İçeriğe Yönlendir

Otomobil 1 Yılda Ortalama Yüzde 22 Zamlandı


Efe Serhan Oğuz

Recommended Posts

Efe Serhan Oğuz

EGEA’NIN FİYATI 13 BİN LİRA ARTTI

2017 yılında 57 bin 900 liradan satışa sunulan Fiat Egea Sedan’ın 1.4 litrelik benzinli başlangıç modeli 2018 Mart’ta 70 bin 900 liraya çıkarak yüzde 22’lik artış kaydetti.

 

BENZİNLİ OTOMATİK HONDA CİVİC 16 BİN LİRA ZAMLANDI

Honda Civic Sedan ise başlangıç donanımıyla benzinli otomatik fiyatı geçen yıl 86 bin 300 lira idi. Bu dönemde ise bu rakam yüzde 19 zamla 102 bin 650 liraya çıktı.

 

HYUNDAI i20 67 BİN 300 LİRA

2017 Mart ayında 46 bin 200 liradan satılan 1.0 litrelik manuel Hyundai i10 bu yılın aynı döneminde yüzde 27’lik artışla 59 bin lirayı gördü. İ20 ise aynı dönemde aynı oranla 67 bin 300 liradan satıldı.

 

RENAULT MEGANE SEDAN FİYATI YÜZDE 24 ARTTI

Joy donanımlı başlangıç paketini geçen yıl mart ayında 66 bin 100 liraya satıyordu. Bu yıl ise aynı dönemde bu oran yüzde 24 artarak 82 bin 500 liraya dayandı. Dizel otomatik tarafta aynı artış oranıyla bu rakam 132 bin lirayı aştı.

 

EN DÜŞÜK ZAM TOYOTA COROLLA’DA

Corolla’nın başlangıç paketi olan life donanımını 66 bin liradan satan marka, bu yıl sadece yüzde 8’lik artış yaptı ve 71 bin 500 liraya yükseltti. Aynı modelin dizel tarafında ise yaklaşık yüzde 14’lük bir artış kaydedildi. Türkiye’de üretilen ilk hibrit SUV olma özelliğini taşıyan C-HR ise 115 bin 900 liradan 141 bin liraya dayanarak yüzde 21’lik artış yaşadı.

 

Orta sınıfta Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modeli olan Nissan Qashqai ise giriş modeli olan 1.2 benzinli manuel versiyonundaki fiyat farkı yüzde 15’e çıkarak 105 bin lirayı aştı. Orta donanım seviyesindeki dizel otomatik versiyon fiyatı ise yüzde 19 artarak, 172 lira oldu. 

 

Peugeot’nun SUV atağının en önemli ürünü olan 3008 aynı dönemde yüzde 23 zamla 101 binden 124 bin liradan satışa sunuldu. Markanın giriş modeli olan 208 ise ortalama yüzde 44’lük zamla en hızlı yükselenler arasında.

 

LÜKS ARTIŞLARI ORTALAMADA KALDI

Lüks segmentin sedan ve hatchback tarafındaki artışları yüzde 20’yi aşmazken, SUV tarafındaki fiyatlar yüzde 35’e yaklaştı. BMW’nin 118i modeli geçen yılın mart ayına göre yaklaşık yüzde 6 zam ile 145 bin liradan 153 bine, markanın en çok tercih edilen modeli 318i yüzde 10 zamla 188 binden 206 bine, 520d sportline otomatik ise yüzde 12’lik artışla 454 bin lirayı aştı. Bir diğer Alman üretici Mercedes-Benz ise 1 yıllık periyotta, A180’nin stlye benzinli versiyonunun fiyatını yaklaşık yüzde 17 artırarak 160 bin liraya ulaştırdı. Lüks üreticinin en çok sattığı model olan C serisi ise C180 comfort baz alınarak yüzde 16 arttığı görüldü. Böylece aracın fiyatı 191 bin liradan 221 bin lirayı aştı. Audi aynı dönemde A3 ve A4’ün baz modellerine yüzde 20’lik zam uyguladı.

 

- otogundem

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

Artsin artsin bakalim onumuzdeki yil ne olacak. 

Idda ediyorum en ucuz otomotik vites 2 sene icinde min 150 bin

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

BES konusunda anlatmaya çalıştığım buydu. 100 binlik otomobil 125 oluyorsa domatesin enflasyonu istediği kadar yüzde 5 çıksın. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde tasarruf ev hatta araba almaktır. Sonra ağlama neden bu millet BES’ten çıkıyor tasarruf miktarımız çok duşuk diye. Kontrolsüz vergi ancak ekonomiye zarar verir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

nasıl oluyor ben anlamıyorum dünyanın en pahalı akaryakıt kullanan ülkelerinden biriyiz hatta gelir gider hesapladığında en pahalısıyız !

ama hala otolara alınan vergiler git gide artıyor , benim canım saf ülkem. 

 

Durmak yok yola devam Hedef Tr yi batırmak.

