İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - 2003 Fiesta Karter Havalandırma Hortumu ve Yapılan Bakımlar


Arif Aykın

Recommended Posts

Arif Aykın
(düzenlendi)

 Merhaba arkadaşlar. Hafta sonu aracıma 1200-1300 arası bir masraf yaptık. Sağ ön aks değişti, devirdaimden su kaçırıyor demişlerdi triger de değişecek mecbur dediler ama sökünce kaçağın devirdaimden değil termostat plastiğinden geldiğini gördük değiştirdik onla beraber termostatı da değiştirdik . Triger devirdaim değimedi. Bujiler değiştirildi. Aracımda rölantide problem vardı özellikle Işıklarda beklerken stop edecek gibi oluyordu tekrar toparlıyordu. @Alpay Sumer Abimizde buji kablosu varmış kendisinin kullandığı onu gönderdi onu da taktık. Sağ ön teker den bilya sesi geliyordu sıkışmışda zorla dönüyor gibi bilya değişti. Sağ sol rotbaşı ve viraj Demir rotları değişti. Arabanın bakımı 2 ay sonraydı girmişken bakımı da yağtırdık. Mobil 5 30 yağ, yap filtresi, hava filtresi, polen filtresi. Bujiler değişirken motor üst kapak yağ vermiş bujilerin oraya contasını değiştirdik. Rot ayarı yaptırdık aracı teslim aldık. Bu işlemler esnasında bir hortumun yırtık olduğunu farkettik. Hortum gaz kelebeği sonrasına bağlı bir ucu diğer ucuda motor gövdesine giriyor. Hortumu başka bir hortum bulduk parçacıdan bir tarafı bol geçti ağız kısmını kestik ve sıkı geçmesini sağladık. Bu hortumu araştırdım karter havalandırma hortumuymuş. Bu hortum ne zaman yırtıldı bilmiyoruz aracımda neredeyse aldığımdan beri rölantı problemi vardı lpg de daha fazla hissediliyordu.  Şu anda rölantı problemim gitti 3 4 gündür hiç yapmadı. Hortumun görevi nedir nelere etki eder en önemlisi yakıtı etkilermi? Sağ ön teker bilyasındaki ses gitti şimdi sağ arkadan ses geliyor gıcırtı ama çok fazla değil. Acaba sağ ön teker bilyasında problem yokmuydu aks bilyasında mıydı problem orayı çözemedim.

 

Hortum bu arkadaşlar.

 

RDY5Dn.jpg

 

 

pngQnn.jpg

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Hadi gecmis olsun diyelim... gule gule kullan... 

ozelden yazmistim ama burdan da yazayim.. arka kampanalari bi temizlettir, balata kontrolu yapilsin zimparalansin arkadan gelen ses buyuk ihtimalle gececektir...

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

KArter havalındırmanın rölantiye etkisini forumda çokça gördük. Oradan düzensiz emiş yapıyor anladığım kadarıyla ki, rölantiyi bozuyor.

Geçmiş olsun, güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Şu an herşey yolunda gibi hayırlısıyla 😊

Bir saat önce, Fatih Evcin yazdı:

hayırlı olsum, iyi bakım olmuş :) araç baya kendine gelmiştir.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sebep havalandırma hortumudur.
Geçmiş olsun.
Arka kampanayı temizlerseniz ses kesilir muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sebep havalandırma hortumudur.
Geçmiş olsun.
Arka kampanayı temizlerseniz ses kesilir muhtemelen.

@Alpay Sumer tarif etti abi arka kampanaları temizletecem Bayram sonrası bakalım. Arabayı aldıktan sonra 2 gün ara ara geldi şu sıralar yok Ama bayram sonrası yine de temizleteceğim

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Sizler söylediyseniz vardır bi bildiğiniz 😊😊😊

17 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Duzelir insallah bak emmide ayni seyi soylemis 😊 

 

On 16.06.2018 at 13:22, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sebep havalandırma hortumudur.
Geçmiş olsun.
Arka kampanayı temizlerseniz ses kesilir muhtemelen.

