Murat Öngür

Ceed - Motor Yağ Seçimi, Sizce Hangisi

Recommended Posts

Burak Uzel
(düzenlendi)
11 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Motul ve Mobil in cakmasi cok oluyor belki size cakmasi denk gelmistir. Liqui Moly denenebilir. Ben Mobil aldim son bakimda.

Hatta usta bir abimden 3 ya da 4 bakimdir motul kullanilip sikirti sesi miydi neydi acilan bir motorun fotosunu atti atayim buraya.

dd7c0e8a5a858efc265ec60bf4949269.jpg

 

Ya Metin hocam, nerden buluyon sen bunları ?  

Bu motor benim Bora'nın motoru :)     Necati ustadan aldın anlaşılan.

yağı düzenli değişmemiş mi diyen arkadaşlar için yazayım;

Aracı 110bin km'de aldım.  Benden öncesinde yağ bakımları düzenli yapılmış, yetkili servis castrol magnetec 10w40 koyuyor,  özel serviste de castrol magnetec 10w40 kullanılmış hep. Aracı alırken, bakım yapılan yerlerden döküm almıştım.

 

Ben de ilk bakımı daha önce araçta hep yapıldığı gibi castrol mangetec 10w40 ile yaptım. (114bin km'de)

124 bin -> bakımı yetkili serviste yaptırdım, onlar da fıçıdan castrol magnetec 10w40 koyuyor söylediklerine göre.

134 bin -> castrol magnetec 5w30 (10w40 kalın geldiği düşüncesiyle ince yağa geçtim. tüm yağ markaları da aracım için ilk tercih olarak 5w30 öneriyordu.)

144 bin --> castrol edge 5w30  (sentetik yağın daha iyi olduğunu öğrendik, sentetik yağa geçtim)

156 bin --> motul Xcess 5w40  ( burda aralığı 10bin km değil de 12bin tuttum. Yağ tam sentetik yağ olduğu için ve 12bin km sonunda yağı kontrol ettiğimizde hala yağın renginin güzel olduğu ve aracın performansı cidden iyi olduğu için 12bin km sonra değiştirdim.  Yetkili servisin 15bin km'de bir yağ değiştirdiğini hatırlatırım. Motul ile aracımın kesinlikle performansının her zamankinden daha iyi olduğunu, motorun gerçekten yağlandığı hissini, motorun pürüzsüz akıp gittiğini bu yağda gördüm.   --> (yağı yetkili motul bayisinden bizzat gidip aldım.)

167 bin --> mobil 1 esp 5w30 koydum.    herkes mobil'i övünce bir de bunu deneyeyim dedim.  motul ile arasında performans açısından pek bir fark hissetmedim.  ama mobil ile araç biraz daha sesli çalışıyor gibi geldi.   -->  (hepsiburada.com'dan aldım)   (mobil 1 esp madem temizliyor, neden temizlememiş kurumları :)  )    

178 bin -->  tekrar motul'a döndüm.  (hepsiburada.com'dan aldım)

190 bin -> motul xcess 5w 40 (hepsiburada.com'dan aldım)

198 bin --> itici sesi geldi,  Motorun üst kapağı açıldı, 2 itici bozulmuş. Yağ ile dolan iticiler, elle bastırınca  yağı boşaltıyordu.  sağlam olanları içindeki yağ boşalmadığı için elinle itemiyorsun zaten. ..  ve açtığımızda yukarıdaki kurumlu manzara ile karşılaştık.  Usta benzinle mazotla falan temizledi üst kısmı.  Tekrar yine Motul xcess 5w40 koydum.  (hepsiburada.com'dan aldım)

 

Bu kurumu görünce , Konuşulduğu gibi benim de aklıma motul'un sahtesi olabilir düşüncesi geldi.  Ama her yağ aldığımda yağı dikkatli inceledim. internetteki yazılanlara göre orjinal yağ aldığımı hep düşündüm.  ama bu kurum beni düşündürdü. 

hepsiburada.com'a yazdım.  yağın yetkili distribütürden aldıklarını ve ürünün orjinal olduğunu yazdılar. istersem belge gönderebileceklerini söylediler. 

motul'a yazdım.  orjinalliğini nasıl kontrol edebileceğimi  ve istersem yağı göndermem durumunda inceleyebileceklerini yazdılar.  Dediklerini kontrol ettim, dedikleri gibi orjinaldi. göndermeye gerek duymadım.

