İçeriğe Yönlendir

2010 Dodge Journey R/T 2.0 CRD DSG 6 ileri


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Aks kaynakli titresim duzelmis. Simdi yeni lastik, duzgun jantlar olmasina ragmen, belkide flans kaynakli 90-110 arasi govde titresimi var. Direksiyonda titresim yok gibi.  Dun balans yaptirdigim lastikleri tekrar baska yerde yaptirdim, uc tekerde iki taraflarinda 10 ar gram, bir tanesinde 15 ile 30 gram cikti... Umarim sebebi budur. Flanslar faturali yani gobek janta oturuyor,a slinda ziplamasi cok zor ama bilemiyorum. Cok sıkıldim bu isten.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bugun led li sis farlari taktim. Geri gorus kamerasi ve monitor ayna da koydum. Baslamisken farlari da soktum. cunku birinin montaj oldugu yerde kirik varmis. Farlari cikartana kadar imanim gevredi, bu arac kesinlikle amerikan felsefesinin urunu degil. Zaten diger tum detaylari da avrupa arabalari gibi. Tekerlerde cok hafif bir titresim var, sanirim yan sanayi jantlarin gobekleri olmasi gerekenden hafifce buyuk. Yarin asetat ile merkezlemeyi deneyecegim. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
8 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

Bugun led li sis farlari taktim. Geri gorus kamerasi ve monitor ayna da koydum. Baslamisken farlari da soktum. cunku birinin montaj oldugu yerde kirik varmis. Farlari cikartana kadar imanim gevredi, bu arac kesinlikle amerikan felsefesinin urunu degil. Zaten diger tum detaylari da avrupa arabalari gibi. Tekerlerde cok hafif bir titresim var, sanirim yan sanayi jantlarin gobekleri olmasi gerekenden hafifce buyuk. Yarin asetat ile merkezlemeyi deneyecegim. 

 

Doğan abi biraz resimde bıraksan şuraya da görsek :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

bugün xenon ampul taktım. tipik Amerikan farları. içinde kocaman şapka da olunca beyaz renkli ampul takılmış gibi oldu. orijinal holojen ampulleri zaten aydınlatmıyordu. tampon eskidiği için sarkmış biraz birde çıtçıtlar gevşemiş biraz toparladım ama istediğim gibi olmadı. yapacak pek bir şey yok nasılsa biryere sürteriz söküp içinden tamir ederim diye düşündüm.

 

içerideki gözlük tutucu kapak kırık idi. onu çıkartıp şeklini modelleyip 3d printerden ABS materyal ile benzerini yaptım, kapağın içinde olan çocuk aynasını da dışına transfer edeceğim. bitince fotoğraflarım.

 

jant göbeklerini incelemek kaldı. eğer sorun yan sanayi jantlardaysa eyvahlar olsun. kış gelince orijinal 19 jantlara kışlık lastik alacağız demektir. 17 jantları da kendi ait oldukları araca kışlık yapacağız demektir.

 

tekrar ediyorum bu araç kesinlikle bir Amerikan aracı değil. bir passat bir audi gibi; tüm montaj parçaları ve arkasında ki mantık.

On ‎12‎.‎07‎.‎2018 at 11:31, Metin Akbal yazdı:

Flans mi vardi arabada.

 

flanşı ben mecburen yaptırdım. diğer aracın 17 inç jantlari dodge journey in kaliperlerine takılıyor.  spacerlerin göbekleri çıkıntılı, porya tarafının birebir kopyası. flanşta değilde jantın kendisinde bir tuhaflık olduğunu düşünüyorum çünkü önceki lastikler diğer arabda da bu araçta şimdi hissettiğim çok ufak bir balans problemi vardı. lastiklerdendir diye düşünüp umursamamıştım belkide jantlardan bir tanesi fabrikasyon problemli.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

jantlar kusurlu. yine söküp jantın poryaya oturan taraflarını inceledim. kesinlikle imalat hatalılar. yeniden güzelce merkezleyip üzerinde balans yaptırdım. balans sorununu çözdüm.

 

sıra geldi, nadirende olsa gelişen, ve direksiyonu çevirdiğimde, N den D ye takıp freni bıraktığımda, motorun yüke binmesi ile denk geldiğinde yaşanan stop etmeye yaklaşma yada stop etme problemini çözmeye. aracın hızı 0 ken, kavrama bırakmakta yada tutmakta geç kalıp sonra birden bırakıyor gibi bir his var.

 

sadece şanzıman yağını değiştirsem diye düşündüm sonra bunun yağı israf etmek olacağının farkına vardım ve havalar soğuduğunda yağın akışkanlığının artması ile durum iyiyemi gider kötüye mi gider diye bakıp görüp ondan sonra ne yapacaksam yapmaya karar verdim.

 

huyum kurusun birşeyler bozuksa onarmadan rahat edemiyorum.  işin kötüsü arıza belki çok basit bir şey ama işte şanzımanı söküp temizleyip takmaları lazım. 

