İçeriğe Yönlendir

Devir Saati Dalgalanması


Taha Kaytazoğlu

Recommended Posts

Taha Kaytazoğlu

Selamın Aleyküm.

 

2011 Model 17 bin KM' de Ford CMax STCI 1.6 180 PS Benzilli araç kullanmaktayız. Yaklaşık 6 ay önce 5 yıldır gittiğimiz Benzin İstasyonundan bensin aldık. Araç bu benzin kullanımında iken 100 km' den sonra teklemeye, devir saatinde dalgalanmaya başladı ve akabinde motor arıza uyarısını verdi. Bunun üzerine soluğu hemen bildiğimiz bir Ford Ustamızın yanında aldık. Aracı ilgili cihaza bağladı. Cihaz; herhangi bir arıza kodu algılamadı. Ardından Ustamız aracın başına geçerek manuel yöntem ile sıkıntılı durumun ne olduğunu anlamaya çalıştı. yarım saatten sonra aracın yakıtı yakmakta zorlandığını ve kötü yakıt aldığımızı ifade etti. Benzin deposuna WÜRT marka Motor Ve Enjektör temizleyicisi dökerek yakıtı her daim OPET' ten almamış gerektiğini söyledi. Bu küçük tedbirden sonra aracımız Elhamdülillah arıza ışığını kapattı. Fakat devir saatinde dalgalanma ve kendi kendine gaz verme ara ara olmaya devam ettiği için ustamız, Boğaz kelebeği, müşür arızası, hava akış sensörün de sıkıntı olabileceğini ifade etti. 4- 5 aydır araca böyle biniyorduk. Özellikle son dönemde; devir saatinde dalgalanma ve kendi kendine gaz verme iyice arttı. Bu durum neden kaynaklanıyor olabilir. Mekanik anlamda parça değişimi sorunumuzu halledecek mi?

 

Saygılar...

G9ryyv.jpg

 

y0OzzM.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Olası kötü yakıt sonrası yakıt filtre değişimi, benzin enjektör temizliği vs yapıldı mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Ben boğaz kelebeğiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Direk parça değişimi yerine Servet abinin de dediği gibi, yakıt filtresi, enjektör temizliği, boğaz kelebeği temizliği ve sonrasında da uygun bir kalibrasyon yapılıp eğer düzelme olmazsa o zaman parça değişimi vb şeylere yönelmekte fayda var diye düşünüyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

yakıtı yakmakta zorlandığı nasıl anladı ciddi merak içindeyim.

usta değil falcı.

bu tip durumlarda servis manueline bakarak sensör değerleri yakıt trimleri gibi değerlere bakılarak karar verilir.

araç motorları artık küçük bilgisayar.

bilgisayarın düğmesine basıp fan sesi dinledikten sonra

abi bunun işlemci çekirdeklerinden birinin frekans hızı düşük çalışıyor demekle aynı şeydir ustanın yaptığı

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bende boğaz kelebegi oldugu kanaatindeyim temizleyip dalgalanmaya bakmak lazım. nezamandır temizlenmiyor sanırım epeydir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
On 10.04.2018 at 14:19, Servet Aydın yazdı:

Olası kötü yakıt sonrası yakıt filtre değişimi, benzin enjektör temizliği vs yapıldı mı

 

 

On 10.04.2018 at 14:37, Cem Dilmen yazdı:

Ben boğaz kelebeğiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Direk parça değişimi yerine Servet abinin de dediği gibi, yakıt filtresi, enjektör temizliği, boğaz kelebeği temizliği ve sonrasında da uygun bir kalibrasyon yapılıp eğer düzelme olmazsa o zaman parça değişimi vb şeylere yönelmekte fayda var diye düşünüyorum...

 

Hayır gerekli olan temizleme yapılmadı henüz. Önceleri bu denli bizi rahatsız edecek kadar ibre dalgalanması ve gaz verme durumu olmuyordu. Yaklaşık 3 haftadır bunaltacak derecede bizi rahatsız ediyor. Bu sebeple genel bir temizlikten ziyade çözüm olacak şekilde tam bir değişim olsun dedik. İlginiz için teşekkür ederim.

23 saat önce, Tahir Ak yazdı:

yakıtı yakmakta zorlandığı nasıl anladı ciddi merak içindeyim.

usta değil falcı.

bu tip durumlarda servis manueline bakarak sensör değerleri yakıt trimleri gibi değerlere bakılarak karar verilir.

araç motorları artık küçük bilgisayar.

bilgisayarın düğmesine basıp fan sesi dinledikten sonra

abi bunun işlemci çekirdeklerinden birinin frekans hızı düşük çalışıyor demekle aynı şeydir ustanın yaptığı

 

 

Kesin bir çözüm olması için yetkili servisten randevuyu aldık. Artık sonuca göre tekrar buradan dönüş yapar, konu hakkında bilgilendiririm inşallah sizleri de. İlginiz için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
22 saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

bende boğaz kelebegi oldugu kanaatindeyim temizleyip dalgalanmaya bakmak lazım. nezamandır temizlenmiyor sanırım epeydir.

Abi 17bin kilometre de bir aracın boğaz kelebeği bu kadar çabuk mu pisleniyor! Açık konuşmak gerekirse uzun dönem benzinli Japon araçları kullandım. Pek konforlu olduklarını söyleyemesem de net dayanıklı ve az problem açan araçlar olduklarını söyleyebilirim! Ben Ford kadar konforlu bir araca binmedim. Fakat araç bakımlı ve güzel olmasına karşın; kullanılan malzemelerin uzun ömürlü olmadığı kanaatine vardım. Aracı 7bin km'de aldık. Şu an 17bin km'de. 10 km'de aracın 2. problemi oldu. Bunu öncesinde durduk yere tavan perdesi sarktı. Çok da uygun fiyat aralığında olmasa da yaptırdık tavan perdesini. Şimdi hiç tavan perdesini kapatmıyoruz:D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kelebek kiri, karter havalandırmadan gelen yağ sebebiyle oluyor. Motor içi yıkama isabet olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
On 10.04.2018 at 14:13, Taha Kaytazoğlu yazdı:

Selamın Aleyküm.

 

Saygılar...

 

 

Aleykum selam, geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
19 saat önce, Azad Mirzade yazdı:

 

Aleykum selam, geçmiş olsun.

 

Teşekkür ederim. Servis Randevumuzu Cumartesiden; Cumaya çektik. Yarın gideceğiz bakalım. İnşallah ağır bir kusur sayılabilecek arızası yoktur.

20 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Kelebek kiri, karter havalandırmadan gelen yağ sebebiyle oluyor. Motor içi yıkama isabet olur.

 

Hmmm. Olabilir tabi abi. Belki de bu kadar basit bir sebep neden olmuş olabilir. Yarın aracı servise bırakacağım. Ona göre buradan sizleri de bilgilendiririm inşallah. 

 

Kolay gelsin, hayırlı günler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
On 15.04.2018 at 00:12, Mehmet Ozyurek yazdı:

Neymiş sorun ?

 

Selamın Aleyküm. Aracı 13/04/2018 tarihinde Cuma günü Yetkili Servise götürdük. Ustamız şikayetimiz doğrultusunda ilk bilgileri aldıktan sonra Motorun başına geçti. Motora bakan ustamız aracın şu an için sıfır gibi olduğunu ve çok stabil çalıştığını ifade etti. Ardından test sürüşüne çıktık. Usta; aracı hangi sıklıkla nasıl kullandığımızı sordu? Aracı hafta sonu; yavaş ve orta halli kullandığımızı ifade ettik. Usta bu motor tipinde ki araçların belirli zaman aralıklarında, 15-20 km 3bin ila 4bin devir aralığında biraz hızlı kullanılması gerektiğini söyledi. Bunu da motor ve parça içerisinde ki kurumların temizlenme şeklinin böyle olacağını ifade etti. Usta ile 4 kez test sürüşüne çıktık. 4 test sürüşünde Devir saati dalgalanması ve kendi kendine gaz verme durumu ne yazık ki o gün gerçekleşmedi. Fakat Motor arıza ikaz lambasını araç her test sürüşünde; agresif  kullanımda yandı. 1. test sürüşünde arıza tespit cihazını bağladığımızda; cihaz, hava akışını sağlayan ve motorun sol kısmında bulunan minik bir parça olarak gösterdi. Ustamız bu model ve bu Km böyle bir şeyin olamayacağını belirtti. Usta parçayı söktü bir sıkıntısı yok dedi. Temizledi ve parçayı tekrar yerine montajladı. 2.3. ve 4 test sürüşlerine Arıza tespit cihazı ile çıktık. İnanmazsınız! Her şeye arıza kodu göndermiş araç. Bu duruma ustamız da inanamadı. Ve şaşkınlıkla aracın tekrar tüplü olup olmadığını sordu. Araç tüplü değil dedim. Test sürüşlerini bitirip servise döndük. Usta her şeyin gözünün gördüğü kadarıyla çok düzgün ve stabil çalıştığını ifade etti. 1- Araç beyni ile ilgili bir sıkıntı olabilir. 2- Aracın düzgün çalışmasına mani olacak bir elektrik kaçağı ya da şase olabilir, 3- Zor bir ihtimal olsa da fabrikasyon bir sıkıntı olabilir dedi.Aracı Hafta sonu götürmem itibariyle bunların dışında pek bir şey ile ilgilenemedik. Usta aracı incelemek ve doğru tespit yapabilmek için uzun süreli bırakmamız gerektiğini ifade etti.16/04/2018 tarihinde yani bu gün aracı incelenmesi üzerine 1 haftalığına servise bıraktık. Herhangi bir arıza yok ise bu husus ile ilgili olarak bir rapor tutulacağını, bu rapora esasen OTOSAN ile irtibata geçileceğini ifade etti.

 

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Focus 2 ve C-Max Mk1 deki gösterge temassizlik sorunu gibi birşey bu kasada da varmı acaba bakmak lazım, geçmiş olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
23 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Focus 2 ve C-Max Mk1 deki gösterge temassizlik sorunu gibi birşey bu kasada da varmı acaba bakmak lazım, geçmiş olsun.

 

Gösterge temassızlık problemi değildir diye düşünüyorum abi! Şu an benim araçta ki mekanik motor arızası; sizin bahsettiğiniz elektriksel bir arıza gibi. Temassızlık sonucu ortaya bu şekilde bir problem çıkmaz herhalde. Bu arda dün servis ile görüştük. Her şey dört dörtlük çalışıyor. Mekanik ya da parça anlamın da bir sıkıntı yok derler. Araç fabrikasyon sıkıntılı ise yandık vesselam!:unsure2: 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ustanın kurum hakkındaki görüşüne katılıyorum... 

 

On 16.04.2018 at 11:59, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Focus 2 ve C-Max Mk1 deki gösterge temassizlik sorunu gibi birşey bu kasada da varmı acaba bakmak lazım, geçmiş olsun.

 

Bu görüşe de şiddetle katılıyorum.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu

Selamın Aleyküm.

Servis ile görüşmelerimizi tamamladık. Bu anlamda  aracın her türlü aksamına hem mekanik hem elektrik sistemine bakılıp, test edilmiş. Aracımız da şu anda sıkıntılı olan ne bir parça ne de bir hata tespit edilememekle beraber dün araç kendi kendine gaz verme olayını nihayet serviste de yapmış. Bu durumdan yola çıkarak bir varsayımda bulunuyorlar. Servis ustaları; enjeksiyon temizliği yapılarak ve enjeksiyonun etrafında bulunan koruyucu keçeleri değiştirerek bu sorunun hallolabileceğini söylüyorlar. Keçelerden hava girdiğini bu sebeple motorun, hava akış sensörünün ve araç beyninin giren hava miktarını algılayamadığını söylerler. Bu durumun motora ya da aksama bir sıkıntısının olmayacağını; yakıt sarfiyatının biraz artabileceğini ifade ettiler. Bütün bu süreç sonucunda net bir arıza tespiti maalesef hala yok! Şu an araç lazım olduğu için mecbur servisten çıkardık. Şimdilik araca bu şekilde bineceğiz.  Önümüzde ki ay başı hem periyodik bakımını hem de diğer hususu yaptıracağız inşallah. Buradan gene bilgilendirme amaçlı yazarım.

 

Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Taha Kaytazoğlu

Uzun bir aradan sonra merhaba ve Selamın Aleyküm.

 

Aracımızın problemi bir ay önce yetkili servise olan baskımız ve çabaları sayesinde çok ama çok basit bir parçadan kaynaklı olarak çözüme kavuştu. Bu süreçte ailecek yıprandık: araçtan ve markadan soğuduk ve gitmiş olduğumuz ustalar, yetkili servis çalışanları bezdik. Neredeyse bu motor arızası konusu dava açacağım kadar da bizi bunaltmıştı. Konya Otokoç' da aracın problemini çözüme kavuşturduk. Bununla birlikte senelik bakımını da yaptırdım.

 

1-Aracın problemi: devir saati dalgalanması, kendi kendine gaz verme ve titreme ile birlikte gelen motor arıza uyarısı buna müteakip devir düşmesi idi.

Çözüm: Motor ve turbo bağlantısını yapan conta bir şekilde düşmüş. Bu contayı yeniden taktılar. Toplam masraf 100TL. (Şaka gibi) Araç oldukça stabil ve düzgün çalışıyor şu ana. Hiç bir sıkıntı yok Elhamdülillah!

 

2-Periyodik bakım: Aracımız On Yedi bin km de bakıma girmesi gerekiyordu fakat yaşamış olduğumuz sıkıntıdan ötürü marka ve araçtan soğuduk ve bakımı geciktirdik. Şu an araç Yirmi Bir bin km' de. Ford' un C-max serisinde servis kampanyası varmış. Araç üzerine ücretsiz donanım eklemesi yapıldı(4.000BİNTL)Bununla birlikte;

Yağ Değişimi 500 küsür TL

Filtre değişimleri toplamda 400 küsür TL

İşçilik 300 küsür TL 

Ford lıfe kard indirimi 400 TL, Yetkili servise ödenen yani cebimden çıkan miktar toplam 800 küsür TL. Bu işlemlerin tamamı için araç 2 gün serviste kaldı.

 

Tüm bu işlemler Ağustos 2018 de tamamlandı ve yapıldı. Yani her şey güncel. Aracın motor arızası giderilmeden ve servis bakımı yapılmadan önceki yakıt tüketimi 8.5 LT  civarında olup, şu an yakıt tüketimi 7.3 lt. (Merak edenler için)

 

Bu süreçte de (toplamda 9 ay)  sadece anlayamadığımız. Bu kadar cüzi ve süreç almayacak bir parçanın; araca motor arızası olarak yansıması, bize ve ustalara bu kadar çektirmesi ne için daha önce tespit edilemedi! 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
27 dakika önce, Taha Kaytazoğlu yazdı:

Uzun bir aradan sonra merhaba ve Selamın Aleyküm.

kadar cüzi ve süreç almayacak bir parçanın; araca motor arızası olarak yansıması, bize ve ustalara bu kadar çektirmesi ne için daha önce tespit edilemedi! 

 

 

Aleyküm Selam... 

Geçmiş olsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ve aleyküm selam, geçmiş olsun.
Ücretsiz donanım ekleme dediğiniz ne, conta mi o 4000 lira olan [emoji15]

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Aleyküm selam, 4000 Tl lik aksesuarı bende merak ettim açıkçası, probleminizin giderilmesine çok sevindim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
Bir saat önce, İnan Çınar yazdı:

Geçmiş olsun. 

 

Bir saat önce, Selçuk Bakış yazdı:

Aleyküm selam, 4000 Tl lik aksesuarı bende merak ettim açıkçası, probleminizin giderilmesine çok sevindim.

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Aleyküm Selam... 

Geçmiş olsun :)

 

Abiler çok teşekkür ediyorum. İnanın 9 ay bizi yıprattı bu durum. Faturayı paylaşacağım. Ve en önemlisi Ford Cmax bazı model ve kasalarda servis kampanyası adı altında ücretsiz: sistemin adını hatırlayamıyorum- sıvı ölçer sistem adı altında bir donanım eklemesi yapıyor. Faturada oda mevcut!

 

Bir saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ve aleyküm selam, geçmiş olsun.
Ücretsiz donanım ekleme dediğiniz ne, conta mi o 4000 lira olan emoji15.png

 

4000 TL olan ücretsiz servis kampanyası adı altında araca eklenen ilave donanım bedeli. Benim Motor arızası işaretini çözen olay 100 TL conta değişimi😎😎

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Radyatör hortumu ve Sensörlü yedek su deposu ve diğer parçaların olduğu liste galiba bu. 

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu
Bir saat önce, Selçuk Bakış yazdı:

Radyatör hortumu ve Sensörlü yedek su deposu ve diğer parçaların olduğu liste galiba bu. 

Tekrar geçmiş olsun.

 

Sistemin adı EGR sistemi imiş! Faturayı müsayit olduğumda mutlaka buraya ekleyeceğim

Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu

6N3DnE.png

 

Periyodik bakım ve ücreti. Ayrıca ücretsiz servis kampanyası olarak aracımıza eklenen EGR sistemine dair bilgiler...

 

İyi forumlar dilerim...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...