 

birkaç iyi usta ile görüştüm durumu.  bu kurumum sebebinin daha önce kullanılan castrol magnetec yağdan kaldığı yönünde tahminde bulundular.  Hatta bir usta magnetec'in olayı bu,  motor içine yapışır, ilk çalışmada sözde iyi yağlama yapar fakat zamanla kurum oluşturur dedi.  VW de bunu kabul ediyor dedi. (bu son cümleyi sallamış olabilir :)  ) 

 

yabancı bir video'da motul'un uzun süreli kullanımda kurum yaptığını, ondan dolayı  sık değiştirilmesi gerektiğini söylüyordu. yanlış hatırlamıyorsam 5bin km'de veya mil'de (yani 8 km'de) bir değiştirin diyordu. ama öyle midir bilemiyorum.  motul da yetkili servis gibi 15bin km'de değiştirin diyor. 

 

özetle , kurumun net sebebini bilmiyorum. ama bende magnetec'in sebep olduğu düşüncesi ağır basıyor. 

bir ihtimal de son 8 ayda, aracı hafta içi  sabah 6km git , akşam 6km gel kullandık.  ama bundan olacağını sanmıyorum. bu kadar katran gibi olmazdı herhalde.  

 

aracı 4bin km'dir kullanıyorum. 500-1000 km daha kullanayım, Lique molly motor içi temizleyici ile beraber ,  sahte ihtimallerinden uzak durmak için yetkili mobil yağ servisinden aldığım mobil 1 esp5w30'u kullanacağım.  

bakalım ne olacak görecez.  

 

Bu arada, aracımda performans sıkıntısı kesinlikle yok. 150-160km/s ile Boluyu, Torosları pozantıyı araç yüklüyken tırmanırım. Bayramda tırmandım da :)    

memlekete doğru uzun yola çıktığımda , genelde 120-140km arası hızlarda (3800-4200 devirle dönüyor motor)  seyrediyorum, 1000km yol gidiyorum, araç yarım litreye yakın, 400-450 gram yağ eksiltiyor.   orjinal Kitapçığında 1.000 km'de  (bin km'de  10bin km değil)  1 litre yağ yakabileceğini yazıyor.   o yüzden  bu kadarcık yağ eksiltmesinin normal olduğunu düşünüyorum.  daha düşük hızlarda, aracı kullanırsam bu kadar da yakmıyor.

 

Son olarak da,  Motor üst kısmı böyle görünse de burası motorun hareketsiz kısmı. bu görünen kurumun motora gerçekten zararı var mı emin değilim. 

 

varsa sorunuz veya yorumunuz cevaplamaktan memnun olurum. 

 

Yağınızı güvenilir yerden alın, üretim tarihine dikkat edin.  çok eski olmasın. mümkün mertebe son 1 yılın yağı olsun. 2yılı geçmişse almayın.

Ben motul'u  ve mobil'i öneririm.  Castrol'den uzak durun derim.    

internetten eğer hepsiburada.com'dan alırsanız, satıcısı hepsiburada olan yağı alın.  hepsiburada.com üzerinden satış yapan diğer satıcıları tercih etmeyin.  

 

tarihinde Burak Uzel tarafından düzenlendi
  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
 
Ya Metin hocam, nerden buluyon sen bunları ?  
Bu motor benim Bora'nın motoru default_smile.png     Necati ustadan aldın anlaşılan.
yağı düzenli değişmemiş mi diyen arkadaşlar için yazayım;
Aracı 110bin km'de aldım.  Benden öncesinde yağ bakımları düzenli yapılmış, yetkili servis castrol magnetec 10w40 koyuyor,  özel serviste de castrol magnetec 10w40 kullanılmış hep. Aracı alırken, bakım yapılan yerlerden döküm almıştım.
 