 

çinli toptancıdan bu şanzımanın valvebody sini buldum. buradakinin yarı fiyata mal oluyor. Volvo parçaları satıyorlar. şeytan diyorki... :)

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

3d printer mi okudum arada? Acil görmeliyiz yahu:) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

iki adet 3d printerım var. bir tanesini kendim yaptım diğerini olması gereken şekilde modifiye ettim. önemli olan alete sahip olmak değil , modelleme yapabilmek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
3d printer mi okudum arada? Acil görmeliyiz yahu:) 
Sen birde akustik ses sistemlerini gör. Fabrikadan çıkmazsın. Personeli döverek çıkardı beni
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

boş kağıda imza da attıracaktık da işte vakit yetmedi. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
13 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

boş kağıda imza da attıracaktık da işte vakit yetmedi. 

Yazıcı falan oyuncak bişeyler gösterseydin imza atardı abi oyalanırken😜

27 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
1 saat önce, Cem Işık yazdı:
3d printer mi okudum arada? Acil görmeliyiz yahu:) 

Sen birde akustik ses sistemlerini gör. Fabrikadan çıkmazsın. Personeli döverek çıkardı beni

Akustik ses denmiş alarm çaldı. Web sitesi vs yok mu görelim acil

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

www.odeonacoustic.com bizim ürünlerin sitesi. ayrıca hertürlü iç tefriş işleriniz itina ile yapılır para kazanılıp şanzıman söktürülür. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray

araç stop etmiyor. ben açıkçası eskiyen aküden şüphe etmeye başladım. araç önceden yatıyormuş. zaten km sinden belli. 

 

ne saçma bir şey bu otomatikleştirilmiş şanzımanlar. sevmedim.  yıllardır büyük motor ve klasik oto şanzıman kullandıktan sonra tuhaf geliyor.  ama tabi ekonomisi şahane tüketime gelince.

 

chip tuning lazım bu araca.  "remaps" a giden varmı?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

Henüz tuning yaptırmadım. Ancak kısalara LED ampuller taktım, bagajın üzerine iki adet bisiklet taşıyıcı bağladım ve bagajdaki 6 ve 7. koltukları çıkartıp yerine bir bagaj zemini hazırladım. Zeminin altında önceki vidaları gizleyen reklamcıların dakota dediği sert kağıt plastik karışımı olduğunu düşündüğüm hafif ama dayanıklı dolgu malzemesi var. onun altında va üstünde özel sert siyah renkli sünger var. en üstünde halı var. bu yükseltinin kalınlığı 2 cm kadar. bunun üzerinde ise astraboard markalı bir tarafı düz ama dokulu, diğer tarafı ise yuvarlak pütürlü bir plastik malzame var. bu rack case duvarı olarak kullanılıyor normalde. imalatı mevcut idi. bu en üst katmanın düz tarafını yine halı ile kapladım ve aracın renklerine uydurdum. üst tabakyı ters çevirince bavulları kaydırabileceğim kaygan bagaj zemini olmuş oldu. aracın standart koltuk ayarındaki bagaj hacmi 780 litre. benim yaptığım koltuk sökümü ve zemin işi ile birlikte yaklaşık 180 litre daha eklenmiş oldu. arka koltukları öne kaydırırsam, yetişkin otururken bile bir miktar daha derinlik kazanılıyor.

 

http://43961963462_c9de91d0d5_b.jpg2018-08-13_12-41-14 by Dogan Arsiray, on Flickr

 

http://44010533851_37a4019c9f_b.jpg2018-08-13_12-41-02 by Dogan Arsiray, on Flickr

 

http://43291858114_d9c6659de0_b.jpg2018-08-13_12-40-42 by Dogan Arsiray, on Flickr

 

http://43104376555_562f1c5ce8_b.jpg2018-08-13_12-40-17 by Dogan Arsiray, on Flickr

 

 

 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

İlk izlenimler şöyle. Yavaşken yüke bindiğinde vitesler daha geç küçülüyor. Hızlanırken daha çabuk büyüyor. Hızlanmak istediğimde ara hızlanmada ivme daha büyük. His, eskimiş yağ, buji ve filtre değişince geri gelen akıcılık gibi. Zaten ciddi performans beklentisi yok, ancak aracın akışı daha iyi gibi geldi kullandığım 25 km de. Herzamanki güzergahımda her zamanki gibi kullanıp rapor ederim.

 

Tesla ya bindim tuning işinin bitmesini beklerken.  Araba değil, katapult alet. yok böyle ivmelenme. İçten yanmalının gürültüsü, kirliliği filan hep yalan olmuş artık. Başka konunun sohbet odağı tabi dayanamadım yazdım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bir elektrikli test edemedim.

2018 portif kullan anlarsın. 0-25 benim diyen arabadan hızlı 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Koltuk sökümü sonrası muayene işlemine girerseniz unutmayın, koltukları geri koymanız lazım.

Ben de stepneyi küçültüp yer kazanmıştım. Güzel olmuş sizinki de.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bir elektrikli test edemedim.

 

İstanbul'a geldiğinde taksiye binelim. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
7 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Koltuk sökümü sonrası muayene işlemine girerseniz unutmayın, koltukları geri koymanız lazım.

Ben de stepneyi küçültüp yer kazanmıştım. Güzel olmuş sizinki de.

 

Takmak kolay, 7 adet civata ve iki klips tutuyor. Zor olan oraya bagaj zemini cizebilmekti. Belki de bakmazlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...