İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Klima Açıkken ve Yoğun Trafikte Rölanti Düşmesi


Yigit Özdal

Recommended Posts

Yigit Özdal

Klima açıkken klima seviyesi önemli değil devir düşmesi yaşanıyor klimadan çıt sesi geliyor ve devir düşüyor stop edecek kıvama geliyor hızlanmaya başlayınca sorun farklı olmaya başlıyor aracı sanki tutuyorlar bi süre sonra eski performansına geliyor tekrar aynısını tekrarlıyor.Arada özellikle 2.500 devirde ufak bi silkelenme oluyor o silkelenme klima kapalı ikende var motor ısınınca ateşleme sistemi değişti lpg kontrolü yapıldı yakıtta problem yok eskiden vardı ama ateşlemeden sisteminden sonra düzeldi şehir dışı 4.5 ve 4.9 arasında şehir içi 6.5 ile 7 arasında sorun subablar olabilir denildi ama geç çalışma rölanti düzensizliği yok rölanti sadece klima ve yoğun trafikte oluyor dur kalkta.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İlettiklerinizin tamamı bana normal geldi? Her araçta yaşanıyor bunlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

İlettiklerinizin tamamı bana normal geldi? Her araçta yaşanıyor bunlar.

"devir düşüyor stop edecek kıvama geliyor " bunu yapmaması gerekiyor bence.

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal

Arabaya binenlerde fark etti başka araçlara bindiğimde klima etkilemiyor ama bende çok fazla ustam şu anda bekleyelim arıza fazlalaşsın öyle bakalım dedi ama bu şekilde klimasız kullanmak zor oluyor sıcaklar çok fazla subap denildi ama performansı çok iyi yokuş performansıda yakıtta güzel aklımdakiler araç çok ısınınca yapıyor acaba ısı münşürü mü Gaz kelebeği diyenler var elektriksel diyenler var çokta kurcalatmak istemiyorum.Rölantide soğutma fazla olmuyor bide.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Akü zayıf olduğunda böyle bir belirti gösterebilir mi acaba?

 

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
Akü zayıf olduğunda böyle bir belirti gösterebilir mi acaba?
 

İki haftadır sanayideyim bu haftada elektrikçiye gidicem en son o kaldı olmadı kompresyon testine gidicem.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

normalde kısa duraklamarda klima devereye gir çık yaptığında rolantide az düşer,  sıkışık trafikte uzun süre bu sıcaklarda kalırsan normaldede durduğunda çalışan fan daha güçlü hatta tam güç çalışır, buda ek yük getirir, normal dur kalkta o kadar yüklenmez fan, süre uzarsa ısıda artar fanda daha beter yüklenir rolantinde daha çok düşer...

 

mesela bende dur kalta fan hemen açmıyor, hava çok sıcaksa açıyor hemen, hana normal ise biraz bekliyor sonra devreye giriyor, araç hareket edip hızlanınca hava sıcakta olsa fan açmıyor, rüzgar yetiyor, fanın sesini çok sıcak havada dur kalklarda sık ve uzun durmaya başladığımda duyuyorum, bu arada rolanti dalgalanması hep aynı, istediği kadar sıcak olsun hatta kışın açayım klimayı hep aynı oranda düşüyor devir, tabii bu dizelinde avantajı, dizelde klima rolantide motora pek yük hissetmezsin, malum dizel rolantide bile tork olarak daha güçlüdür...

 

bu durumda bence;   motorda rolantiyle ilgili sorun varsa bunu karşılayamıyordur belkide,  ama sen önce aküne ve alternatöre baktır sonrada rolanti valfine ...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
normalde kısa duraklamarda klima devereye gir çık yaptığında rolantide az düşer,  sıkışık trafikte uzun süre bu sıcaklarda kalırsan normaldede çalışan fan daha güçlü hatta tam güç çalışır, buda ek yük getirir, normal dur kalkta o kadar yüklenmez fan, süre uzarsa ısıda artar fanda daha beter yüklenir rolantinde daha çok düşer...
 
bu durumda bence;   motorda rolantiyle ilgili sorun varsa bunu karşılayamıyordur belkide,  ama sen önce aküne ve alternatöre baktır sonrada rolanti valfine ...

