İçeriğe Yönlendir

Focus I - Rölanti Sorunu (ilk çalıştırmada)


Naci Akdoğan

Recommended Posts

Naci Akdoğan

Arkadaşlar merhaba aracım 2001 Focus (tüp)... araçtaki rölanti dengesizliği şarj dinamomum bozulup yolda kalmamla başladı araç hareket halındeyken istop etti sonra bir daha çalışmadı daha sonra 30 dk sonra çalışıp galiba akünün içinde kalan enerjiyle (bu konuda emin değilim) ilk kırmızı işıkta durana kadar gittim durunca araç istop etti neyse sanayiye çekildi usta yaptı aracı şarj dinamosu düzeldi sanayideykende otogazcıya gidip araç içerisindeki gaz göstergesi ters gösteriyordu boşken dolu doluyken boş gibi onu yaptırdım aracı binanın onüne getirdim. 2 gün sonra çalıştırdığımda araç normal çalışırken rolanti sapıttı 2000 e çıkıyor 0.5 e düşüyor araba vınn vınn kendi kendine gaz veriyor vitese atıp az ilerleyip 500-600 metre gidip araç ısınınca rolanti sabitlenıyor eskisi gibi sıkıntı yok. ancak aracı istop edip motor soğuduğunda tekrar çalıştırdığımda özellikle sabahları aynı sorun devam ediyor araç ısınana kadar araç rölantide dururken sürekli gaz veriyor rölanti oynuyor.(araç 10-20 km hızla giderken böyle bir durum söz konusu değil (araç vitestede olsa boştada olsa)sadece ilk çalıştırmada ve çok düşük hızla giderken park yerinden çıkarken mesela. Bir kaç ustayla görüşütüm rölanti kontrol valfi dediler ama hiç biride dediğinden emin değil değiştiririz sorun hala devam da edebilir diyorlar. Gaz kelebeğine pek ihtimal veren olmadı. Bu konuda bilgisi olan varsa yardımlarını bekliyorum.

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Bu dedikleriniz LPG ye geçincemi yapıyor benzinde mi,benzinli ve LPG li kullanımda fark varmı...Bence önce MAF sensörünü kontrol ettirin,sadece benzinde yapıyor gaza geçince normale dönüyorsa gaz ayarı bozuk olabilir, aracın uzun donem yakıt degerleri (LFT) de bozulup benzinde çalışma dengesini bozuyor arabanın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
6 dakika önce, Hüseyin Koç yazdı:

Bu dedikleriniz LPG ye geçincemi yapıyor benzinde mi,benzinli ve LPG li kullanımda fark varmı...Bence önce MAF sensörünü kontrol ettirin,sadece benzinde yapıyor gaza geçince normale dönüyorsa gaz ayarı bozuk olabilir, aracın uzun donem yakıt degerleri (LFT) de bozulup benzinde çalışma dengesini bozuyor arabanın.

Açıkçası sadece benzinde kullanmayı hiç denemedim. Araç LPG'li olduğu için (sıralı sistem) ilk başta benzinde çalışıyor gaza geçince de motor ısındığı için sorun kalmıyor rölanti sabitleniyor. ama bu düzelme araç ısınıncamı oluyor yoksa gaza geçincemi oluyor onu bilemiyorum tabi. dediklerinizi dikkate alacam ilginiz için teşekkürler. Gaz ayarına baktırıyım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg kaynaklı olabilir.. 

Hiç bir masraf etmeden önce.. Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak test edin.. Lpg kaynaklı ise 100-150 km sonunda aracın rolantisinin düzelmiş olması gerekir.. 

Aracı gündelik kullanımda nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın.. 150 km'yi tamamlamak için yol yapmayın.. Yani karışık bir log oluşsun.. 

Test edin.. test sonucuna göre konuşalım. 

46 dakika önce, Naci Akdoğan yazdı:

Gaz ayarına baktırıyım

 

Şimdi değil... test sonucunda rolanti, düzelirse baktırmanız gerekecek.. Şimdi bakarlarsa bişey göremezler zaten.. 

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
(düzenlendi)

bence benzinde uzun süre kullanmadan önce aracı lpg ye geçirmeden direk benzinde devam edin araç ısınınca yine yapacak mı? yapar ise araç lpg ye geçince düzeliyorsa lpg den bağımsız benzinle ilgili bir yerde aranır sorun.  yapmaz ise aracın genel olarak ısınmasıyla düzelen bir yerde aranır fikrimce.

