İçeriğe Yönlendir

Lastik Seçimi


Enes Bektaş

C-max hangi lastik markası kullanılıyor  

76 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

Kayınpederin takriben 5 sene 50 bin yapmış lassa lastikleri... Değiştirelim diyorum yanaşmıyor :) 185/65R15 XL ne önerirsiniz, ben alayim o mecbur öder [emoji3]c95ba14d4e174ddddfa34db2d268da16.jpgec5938432d361cd5820e76f3d85171d9.jpgaef298efdec27ec1ad5a3e121fb804d7.jpg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Kayınpederin takriben 5 sene 50 bin yapmış lassa lastikleri... Değiştirelim diyorum yanaşmıyor default_smile.png 185/65R15 XL ne önerirsiniz, ben alayim o mecbur öder [emoji3]c95ba14d4e174ddddfa34db2d268da16.jpgec5938432d361cd5820e76f3d85171d9.jpgaef298efdec27ec1ad5a3e121fb804d7.jpg
Bu lastikler taş ocağında kullanıldıysa lassa al, taş ocağına girmediyse lassa alma. Lastikler resmen öğütülmüş böyle lastik görmedim.
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Hocam o lastikle araç kullanmayı bırak, duran aracın üzerinde bile sakıncalı o lastik. :) 

Bence bir an evvel değiştirin. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Kayınpederin takriben 5 sene 50 bin yapmış lassa lastikleri... Değiştirelim diyorum yanaşmıyor default_smile.png 185/65R15 XL ne önerirsiniz, ben alayim o mecbur öder [emoji3]c95ba14d4e174ddddfa34db2d268da16.jpgec5938432d361cd5820e76f3d85171d9.jpgaef298efdec27ec1ad5a3e121fb804d7.jpg
Çok kötü yolda kullanmış galiba
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bağ bahçe işlerinde kullanılan bir araç. Soğuk asvalt ve toprak yollar genellikle, birde yayla yolu var orası kötü sanırım, arada oraya gider. Bende dedim değiselim, "bunları arkaya mi alsak" diyor [emoji19]

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Koray Demir yazdı:

Türkiye üretimi mi bunlar deseni farklı Efficient Grip Compact mı yazıyor lastikte?

o iç kısmı, Alman üretimi en düzgün olan EGP lerden bu sanırım...

en baba lastiğin gücünü göstereceği süre 1 sene, ondan sonra hızla kötüleşiyor, 3 sene den sonra  değiştirmek en güzeli, helede uzun yol yapıyorsan ve hızlı gidiyorsan....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bir saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Kayınpederin takriben 5 sene 50 bin yapmış lassa lastikleri... Değiştirelim diyorum yanaşmıyor :) 185/65R15 XL ne önerirsiniz, ben alayim o mecbur öder emoji3.png

Bu ne böyle lastikte diş yok 😳 Kayınpederi acil değiştirin diyecem o hiç olmayacak 😊 Falken Sincera Sn832 alın.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
38 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bağ bahçe işlerinde kullanılan bir araç. Soğuk asvalt ve toprak yollar genellikle, birde yayla yolu var orası kötü sanırım, arada oraya gider. Bende dedim değiselim, "bunları arkaya mi alsak" diyor emoji19.png

o zaman iyi dayanmış, demekki lassa iyiymiş, bizim pikapların 1-2 senede lastiklerinin aldığı  hale benziyorlar, o şartlarda bence doğal bu halde olması....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Good Year a yillardir on yargiliyim umarim bir yerlerde denk gelmem.

yok sağlam lastiktir esasında ve bence bizim ülkeye hamuru en uygun Markalardan birisidir,   bendeki Alman üretimi EGP (performance) en düzgün olanlardandı üstelik,  normalde yoktu birşeyi ama o lastiği çıkaran press bastırıp janttan ayırırken sanırım janta fena halde yapışmış,  şimdi aklıma geldi, ilkinde çırak makineyi kullnıyordu sonrada usta geçti başına, öyle değil diye birşey duyduydum, tam göremedim o sırada kenarda duran dev gibi KTM Cross motoru kurcalyordumda :)    neyse galiba press tam jantın dibinden değilde yanağın ortasından bastırdı, bu durumda yapışmış kısıma değil zayıf yanak kısmına yük binde ve zaten eskimiş lastiği yırttı,  sanırım bu yüzden, şimdi tekara inceledim, lastiğin dış kısmını yırtmış, içteki kuşak kısmı ve lastiğin iç kısmı yırtık değil, sadece dış yüzey yırtık, sanırım çırak yanağın oratsından basınca yırttı lastiği, bu durumda doğal sonuç, sıfır lastiğide yanağın ortasında basınca yırtarsın, helede ince yanak ve korumusızsa, günahını almış olabiliriz lastiğin :)