 

Ama müstahal böyle halka

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Yakında oksijen vergisi, yürüyüş vergisi, bisiklet vergisi vs.. Şaşırmamak lazım 

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

1 yıl önce arabamı satıp peşinat verip sıfır yada taşıt kredisi çekip yüksel model araç alma niyetim vardı, şubatta arabayı ilana koydum hemde artık palio ya sığmıyoruz, sıfır fiyatlara baktım tabi şaşkınım hatta bir yıl önce  1-3 yaş arabalar bugun 4 yaşına girmiş fiyatlar uçmuş ben yine gidip fiat linea aldım tabiki hasar kayıtlı başkasına yetmedi para.

 

Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ

2016 kasımda 0 km A4 aldım 145 000 tl

Bugün 205 000 tl

Ağla sevgili ülkem...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

dediğim olacak, yine haklı çıkacağım sanırım.....

yazık bu Vatana (sadece Vatana)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bakkal, manav, kasap.. Ellerinde var 2şer bin tl. Alış veriş yapılıyor para çark ediyor.

Geliyor biri manava 1000 tlye htc satıyor.

Kaldı 5000 tl. Eğer kasap elindeki eti, htc'yi satana 2000 tlye satamaz ise vay haline..

Bizde durum budur. Cari açık, üretim olmaz ithalat olmaz ise büyür ha büyür. Final de eller havaya denir. Sonrasında dolar yuro araba vs uçar gider

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Vah vah vah. Ortalama yüzde 20 artış olmuş otomobilde çok ciddi rakam. Şimdi gazetede okudum. Geçen yıla göre aynı dönemde satışlar yüzde 5.5 artmış otomobilde.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Bakkal, manav, kasap.. Ellerinde var 2şer bin tl. Alış veriş yapılıyor para çark ediyor.

Geliyor biri manava 1000 tlye htc satıyor.

Kaldı 5000 tl. Eğer kasap elindeki eti, htc'yi satana 2000 tlye satamaz ise vay haline..

Bizde durum budur. Cari açık, üretim olmaz ithalat olmaz ise büyür ha büyür. Final de eller havaya denir. Sonrasında dolar yuro araba vs uçar gider

Kore ile gümrük anlaşmamız var, Karşılıklı olarak birçok vergiyi almıyoruz bunun içinde elektronik de var. Bu anlaşmayı yapmak nasıl bir ihanettir anamıyorum. La biz Koreye telefon mu satıcaz adam kardeş ayağına yüksek kar ile mal satıyor. Bir diğer benzeri de gümrük birliği. 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Bakkal, manav, kasap.. Ellerinde var 2şer bin tl. Alış veriş yapılıyor para çark ediyor.

Geliyor biri manava 1000 tlye htc satıyor.

Kaldı 5000 tl. Eğer kasap elindeki eti, htc'yi satana 2000 tlye satamaz ise vay haline..

Bizde durum budur. Cari açık, üretim olmaz ithalat olmaz ise büyür ha büyür. Final de eller havaya denir. Sonrasında dolar yuro araba vs uçar gider

 

Son zamanlarda yazdıklarımı şimdi sen yazıyorsun kuşum, noldu ne değişti ? :D

 

20 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Kore ile gümrük anlaşmamız var, Karşılıklı olarak birçok vergiyi almıyoruz bunun içinde elektronik de var. Bu anlaşmayı yapmak nasıl bir ihanettir anamıyorum. La biz Koreye telefon mu satıcaz adam kardeş ayağına yüksek kar ile mal satıyor. Bir diğer benzeri de gümrük birliği. 

 

Karşılıklı ticaret mallarına bakmak lazım, hatta biraz da örnek almak lazım. Mesela Kore' de mercedes almak için neler yapmak gerekiyor gibi. Bir zamanlar belli bir ciroya sahip şirket sahibi olmak falan gerekiyordu. Bizim gibi biraz palazlanan esnaf hemen mercedesi veya prestij markası Audi' yi çekiyor mu kapıya.. :)

İhracatı ithalatından fazla olan bir ülkeden bahsediyoruz bu arada. Bizim onlara ihracatımız zamanla epey artış göstermiş ama hala çok gerideyiz. 

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
1 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Son zamanlarda yazdıklarımı şimdi sen yazıyorsun kuşum, noldu ne değişti ? :D

 

 

Karşılıklı ticaret mallarına bakmak lazım, hatta biraz da örnek almak lazım. Mesela Kore' de mercedes almak için neler yapmak gerekiyor gibi. Bir zamanlar belli bir ciroya sahip şirket sahibi olmak falan gerekiyordu. Bizim gibi biraz palazlanan esnaf hemen mercedesi veya prestij markası Audi' yi çeker kapıya. :)

Biz Kore'ye ne satıyoruz? Eski biraz ama bişeyler anlatıyor.