Ama sorunun böyle keskin bir biçimde şarj dinamosuyla birden bire ortaya çıkması ilginç.

tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Lpg kaynaklı olabilir.. 

Hiç bir masraf etmeden önce.. Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak test edin.. Lpg kaynaklı ise 100-150 km sonunda aracın rolantisinin düzelmiş olması gerekir.. 

Aracı gündelik kullanımda nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın.. 150 km'yi tamamlamak için yol yapmayın.. Yani karışık bir log oluşsun.. 

Test edin.. test sonucuna göre konuşalım. 

 

Şimdi değil... test sonucunda rolanti, düzelirse baktırmanız gerekecek.. Şimdi bakarlarsa bişey göremezler zaten.. 

Mehmet bey aracı benzinde kullanmaya başladım 3-4 güne sonucu bildirecem. teşekkürker

4 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

bence benzinde uzun süre kullanmadan önce aracı lpg ye geçirmeden direk benzinde devam edin araç ısınınca yine yapacak mı? yapar ise araç lpg ye geçince düzeliyorsa lpg den bağımsız benzinle ilgili bir yerde aranır sorun.  yapmaz ise aracın genel olarak ısınmasıyla düzelen bir yerde aranır fikrimce.

Ama sorunun böyle keskin bir biçimde şarj dinamosuyla birden bire ortaya çıkması ilginç.

Bekir bey aracı benzinde kullanmaya başladım mehmet beyin dediği gibi 100 - 150 km sürelim bakalım düzelecekmi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Karter havalandırma subabi ve borular kontrol edilmeli. Düzensiz hava girişi olabilir. 

Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
2 saat önce, Naci Akdoğan yazdı:

Mehmet bey aracı benzinde kullanmaya başladım 3-4 güne sonucu bildirecem. teşekkürker

Bekir bey aracı benzinde kullanmaya başladım mehmet beyin dediği gibi 100 - 150 km sürelim bakalım düzelecekmi

Bana kalırsa şimdiye kadar düzelmeliydi. Bence hava alan bir yer var. Lpgde düzeliyorsa benzinle ortak olmayan sadece benzin etkileyen bir tarafa yoğunlaşılmalı

Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
16 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

Bana kalırsa şimdiye kadar düzelmeliydi. Bence hava alan bir yer var. Lpgde düzeliyorsa benzinle ortak olmayan sadece benzin etkileyen bir tarafa yoğunlaşılmalı

 

17 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Karter havalandırma subabi ve borular kontrol edilmeli. Düzensiz hava girişi olabilir. 

 

18 saat önce, Uğur Acun yazdı:

Gaz kelebeği sorunu da olabilir bende daha önce yaşamıştım 

Arkadaşlar arabayı dün benzine almıştım biraz kullandım gece dışarı çıktım çalıştırdım arabayı rölanti normale dönmüştü sabaha kadar motorun soğumasını bekledim sabahta çalıştırdım hiç bir sorun yok inşallah böyle devam eder de gaz ayarıyla düzelir. bir kaç gün daha benzinde kullanıp test edeceğim. 

On 29.06.2018 at 12:00, Mehmet Ozyurek yazdı:

Lpg kaynaklı olabilir.. 

Hiç bir masraf etmeden önce.. Aracı 100-150 km sadece benzinde kullanarak test edin.. Lpg kaynaklı ise 100-150 km sonunda aracın rolantisinin düzelmiş olması gerekir.. 

Aracı gündelik kullanımda nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın.. 150 km'yi tamamlamak için yol yapmayın.. Yani karışık bir log oluşsun.. 

Test edin.. test sonucuna göre konuşalım. 

 

Şimdi değil... test sonucunda rolanti, düzelirse baktırmanız gerekecek.. Şimdi bakarlarsa bişey göremezler zaten.. 

Mehmet bey arabayı dün benzine almıştım biraz kullandım gece dışarı çıktım çalıştırdım arabayı rölanti normale dönmüştü sabaha kadar motorun soğumasını bekledim sabahta çalıştırdım hiç bir sorun yok inşallah böyle devam eder de gaz ayarıyla düzelir. bir kaç gün daha benzinde kullanıp test edeceğim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel.
İnşallah bu durumu lpg ciye izah edebilirsiniz.

Araç benzinde bozuk çalışıyorsa lpg sağlamdır diyecekler
Böyle derlerse şunu diyin.

Araç lpg kalibrasyonu ile düzgün çalışabilmek için enjektör açık kalma sürelerini değiştiriyor ve bunu kaydediyor
Aynı kaydı benzinde de kullandığı için.
Benzinle çalışırken Ya fakirde kalıyor yada boğuluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzel.
İnşallah bu durumu lpg ciye izah edebilirsiniz.

