İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Tamir Bakım İçin Gerekenler


Kemal Mert

Recommended Posts

Kemal Mert
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar, abilerim.

Konudan da anlaşılacağı üzere kullanmakta olduğumuz aracımız 250 bin km ye yaklaştı. 2012 yılında 146 bin km de ben almıştım ve o zamandan bu zamana yağ filtre balata ve ufak tefek yapılanlar harici tamirciye gitmedim. Ama değişmesi gereken parçalar olduğu aşikarlaştı. Aldığım zamanlardaki düzenli çalışma çekiş vs. azaldığını hissediyorum. Aracım 2001 model mondeo  benzinli lpg li manuel vitestir.

Masraf etme sat diye düşünenler olabilir ama aracımı satma durumum şu an için müsait değil, biraz borcumuz var ülkemizde malum yaşanan kriz (ekonomik) sebebi ile kredi çekip yeni bir borç altına girmek istemiyorum. Satıp yenisini alamayacağım, bu şekilde kullanmak ta güvenilir değil, en iyisi biraz bütçe ayırıp tamire gitmek diye düşündüm.

Bu sebeple Allah nasip ederse bayramdan sonra bakıma götüreceğim.

Adanada götüreceğim birkaç yer var ama hangisine bırakacağımı daha netleştirmedim, Yönlendireceğiniz ehil bir usta varsa lütfen paylaşın.

 

Bakım yapılacak yerler ve sebepleri:

Subaplar: Öncelikli olarak subaplar elden geçecek, yaklaşık 150 bin km den bu yana lpg de kullanılmış, sırf 100 bin km ben yaptım, büyük ihtimalle kompresyonda subapların değişmesi sonucu çıkacak, Bu konuda eğerki ölçüm değerleri düşük çıkarsa değişmesi söz konusu olur ise dikkat edeceğim neler olmalıdır, Hangi tip subap kullanılması markası vs. ne olması daha iyi sonuç verir ve subaplar değişirken illaki üst kapak rektefiye işlemi görür mü? Yani silindir kapağı işlemleri rektefiye ile düzeliyor, üst kapakta da böyle mi durum? Bilirsiniz rektefiyeci ekstra ücret alır, maliyetimiz açısından öğrenmek istiyorum, eğerki kapak gidecek ise bütçeyi ona göre ayarlamak gerekiyor. Kapak ilk kez açılacak, motor vidalarına anahtar değmedi çok şükür, Kullandığımdan beri hararet sorunu su eksiltme vs. sorunu yaşamadım. Ayrıca kapak açılınca grank kasnak pozisyon sensörü temizlenecek, grank kasnak keçelerinden yağ sızıyor damlama yapıyor keçeler değişecek, bu esnada zincir kontrol edilecek.

 

Baskı balata: Araçta baskı-balata değişimi gerektiğini düşünüyorum, 6 senedir 100 bin km kullandım, değişmesi gerekmese de bu bakımda aradan çıksın istiyorum birde başka zaman bunun için gitmeyelim. Değişimin İllaki çekiş ve güce etkisi olacaktır, burda dikkat edilecek noktalar neler olmalıdır. İlla orijinal parça kullanılmasına gerek var mıdır, yoksa marka tercihim ne yönde olmalıdır?

Birde baskı balata değişiminde volan değişmesine illaki gerek var mıdır, pek bir pahalı parça olduğu için soruyorum. Tabi parça/parçaların nasıl olduğunu açılınca göreceğiz ama en kötü durumları düşünerek bilgi almak istiyorum, eğer aman aman değişim gerektirmiyorsa elletmem.

 

Bunların yanında:

*Yağ, filtreler şanzıman yağı, suyu, klima gazı vs. gibi bakımları yapılacak.

*Klima kompresörüne baktıracağım, sıkışma vs. var mıdır diye, AC açınca motoru zorluyor gibime geliyor :)

*Bujiler değişecek (hangi marka ve hangi tip buji almalıyım, bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)

*Buji kabloları değişecek (hangi marka ve hangi tip buji kablosu almalıyım,bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)

*Bobin değişecek (hangi marka bobin almalıyım, burda herkes orijinal yazacaktır diye düşünüyorum bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)

*Termostat değişecek, kışın ısınma sorunu yaşıyorum, rampa aşağı hararet düşüyor (bunu kesinlikle orijinal alacağım, bu ürünü kendim alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)

*Motor kulakları sağ-sol kontrol ettireceğim değişme gerekiyor ise değişeceğim (hangi marka almam gerekiyor, illaki orijinal olması gerekir mi, önemli bir parça, ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim), Ayrıca Şanzıman takozu kontrol edilecek.