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Arif Aykın

Su kaçağı aynı yerden mi bilmiyorum ama aynı bölgeden yine tekrarladı artık kafayı yedirtecek bana bu araba valla anlamadım bir türlü aklım ermedi artık. Termostat gövdesinden kaçırıyor diye değiştirdik kireçlenme vardı dibinde o yüzden değiştirmiştik devirdaim de yoktu kireçlenme vs. Cumartesi gidecem lift de baktıracam artık 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kalorifer çatal hortumu bizim dizellerdeki gibiyse biryere sürtmüş toplu iğne ucu gibi delik açmış olabilir, termostad sağlamsa o hortmu kontrol et...

 

bu arada yeni termosta yuvası bizdeki gibiyse bunun bir contası var, o conta 2 mm. kadar çıkık durmalı, yani yuvaya taktığında taşmalı, aynı hizada ise motor bloğuna taktığında su kaçırır, genelde yan sanayi olan parçalarda bu conta ince oluyor, takıyorsun tekrar su kaçıyor....

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
21 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kalorifer çatal hortumu bizim dizellerdeki gibiyse biryere sürtmüş toplu iğne ucu gibi delik açmış olabilir, termostad sağlamsa o hortmu kontrol et...

 

bu arada yeni termosta yuvası bizdeki gibiyse bunun bir contası var, o conta 2 mm. kadar çıkık durmalı, yani yuvaya taktığında taşmalı, aynı hizada ise motor bloğuna taktığında su kaçırır, genelde yan sanayi olan parçalarda bu conta ince oluyor, takıyorsun tekrar su kaçıyor....

9N2B1r.jpg

 

termostat gövdesi bu abi. Herşeyi tamdı contasına kadar. Yansanayii bulabildik ancak sanayii de. Çünkü bundan önceki usta araca baktığında lifte kaldırdı devirdaim kaçırıyor dedi değişecek dedi kendim bakmamıştım. Bu sefer bende baktım devirdaim görünüyor komple ve triger setine bağlı değil. Baktım parıl parıl etrafı ne antifriz lekesi var ne de kireç. Bunu takarken usta yine de biz sıvı conta sürelim dedi öyle taktı. Şimdi bizim araçlarda hava varsa atacak yer Yok sanırım bu havayı ustam yaklaşık 20 dk civarı çalıştırdı arabayı fan açtı vs kapağı açtı kapattı tıs sesi geldi bir kaç defa sonrasında gelmedi ve su eksildi normal seviyeye geldi. 1 haftadır kpntrol Etmiyordum yaptırınca kontrol ettim 1 hafta eksiltme göremedim şahsen bir kaç gündür sabahları çalıştırınca şelale sesi gibi ses geliyor motor tarafından dedim su eksiltilecek geliyordu bu ses akşam eve gelince bir baktım arabanın altından aynı bölgeden damlatıyor tabi tam neresi olduğu belli değil. Yedek depoya baktım dibine kadar inmiş su neredeyse.

 

çatal borular dizel gibi değil abi internette baktım ve borularda kireç lekesi Yok lpg taktırınca Borulardan kaçırmıştı hemen iz yapmıştı böyle durum yok 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

lpg ile ilgili kısımda olabilir diye düşünüyorum o zaman, ayrıca bu arabalara sonradan lpg gibi eziyetler çektirmek zorunda bırakanlar utansın demekte geldi içimden....

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

arif gecmis olsun...stres yapma, sikma tatli canini..  hallolur insallah...  usta degsitirmeyi denesene?Bir detay var gozden kaciriyor olabilir... devirdaimle alakali degisebilecek tum hortumlari kontrol et mumkunse de degistir... bi tane emanet hortum yaptik demistin ya onu bidaha kontrol etsene? lifte alin ustayla detayli bir bakin... 🤔

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
8 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

lpg ile ilgili kısımda olabilir diye düşünüyorum o zaman, ayrıca bu arabalara sonradan lpg gibi eziyetler çektirmek zorunda bırakanlar utansın demekte geldi içimden....