Subap yapar mı peki.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
21 dakika önce, Yigit Özdal yazdı:


Subap yapar mı peki.

çekişte falan sorun yok demişsin, yağ yakmıyor duman atmıyor, yakıt sarfiyatında normal, o zaman motorda sağlam, sorun ayarlarda diye düşünüyorum, rolanti valfi ve sonra akü,  kolaydan başla, aküye baksınlar ve motoru çalıştırıp alternatörü kontrol etsinler, bu zaten anlık basit bir iş, baktın sağlam o zaman rolantiye baksınlar, oda sağlamsa klima kompresorune baksınlar, bakalım rahat çalışıyormu ...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
çekişte falan sorun yok demişsin, yağ yakmıyor duman atmıyor, yakıt sarfiyatında normal, o zaman motorda sağlam, sorun ayarlarda diye düşünüyorum, rolanti valfi ve sonra akü,  kolaydan başla, aküye baksınlar ve motoru çalıştırıp alternatörü kontrol etsinler, bu zaten anlık basit bir iş, baktın sağlam o zaman rolantiye baksınlar, oda sağlamsa klima kompresorune baksınlar, bakalım rahat çalışıyormu ...

Tamam abi Cumartesi elektrikçiye gidiyim sonucu yazarım.
Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

klima gazının olması gereken miktardan az olmasından olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
klima gazının olması gereken miktardan az olmasından olabilir mi?

Klima bakımı yapıldı klima yağı vs değişti hep.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Öncelikle durkalk trafikte , rölantide motorun klima ve fanı çalıştıran elektrik gerekir. Klimanın kompresörü içinde motordan tahrik gerekir. Alternatöre binen yük + Motordan çekilen tahrik motora bindiğinden, aracın çalışması doğal olarak değişir. Hele birde akü zayıfsa dahda hissedilir. İçerde aküden güç çeken telefon şarjı ses sitemi felan varsa, motor için iyice çekilmez olur. 

 

Kendi teslerimde, duran aracın çektiği havanın giderek ısındığı ve 60 derecelere ulaştığını gördüm. durkalk trafikte LPG + motorun harareti sonucu içeri çekilen havanın sıcaklığın artması bunlara istanaden yukarıda sayılan yükün motora binmesi, aracı iyice baymaya başlar. 

 

Isınan havanın çekilmesi alt devirde motor gücünü düşürür.  Lpg yakıt yakmak motor gücünü düşürür.  Bunlara istinaden yükün artması motora olan ihtiyacı artırır. Rölanti devri ecu tarafından artırılır, motor fan açar, motor yine yüke biner. bu şekilde onsuz bir ölüm döngüsü sürer. Bu durumda yapılcak en büyük adım lpg yerine benzin yakarak motorun alt devirde ürettiği torku artırıp, Benzin harareti azaltır. bir çok gereken ihtiyacı karşılar. 

 

Bazı arkadaşlarımın arabası, dur kalk trafikte şiddetli yağ yakma vakaları yaşamıştır. Duran trafikte hararaetten yağ buharlarşıp gidiyor. 

 

Benim çözümüm aşağidaki videoda anlatıım. Bu şekilde lpg kullanımımda sıkıntı yok iken, daha yüksek fan hızlarında sıkıntı yaşıyorum. arabayı stop ediyor yada şiddetli sarsıntı ile kalkış yapıyorum. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme değişti demişsiniz ama.. neler değişti.. 

Özellikle 2500 devirde oluşan şey buji kablosuna işaret eder.. 

 

Akü zayıf ise bu yaşadıklarınızı yaşayabilirsiniz.. Kontrol edilmeli. 

Buji kabloları kontrol edilmeli. 

Subap olacağını sanmıyorum.. Başka belirtiler de vermesi gerekirdi.. 

 

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
Ateşleme değişti demişsiniz ama.. neler değişti.. 
Özellikle 2500 devirde oluşan şey buji kablosuna işaret eder.. 
 
Akü zayıf ise bu yaşadıklarınızı yaşayabilirsiniz.. Kontrol edilmeli. 
Buji kabloları kontrol edilmeli. 
Subap olacağını sanmıyorum.. Başka belirtiler de vermesi gerekirdi.. 
 