4ee8f20721574a67007a71cdbfa64a46.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ahanda lastiği gidip aldım default_smile.png   düşündüğüm gibi olmuş,  olay şöyle,   bunlarda jant korumada var, janta gelen kısım yüksek yani,  yanak kısmı yumuşak, yanağın ortasından basınca  janta yapışan kısımı ayıramıyor ve zorlayıp korumanın olduğu kısımdan lastiği yırtıyor, yani lastiğin suçu yok,  press aletini tam jantın dibine getirip boşluk bırakmadan janta sıfır yapıp lastiğe öyle basması lazımdı, ilkinde böyle yapmadılar sonra yırtılınca usta başına geçip ayarladı aleti, şimdi düşünüyorumda olay böyle oldu, nasılsa atacağım diye üstüne düşmemiştim, yeni olsa lastik gittiydi valla,  aklınızda bulunsun, lastik sökerken makina tam jantın dibinden basacak yanaktan geriden falan değil yoksa sağlam lastiğide yırtarsınız....

 

işte olay

 

bu tarz ince yanaklı ve özellikle jant korumalı yani yanağı janttan yüksekte olan lastiği çıkarırken yanağın ortasına yakın yerden sakın bastırmayın, direk yırtarsınız....

 

şekilde hatalı noktaya barnak basıyorum

d9f424d36bf9a254f519bb4efea6b298.jpg

 

 

buradan press basarsa yırtılır, işte bakın nasıl aralanmış o kısım....

45d59e4d54ce106768d7ba8dcec5d40f.jpg

 

 

buradan tam dipten basılacak, bu arada alaman malı EGP  üretim yılı 47-13

e5345793c08d38b334cbe8e27c5246b5.jpg

 

 

buradan basınca dip kısmı gerdirip yırtacak şekilde zorluyor lastiği

e0b5b5a859a6e511367efd6868ec09d1.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
yok sağlam lastiktir esasında ve bence bizim ülkeye hamuru en uygun Markalardan birisidir,   bendeki Alman üretimi EGP (performance) en düzgün olanlardandı üstelik,  normalde yoktu birşeyi ama o lastiği çıkaran press bastırıp janttan ayırırken sanırım janta fena halde yapışmış,  şimdi aklıma geldi, ilkinde çırak makineyi kullnıyordu sonrada usta geçti başına, öyle değil diye birşey duyduydum, tam göremedim o sırada kenarda duran dev gibi KTM Cross motoru kurcalyordumda default_smile.png    neyse galiba press tam jantın dibinden değilde yanağın ortasından bastırdı, bu durumda yapışmış kısıma değil zayıf yanak kısmına yük binde ve zaten eskimiş lastiği yırttı,  sanırım bu yüzden, şimdi tekara inceledim, lastiğin dış kısmını yırtmış, içteki kuşak kısmı ve lastiğin iç kısmı yırtık değil, sadece dış yüzey yırtık, sanırım çırak yanağın oratsından basınca yırttı lastiği, bu durumda doğal sonuç, sıfır lastiğide yanağın ortasında basınca yırtarsın, helede ince yanak ve korumusızsa, günahını almış olabiliriz lastiğin default_smile.png
4ee8f20721574a67007a71cdbfa64a46.jpg
Kışlık lastik varmıydi? Bu lastik 5 senedir bu janttan ayrılmadı mi yoksa her sene sök tak yapıldı mı?
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
24 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:
39 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

