İçeriğe Yönlendir

Yeni VW Golf Mk8


Onur_Aydın

Recommended Posts

Evren Erakçora

Yok, yok,konuşuyoruz. Fiesta mk7 6 dan daha hafif ve daha rijit adam bunu yapmış. Yeni audi a3 eski a3den daha sağlam ve daha hafif. Örnekler var. İlle karbon kullanmak zorunda değil demek ki. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
1 saat önce, Onur_Aydın yazdı:

Hocam mühendislik harikası dediğin için dedim, üretim maliyetlerinin düşünüldüğü bir üretimde, üretilen ürünler mühendislik harikası olamaz 

 

Mühendislik, sanat değildir. Belirli fonksiyonları belirli maliyet sınırları içinde belirli performansta belirli zamanda gerçekleştirebilen sistemler yapmaktır. Bu bakımdan maliyet düşürücü teknikler mühendislik çalışmasıdır. Tübitak destekleri de mesela maliyet düşürücü bir yenilik yapıyorsanız verilebiliyor.

 

İyi bir maliyet düşürücü yenilik, mühendislik harikası olabilir. Maliyet, mühendisliğin temelinde vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yok, yok,konuşuyoruz. Fiesta mk7 6 dan daha hafif ve daha rijit adam bunu yapmış. Yeni audi a3 eski a3den daha sağlam ve daha hafif. Örnekler var. İlle karbon kullanmak zorunda değil demek ki. 

hocam bu bahsettikleriniz günümüz teknolojisini araçlar üzerine uyarlamak, yani herhangi bir marka için konuşuyorum hepsi aynı çünkü, ...

Bu teknolojiler yani günümüzdeki kullandığımız, 90 lar ın sonu ve 2000 lerin başlarında zaten prototip olarak yani herhangi bir satış kaygısı güdülmeksizin yapılan çalışmalardı bizlerde bugün onların mühendislik harikası olarak tanımlayacağımız işlerin ekmeğini yiyoruz diye tabir etmek daha doğru olur. Yani daha genel tabirle seri üretimde 1 milyon araç satmak için üretilen araçlar mühendislik harikası olarak tanımlayamayız. Onlar sadece günümüz teknolojisini doğru bir şekilde kullanan araçlar.

Farklı bir pencereden bakalım mesela; F1 jantları genelde hafifliği ve dayanıklılığından dolayı ileri derecede işlenmiş magnezyum alaşımlardan yapılır. Mümkün olduğu kadar sert olabilmesi içinde makinelerde tek parça halinde dökülürler. Çünkü maliyet kaygısı yoktur burada ki tek kaygı prestij olduğu için gerekilen en üst mühendislik uygulaması yapılır.  

Konuyu gereksiz uzatmak istemem  yine siz istediğiniz gibi ifade edebilirsiniz bende şaka mayetinde yok artık diye takılırım hocam :)

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
5 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Mühendislik, sanat değildir. Belirli fonksiyonları belirli maliyet sınırları içinde belirli performansta belirli zamanda gerçekleştirebilen sistemler yapmaktır. Bu bakımdan maliyet düşürücü teknikler mühendislik çalışmasıdır. Tübitak destekleri de mesela maliyet düşürücü bir yenilik yapıyorsanız verilebiliyor.

 

İyi bir maliyet düşürücü yenilik, mühendislik harikası olabilir. Maliyet, mühendisliğin temelinde vardır.

maliyet satış kaygısını ön planda tutulan yerlerde vardır. Tübitak destekleri halizhazırda var olan bir uygulamayı sen daha ucuza nasıl yapabiliyorsunu kovalıyor.( yapılan ürünlerin tolerans değerlerine dikkat ediliyormu bunlara bakılıyor  farklı bir sürü noktaya bakılıyor.) ama mühendisliği tübitakla sınırlamak doğru değil bence ,Buradaki amaç maliyeti düşürme. Mühendisliğin maliyet sınırları içinde uygulama gerçekleştiren bir iş olduğunu biliyorum. Konumuzda aracın hafifletilmesi mühendislik harikası olması için daha önce yapılmamış bir ürün olmalı mesela İstanbul- Marmaray gibi 

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
6 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

mühendislik algınız hatalı.

Hocam sizde mühendissiniz benden daha fazla tecrübeye sahip olduğunuzada eminim, bu söylediğimi bir soru olarak da algılayabilirsiniz. Şimdi java da oyun kodu yazmak mı mühendislik harikası yoksa java yı bulup java da oyun yazılabilen bir programı oluşturmakmı veya javada ilk oyunu yazan mı mühendislik harikası yapmış oluyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ne demek istediğinizi nereye gitmek istediğinizi anlıyorum ama mühendislik tanımınız hatalı. Tübitakla sınırlandırmak değil referans vermek için yazdım.

iyi bir oyun yazarsa harika olabilir. normal oyun yazarsa mühendislik çalışmasıdır.

programlama dili geliştirmek çok zor değil. Mesele onu yayabilmek. o da ayrı konu.