Ben de ilk bakımı daha önce araçta hep yapıldığı gibi castrol mangetec 10w40 ile yaptım. (114bin km'de)
124 bin -> bakımı yetkili serviste yaptırdım, onlar da fıçıdan castrol magnetec 10w40 koyuyor söylediklerine göre.
134 bin -> castrol magnetec 5w30 (10w40 kalın geldiği düşüncesiyle ince yağa geçtim. tüm yağ markaları da aracım için ilk tercih olarak 5w30 öneriyordu.)
144 bin --> castrol edge 5w30  (sentetik yağın daha iyi olduğunu öğrendik, sentetik yağa geçtim)
156 bin --> motul Xcess 5w40  ( burda aralığı 10bin km değil de 12bin tuttum. Yağ tam sentetik yağ olduğu için ve 12bin km sonunda yağı kontrol ettiğimizde hala yağın renginin güzel olduğu ve aracın performansı cidden iyi olduğu için 12bin km sonra değiştirdim.  Yetkili servisin 15bin km'de bir yağ değiştirdiğini hatırlatırım. Motul ile aracımın kesinlikle performansının her zamankinden daha iyi olduğunu, motorun gerçekten yağlandığı hissini, motorun pürüzsüz akıp gittiğini bu yağda gördüm.   --> (yağı yetkili motul bayisinden bizzat gidip aldım.)
167 bin --> mobil 1 esp 5w30 koydum.    herkes mobil'i övünce bir de bunu deneyeyim dedim.  motul ile arasında performans açısından pek bir fark hissetmedim.  ama mobil ile araç biraz daha sesli çalışıyor gibi geldi.   -->  (hepsiburada.com'dan aldım)   (mobil 1 esp madem temizliyor, neden temizlememiş kurumları default_smile.png  )    
178 bin -->  tekrar motul'a döndüm.  (hepsiburada.com'dan aldım)
190 bin -> motul xcess 5w 40 (hepsiburada.com'dan aldım)
198 bin --> itici sesi geldi,  Motorun üst kapağı açıldı, 2 itici bozulmuş. Yağ ile dolan iticiler, elle bastırınca  yağı boşaltıyordu.  sağlam olanları içindeki yağ boşalmadığı için elinle itemiyorsun zaten. ..  ve açtığımızda yukarıdaki kurumlu manzara ile karşılaştık.  Usta benzinle mazotla falan temizledi üst kısmı.  Tekrar yine Motul xcess 5w40 koydum.  (hepsiburada.com'dan aldım)
 
Bu kurumu görünce , Konuşulduğu gibi benim de aklıma motul'un sahtesi olabilir düşüncesi geldi.  Ama her yağ aldığımda yağı dikkatli inceledim. internetteki yazılanlara göre orjinal yağ aldığımı hep düşündüm.  ama bu kurum beni düşündürdü. 
hepsiburada.com'a yazdım.  yağın yetkili distribütürden aldıklarını ve ürünün orjinal olduğunu yazdılar. istersem belge gönderebileceklerini söylediler. 
motul'a yazdım.  orjinalliğini nasıl kontrol edebileceğimi  ve istersem yağı göndermem durumunda inceleyebileceklerini yazdılar.  Dediklerini kontrol ettim, dedikleri gibi orjinaldi. göndermeye gerek duymadım.
 
birkaç iyi usta ile görüştüm durumu.  bu kurumum sebebinin daha önce kullanılan castrol magnetec yağdan kaldığı yönünde tahminde bulundular.  Hatta bir usta magnetec'in olayı bu,  motor içine yapışır, ilk çalışmada sözde iyi yağlama yapar fakat zamanla kurum oluşturur dedi.  VW de bunu kabul ediyor dedi. (bu son cümleyi sallamış olabilir default_smile.png  ) 
 
yabancı bir video'da motul'un uzun süreli kullanımda kurum yaptığını, ondan dolayı  sık değiştirilmesi gerektiğini söylüyordu. yanlış hatırlamıyorsam 5bin km'de veya mil'de (yani 8 km'de) bir değiştirin diyordu. ama öyle midir bilemiyorum.  motul da yetkili servis gibi 15bin km'de değiştirin diyor. 
 
