İçeriğe Yönlendir

VW, Yeni Logosuyla Daha Az ‘Alman’ Olacak


Onur_Aydın

Recommended Posts

Onur_Aydın
(düzenlendi)

Artan fiyatların farkındalar ama hedefleri düşürmek değil

Volkswagen, köklü değişikliklerden geçiyor ve firmanın Pazarlama Müdürü markanın daha az ‘Alman’ olarak daha geniş bir kitleye hitap etmek istediğini söylüyor.

Berlin’de konuşan Jochen Sengpiehl, “Marka önceki yıllar göz önünde bulundurulduğunda çok iyi durumda değil” diyor ve bunun nedeninin markanın çok fazla ‘Alman’ olmaya çalışması olduğunu, bu durumun markanın çekiciliğini azalttığını söylüyor. Bloomberg, Sengpiehl’in daha renkli bir hale gelmek istediklerini ve insanların markayla beraber eğleniyor olmasını istediklerini aktarıyor.

VW, daha müşteri odaklı bir marka haline gelmek için sosyal medya ve dijital reklamcılığa daha fazla önem verecek. Bu iki platformu aynı zamanda teknolojilerini ve gelecek olan elektrikli otomobilleri tanıtmak için de kullanacak. Sengpiehl, bu noktaların güçlendirilmesinin ve vurgulanmasının markanın yüksek fiyat etiketlerini mantıklı hale getirebileceğini düşünüyor.

Vermek istedikleri mesajı tam anlamıyla aktarabilmek için, büyük pazarlara özel pazarlama departmanları kurulacak. Bu departmanların görevi pazara özel stratejiler geliştirerek, doğru şekilde reklam yapılmasını sağlamak olacak.

5Db0zD.jpg

 

Bu departmanlar aynı zamanda yeni tanıtılacak elektrikli otomobillerin pazarlanmasında da anahtar rol oynayacak. Elektrikli ve hibrit otomobillerin satışları hızla artsa da, VW hala bu alanda oldukça geride. Yeni tanıtacakları elektrikli otomobilleri doğru şekilde pazarlamaları bu nedenle oldukça önemli.

Sengpiehl, konuşmanın devamında tüm bunların sonucu olarak VW’nin önümüzdeki yıl logosunu değiştireceğini de sözlerine ekledi. Fazla detay vermese de logonun otomobillerde ve aynı zamanda telefon ekranlarında daha hoş gözükecek bir hale getirileceğini söylüyor. Logonun en son 2012’de biraz daha 3 boyutlu hale getirilerek güncellendiğini hatırlatalım. Yani köklü bir değişiklik yerine ufak rötuşlar ile güncellenecek gibi gözüküyor.

 

Şu anda, VW’nin ülkemizde hala çok iyi satış rakamlarına sahip olduğunu ve Türkiye’nin en çok tutulan markalarından biri olduğunu söylüyor olabilirsiniz. Ama markanın tek pazarının Türkiye olmadığını hatırlatmamız gerekiyor. Ayrıca son dönemde Arteon, T-Roc gibi modellerle ortaya çıkmaya başlayan dinamik yüzün, aynı zamanda daha canlı renklerin bu konunun bir sonucu olduğunu hatırlatalım. Fiyatlarının ise adım adım premium modellere kaydığı ise çok ciddi bir gerçek ve firma da bu durumun farkında gibi gözüküyor. Ama fiyatları düşürmek yerine fiyatlarının neden yükseldiğini anlatmaya çalışacaklar gibi gözüküyor. VW’nin yeni büründüğü karakter ile neler yapacağını ise ilerleyen yıllarda göreceğiz.

 

tarihinde Onur_Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...