Abi anlıyorum ama damlatan yer yedek su depo bölgesinde lpg suyunu aldığı yer motora doğru baktığımızda sağ tarafta lpg tüm ekipmanları akan yer sol tarafta😔

2 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

arif gecmis olsun...stres yapma, sikma tatli canini..  hallolur insallah...  usta degsitirmeyi denesene?Bir detay var gozden kaciriyor olabilir... devirdaimle alakali degisebilecek tum hortumlari kontrol et mumkunse de degistir... bi tane emanet hortum yaptik demistin ya onu bidaha kontrol etsene? lifte alin ustayla detayli bir bakin... 🤔

Emanet yaptığımız hortum Karter havalandırma abi onla alakalı değil. Bilmiyorum artık kaç ustaya gittiysem arabanın anasını bellediler resmen artık cılkı çıkmaya başladı

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)

Kontrollerimizi yaptırdık ve sorunun nereden kaynaklandığını bulduk. Devirdaim pompası ömrünü tamamlamış dedi. Pompa aksamı elle döndürüldüğünde zor döndürülüyordu ama aman aman bir zorluk değil kayış rahat döndürüyordur yoksaki motoru aldıydık kucağımıza çok şükür böyle bir durum olmadı. Devirdaim pompasının kasnak tarafında bir halka var ve  bir de çentik var delik gibi. Oradan su kaçırıyordu. Ustamın söylediği bunlarda kömür var bu kömür ömrünü doldurduğunda buradan kaçırır görmezsen sıkıntı dedi. Kullanıma bağlı bir durum değil dedi. Devirdaim değişirken triger de değişmesi gerekiyormuş ben daha 20bin km oldu değiştireli ama yine de aldım fakat değiştiremedik. Triger alt kasnağın üstünde 2 adet kasnak var direksiyon ve klima kayışını çeviren. Bunlar sıkışmış 2 saat abartısız pas sökücü  vs ekipmanlar sıktık banamısın demedi. Usta ile beraber trigeri boşa çıkarttık ve gergi yayını dışarıda kurduk. Devirdaim değiştirdik yenisiyle graf marka aldık. Triger söküldüğünde mecburen senteye almak gerekiyordu arabayı. Sökmeden önce almayı denediğimizde alamadık çünkü sentesi kaçıkmış. Triger setini boşaltmadan önce ustam bujilerin oradan tornavida koydu ve triger kayışını çevirttirdi yavaş yavaş elle daha sonra senteye geldi dedi civata ile sabitledi. Daha sonra kayışı çıkartıp üstten lama parçası gibi bir parça sıkı geçme malzeme vardı orjinal ford amblemi vardı üstünde. Kayışı çeviren kasnak dişlisini söktü ve sente demirini yerleştirdi. Trigeri tekrar topladık geri yi kurduk ve çalıştırdık arabayı çok şükür bir problemi kalmadı allahın izniyle. Benim aracımı aldığımdan beri fazla yakıyor diye hesaplıyorum ama hangi ustaya gittiysem sente de problem yok diyordu açmadan arabayla gezerek. Açıpta baktıklarında para vermeyecez sanıyorlardı sanırım söylüyordum yine de boşuna söktürme diyorlardı. ,Fakat yokuş çıkarken hafiften küt küt küt ses geliyordu. Şu anda bu ses yok araba şahlandı sanki ani hızlanma oluyor ve gidişi keyif veriyor 2 gündür. Belki de psikolojik bilmiyorum ama benim en çok merak içinde bırakan konu yakıt konusu fulleyip test edecez bakalım trigerden mi değil mi yakıtı. 33,43 lt lpg ile 3,35 tl litre fiyatı 305 -310 arası gidiyordum. Buna aynı zamanda benzinde dahil. Yaz ayı olmasına rağmen 1 depo gaz ile beraber 1 diş benzin eksiliyor neredeyse.  Tekrar fullediğimde 50 km civarı gittiğimde 1 diş eksilmiş oluyordu. Titreme tekrar başlamıştı arabada rolanti düşmesi. Sanırım su azaldığında yapıyor bu durumu ne zaman suyu min çizgisi üstüne getirirsem o zaman kesildi bu sefer. Şu anda tiremede yok.

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...