 

yani temel şu: mühendislik demek, teknoloji geliştirmek demek değil. Siz teknoloji geliştirmek konusunu sadece mühendislik sanıyorsunuz.

sürü sebil inşaat mühendisi, elektrik mühendisi makine mühendisi var. Bunlar "amele mi" ? Hayır tabi. Mühendislik yapıyorlar. Peki teknoloji geliştiriyorlar mı? hayır.

çoğu hayır.

sonuç olarak VW araçları bugün daha ucuza yapabiliyorsa, bu mühendislik çalışmasıdır. 

harika olup olmaması nasıl olduğuna bağlı. Belki harika da olabilir. mesela hondanın alüminyum blok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
2 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

ne demek istediğinizi nereye gitmek istediğinizi anlıyorum ama mühendislik tanımınız hatalı. Tübitakla sınırlandırmak değil referans vermek için yazdım.

iyi bir oyun yazarsa harika olabilir. normal oyun yazarsa mühendislik çalışmasıdır.

Hocam mühendislik tanımını biliyorum, ezberletmişlerdi:) benim anlatmaya çalıştığım aşağı yukarı aynı iyi bir oyunda yazsa kimse harikalar çıkardığını düşünmez çünkü bu programı çok iyi kullanmış çözmüş denir. Ama java yı bulan bu sistemi kuran bir harika yapmıştır ki iyi oyun yazan onun kurduğu sistem üzerinden işini çok iyi gerçekleştirmiş. Diye düşünürüm 

ticari bir iş yapmıyorsam mühendisliği tdk daki tanımdan çok hayal gücüne dayalı olduğunu savunurum.:)

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
10 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

mesela hondanın alüminyum blok.

:good1: Audi A8 de kullanılan alüminyum şase. işte bunlar mühendislik harikası hocam gerisi bu teknolojileri iyi uyarlamaktan başka birşey olduğunu düşünmüyorum.

 

 

2 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

kabul görmedi. :)

:) saygılar hocam 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.0 motor la 115 beygir güç sağlayıp, dizele yakın az yakan aracı uygun fiyata verene,

fiesta gibi ucuz bir arabada böyle bir direksiyon sistemi yapan adama ,

ben mühendis derim.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
(düzenlendi)
22 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

1.0 motor la 115 beygir güç sağlayıp, dizele yakın az yakan aracı uygun fiyata verene,

fiesta gibi ucuz bir arabada böyle bir direksiyon sistemi yapan adama ,

ben mühendis derim.  

 bizde maraba demedik bizde mühendis diyoruz. Siz gönlünüzden ne demek geçiyorsa öyle diyin :)

tarihinde Onur_Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
On 05.04.2018 at 21:25, Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

3762748687462 senedir kullandıkları klima kumandalarıyla mk15'e kadar devam ederler :)  Halk arabasıymış... pehh 

O da bir şey mi? Amarok’un tavan lambası ve çamurluk sinyalleri 98 model Passat ile aynı :) Benim araç 2003 o da aynı.

Yanılmıyorsam Ibıza’nın tavan lambası da aynı.

Detaylı incelesem daha fazlasını bulurum aslında :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
12 saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

bende photospcuyum ama şopluk bir durum göremedim.

yanlız mk7lerin bazılarında bu balık sırtı anten var bazılarında yok bilen varmı.

Cam tavanlılarda yok, normallerde var.

Yorum bağlantısı
Zafer Ak
(düzenlendi)

Olası bir çizim ama, muhtemelen buna benzer hatta şuan güncel golf kasasına benzer bişi çıkartacaklardır. Yani sıradan.. 

Ayrıca Golf yazısının bagaj kapağına ortalanması pek kopyacı olmuş :D:D  Bknz Ford Focus MK4.:seytan:

Gelsinde görelim bakalım, ama Golf severler şimdiden siparişlerini versinler bence, anca gelir :D 

 

tarihinde Zafer Ak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
On 08.04.2018 at 05:34, Mustafa Arıkan yazdı:

Cam tavanlılarda yok, normallerde var.

benim patronun araba cam tavan yok sanruf yok düz demir ama anten yok :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gelsinde görelim bakalım, ama Golf severler şimdiden siparişlerini versinler bence, anca gelir [emoji3]

Vermişlerdir, onlar bilir işini siz merak etmeyin :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...