özetle , kurumun net sebebini bilmiyorum. ama bende magnetec'in sebep olduğu düşüncesi ağır basıyor. 
bir ihtimal de son 8 ayda, aracı hafta içi  sabah 6km git , akşam 6km gel kullandık.  ama bundan olacağını sanmıyorum. bu kadar katran gibi olmazdı herhalde.  
 
aracı 4bin km'dir kullanıyorum. 500-1000 km daha kullanayım, Lique molly motor içi temizleyici ile beraber ,  sahte ihtimallerinden uzak durmak için yetkili mobil yağ servisinden aldığım mobil 1 esp5w30'u kullanacağım.  
bakalım ne olacak görecez.  
 
Bu arada, aracımda performans sıkıntısı kesinlikle yok. 150-160km/s ile Boluyu, Torosları pozantıyı araç yüklüyken tırmanırım. Bayramda tırmandım da default_smile.png    
memlekete doğru uzun yola çıktığımda , genelde 120-140km arası hızlarda (3800-4200 devirle dönüyor motor)  seyrediyorum, 1000km yol gidiyorum, araç yarım litreye yakın, 400-450 gram yağ eksiltiyor.   orjinal Kitapçığında 1.000 km'de  (bin km'de  10bin km değil)  1 litre yağ yakabileceğini yazıyor.   o yüzden  bu kadarcık yağ eksiltmesinin normal olduğunu düşünüyorum.  daha düşük hızlarda, aracı kullanırsam bu kadar da yakmıyor.
 
Son olarak da,  Motor üst kısmı böyle görünse de burası motorun hareketsiz kısmı. bu görünen kurumun motora gerçekten zararı var mı emin değilim. 
 
varsa sorunuz veya yorumunuz cevaplamaktan memnun olurum. 
 
 
 
 
Eyvah yakalandik

Valla benim araba 4.5 litre aliyordu 5 litre alabilecegim Motul ve Liqui Moly vardi. Motulu konusurken senin olayi konustuk istihbaratimiz saglam Bende o yuzden vazgectim.
  • Beğen 1
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan

O kurumun kullandığınız Motul yağdan olma ihtimali bence de düşük. Magnetec için hep kurum yaptığı motora yapışıp kaldığı söylenir. Benim tahminim magnetec yağdan dolayı bu hale gelmiş.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel

bu arada castrol magnetec olayını,  başka bir forumda araçtan iyi anlayan, araç dergisinde editor'lük yapan, sürekli ürünler test eden birisinden de duymuştum. Kendisi Bora aldıktan sonra, yetkili servislerde castrol magnetec kullanıldığı gerekçesi ile magnetec kalıntılarını temizlemek için ilk yağ değişiminde aracında motor içi temizleyicisi kullandığını belirtmişti ve yine kendisi de motul xcess 5w40 tercih etmiş. 

bunlardan dolayı  bendeki kurumun sebebinin castrol magnetec olduğunu düşünüyorum.  yerli yabancı forumlardan,videolardan edindiğim izlenimlere göre,  ne yağ kullanırsanız kullanın, 2 ya da 3 bakımda bir motor içi temizleyicisi kullanmak gerektiğini de düşünüyorum. tabi yine de tercih sizin. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
12 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

bu arada castrol magnetec olayını,  başka bir forumda araçtan iyi anlayan, araç dergisinde editor'lük yapan, sürekli ürünler test eden birisinden de duymuştum. Kendisi Bora aldıktan sonra, yetkili servislerde castrol magnetec kullanıldığı gerekçesi ile magnetec kalıntılarını temizlemek için ilk yağ değişiminde aracında motor içi temizleyicisi kullandığını belirtmişti ve yine kendisi de motul xcess 5w40 tercih etmiş. 