yok sağlam lastiktir esasında ve bence bizim ülkeye hamuru en uygun Markalardan birisidir,   bendeki Alman üretimi EGP (performance) en düzgün olanlardandı üstelik,  normalde yoktu birşeyi ama o lastiği çıkaran press bastırıp janttan ayırırken sanırım janta fena halde yapışmış,  şimdi aklıma geldi, ilkinde çırak makineyi kullnıyordu sonrada usta geçti başına, öyle değil diye birşey duyduydum, tam göremedim o sırada kenarda duran dev gibi KTM Cross motoru kurcalyordumda default_smile.png    neyse galiba press tam jantın dibinden değilde yanağın ortasından bastırdı, bu durumda yapışmış kısıma değil zayıf yanak kısmına yük binde ve zaten eskimiş lastiği yırttı,  sanırım bu yüzden, şimdi tekara inceledim, lastiğin dış kısmını yırtmış, içteki kuşak kısmı ve lastiğin iç kısmı yırtık değil, sadece dış yüzey yırtık, sanırım çırak yanağın oratsından basınca yırttı lastiği, bu durumda doğal sonuç, sıfır lastiğide yanağın ortasında basınca yırtarsın, helede ince yanak ve korumusızsa, günahını almış olabiliriz lastiğin default_smile.png
 

Kışlık lastik varmıydi? Bu lastik 5 senedir bu janttan ayrılmadı mi yoksa her sene sök tak yapıldı mı?

kışlık mı o ne, yoktur bizde öyle şeyler :)

 

evet lastik 5 sene boyunca 1 kez ayrıldı janttan, oda patlak için 2-3 sene önce, janttan ayırmak için tam dipten bayağı baskı uyguladılar sağlam yapışmış kerata, dolayısı ile önce yanaktan basınca lastik buna dayanamadı, düzgün şekilde kesik oluşacak şekilde yırtıldı, yani doğru düşündün haklsın, uzun süre sökülmemiş ve janta iyice yapışmış lastik bu, geriden basınca yapıştığı yerden kurtulamayıp zayıf olan yanağa yakın kısımdan yırtılmış...

 

 

diğer 2 lastik sağlam 3. ise yine hatalı press sebebiyle az yırtıkla çıktı, zaten 2. lastikten sonra usta müdahale etti, bende uyanamadım herhalde çürümüş diye düşündüm, ustada evet çürümüş diyince yuttuk, halbuki bahane çürüme, sökerken çırak hata yaptı...

 

kısaca lastik suçsuz, 2mm. kadarda aşınma sınırına gelmesine mesafe vardı yinede az sertleşme olduğundan seste hafiften artınca değiştirdim, iyide yaptım....

 

yeni lastiği sökerken yanaktan basarsanız yırtılır ona göre, aklınızda bulunsun arkadaşlar, makine tam jantın dibinden basacakki sağlam kalsın lastik, yoksa sıfır lastiğide yırtarsınız.....  özelliklede uzun zaman janttan çıkmamış janta sağlam şekilde yapışmış lastik ise....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
yok sağlam lastiktir esasında ve bence bizim ülkeye hamuru en uygun Markalardan birisidir,   bendeki Alman üretimi EGP (performance) en düzgün olanlardandı üstelik,  normalde yoktu birşeyi ama o lastiği çıkaran press bastırıp janttan ayırırken sanırım janta fena halde yapışmış,  şimdi aklıma geldi, ilkinde çırak makineyi kullnıyordu sonrada usta geçti başına, öyle değil diye birşey duyduydum, tam göremedim o sırada kenarda duran dev gibi KTM Cross motoru kurcalyordumda default_smile.png    neyse galiba press tam jantın dibinden değilde yanağın ortasından bastırdı, bu durumda yapışmış kısıma değil zayıf yanak kısmına yük binde ve zaten eskimiş lastiği yırttı,  sanırım bu yüzden, şimdi tekara inceledim, lastiğin dış kısmını yırtmış, içteki kuşak kısmı ve lastiğin iç kısmı yırtık değil, sadece dış yüzey yırtık, sanırım çırak yanağın oratsından basınca yırttı lastiği, bu durumda doğal sonuç, sıfır lastiğide yanağın ortasında basınca yırtarsın, helede ince yanak ve korumusızsa, günahını almış olabiliriz lastiğin default_smile.png
4ee8f20721574a67007a71cdbfa64a46.jpg
Fikrim degismedi yine on yargiliyim [emoji23] Forumlarda hatali lastik genelde Good Year olarak bilinir.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Vallahi yanlış biliyorlarmış, 1986 dan beri bu markayı kullanırız, hele G800 leri yıllarca kullandım banamısın demedi, bu yırttık dediğim EGP leride Mişlen energy saver lara kıyasladım, mişlen bunun yanında hikaye diyorum, ne yoltutuşta ne ıslak ta ne yakıtta nede asla uzun ömürde :) 5 senedir çekmediği yol taşımadığı yük girmediği kasis kalmadı, kaç kez jant bile eğdim banamısın demedi meret, az daha ucuz olsa ve yeni üretim bulsam yine aynını alacaktım aslında.... neyse   o forumlarda genelde sıkıntı yaşayanlar yazar mutlu olanlar değil o yüzdendir o, diğer markalarda aynı gibi...

