterge de hala yeşildi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...