Bobin buji kabloları bujiler orijinal olarak taktırdım Bugün akü markasına baktım hiç duymadığım bi marka.
Merhaba 
Öncelikle durkalk trafikte , rölantide motorun klima ve fanı çalıştıran elektrik gerekir. Klimanın kompresörü içinde motordan tahrik gerekir. Alternatöre binen yük + Motordan çekilen tahrik motora bindiğinden, aracın çalışması doğal olarak değişir. Hele birde akü zayıfsa dahda hissedilir. İçerde aküden güç çeken telefon şarjı ses sitemi felan varsa, motor için iyice çekilmez olur. 
 
Kendi teslerimde, duran aracın çektiği havanın giderek ısındığı ve 60 derecelere ulaştığını gördüm. durkalk trafikte LPG + motorun harareti sonucu içeri çekilen havanın sıcaklığın artması bunlara istanaden yukarıda sayılan yükün motora binmesi, aracı iyice baymaya başlar. 
 
Isınan havanın çekilmesi alt devirde motor gücünü düşürür.  Lpg yakıt yakmak motor gücünü düşürür.  Bunlara istinaden yükün artması motora olan ihtiyacı artırır. Rölanti devri ecu tarafından artırılır, motor fan açar, motor yine yüke biner. bu şekilde onsuz bir ölüm döngüsü sürer. Bu durumda yapılcak en büyük adım lpg yerine benzin yakarak motorun alt devirde ürettiği torku artırıp, Benzin harareti azaltır. bir çok gereken ihtiyacı karşılar. 
 
Bazı arkadaşlarımın arabası, dur kalk trafikte şiddetli yağ yakma vakaları yaşamıştır. Duran trafikte hararaetten yağ buharlarşıp gidiyor. 
 
Benim çözümüm aşağidaki videoda anlatıım. Bu şekilde lpg kullanımımda sıkıntı yok iken, daha yüksek fan hızlarında sıkıntı yaşıyorum. arabayı stop ediyor yada şiddetli sarsıntı ile kalkış yapıyorum. 
 
 

Çok güzel anlatım olmuş fakat 1 de ve iç sirkülasyonda denememe rağmen yine aynı sorun var tabi diğer kadar araç zorlanmıyor faydası var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Akü ve şarj dinamosu ölçümlerinizi yaptırmanızı öneririm. Bana da problem aküden kaynaklı gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

dediğim gibi, akü ve alternatör birinci kontrol edilmesi gerekli olanlar, sonrası rolanti valfi ve elektronik ilgili donanım.....

rolanti düşmesi vs sıcakta fazlaysa olur yazmıştım zaten arkadaş uzunca açıklamasınıda yazmış, ayrıca araç benzinli atmosferik doğal düşmesi, arkadaş yağ kaybolur demiş, tam sentetik baba yağ kullanırsan oda olmaz, o yağın bozulacağı ısıya zaten çıkmaz motor, ha çıksada motor gider o yağ yine bozulmaz oda ayrı mesele....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Yigit Özdal yazdı:


Bobin buji kabloları bujiler orijinal olarak taktırdım 

 

Eski kablonuz duruyorsa onu takıp deneyin bi.. 

Yada Erdal ustaya falan uğrayıverin. elinde denemelik kablo vardır.. 

Ateşlemenin yeniden kontrol edilip tamamen elenmesi gerektiği görüşündeyim hala.. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yigit Özdal

Akü ve ateşleme tekrardan kontrol edildi sorun yok denildi.2500 devirde silkelenme BRC genel sorunu denildi birçok kişi yaşamış bunu düşük devirden hızlanmaya başlayınca oluyormuş özellikle bende depo tam dolu ve depo azaldığında yapıyor bunu.

Yorum bağlantısı
Yigit Özdal
1 saat önce, Mehmet Pınar yazdı:

Bu tür durumlarda aracı benzine almak en mantıklısı. 

 

Uzun zamandır öyle kullanıyorum sürekli yapmıyor teklemeyi dediğim gibi depo dolu ve az iken denedim o zaman yapıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...