*Disk ve balatalar kontrol edilecek , diskler değişmez büyük ihtimalle, titreme yok ama kontrol edilecek kurtarırsa torna, olmadı değişecek. Balatalar büyük ihtimalle değişir uzun zaman oldu çünkü

*Benzinde çalıştığında çok devir dalgalanması oluyordu, geçen gün direkt lpg ile çalıştırdım, devir ilk çalıştığı gibi sabit kaldı, benzin pompası kontrol edilecek (hangi marka almalıyım, bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)

*Rot-balans-öndüzen işlemlerine tabi, dikeksiyonda 110-120 arası titreme var, kasada titreme yok.

*Lastiklerim daha yeni 10 bin km oldu alalı (Continental)

*Aküyü alalı 4 yıl oldu, belki yeni akü alırım.

*Kaportacıya gidilecek arka kapılardan rüzgar sesi geliyor, fitillerini değiştim ama kesilmedi, kapı ayarları yapılacak ve tamponlar harita oldu boyanacak.

*Geçenlerde lpg için Olgun Lpg ye gittim, usta enjektörlerimin 2 tanesinin yüksek devirlerde randımanlı çalışmadığı bilgisini verdi, Takım olarak değişeceğim, regülatör elden geçsin istiyorum, lastikleri diyaframı vs. birde program attıracağım. Program konusunda İşin püf noktası var mıdır varsa paylaşırsanız sevinirim.

Bütün bu yapılacaklara ek olarak genel bir kontrol, sansörler boğaz kelebeği vs. temizliği.

Birde Karter havalandırma hortumu değişsin istiyorum, bunun için manifold sökülmeli midir?

Zamanı gelen ve gelecek olan tüm bakımlarımı tek seferde yaptırmak istiyorum, bazı parçaların illa öldüğünde değil de öncesinde değişimi gerektiğini düşünen birisiyim.

Yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Selamlar.

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Merhaba arkadaşlar, abilerim.
Konudan da anlaşılacağı üzere kullanmakta olduğumuz aracımız 250 bin km ye yaklaştı. 2012 yılında 146 bin km de ben almıştım ve o zamandan bu zamana yağ filtre balata ve ufak tefek yapılanlar harici tamirciye gitmedim. Ama değişmesi gereken parçalar olduğu aşikarlaştı. Aldığım zamanlardaki düzenli çalışma çekiş vs. azaldığını hissediyorum. Aracım 2001 model mondeo  benzinli lpg li manuel vitestir.
Masraf etme sat diye düşünenler olabilir ama aracımı satma durumum şu an için müsait değil, biraz borcumuz var ülkemizde malum yaşanan kriz (ekonomik) sebebi ile kredi çekip yeni bir borç altına girmek istemiyorum. Satıp yenisini alamayacağım, bu şekilde kullanmak ta güvenilir değil, en iyisi biraz bütçe ayırıp tamire gitmek diye düşündüm.
Bu sebeple Allah nasip ederse bayramdan sonra bakıma götüreceğim.
Adanada götüreceğim birkaç yer var ama hangisine bırakacağımı daha netleştirmedim, Yönlendireceğiniz ehil bir usta varsa lütfen paylaşın.
 
Bakım yapılacak yerler ve sebepleri:
Subaplar: Öncelikli olarak subaplar elden geçecek, yaklaşık 150 bin km den bu yana lpg de kullanılmış, sırf 100 bin km ben yaptım, büyük ihtimalle kompresyonda subapların değişmesi sonucu çıkacak, Bu konuda eğerki ölçüm değerleri düşük çıkarsa değişmesi söz konusu olur ise dikkat edeceğim neler olmalıdır, Hangi tip subap kullanılması markası vs. ne olması daha iyi sonuç verir ve subaplar değişirken illaki üst kapak rektefiye işlemi görür mü? Yani silindir kapağı işlemleri rektefiye ile düzeliyor, üst kapakta da böyle mi durum? Bilirsiniz rektefiyeci ekstra ücret alır, maliyetimiz açısından öğrenmek istiyorum, eğerki kapak gidecek ise bütçeyi ona göre ayarlamak gerekiyor. Kapak ilk kez açılacak, motor vidalarına anahtar değmedi çok şükür, Kullandığımdan beri hararet sorunu su eksiltme vs. sorunu yaşamadım. Ayrıca kapak açılınca grank kasnak pozisyon sensörü temizlenecek, grank kasnak keçelerinden yağ sızıyor damlama yapıyor keçeler değişecek, bu esnada zincir kontrol edilecek.
 