bunlardan dolayı  bendeki kurumun sebebinin castrol magnetec olduğunu düşünüyorum.  yerli yabancı forumlardan,videolardan edindiğim izlenimlere göre,  ne yağ kullanırsanız kullanın, 2 ya da 3 bakımda bir motor içi temizleyicisi kullanmak gerektiğini de düşünüyorum. tabi yine de tercih sizin. 

iç temizleyici için çok uzun km. ler 100 bin gibi yada motor açılırsa kullanın yada yağ çamurlaştığında kullanın derler, sürekli kullanılmaz içteki conta keçe vs. bozar diyorlar, haberiniz ola, düzenli yağ değişimi yeterli gelmeli, ille kullanıcaksakta 60 70 binde bir kullanın derim ben...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Yağ olayı ortaya çıkardığı sonuç açısından biraz karışık. Kalitesiz olanlar hayal edilmeyecek masraf açabilir. Kaliteli olanların bazıları da gereksiz pahalı. Üreticinin spesifikasyonunu sağlayan bilindik bir marka kullanarak risk almamak en iyisi.

 

Ama bazı markaları kullanınca tolere edilebilir düzeyde eksiltiyor olması avantaj, hiç eksiltmiyor olması ise dezavantaj olabilir. Dikkat etmek lazım...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Haha.
Metin hoca fena yakalanmışın.

Benim düşüncem.
Bu durum daha önce kullanılan yağlar sonucu oluşsaydı. İtici sorunu daha önce ortaya çıkardı.

Ben ne yapardım.
Ben bu durumda ne castrol ne de motul alırdım.
Mobil esp ye geçer ve devam ederdim.

Ancak bu motoru da gazla mazotla yıkamak gerek.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
Haha.
Metin hoca fena yakalanmışın.

Benim düşüncem.
Bu durum daha önce kullanılan yağlar sonucu oluşsaydı. İtici sorunu daha önce ortaya çıkardı.

Ben ne yapardım.
Ben bu durumda ne castrol ne de motul alırdım.
Mobil esp ye geçer ve devam ederdim.

Ancak bu motoru da gazla mazotla yıkamak gerek.
Sanal alem boyle

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bekir Memur
(düzenlendi)

Her yağın kendi web sitesinde safe data sheet raporları var girilip kimyevi değerlere bakılabilir sülfat külü yani kuruma sebep olan orana kadar hepsi mevcut.

Seçimi yağ raporlarına bakarak yaparsanız zaten hangisini alıp almayacağınızı anlarsınız.

Diğer yandan yağlar spesifikasyonları sağlıyormu bilmiyorum viskozite numarasıyla yağ seçimi olmaz

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bekir Memur
13 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Motul alıp gittim sanayiye. Usta yağ şişesini evirdi çevirdi ve “nereden buluyorsunuz böyle dandik yağları” dedi.:) 

Not: kendisi Castrol bayi :) 

Motul kullanıyorum gayet memnunum. Bundan önce Mobil 1 ESP kullandım. Benim araçta eksiltme yaptı. Motulda hiç eksilme yok şu an. 

Şu sanayicilerin "herşeyi en iyi ben bilirim" tavrı yokmu :)

Birşeyi tipine bakarak yorumluyorsa önce aynaya baksın kendisi gerçekten dandikmi yoksa kalitelimi karar versin.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür

Mobil 1 diyorlar iyi yağ diyorlar bende hep inanıp alıyorum , tamam iyi yağ ama ! arabayı traktör gibi çalıştırıyor malesef. Castrol edge çok iyi yağ ama fiyatı biraz pahalı 

Almanyada yılın motor yapı seçilen Liqy moly i tercih edeceğim.

Geçen senede yine birinci seçilmiş :bravo:

 

Dört büyük Alman otomobil dergisinin okuyucuları LIQUI MOLY'yi bir yıl daha motor yağı birincisi olarak seçti.

 

Nisan 2017 – Dört anket, dört ödül: LIQUI MOLY, Almanya'nın en popüler motor yağı markası. Daha önceki yıllarda olduğu gibi, dört büyük Alman otomobil dergilsi okuyucuları, en iyi motor yağı markası sorulduğunda, LIQUI MOLY'yi seçti. LIQUI MOLY'nin Yönetici Ortağı Ernst Prost, "2011'de ilk üst sırayı aldığımızda, yıllar boyu seri bir ödül alacağımızı düşünmemiştik" dedi. 

