İçeriğe Yönlendir

C-Max I - 1.6 TDCI Gaz Yemiyor ve Seyir Halinde Stop Ediyor


Aydın Sert

Recommended Posts

Aydın Sert

Arkadaşlar/Üstadlar şöyle bir sorunum var:

Aracım yolda giderken stop ediyor. Durup bir iki dakika sonra marş yapınca alıyor ve devam edebiliyorum. Seyir halindeyken gaza yüklenince sanki arabayı bir şey arkadan tutuyor gibi gaz yemiyor.

 

Bu arada geçen hafta genel bakım yaptırmıştım. Bakımda tüm filtreler, triger, devirdaim, v kayışı, motor yağı değişti.

Sorun ortaya çıkınca ustama tekrar gittim yakıt filtresini bir daha değiştirelim dedi onu değiştirdik ve tunap yakıt katkısı ekledik depoya ve 150-200 km kadar 3000 devir üzeri kullandım. Bu süreçte çekişte bir problem ve stop etme durumu yaşamadım ta ki düne kadar.

 

Yalnız dünkü duruma göre ilk arızada seyir halinde stop ederken dün trafik yavaşladı ben de frene bastım yavaşladım durma noktasına gelip debriyaja bastım stop etti.

 

Deneme yanılma yöntemi ile haybeye parça değiştirmek istemiyorum. Sizce sorunum ne olabilir?

 

Bir arkadaşın dayısında var 2006 ghia onda da aynı sorun yaşanmış ve krank mili sensörünü değiştirince sorun çözülmüş.

Yine farklı bir arkadaşın başına aynı olay gelmiş ve bobin soketini değiştirince düzelmiş.

Bir abimiz de yakıt deposu üzerinde bulunan yakıt basınç sensörü ya da yakıt borusu üzerinde bulunan rail sensörü olabileceğinden bahsetti.

 

Bu arada ara cihaza bağlandığında arıza vermiyor. Özel serviste bağlandı cihaza. Acaba yetkili serviste mi tespit yaptırmak gerekir?

 

Şaşırdım ne yapacağım:(

Yorum bağlantısı
Aydın Sert
9 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

turbo hortumlarını kontrol ettınızmı hıc 

Evet edildi. Daha önce hortumun biri de değişti hatta.

Yorum bağlantısı
Hasan Ali Gürsoy

Hocam araç kaç km de ve yüksek km deyae rektediye görmüş mü?

Yorum bağlantısı
Aydın Sert
6 saat önce, Hasan Ali Gürsoy yazdı:

Hocam araç kaç km de ve yüksek km deyae rektediye görmüş mü?

147.xxx km de. Herhangi bir işlem yok. 

4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

arıza kodu okundu mu?

İki farklı cihaza bağlandı ve arıza kodu çıkmadı Çağlar abi.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Aydın Sert

Son durum hakkında bilgi vereyim. 

 

Problemin yaşanmasından sonra yakıt filtresi her ihtimale karşı UFİ marka ile tekrar değişti ve farklı bir istasyondan yakıt alınarak içerisine 1 adet Würth marka katkı konuldu.

Bu şekilde yüksek devir çevirerek uzunca bir müddet kullandım.

Sorunun üzerinden yaklaşık 1,5 ay geçti ve herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Aydın Sert

Düne kadar sıkıntı yaşamamıştım fakat dün tam olarak yolda kaldım. 

 

Sabah işe gelirken aracı yıkadım, sildim. Tam hareket edeceğim klimayı açtım ve fan konumunu 4' e aldım. Aracın devri düştü ve stop etti. Klimayı kapattım ve tekrar çalıştırdım, daha sonra klimayı açtım 5 dk sonra tam şirkete döneceğim pat stop etti ve hiç çalışmadı. İlk arıza verdiğinde araç soğuyunca çalışıyordu ama bu sefer hiç çalışmadı.

Ben marş denemesi yaparken ekranda bir ara "Motor Arızası" uyarı aldım. Daha önce bunu da vermemişti. Araç bilgisayara bağlandığında da arıza kodu yoktu.

 

Neyse ustamızı çağırdık geldi baktı bilgisayara baktı ve "Yakıt yolu yüksek basınç" arızasını aldık. Usta, "yakıt pompasının üzerindeki reil müşürü veya yakıt basınç sensörü arızalı" dedi ve pompacıya yönlendirdi. Pompacıya gittim takım olarak değişmesinin daha sağlıklı olacağını belirtti ve değiştirelim dedik. Dün araç tamamen ustada kaldı ve değişim tamamlandı. Eski parçaları aldım ama resim çekmeyi unuttum. 

 

Bugün öğle arası aracı teslim aldım ve her türlü zorlayarak denedim. Sıkıntı kalmamıştı ve ben aracın güçten düştüğünü hissediyordum bu sıkıntı baş göstereli. Şuan tabiri caizse canavar gibi olmuş.:)

 

Bu arada benzer sıkıntıyı yaşayan C-Max, Focus ve Fiesta kullanıcısı arkadaşlarım "Krank Mil Sensörünü" değiştirmişlerdi ve bana da bu çözümü önermişlerdi fakat arıza farklı yerden geldi.