Baskı balata: Araçta baskı-balata değişimi gerektiğini düşünüyorum, 6 senedir 100 bin km kullandım, değişmesi gerekmese de bu bakımda aradan çıksın istiyorum birde başka zaman bunun için gitmeyelim. Değişimin İllaki çekiş ve güce etkisi olacaktır, burda dikkat edilecek noktalar neler olmalıdır. İlla orijinal parça kullanılmasına gerek var mıdır, yoksa marka tercihim ne yönde olmalıdır?
Birde baskı balata değişiminde volan değişmesine illaki gerek var mıdır, pek bir pahalı parça olduğu için soruyorum. Tabi parça/parçaların nasıl olduğunu açılınca göreceğiz ama en kötü durumları düşünerek bilgi almak istiyorum, eğer aman aman değişim gerektirmiyorsa elletmem.
 
Bunların yanında:
*Yağ, filtreler şanzıman yağı, suyu, klima gazı vs. gibi bakımları yapılacak.
*Klima kompresörüne baktıracağım, sıkışma vs. var mıdır diye, AC açınca motoru zorluyor gibime geliyor [emoji4]
*Bujiler değişecek (hangi marka ve hangi tip buji almalıyım, bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)
*Buji kabloları değişecek (hangi marka ve hangi tip buji kablosu almalıyım,bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)
*Bobin değişecek (hangi marka bobin almalıyım, burda herkes orijinal yazacaktır diye düşünüyorum bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)
*Termostat değişecek, kışın ısınma sorunu yaşıyorum, rampa aşağı hararet düşüyor (bunu kesinlikle orijinal alacağım, bu ürünü kendim alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)
*Motor kulakları sağ-sol kontrol ettireceğim değişme gerekiyor ise değişeceğim (hangi marka almam gerekiyor, illaki orijinal olması gerekir mi, önemli bir parça, ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim), Ayrıca Şanzıman takozu kontrol edilecek.
*Disk ve balatalar kontrol edilecek , diskler değişmez büyük ihtimalle, titreme yok ama kontrol edilecek kurtarırsa torna, olmadı değişecek. Balatalar büyük ihtimalle değişir uzun zaman oldu çünkü
*Benzinde çalıştığında çok devir dalgalanması oluyordu, geçen gün direkt lpg ile çalıştırdım, devir ilk çalıştığı gibi sabit kaldı, benzin pompası kontrol edilecek (hangi marka almalıyım, bu ürünü ben alacağım site vs. paylaşırsanız sevinirim)
*Rot-balans-öndüzen işlemlerine tabi, dikeksiyonda 110-120 arası titreme var, kasada titreme yok.
*Lastiklerim daha yeni 10 bin km oldu alalı (Continental)
*Aküyü alalı 4 yıl oldu, belki yeni akü alırım.
*Kaportacıya gidilecek arka kapılardan rüzgar sesi geliyor, fitillerini değiştim ama kesilmedi, kapı ayarları yapılacak ve tamponlar harita oldu boyanacak.
*Geçenlerde lpg için Olgun Lpg ye gittim, usta enjektörlerimin 2 tanesinin yüksek devirlerde randımanlı çalışmadığı bilgisini verdi, Takım olarak değişeceğim, regülatör elden geçsin istiyorum, lastikleri diyaframı vs. birde program attıracağım. Program konusunda İşin püf noktası var mıdır varsa paylaşırsanız sevinirim.
Bütün bu yapılacaklara ek olarak genel bir kontrol, sansörler boğaz kelebeği vs. temizliği.
Birde Karter havalandırma hortumu değişsin istiyorum, bunun için manifold sökülmeli midir?
Zamanı gelen ve gelecek olan tüm bakımlarımı tek seferde yaptırmak istiyorum, bazı parçaların illa öldüğünde değil de öncesinde değişimi gerektiğini düşünen birisiyim.
Yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar.