 

DEİK'in verilerinden derlenen bilgiye göre, Türkiye'nin Güney Kore'ye olan ihracatı 2003 yılında 78 milyon 126 bin dolar iken 2011 yılında bu rakam 445 milyon 150 bin dolara çıkarak son 10 yılda yüzde 469 artış gösterdi. 
Buna karşın Türkiye'nin Güney Kore'den ithalatı 2003 yılında 1 milyar 374 milyon 736 bin dolardan 2011 yılında 5 milyar 61 milyon 747 dolara çıkarak yüzde 268 artış kaydetti.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
6 dakika önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Biz Kore'ye ne satıyoruz? Eski biraz ama bişeyler anlatıyor.

 

DEİK'in verilerinden derlenen bilgiye göre, Türkiye'nin Güney Kore'ye olan ihracatı 2003 yılında 78 milyon 126 bin dolar iken 2011 yılında bu rakam 445 milyon 150 bin dolara çıkarak son 10 yılda yüzde 469 artış gösterdi. 
Buna karşın Türkiye'nin Güney Kore'den ithalatı 2003 yılında 1 milyar 374 milyon 736 bin dolardan 2011 yılında 5 milyar 61 milyon 747 dolara çıkarak yüzde 268 artış kaydetti.

 

Metal satıyor olabiliriz, hurda demir olabilir. Tekstil olabilir, oradan gelen turist sayısı da epeyce var. Dediğim gibi biraz onları örnek almamız da gerekir. 100 metrekare evde oturan pek yokmuş mesela, gidip görmedim ama belki bir gün giderim..

 

6 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Sen beni takip eder oldun minik serçem

 

Ben herkesi takip ederim, yeter ki düzgün adam olsun kurabiyem.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Şimdi insanın güzel ve güvenli arabaya binmesinin neyi kötü, dünyaya bir kere geliyorum kazanıyorsamda yemeliyimde. Türkiyeden yurt dışına para gitmesin diyemi ötv KDV artıyor bu ülkede. Eğer öyleyse zaten Mercedes BMW Porsche alan adama yüzde 1000 de zam yapsanız o adam zaten o arabayı alacak neden parası var çünkü. Ama ötv KDV kimleri etkiliyor zenginleri değil çocuğunu güvenli bir araca bindirmek isteyen sana bana hepimizi etkiliyor kısaca orta sınıfı. Güvenli araç yerine insanlarımız daha 15-20 yaşlarında arabalara biniyor. Devlet kademesi ne zaman Avrupa araçları bırakır almaz O zaman inanırım yurt dışına para çıkmaması için ötv KDV arttırıldı diye. Baştakiler en iyisine binsin benim ahmet dayımda 15 yaşındaki doğana 10-15 bin tl binsin. Benim seçtiğim adamın canı değerli ahmet dayımın canı değerli değil mi yani. Neyse herkes bu yazıyı siyasi olarak görecek ama siyasi değil sadece fikrim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 saat önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

Biz Kore'ye ne satıyoruz? Eski biraz ama bişeyler anlatıyor.

 

DEİK'in verilerinden derlenen bilgiye göre, Türkiye'nin Güney Kore'ye olan ihracatı 2003 yılında 78 milyon 126 bin dolar iken 2011 yılında bu rakam 445 milyon 150 bin dolara çıkarak son 10 yılda yüzde 469 artış gösterdi. 
Buna karşın Türkiye'nin Güney Kore'den ithalatı 2003 yılında 1 milyar 374 milyon 736 bin dolardan 2011 yılında 5 milyar 61 milyon 747 dolara çıkarak yüzde 268 artış kaydetti.

yüzeyi boşver rakam baksana yahu biri milyar diğeri milyon :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
4 saat önce, Arda Bülent Güzel yazdı:

Şimdi insanın güzel ve güvenli arabaya binmesinin neyi kötü, dünyaya bir kere geliyorum kazanıyorsamda yemeliyimde. 

 

En güzeline en iyisine binelim, bunu herkes ister. Ancak işte dış ticarette açık verdikçe vergisi yükseltilip önüne geçmeye çalışıyorlar. Bazı ülkelerin sadece sinema sektörü bile epeyce ihracat geliri sağlıyor. Bir yerden başlayıp geliri artırmak lâzım. Yoksa bizi yönetenler bana niye audi almadılar diye ağlamaya devam ederler. Tepeden en aşağıya maalesef bir gösteriş merakına da sahibiz. Ufak tefek arabalara yollarda gereksiz yol işgal ediyor muamelesi yapanlar var. Çok çalışmamız gerekirken çok yiyoruz az çalışıyoruz. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

futbolcuların araçları vardı geçende liste. Avrupalı birçok futbolcunun aracı normal araçtı. opel insignia felandı. bizimkilerin ise oooooo.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
11 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

futbolcuların araçları vardı geçende liste. Avrupalı birçok futbolcunun aracı normal araçtı. opel insignia felandı. bizimkilerin ise oooooo.

 

Fotoğrafı bulamadım tam uygun bir foto vardı.

 

Taffarel bisikletle Florya ya gelirken, Hasan Şaş arabayla Florya ya gelirken gibi temsil bir foto idi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...