 

Çok şükür uzun yolda kalmadan hallettik.

 

Dip not: Pompacının talep ettiği ücret parçalar dahil (BOSCH) 1000 TL idi, pazarlıkla 900' e anlaştık.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, arızanın tek seferde çözülmüş olması sevindirici. Gerçi olması gerekende olmuş ama bu zamanda problem tek seferde çözülünce insan mutlu oluyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
47 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun, arızanın tek seferde çözülmüş olması sevindirici. Gerçi olması gerekende olmuş ama bu zamanda problem tek seferde çözülünce insan mutlu oluyor.

Kesinlikle öyle. Bir de takıntılıyım. En ufak ses gelse çözene kadar uğraşıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aydın geçmiş olsun.

Arıza kötü, rakam çok ama sonuç güzel olmuş.. Güle güle kullan.  

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, orjinal parçada kütükte monte geliyor, sadece rail basınç müşürü özel ithalatla geldi makulş ucuz rakama

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Özgür Kan

Merhabalar konuyu hortlatmak caiz değildir ama benimde aynı problemim var

Motor tam ısınana kadar probleme rastlamadım, sonrasında örnek kırmızı ışıkta durmak gerektiğinde yavaşlayıp debriyaja basıldığında tekleyerek stop ediyor, veya yavaşlayıp keskin bir dönüş yolunda yada yine yavaşlayıp bir kasis geçerken stop ediyor kontak kapatıp tekrar çalıştırınca devam, ama neredeyse günde bir kez oluyor

Son üç aydır durum düzelmedi yakıtı aynı noktadan temin etme ile başladım sonra filtresi, sonra turbo hortumları değişti krank sensörü değişti, problem halen devam ediyor 

Ford Yetkili serviste bakıldı problem yok dediler çünkü arıza kayıt yok

Yakıt basınç sensörü ve müşür mü acaba? 

Aydın arkadaşın problemini okuyunca ahanda aynı problem diye düşündüm zorunlu olarak aynı yöntemi denemeliyim herhalde, İzmir'de sağlam bilge ve makul fiyatlı usta tavsiyelerinizi rica ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Özgür Kan yazdı:

Merhabalar konuyu hortlatmak caiz değildir ama benimde aynı problemim var

 

 

Geçmiş olsun.. Hortlayan konu iyidir. 

Aracınız benzinli mi dizel mi.

 

Arıza kodu olmamasına rağmen ben olsam krank pozisyon sensörünü değiştirirdim.. Sonrasında kuruma odaklanırdım..  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
On 12.01.2019 at 09:46, Özgür Kan yazdı:

Merhabalar konuyu hortlatmak caiz değildir ama benimde aynı problemim var

Motor tam ısınana kadar probleme rastlamadım, sonrasında örnek kırmızı ışıkta durmak gerektiğinde yavaşlayıp debriyaja basıldığında tekleyerek stop ediyor, veya yavaşlayıp keskin bir dönüş yolunda yada yine yavaşlayıp bir kasis geçerken stop ediyor kontak kapatıp tekrar çalıştırınca devam, ama neredeyse günde bir kez oluyor

Son üç aydır durum düzelmedi yakıtı aynı noktadan temin etme ile başladım sonra filtresi, sonra turbo hortumları değişti krank sensörü değişti, problem halen devam ediyor 

Ford Yetkili serviste bakıldı problem yok dediler çünkü arıza kayıt yok

Yakıt basınç sensörü ve müşür mü acaba? 

Aydın arkadaşın problemini okuyunca ahanda aynı problem diye düşündüm zorunlu olarak aynı yöntemi denemeliyim herhalde, İzmir'de sağlam bilge ve makul fiyatlı usta tavsiyelerinizi rica ederim

 

Özgür Hocam öncelikle geçmiş olsun. 

Anlattığınız sıkıntıların hepsini aynı şekliyle yaşadım. Tam son noktaya kadar arıza kodu vermemişti. Tabi bu durum arıza kodu vermeye yakın sıklaşmaya başlamıştı. Artık araç ben gitmem dedi ve durdu, bu arada cihaza bağlayınca arıza kodu da verdi. Yakıt yolu düşük/yüksek basınç şeklindeydi sanırım. Ustam nokta atışı yakıt basınç sensörü dedi ve pompacıya yönlendirdi. İki adet müşür var. Biz garanti olsun diye ikisini de değiştirmiştik. Çünkü müşürlerin bulunduğu yer çok sıkıntılı. Hatta usta bir daha böyle bir arıza gelse açmam dedi :) Çok şükür o günden sonra sıkıntım kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Kan
(düzenlendi)
On ‎12‎.‎01‎.‎2019 at 12:57, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Geçmiş olsun.. Hortlayan konu iyidir. 