O kadar çok şey yazmışsınız Ki hangisine cevap vereceğimi şaşırdım.
En önemlisi şubatlara karışmayın. Gittiği yere kadar gitsin.
Bobin arıza vermediği sürece değiştirmeyin
Buji ve buji kablosunu değiştirin.
Termostadı değiştirin.
Ac bastığında anlattığın olay normal. İster istemez güç düşer.
Baskı balata baktırıp değiştirin direk değiştirmeyin.
Karter havalandırmayı niye değiştireceksin. Yırtık mı var?
Boğaz kelebeğini temizletirsen arkasında gaz pozisyon sensörü var ona dokunmasınlar.
Benzin pompasında arıza olsa araba ilk marşta çalışmaz. Buji ve kabloyu değiştir dene. ÜZerindeki pompa orijinaldir. Bence direk onu değiştireme.
LPG için de başka bir ustaya daha göster derim. Emin olun ondan sonra değiştirin. Enjektör temizliği yaptırın lpg filtresini değiştirin.
Akü ölçtürün ondan sonra yeni aküye yönelin.
110-120 de titreme varsa balansa baktırın rota gerek yok.
Disk titreme varsa veya diskte kanal varsa çizdirilir. Yoksa hiç ellemeyin. Üzerindeki disk kaliteliymiş ki titreme yokmuş. Balata incelmiş veya sertleşmişse ses yapıyorsa değiştirin.


Not: hepsini aynı gün yaptırırsanız her hangi bir sorun yaşadığınız da nerden olduğunu anlamanız kolaylaşır.
İlk önce lpg filtresini değiştirin ve lpg enjektörlerini temizletin.
Sonra buji ve buji kablosunu değiştirin.
Sonra Boğaz kelebeğini temizletin.



Kolay gelsin.
Yorum bağlantısı
Kemal Mert
5 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:


O kadar çok şey yazmışsınız Ki hangisine cevap vereceğimi şaşırdım.
En önemlisi şubatlara karışmayın. Gittiği yere kadar gitsin.
Bobin arıza vermediği sürece değiştirmeyin
Buji ve buji kablosunu değiştirin.
Termostadı değiştirin.
Ac bastığında anlattığın olay normal. İster istemez güç düşer.
Baskı balata baktırıp değiştirin direk değiştirmeyin.
Karter havalandırmayı niye değiştireceksin. Yırtık mı var?
Boğaz kelebeğini temizletirsen arkasında gaz pozisyon sensörü var ona dokunmasınlar.
Benzin pompasında arıza olsa araba ilk marşta çalışmaz. Buji ve kabloyu değiştir dene. ÜZerindeki pompa orijinaldir. Bence direk onu değiştireme.
LPG için de başka bir ustaya daha göster derim. Emin olun ondan sonra değiştirin. Enjektör temizliği yaptırın lpg filtresini değiştirin.
Akü ölçtürün ondan sonra yeni aküye yönelin.
110-120 de titreme varsa balansa baktırın rota gerek yok.
Disk titreme varsa veya diskte kanal varsa çizdirilir. Yoksa hiç ellemeyin. Üzerindeki disk kaliteliymiş ki titreme yokmuş. Balata incelmiş veya sertleşmişse ses yapıyorsa değiştirin.


Not: hepsini aynı gün yaptırırsanız her hangi bir sorun yaşadığınız da nerden olduğunu anlamanız kolaylaşır.
İlk önce lpg filtresini değiştirin ve lpg enjektörlerini temizletin.
Sonra buji ve buji kablosunu değiştirin.
Sonra Boğaz kelebeğini temizletin.



Kolay gelsin.

Mehmet Abi selam,

Evet uzun oldu yapılacaklar :)

Abi subaplar kontrol edilecek zaten eğer basınc düşük çıkarsa yaptırmayayım mı böyle mi kullanayım, eziyet olmasın sonrasında?

Karter havalandırma hortum kontrolünü devir dalgalanması için düşünüyorum (birçok etken var tabi ama kontrolü kolaysa baktırayım istedim)

Benzin pompası içimi rahatlattı :)

Bobin bir ara değişmişti ama orijinal değildi,

Buji ve buji kablosu ne marka olsun abi?

LPG için başka bir yere götüreyim, lovato servis var yakınımda birde oraya göstereyim, ama regülatör etrafında paslanma var, lastikleri vs. kontrol edilsin patlak çatlak varsa değişsin istiyorum enjektör temizletme ile kurtarırsa ne ala abi :) bin lira cepte.

Klimada illaki güç dişer ama kompresörü kontrol ettirim diyorum abi, sıkışma falan olup istenenden fazla zorlama yapmasın diye.