Yedi yıl önceki ilk unvanından bu yana, LIQUI MOLY podyumda en üstte 30 birincilik aldı. "Otomobil kullanıcıları ve uzmanlarının gözünde bu sonuç hiç şaşkınlık yaratmadı, kendimiz standartların üstünde seri bir kazanan olarak yer aldık" diyor Ernst Prost. Onun için, yıllık yapılan okuyucu anketleri çok önemli.

 

Her yıl, önde gelen dört otomobil dergisi, okuyucularına, en iyi otomobil ve otomobillerinde kullanılacak ürünlerin hangilerinin olduğunu soruyor. 2,8 milyon okuyucu kitlesine sahip olan Almanya'nın ikinci büyük otomobil dergisi olan "Auto Motor & Sport" sonuçları ilk yayınlayan dergi oldu. Motor Yağları kategorisinde en iyi marka sorusuna büyük çoğunluk, LIQUI MOLY dedi ve 2011'den beri kesintiye uğramadan "Auto Motor & Sport" okuyucuları LIQUI MOLY markasını seçti. Bakım ürünleri kategorisinde LIQUI MOLY ikinci oldu.

 

Auto-Zeitung, aynı zaman periyodunda sonuçları açıkladı: Motor Yağı kategorisinde 1 numara, üst üste yedinci yıl, bakım ürünleri için ise 2 numara. 

Bundan sonra, 3.4 milyon "Auto Bild" okuyucusu; Almanya'nın otomobil meraklıları için sonuçları açıkladı:  “Otomobil için en iyi yağlayıcılar” kategorisinde LIQUI MOLY 1 numara .

 

 

 

 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Alman markalarını birinci yapan alman testleri

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
4 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Alman markalarını birinci yapan alman testleri

BU Almanyada ki yağlar arasında seçilmiş 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Buğra Höngül

Ben araç firması hangisini tavsiye etmişse onu alıp kullanıyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
20 dakika önce, Buğra Höngül yazdı:

Ben araç firması hangisini tavsiye etmişse onu alıp kullanıyorum

 

Bu tamamen ticari bir anlaşma ama.. 

30 dakika önce, Murat Öngür yazdı:

Sizce link teki motor yağı nasıldır ?

bana dış görünümü pek bi dandik geldi :)

 

 

Hiç duymadım.. 

 

335600822_tn50_0.jpg?1530877219

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Gs oil, uzakdoğu menşeilidir. Bir ara kiada fabrikasyon kullanılıyordu. Ben şahsen güvenemedim markaya.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yılmaz Gökçe

Castrol kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Mobil aldigim yer bana kalirsa sunu kullanirim demisti :)

b0242d09ac26ebda690cfade5aa1eb39.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
1 saat önce, Cem Işık yazdı:

Gs oil, uzakdoğu menşeilidir. Bir ara kiada fabrikasyon kullanılıyordu. Ben şahsen güvenemedim markaya.

aynen bende pek güvenemedim 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
14 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hiç kullanmadım.. Ancak çok kaliteli yağlar arasında diye biliyorum.. 

yeşil olan değilmi abi bende öyle duydumda fikrini alayım dedim yeşil olması enteresan geldi 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

5 lt. yağ için güzel geldi fiyatı, bunamı geçsek ne,  yalnız motoruda şeffaf yapacaksınki Pc lerdeki sıvı soğutmalar gibi yeşil yeşil yansın :)

59fad741e211cf7d6d49c1fdc2bb7911.jpg

 

 

birdahaki sefere artık, 1 saat önce Mobil 1 i boca ettim motora...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
14 dakika önce, Murat Öngür yazdı:

yeşil olan değilmi abi bende öyle duydumda fikrini alayım dedim yeşil olması enteresan geldi 

 

Kullanan arkadaşlarımız çıkacaktır.. Benim yorumum markaya idi.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki