İçeriğe Yönlendir

Focus Segment Liderliği İçin Geliyor!


Onur_Aydın

Recommended Posts

Onur_Aydın

OoP6l5.jpg

 

Daha düşük başlangıç fiyatıyla

Tamamen yenilenen Focus artık daha hafif, daha yakışıklı ve yerini aldığı modele göre çok daha gelişmiş. Üstelik yeni motor seçeneklerinden midir bilinmez, başlangıç fiyatı artık daha ucuz. İngiltere için yeni Focus’un başlangıç fiyatı £17,930 ki bu fiyat önceki modelden £2,000 daha ucuz olduğu anlamına geliyor.

Ford, 2019 Focus’u bu zamana kadar ki en başarılı ve teknik olarak en rekabetçi Focus olarak tanımlıyor. Bunu da yeni insan temelli dizayn felsefelerine, sınıfında lider olduğunu söyledikleri aerodinamik gövdeye ve artık daha geniş ve daha iyi işçiliğe sahip olduğunu söyledikleri kabine dayandırıyorlar.

D7abAz.jpg

 

gOB0g2.jpg

Yeni Focus’un aks açıklığı tam olarak 53 mm arttırılmış. Bu sayede tasarımcılar lastikleri, gövdenin içine daha fazla çekebilmiş. Üstüne kısa tampon çıkıntıları ve geriye doğru konumlandırılmış kabin eklendiğinde model artık çok daha dinamik gözüküyor. Ford, ön yüzde karakteristik hatlarından çok uzaklaşmasa da modelin kalanı tamamen yenilenmiş.

QV9353.jpg

 

Birbirinden farklı donanım ve gövdeler

Yeni Focus artık Fiesta’da olduğu gibi farklı donanım paketlerinde farklı tasarım hatlarına sahip ve Vignale, ST-Line, Active ve Titanium olmak üzere 4 farklı seçenek ile satışa çıkıyor. Vignale, bolca satin alüminyum trim parçası, tavan rayları ve ızgarası ile daha premium ve elit gözükürken; ST-Line tavan üstü spoilerı, jantları, tamponları ve hatta farklı farları ile Focus’un sportif yönünü ortaya koyuyor. Bir de ilk kez yeni Focus’ta hazırlanan Active versiyon bulunuyor. Active versiyon, daha yüksek gövdesi, siyah plastik trim parçaları, gri ön ve arka alt korumaları ile crossover segmentine gönderme yapıyor.

 

764nnW.jpg

 

jyoOGr.jpg

 

1JXWlA.jpg

 

Kabine geçtiğimizde ise ilk olarak azalan tuş sayısı ile artık çok daha az karışık olduğunu fark edebilirsiniz. Ford, kabinin artık daha sakin bir havaya sahip olduğunu söylüyor. Genel olarak sadeleştirilen kabin önceki modele göre daha havadar ve geniş gözüküyor. Konsolun üst kısmı tamamiyle yumuşak malzemelerle kaplanmışken, trim parçalarında parlak ve fırçalanmış materyallerden oluşan seçenekler sunulmuş.

Teknoloji tarafında Focus artık ikinci seviye otonom sürüş sunuyor. Ford Co-Pilot360 ismi altında toplanan ekipmanlar güvenliği, sürüş ve park işlemlerini kolaylaştırırken, 200 km/s hıza kadar çalışabilen dur-kalk fonksiyonuna sahip adaptif hız sabitleyici, şerit takip sistemi ve hız limiti tanıma sistemi uzun yolculukları daha stressiz hale getirmeyi hedefliyor.

 

Z90Bya.jpg

 

oO1WMb.jpg

 

az6Q7Q.jpg

 

Focus’un ön yüzünde oldukça yakışıklı gözüken farları tahmin edebileceğiniz gibi adaptifler. Ancak bununla da yetinmeyip normal adaptif farlara ek olarak, ön görülü davranarak daha viraja gelmeden virajı aydınlatmaya başlıyorlar. Ayrıca Ford, Avrupa pazarında ilk kez yeni Focus’ta heads-up display sunuyor.

Focus’un aktif güvenlik ekipmanlarının da üstünden hızlıca bir geçmek gerekirse; park etmenizi ve park yerinden çıkmanızı sağlayan Aktif Park Assist 2 ve Park-out Assist, bisiklet ve yaya tanıma fonksiyonuna sahip acil fren sistemi, çapraz trafik fonksiyonuna sahip kör nokta uyarı sistemi, geri görüş kamerası ve Ford MyKey gibi uzayıp giden bir liste. Ford, yeni C2 platformuyla beraber artan %40 ön çarpışma direnci sayesinde yeni Focus’un çarpışma testlerinden 5 yıldız almasını bekliyor.

 

y0XaXj.jpg

 

Yeni motor seçenekleri

Gelelim motor seçeneklerine. Benzinli tarafında 1 litrelik EcoBoost motor 85, 100 ve 125 HP olmak üzere 3 farklı güç seçeneğine sahip. 1.5 litrelik EcoBoost motor ise 150 HP ve 182 HP olarak satın alınabiliyor. 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik şanzıman seçenekleri sunulurken, 1.5 litrelik EcoBoost motor silindir kapama teknolojisine sahip ve 14 milisaniyede silindirleri açıp kapatabiliyor.

Dizel tarafında 1.5 ve 2 litrelik seçenekler bulunuyor. 1.5 litrelik motor 95 HP ve 120 HP güç sunarken iki motor da 300 Nm tork sunuyor. Muhtemelen ülkemize hiç gelmeyecek olan 2 litrelik seçenek ise 150 HP ve 370 Nm tork değerlerine sahip.

Tamamiyle yenilenen Focus’un yıl sonunda yollarda olması planlanıyor. Ülkemizle ilgili donanım ve fiyat detaylarının da yakın zamanda belli olmasını bekliyoruz. O zamana kadar sizce yeni Focus nasıl olmuş, segmentinde zirveye oynayabilir mi, VW Golf gibi rakipleri karşısında sizce nasıl bir başarı elde edecek?

 

Z90BmV.jpg

 

rO7kn3.jpg

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aks açıklığını artırıp lastikleri içeri çekmek ne demek. ?


(Forum yazım kuralları başlıklar ve imzalar için de geçerlidir)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

"İnsan temelli dizayn felsefesi" ne takıldım... :) Bu ağdalı metin kime ait merak ettim?

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aks açıklığını artırıp lastikleri içeri çekmek ne demek. ?


(Forum yazım kuralları başlıklar ve imzalar için de geçerlidir)

Lastik taban genişliğinin  arttırıldığını ifade ediyor

Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
(düzenlendi)
17 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

"İnsan temelli dizayn felsefesi" ne takıldım... :) Bu ağdalı metin kime ait merak ettim?

 

 

 

 

''insan temelli dizayn felsefesi'' insanların kullanıma ihtiyaç duydukları teknolojileri ergonomik açıdan daha kolay ulaşılabilir ve daha fonksiyonel olarak dizayn ettiklerini yerleştirdiklerini belirtiyor. :) bu ağdalı dili dört kelimelik cümleyi bu kadar uzun anlatmamak içindi.:good1::)

tarihinde Zafer Bakar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
''insan temelli dizayn felsefesi'' insanların kullanıma ihtiyaç duydukları teknolojileri ergonamik açıdan daha kolay ulaşılabilir ve daha fonksiyonel olarak dizayn ettiklerini yerleştirdiklerini belirtiyor. [emoji4] bu ağdalı dili 4 kelimelik cümleyi bu kadar uzun anlatmamak içindi.:good1:[emoji4]

Şimdiye kadar öyle yapmıyorlar mıymış.
Bir otomobil başka ne düşünerek dizayn edilir ki.
Yazı dili bana çok acayip geldi.
Geniş taban lastik koyduk demek yerine. Aksı 5 santim genişletip lastikleri içeri çektik demek çok garip.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

İlk gördüğümde çok beğenmemiştim ancak şimdi gözüme daha güzel ve modern göründü.Yine sınıfında lider konumunda olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

aynı cep telefonu gibi otomotivdede 10 sene içinde bazı markalar treni kaçıracak. Iphone ve samsung a dönüşecek olay 

 

focusun şuan benzinli motor ile şansı pek yok. tsi ler genelde daha güvenilir ve ekonomik hissini verdi insanlara

 

dizel otomatikler de zorlaması lazım piyasayı  benzinde çaba hüsrana gidecek gibi

 

filo satışlarında meganı zorlayacak kampanyalara girerse epeyce bir satar . rakipi megan ve octavia çünkü reel sektörde. artık dizel otomatikte corollayı ciddiye alan pek yok başkada c segment sedan dizel otomatik araç yok piyasada kiralamacıların aldığı

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Çok güzel araba, ben beğendim. Ama asla sıfırını alamam. Belki 5-6 yıl sonra 2018 modelini :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İlk gördüğümde çok beğenmemiştim ancak şimdi gözüme daha güzel ve modern göründü.Yine sınıfında lider konumunda olabilir.

Her yeni araca aynı tepkiyi veriyoruz [emoji23]

Benim ilk yorumum geçerli hala, tablet ve beyaz renk harici beğendim demiştim. Aynı görüşteyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
11 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Her yeni araca aynı tepkiyi veriyoruz emoji23.png

Benim ilk yorumum geçerli hala, tablet ve beyaz renk harici beğendim demiştim. Aynı görüşteyim.

Tablet kötü, tüm markalarda benzer tablet kötü çok kötü.

Halbusi koyacan androdi oraya misss :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

hakkaten o tabletler ne yahu. yöneticimde 0 amg c200 var. öndeki ekran aynı doğubanktan almış sırf var demek için japon yapıştırıcısyla oraya yapıştırmış gibi duruyor.  ekran olayı en çok yakışan araba vw lere gidiyor. hepsindede cuk diye oturuyor yerine mis gibi. 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
7 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

"İnsan temelli dizayn felsefesi" ne takıldım... :) Bu ağdalı metin kime ait merak ettim?

Mazda'nın Kodo tasarımı denen cümleden esinlenmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Araç güzel olmasına güzelde otosan yine saçma sapan opsiyon listesi ile getirir yüzüne gözüne bulaştırırlar. Geçenlerde korog bakmaya gittim oturduk tek tek istediğim opsiyonları işaretlettim.3 ay beklenir ama istediklerimi alırım istemediklerimede boşuna para vermemiş olurum.Doğuş bu işi iyi yapıyor illada paket diye dayatmıyor...

Yorum bağlantısı
Hasan Mildan

Gövde olarak Egea HB i andırsa da güzel görünüyor. Ama bir de baz versiyonunu görmek lazım.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Şimdiye kadar öyle yapmıyorlar mıymış.
Bir otomobil başka ne düşünerek dizayn edilir ki.
Yazı dili bana çok acayip geldi.
Geniş taban lastik koyduk demek yerine. Aksı 5 santim genişletip lastikleri içeri çektik demek çok garip.

Demekki :):) o şekilde söylemekte bir seçenek :) 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
3 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Tablet kötü, tüm markalarda benzer tablet kötü çok kötü.

Halbusi koyacan androdi oraya misss :D

Android zengin işi Önder abi,herkes taktiramiyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
7 saat önce, Ali Gök yazdı:

 

focusun şuan benzinli motor ile şansı pek yok.

Bu dediğiniz sanırım tamamen bizim ülkedeki vw sevdası yüzünden. Oysa 1.0 eb motor yıllardır mevcut ve bir kaç kez yılın motoru ödülüne sahip olmuş yabana atılabilecek bir motor değil. Ama bizde gitmiyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur_Aydın
5 dakika önce, Mehmet Cihat yazdı:

Bu dediğiniz sanırım tamamen bizim ülkedeki vw sevdası yüzünden. Oysa 1.0 eb motor yıllardır mevcut ve bir kaç kez yılın motoru ödülüne sahip olmuş yabana atılabilecek bir motor değil. Ama bizde gitmiyor :)

 

Bunları bizim ülkemiz insanlarına anlatamazsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
Bir saat önce, Mehmet Cihat yazdı:

Bu dediğiniz sanırım tamamen bizim ülkedeki vw sevdası yüzünden. Oysa 1.0 eb motor yıllardır mevcut ve bir kaç kez yılın motoru ödülüne sahip olmuş yabana atılabilecek bir motor değil. Ama bizde gitmiyor :)

 

2017 yılında toplam 956,000 araç satılmış, bunun 111,000 adedi ford, 117,000 adedi vw.Toplam satış içindeki payıda %12,2. Vag grubu satışlarıda 178,000 adet.payı%18.7. Rakamlara bakılınca forumlarda abartıldığı kadar sevdalı değil millet. Vw kötü araba değil sadece abartıldığı kadarda mükemmel değil. Hoş bu devirde mükemmel arabada kalmadı oda ayrı bir konu. Bütün testlerde arabanın teknik özelliklerinden, yoldaki hünerlerinden çok multimedya denilen zımbırtı konuşuluyor artık. Araba testimi tablet testimi belli değil.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

neden böyle söylüyorsunuz vw 2007 de çıkardı tsi yi o yıldan beri herkes severek kullanıyor. ecobostlar ne zaman çıktı tahminen  bundan 4 5 sene sonra çıktı ki onlardada hortum patlatma muabbetleri vs oldu az sayıda satıldı ve korkuttu insanları. tsi  güven verdi insanlara alan yine aldı yine almayada devam ediyor haksızlık etmeyin 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
neden böyle söylüyorsunuz vw 2007 de çıkardı tsi yi o yıldan beri herkes severek kullanıyor. ecobostlar ne zaman çıktı tahminen  bundan 4 5 sene sonra çıktı ki onlardada hortum patlatma muabbetleri vs oldu az sayıda satıldı ve korkuttu insanları. tsi  güven verdi insanlara alan yine aldı yine almayada devam ediyor haksızlık etmeyin 

Bunları bizim ülkemin insanlarına anlatamazsın.
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...