Boğaz kelebeği uyarını not aldım.

Titreme için bende balans diyorum ama güzel memleketimin güzel yolları sayesinde  altta takırtı tukurtu arttı belki alt takımdan birşeyler tetikliyordur, rot başları rot kolları kontrol edilecek.

Diskler bencede sağlam, ama balatalar değişir diye düşünüyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Herseyini aynı yerde yaptırmak isterseniz Ergün oto Ford u tavsiye ederim. Kurumsal firma işlerini güzel yapıyorlar. Ayrıca ANY Ford Adana Özel servisi de var 2 ortaklar ve ikisi de iyi ustadır. (Ford servisinden ayrılmışlar zamanında)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok uzun.
Kısaca
Baskı balata volan. Sorun hissetmiyorsan kurcalama
Subaplar. Gerekmiyorsa kurcalama

Rölantideki bozukluğun sebebi lpg gibi görünüyor

Şanzıman yağını kurcalama

Titreme yoksa tornalatma diskleri

Lastiklerinde balans veya jantında eğrilik var

Motor kulaklarını orijinal al
Bujileri doğru ve orijinal al

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Herseyini aynı yerde yaptırmak isterseniz Ergün oto Ford u tavsiye ederim. Kurumsal firma işlerini güzel yapıyorlar. Ayrıca ANY Ford Adana Özel servisi de var 2 ortaklar ve ikisi de iyi ustadır. (Ford servisinden ayrılmışlar zamanında)
Heryerini aynı yerde yaptırmayı düşünüyorum. Lpg hariç tabi. Bir defasında any ford nevzat ustaya gittim memnun kalmıştım ama biraz pahalı. Ergün oto hepten pahalı zaten. Benim istediğim butik tamirci. Serviste içtikleri çayı bile fiyatlarda eritiyorlar gibime geliyor. Çok çalışan olunca ister istemez fiyatları iscilikleri artıyor. Ama bi usta ve bi çırak benim işimi fazlasıyla görür. Hayırlısı bakalım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert



Çok uzun.
Kısaca
Baskı balata volan. Sorun hissetmiyorsan kurcalama
Subaplar. Gerekmiyorsa kurcalama

Rölantideki bozukluğun sebebi lpg gibi görünüyor

Şanzıman yağını kurcalama
Titreme yoksa tornalatma diskleri
Lastiklerinde balans veya jantında eğrilik var
Motor kulaklarını orijinal al
Bujileri doğru ve orijinal al



Değerlendirecem abi. Teşekkürler. En çok merak ettiğim kompresyon ölçümü. Eger ki değerler normal çıkar ise ne ala. Baskı balata sorunu yaşamıyorum. Pedal biraz yukarda kavrıyor gibi. Kaçırma falan yok ama uzun zamandır kullanıyorum diye baktirayim istedim yoksa sorun yok. Kasnak keçeleri değişecek. Kesin. Şanzıman yağı neden kalsın abi? Diskler galiba sağlam balatalar kontrol edilecek. Alt takıma baktiracam ve tamponları boyatacam. Sensörler vs geniş çaplı bi kontrol ettirecem. Dönüşlerde rolanti inanılmaz düşüyor. Bujiler ve kabloları kesinlikle orijinal alacam ve tabiki termostat. Varsa yönlendirecegin bir yer sevinirim abi. Bakalım. Bayramdan sonraya çıkarsak inşallah şöyle bi elden geçireyim.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fordburada.com Alper ile görüş. Şasi numarana göre istediğini yollar.
Güvenirim Alper’e
Forum olarak da çalıştık. Tek yanlışı olmadı. Düzgün esnaftır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Mehmet abi arkadaş ile görüştüm. Fiyatlamasi aşağıdaki listede. +işaretli olanlar elinde orojinal olanlar
-olanlar elinde ithal olanlarmis. Fiyatları da yazıyor. Bana termostat pahalı geldi abi?

 

305d928860f0855d1b5a6d1601856b2b.jpg

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
 
Sağdaki rakamlar ne.. Soldakiler ne ?
Biri orijinal biri ithal fiyatlar abi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Takozları orijinal al.. Bujiyi orihinal al.. 