Araç benzinde bozuk çalışıyorsa lpg sağlamdır diyecekler
Böyle derlerse şunu diyin.

Araç lpg kalibrasyonu ile düzgün çalışabilmek için enjektör açık kalma sürelerini değiştiriyor ve bunu kaydediyor
Aynı kaydı benzinde de kullandığı için.
Benzinle çalışırken Ya fakirde kalıyor yada boğuluyor.

İnşallah anlatabilirim Mehmet bey biraz daha benzine kullanıp götürecem. Bu arada ankarada LPG ustası öneriniz varsa çok makbule geçer

Yardımlarınız için teşekkürler. Gaz ayarı yapıldıktan sonra gelişmeleri buraya yazacağım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Rasim Bolat
(düzenlendi)

2001 forum aracımda birkaç gün çalışmayıp tekrar ilk çalışmaya başladığında rolanti sorunu başlıyor. Motor kesik kesik çalışıyor rolanti 900 ile 1200 arası inip çıkıyor. Normal seyir halinde sıkıntı yok. Yapılan işlemler akü kutup başı söküldü 150 km benzinde gezdim,  gaz kelebeği ve rolanti valfi temizlendi. Bir hafta önce Buji 2001 2005 modeller  için üretilen motorcraft olanından aldım , bobin (visteon), kablolar orjinal (motorcraft) aldım değişti.karter  hortumu 1 yıl önce değişti karter sibobu 5 yıl oldu değişeli benzin filtresi 15000 km önce değişti . Çekişte sorun yok , yakıt sarfiyatında artış yok sorun ne olabilir.

tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat
(düzenlendi)

Bu sorunda

krank sensörü

km sensörü 

Oksijen sensörü ne kadar etki eder.  Ayrıca bir ay önce 72 amper akü aldım aküde değişti lpg enjektör 3 ay önce değişti. Lpg ayarı kontrol edildi sıkıntı yok diyor ustacıklar. Benzin pompası ilk kontak çevrilmede vınnlama sesi mevcut.

tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Birde kompresyon ve subap testi yapmanınızı öneririm.subaplar yanık olabilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Az önce 1600 rakamlı yayla yolunda daha önce 1.  2 vitese düştüğüm yerde 3.4 ile geldim. Aracımda daha önce sıkıntı yoktu. Şanzıman tamiri için şanzıman  sökülüp takıldı. Bu sorun başladı birkaç yıl önce ölçüm yaptırdığımda 12. 12. 12. 12. Çıkmıştı

Şanzıman değişimi esnasında ne olduysa oldu ilk çalıştırmada 1_ 2 dk kesik kesik çalışıyor sonra düzeliyor. Çekişte klima açıldığında sorun yok ilk çalışma esnasında oluyor ne kadar uzun süre park halinde( 2.3gün gibi ) bekleyip aracı çalıştırdığımda rolantide bozulma o kadar artıyor. 

Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
On 30.06.2018 at 23:52, Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzel.
İnşallah bu durumu lpg ciye izah edebilirsiniz.

Araç benzinde bozuk çalışıyorsa lpg sağlamdır diyecekler
Böyle derlerse şunu diyin.

Araç lpg kalibrasyonu ile düzgün çalışabilmek için enjektör açık kalma sürelerini değiştiriyor ve bunu kaydediyor
Aynı kaydı benzinde de kullandığı için.
Benzinle çalışırken Ya fakirde kalıyor yada boğuluyor.

Mehmet bey gaz ayarı yaptırınca sorunum 1 gün daha devam etti ve şuan tamamen düzeldi yardımlarınız için teşekkürler. LPG'ci enjektörlerinde zayıfladığını söyledi bi ara gel değşelim dedi ama pek güvenemedim o konuda. enjektörler 5 yıllık bu arada

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tahir Ak
Mehmet bey gaz ayarı yaptırınca sorunum 1 gün daha devam etti ve şuan tamamen düzeldi yardımlarınız için teşekkürler. LPG'ci enjektörlerinde zayıfladığını söyledi bi ara gel değşelim dedi ama pek güvenemedim o konuda. enjektörler 5 yıllık bu arada
LPG enjektör valtek yerli enjektör ortalama 50 60 binde çöp oluyor değişmek lazım.
İtalyan romano lovato enjektörde 100 bin civarı ömürleri var. Prins khein enjektör ise 150 200 bin civarı
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...