 

sen bizim foruma bak hele, 2. sırada :) birinci mişlen gözüküyor ama ülkeye uygun değil hamuru bence....

 

Şimdi Lassa ya geçtim, bakalım ne olacak, rodajı geçsin direk 1000km kullanacağım, 1 sene sonrada bakacağız bakalım durumuna :)  hele alışsın lastikler, virjda saçmaladığı an direk satarım, bana dayanabilecekmi bakayım hele :D

 

 

 

 

86 taunusta bundan vardı

s-l1600.jpg

 

düşün halimizi, 1972 de çıkan lastik, 86 taunusun orjinal lastiğiydi ne kullanmıştım bunları....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Michelin energyi iki sene kullandım hiç memnun kalmadım. Yağmur lahliyesi iyi değildi ve yol tutustada güven vermedi. İyi marka ama üst serilerı almak gerek. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 1 yıl sonra...
Çiğdem Bilen

Şehiriçi asfalt aynı şartlarda kullanım verileri 

 

Goodyear Vector 4 Mevsim

Islak zemin B       Yakıt C

RvCHDU.jpg

 

Goodyear Efficient Grip Performance 

Islak Zemin A    Yakıt B

RvSHAq.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şehiriçi asfalt aynı şartlarda kullanım verileri 

Efficient grip ile

Hızınız daha düşük olmasına rağmen tüketim düşük. Aynı hızı yakalayabilseniz tüketim ortalaması daha da düşük olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Efficient grip ile

Hızınız daha düşük olmasına rağmen tüketim düşük. Aynı hızı yakalayabilseniz tüketim ortalaması daha da düşük olurdu.

Çok şehiriçi kullanıyorum biraz uzun yol olsa hız ortalaması artar yakıt düşerdi biraz. Bir de havalar soğudu kışın ortalama 0.2 lt falan artıyor yaz sıcaklığında  ölçsem 4.5 civarında olurdu 

tarihinde Çiğdem Kaya Bilgiç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Çağrı Alaf

Bu konuyu tekrardan diriltmek pahasına bir soru soruyorum.

 

Zamanında değiştirme olayını az çok biliyoruz artık bende önümüzde ki 10 gün içerisinde 4 adet güzel bir yazlık set alacağım. Fabrika aracımda 215 55 16 lastik istiyor. Bende şu an 205 55 16 lastik var. Bir daha ki lastik değişiminde Orjinal Ölçü olan 215 55 16 alacaktım ancak aklıma şöyle bir hinlik geldi. Yaşadığım yerin yolları inanılmaz kötü her yerde pat küt çukurlar taralı yollar yağmur çöküntüleri ve çamular var. Aracımda haliyle ağırlığı ile nam yaptığı için amortisör bir yere kadar başedebiliyor. 215 60 16 Lastik alma yoluna giderek yanağı artırsam. Arada 2 Cm bir fark oluyor Davlumbaza sürtme yapacağını zannetmiyorum sizce Amortisöre binen yükü azaltıp daha konforlu bir sürüş yakalayabilir miyim  ?

 

Sürüş Stilimde 120 üzerine çıkmak yok, Kaçış Manevraları dışarısında ani viraj almam. Şehir içi 50 ile giderim uzun yollara senede 2000 - 3000 km arasında seyehat amaçlı çıkarım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...