İçeriğe Yönlendir

Yaris - P0420 Hata Kodu


Hüseyin Koç

Recommended Posts

Hüseyin Koç

2008 toyota yaris 1.3 motor 74000 km de 20000 km de landirenzo omegas plus lpg yi 4 yil once kendim taktirdim bu son bir kac aya kadar 1 veya 2 kez ariza vermistir ama son zamanlarda bu Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) arizasi basimi agritiyor. arizayi siliyorum lpg de 50-60 km sonra tekrar yaniyor,ama benzinde 150-200 km kullaniyorum sorun yok.orjinal bujileri vardi yeniledim fayda etmedi,gaz istasyonunu birkac kez degistirdim yine ayni, benzinde devirli uzun sure kullandim acilsin diye lpg ye gecince ayni.internetten arastirdim katalitik tikali olsa sicak lik dusuyormus cekis kotulesiyormus katalitik sicakligi 400 C civarinda cekiste gidişte sorun yok. 4 yildir yakiti olcerim 20 km ise git 20 km gel ortalama 6.8-7 lt lpg tuketir,hala ayni yakit.oksijen sensorlerine taktim, internetten arastirdim obd cihazinda baktim resimleri de ekleyecegim ama durum soyle,O1 sensoru sinus egrisi gibi salinim yapmasi gerekiyormuş o noktada sorun yok 0.1-0.7 V arasi salinim yapiyor ama O2 sensoru lpg ve benzinde farkli davraniyor,normali 0.8 V civarinda hemen hemen sabit bir cizgi imis ama benzinde bu normalken lpg de bazen degisken bazen de 0.1 v civarinda sabit davraniyor. Bana bu konuda yardim ci olabilirmisiniz.mobilden yaziyorum hatali yazilarim olabilir...simdiden tesekkurler.

 

j62kJJ.png

 

Bz0pX9.png

 

Z3VbNA.png

 

2akX7v.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dtc de bank1 hata kodu var demişsiniz ancak canlı veride salınım var? bank 1 veya 2 farklı yeri ölçer, ona göre yorum değişecek.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
(düzenlendi)

ne demek istediginizi anlamadim,resimlerde ilki benzinde alinan ekran goruntusu ikincisi lpg de alinan ,su videoyu izleyerek hareket ettim butun olcumler obd uzerinden torque ve car scanner ile yaptim. 8.20 den sonra tikali katalitik olcumleri,18.00 dan sonra normal degerler var.

 

tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 dakika önce, Hüseyin Koç yazdı:

katalitik konvertor blank 1 verimsiz arizasi basimi agritiyor. arizayi siliyorum

 

12 dakika önce, Hüseyin Koç yazdı:

O1 sensoru sinus egrisi gibi salinim yapmasi gerekiyormuş o noktada sorun yok 0.1-0.7 V arasi salinim yapiyor

dtc kodu bank 1 ise canlı verisi düz olmalı, veya sinüs egrisi çiziyorsa sensör okuyor ancak karışım da hata var, enjektör buji veya subap sorunu olabilir

13 dakika önce, Hüseyin Koç yazdı:

O2 sensoru lpg ve benzinde farkli davraniyor,normali 0.8 V civarinda hemen hemen sabit bir cizgi imis ama benzinde bu normalken lpg de bazen degisken bazen de 0.1 v civarinda sabit davraniyor.

bunda sorun olsa dtc bank2 hatası vermeli idi

vesile ile hego sensör hata kodları yanıltıcı olabilir, sensör okmuyor az okuyor da olabilir veya yanma sonucu atık gazda sorun olabilir ki bu da motor içine arıza işaret eder.

aracınızı deneyimli bir ustaya teknisyene götürmeniz iyi olur

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

video da normal durumda o1 sensoru salinim yapmali diyor ve gosterdigi ile benim okudugum deger ayni hemen hemen,o2 sensorude normalde katalitik sicakken 0.8 v civarinda sabit kalir diyor ama arizali veya tikali ise ise salinim yapar ve o1 sensorune benzer davranir diyor. bende benzinde sorun yok ariza lambasida yanmiyor lpg de sorun var gibi geliyor bana .katalitik tikaninca sicaklik da duser diyor obd uzerinden sicaklik 400 C civari. sizin dediginiz gibi sorun olsa benzin dede olmasi gerekmez mi,iyice kafam karisti...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 dakika önce, Hüseyin Koç yazdı:

sizin dediginiz gibi sorun olsa benzin dede olmasi gerekmez mi,iyice kafam karisti.

araba başındaki teknisyen bile karışır fabrikasyon yakıt sistemi ile hego arızalarında, bir de buna lpg katınca işler tasarım dışına çıkıyor normal. ynai sorun yakıt sisteminde de olabilir ateşlemede lpg tolere etmeyebilir vs.

bir de bu okunan verilerin fabrikasyon değerini bilmek lazım. yaptığımz yorumlar genel çerçeve

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hüseyin Koç

 

Olayın boyutu farklı bir hal aldıgı için tekrar bilgi almak istedim,yardımcı olursanız sevinirim...

LPG den kaynaklı diye düşündüğüm arızayı aracı benzinde kullanarak anlamaya çalıştım ama galiba benzinde bir sorun var.yaklaşık 200 km önce akü kutup başını söktüm,maf,boğaz kelebeği,oksijen sensörlerini yağsız kontak spreyi ile temizledim ve bu sabah ta kayıt aldım. araç ilk çalıştığında sft sürekli negatif ama araç ısınmaya başladığında ve hararek 80 C civarlarına geldiğinde işler değişiyor,yukarıdaki ilk 3 grafikte olay rahatlıkla görülebiliyor. Benim şüphelendiğim şey O2 sensörü,ama emin olamadım aceba MAF mı bozuk O2 mi yardımcı olursanız sevinirim. Farklı sensörlerinde grafikleri var isterseniz ekleyebilirim...

 

DD2pVO.png

 

8zZA0a.png

 

ED8knA.png

 

Y6km26.png

 

aY3mJz.png

 

mo6mjR.png

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Hüseyin Koç yazdı:

Benim şüphelendiğim şey O2 sensörü,ama emin olamadım aceba MAF mı bozuk O2 mi yardımcı olursanız sevinirim. Farklı sensörlerinde grafikleri var isterseniz ekleyebilirim...

 

 

Araç çalışırken Mafın fişini çekin, araç stop eder veya rolanti aşırı derecede bozulursa maf sağlam demektir.. Motor tepki vermiyorsa maf bozuk demektir. 

 

 

Ayrıca, resim yüklerken en alttaki direckt link satırını kullanırsanız resimler forumda görünür.. 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Maf fişini çekince stop ediyor hatta fişi takmadan çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...