Aracınız benzinli mi dizel mi.

 

Arıza kodu olmamasına rağmen ben olsam krank pozisyon sensörünü değiştirirdim.. Sonrasında kuruma odaklanırdım..  

 

Mehmet hocam araç dizel, krank sensörü değiştirildi eklemeyi pas geçtiğimi sandım ama yazmışım zaten sensör değişti diye, ama problem devam ediyor

Kurum demişsiniz, uzun yol kurum temizler mi?, yada kurum temizleyiciler işe yarar mı?

yakın zamanda İzmir Tekirdağ yaptım giderken malum problem bir kez oldu, dönüşte 2 kez oldu 

Birkaç arkadaş gaz pedalı dedi siradaki işlem buna bakmak olacak

tarihinde Özgür Kan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Kan
4 saat önce, Aydın Sert yazdı:

 

Özgür Hocam öncelikle geçmiş olsun. 

Anlattığınız sıkıntıların hepsini aynı şekliyle yaşadım. Tam son noktaya kadar arıza kodu vermemişti. Tabi bu durum arıza kodu vermeye yakın sıklaşmaya başlamıştı. Artık araç ben gitmem dedi ve durdu, bu arada cihaza bağlayınca arıza kodu da verdi. Yakıt yolu düşük/yüksek basınç şeklindeydi sanırım. Ustam nokta atışı yakıt basınç sensörü dedi ve pompacıya yönlendirdi. İki adet müşür var. Biz garanti olsun diye ikisini de değiştirmiştik. Çünkü müşürlerin bulunduğu yer çok sıkıntılı. Hatta usta bir daha böyle bir arıza gelse açmam dedi :) Çok şükür o günden sonra sıkıntım kalmadı.

teşekkür dostum sanada geçmiş olsun diyecem ama seninki belliki geçmiş :)

bir kaç tamirciye danıştım ama durum olumsuz, izmir izkar ford servisine bile götürmüştüm ama o zaman daha bu problem yoktu ve testlerde belirti olmadı herhangi hata kodu felan de yoktu dediğin gibi internette bu şikayet için en çok yakıt ile ilgili görünüyor, ama bir o kadar da gaz pedalı diyenler var bu parça komple mi değişiyor bilmiyorum yada pedalda herhangi bir sensör felan varmı acaba bilen üstadlar cevaplarsa sevinirim gaz pedalı 2bin tl civarında ucuz bişey de değilmiş

izmirde işinin ehli sağlam bir usta tarif edebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunarım

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
teşekkür dostum sanada geçmiş olsun diyecem ama seninki belliki geçmiş :)
bir kaç tamirciye danıştım ama durum olumsuz, izmir izkar ford servisine bile götürmüştüm ama o zaman daha bu problem yoktu ve testlerde belirti olmadı herhangi hata kodu felan de yoktu dediğin gibi internette bu şikayet için en çok yakıt ile ilgili görünüyor, ama bir o kadar da gaz pedalı diyenler var bu parça komple mi değişiyor bilmiyorum yada pedalda herhangi bir sensör felan varmı acaba bilen üstadlar cevaplarsa sevinirim gaz pedalı 2bin tl civarında ucuz bişey de değilmiş
izmirde işinin ehli sağlam bir usta tarif edebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunarım
 


Gaz pedalı olsa arıza kodu verir. Elektronik çünkü tamamen.
Frp (fuel rail pressure) sensörü, yani yakıt basınç sensörü de arıza kodu vermeli.
Benim 2007 fiesta’da dahi verdiyse, her türlü vermeli diye düşünüyorum.
Şayet aracın huyu bu ise, yakıt basınç sensörünü değiştirip denemekte fayda var yine de.
Çünkü arkadaş çözüme ulaşmış, birebir aynı sorun ile [emoji1360]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
15 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Gaz pedalı olsa arıza kodu verir. Elektronik çünkü tamamen.
Frp (fuel rail pressure) sensörü, yani yakıt basınç sensörü de arıza kodu vermeli.
Benim 2007 fiesta’da dahi verdiyse, her türlü vermeli diye düşünüyorum.
Şayet aracın huyu bu ise, yakıt basınç sensörünü değiştirip denemekte fayda var yine de.
Çünkü arkadaş çözüme ulaşmış, birebir aynı sorun ile emoji1360.png

 

 

İlk etapta sorunun başlarında bana da arıza kodu vermedi. Hatta ustam bırak son noktaya kadar kullan arıza kodu versin dedi. Öyle yaptım ve verdi nihayet. Bence sorun bu gibi görünüyor. Pedaldan daha maliyetsiz. Bana 900 TL ye mal olmuştu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 14.01.2019 at 15:20, Özgür Kan yazdı:

Mehmet hocam araç dizel, krank sensörü değiştirildi

 

Bilemedim Özgür Bey.. 

Herhangi bir şekilde sensör arızası diye düşünüyorum.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...