650 lira verilmez bir termostata.. Saçmalamış ford.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Takozları orijinal al.. Bujiyi orihinal al.. 
650 lira verilmez bir termostata.. Saçmalamış ford.
Bende öyle düşündüm abi. Tüm ateşleme sistemini orijinal alacam. Takozlarida orijinal alacam. Termostat için araştırma yapacam biraz daha.
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Birde bu arkadaş orijinal olan bujilere motorcraft diyor, takozlara da febi marka diyor, bunlar otosan'a üreten markalar olduğu için orijinal abi diyor, doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Bu fiyat termostat muhafazasıyla beraber olmalı. Yoksa çok uçuk bir rakam.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
43 dakika önce, Kemal Mert yazdı:

Birde bu arkadaş orijinal olan bujilere motorcraft diyor, takozlara da febi marka diyor, bunlar otosan'a üreten markalar olduğu için orijinal abi diyor, doğru mudur?

 

Takozun orjinal Febi olduğunu sanmıyorum açıkçası. 

 

Bende daha önce değiştirdim, yalan olmasın ya FOMOCO yazıyordu yada Ford öyle birşeydi. 

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
1 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

Takozun orjinal Febi olduğunu sanmıyorum açıkçası. 

 

Bende daha önce değiştirdim, yalan olmasın ya FOMOCO yazıyordu yada Ford öyle birşeydi. 

Adam öyle dedi, takpzlar febi marka ama fomoco diye geçer dedi, otosan'a üreten firma olduğu için orijinal olduğunu söyledi, Ford'un üretici firmalarıymış.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
2 dakika önce, Kemal Mert yazdı:

Adam öyle dedi, takpzlar febi marka ama fomoco diye geçer dedi, otosan'a üreten firma olduğu için orijinal olduğunu söyledi, Ford'un üretici firmalarıymış.

Febi alman malı. Orjinal diye satanlar hep febi diye satıyor. Belki de ford'a üreten de febi'dir. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

650 liraya termostat kutugu ile birliktedir termostat tek basina bu kadar olmaz diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
650 liraya termostat kutugu ile birliktedir termostat tek basina bu kadar olmaz diye tahmin ediyorum.
Konuştum. Evet gövde ile birlikteymis. Bu şekilde gonderilirmis.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Orijinal buji ve kablolar motorcraft

 

5 dakika önce, Kemal Mert yazdı:
10 dakika önce, Metin Akbal yazdı:
650 liraya termostat kutugu ile birliktedir termostat tek basina bu kadar olmaz diye tahmin ediyorum.

Konuştum. Evet gövde ile birlikteymis. Bu şekilde gonderilirmis.

 

O zaman düzgün bir yan sanayi alıyorsun :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Kemal Mert
On 02.06.2018 at 16:01, Tolgahan Doğru yazdı:

Herseyini aynı yerde yaptırmak isterseniz Ergün oto Ford u tavsiye ederim. Kurumsal firma işlerini güzel yapıyorlar. Ayrıca ANY Ford Adana Özel servisi de var 2 ortaklar ve ikisi de iyi ustadır. (Ford servisinden ayrılmışlar zamanında)

Herkese merhaba,

Nasip olursa perşembe günü arabayı bırakıyorum, tek tek kontrolleri yapılacak, komple elden geçecek, aynı marka model aracı olanlar için yardımcı olması amacıyla tüm detayları burdan paylaşacağım. Uzun araştırmalar sonucu aracı Any Ford'a bırakacağım. Allah utandırmasın en az maliyetle tertemiz geri almamı nasip etsin inşallah, herkese selamlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Orhan Karadağ

hazır elin değmişken ,v kayışı ,gergi bilyası,ve altarnatör bilyasını değiştir.burdan da 100 bin km kafan rahat olur.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
hazır elin değmişken ,v kayışı ,gergi bilyası,ve altarnatör bilyasını değiştir.burdan da 100 bin km kafan rahat olur.

Bu soyledikleriniz yaklaşık 3 ay önce değişti. Adanadan ceyhan'a yola çıktım, öncelikle araçta hiçbir sorun yoktu. Hanım ben oğlan köye gidelim dedik çıktık yola yolda da bi benzin istasyonuna su almak için girdim. Iyiki girmişim. Daha girer girmez direksiyon beton gibi oldu. Hemen dortluyu yakıp durdum. Bu arada akü sarj lambası da yandı. Hemen aracı stop ettim. Kaputu açtım bammm. V kayışı parçalanmış. Neyse çekici ile yükledik göturduk. Gergi bilyasi sıkmış kitlemis akabinde kayış parçalanmış. Bilya kayış vs. Değişmişti. İlginiz ve öneriniz için ayrıca teşekkür ederim.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...