Murat Öngür

Ceed - Motor Yağ Seçimi, Sizce Hangisi

Recommended Posts

Murat Öngür
18 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

orada onlarında değişimi aynı olmalı, yazık değil baya iyi yağlar, moly i çok abartmaya gerek yok :) moly bizim ülkede mümkün değil 30 bin dayanmaz...

 

bu arada benim filtrede K&N ve gayet güzel :)

bizim ülkede dayanmacağına bende hemfikirim abi. ben liqy moly ile alakalı çok test izledim hemen hemen hepsinde 1. geldi , özellikle ruslar yağ olayına kafayı fena takmışlar !

K&N fİltre güzel yav aldım 15 bin kullandım sonra temizleme kitini aldım temizledim tekrar yağladım taş gibi kullanıyorum bence orj filtrelerden çok çok daha iyi

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
A. Yıldırım Yıldız

Ulkemizde neden dayanmayacagina teknik bir kilif bulamadim. Sudur, sundandir, soyledir diye izah edenden Allah razi olsun.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İ.Göksel Yaman
Ilkemizde neden dayanmayacagina teknik bir kilif bulamadim. Sudur, sundandir, soyledir diye izah edenden Allah razi olsun.

Arkadaşlar km. Olarak düşünmüyor. Çalışma saati olarak düşünüyor ve dur-kalk olarak düşünüyor. Haksızda sayılmazlar. Ben makine proğramcısı ve teknisyeniyim. Bakımları ve değişimleri güne göre değil, çalışma saatine göre hesaplanır. Motorda bir makinedir ve bana göre km ye göre değil. Çalışma saatine göre değişmesi gerekmektedir. Ülkemiz koşullarındada bana 15.000k. ve üzeri Yerine 10.000k. da değişmesi gerektiğine inanıyorum.Ayrıca, 5-30 yağlar üzerinde tam sentetik yazmasına rağmen yarı sentetiktir. Almanyada nedense bizde tam sentetik yazan Mobil ve castrol 5-30 ların hepsi yarı sentetik olarak çıkar bu testlerden. Ve stickerı o şekildedir. Burası biraz kafa karıştırıyor.

Çok az marka spesifikasyonu tam olarak karşılar. Araştırdığım kadarı ile Motul, liqymolly, amsoil ve petronas spesifikasyonlarını tam olarak karşılıyor.

He castrol ve mobil kötü yağmı kesinlikle hayır. Bu onların kötü bir yağ olduğunu göstermez.

Benim tavsiyem her zaman her bakımda, ayrı bir marka denemektense, aynı yağ ile devam etmektir. En verimlisi motor için bu olur..

 

 

 

 

 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök

istanbulda 10.000 yapan bir motor idda ediyorum mersinde 20.000 yapsa aynı işkenceye maruz kalmaz 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
A. Yıldırım Yıldız

 
 
 

Anladim fakat Berlin, Londra, Paris, barselona gibi sehirlerin trafik yuku Istanbul'dan pekte farkli degil. Buda bastaki soru isaretlerini hala canli tutuyor zihnimde. Birde 5 30 yaglar icinde hangileri gercekten tam sentetik. Arastirdiginizi soylediginiz icin soruyorum.
Tesekkurler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
5 saat önce, Murat Öngür yazdı:

bizim ülkede dayanmacağına bende hemfikirim abi. ben liqy moly ile alakalı çok test izledim hemen hemen hepsinde 1. geldi , özellikle ruslar yağ olayına kafayı fena takmışlar !

K&N fİltre güzel yav aldım 15 bin kullandım sonra temizleme kitini aldım temizledim tekrar yağladım taş gibi kullanıyorum bence orj filtrelerden çok çok daha iyi

aynen, bende 5000 km olmadı daha ama emişi rahat hissettim bunu motordan, toz falanda geçmiyor özellikle kontrol ettim, aldığımız iyi olmuş harbiden :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İ.Göksel Yaman

Anladim fakat Berlin, Londra, Paris, barselona gibi sehirlerin trafik yuku Istanbul'dan pekte farkli degil. Buda bastaki soru isaretlerini hala canli tutuyor zihnimde. Birde 5 30 yaglar icinde hangileri gercekten tam sentetik. Arastirdiginizi soylediginiz icin soruyorum.
Tesekkurler.
Bahsettiğiniz şehirlerdeki trafik yoğunluğu, istanbul trafiği yanında esamesi okunmaz. İstanbul trafiği, çin pekin, hindistan mumbai, bangladeş dakka, gibi illerle kıyaslanır. Buna hava kirliliği vs ekleyebiliriz tabi. Birazda kullanıcı kendi karar verecek buna. Örneğin 1.6 atmosferik bir aracın yağını 10.000k sonra bile rengi bozulmadığını görürsünüz. Ama dizel bir motorda marşa basın o yağ simsiyah oluyor. Kesin net hükümler vermek yanlıştır. İstanbulda yaşarsın ama pek trafikle işin olmaz. 15.000k da değiştirirsiniz.
Ben hangi yağ markası ile başlanmışsa onunla devam etme taraftarayım. Viskozite deşikliği ve marka savunuculuğu yapamam. Yağlar arasındaki farkı hissetmek gerçekten zordur. Çoğu yorumda bence psikolojiktir.
Bana sorarsanız üreticinin önerdiği yağı kullanmaktan yanayım.
Örneğim benim aracım 1.5 tdci 120ps Powershift
Üretici ; Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa WSS-M2C913-D veya  ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz demiş.
Bunun dışına çıkmam. Çıkmam getekirsede, benim tercihim Motul olur.
  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Genelde kısa mesafe kullanımını kriter alırlar , bu da bir seferde 15,16 km derler. Bir çoğumuzda bu şekilde kullanıyoruz. Yani periyodu kısaltmak lazım.
Uzun yol kullanıyorsan belki 20,25 bin de yapsan bir şey olmayacaktır yağa.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

İstanbulda araç kullanan kişi yaptığı kilometreyi 1,5 ile çarpmalı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen

10 buçuk ay, 13 bin km de fmy motor yağı sim siyah olmuştu. Focus 1.6 TDCI için 15 bin km diyor geceler 12-13 binde senesi geliyor ve değiştiriyorum. Ne denk gelirse onu koyduruyorum, bu sene de Castrol magnatec A5 koyduk.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel
On 7/6/2018 at 00:50, Mehmet Ozyurek yazdı:

Haha.
Metin hoca fena yakalanmışın.

Benim düşüncem.
Bu durum daha önce kullanılan yağlar sonucu oluşsaydı. İtici sorunu daha önce ortaya çıkardı.

Ben ne yapardım.
Ben bu durumda ne castrol ne de motul alırdım.
Mobil esp ye geçer ve devam ederdim.

Ancak bu motoru da gazla mazotla yıkamak gerek.

 

Son konulan motul'un  üstüne 4600km yol yaptım. Usta 5bin km kullan , sonra gel tekrar değişelim dediydi.  Bugün  yağ değişimine gittim. Yağı değişmeden lique moly motor içi temizleyici koyduk, 10 dk rölantide aracı çalıştırdık.  sonra yağı boşalttık.  Akan yağ normal den biraz daha siyahtı.   Eski yağın tamamen süzülmesini bekledik.  Sonrasında mobil 1 esp 5w30 koyduk. 

 

Aracın yağını değişmeden önce,  motorun devrini 3000'de sabitleyip,  telefondan decibel ölçer ile araç içinde  sesi ölçtüm.  61-62 arası ölçtü.  yağ değişimi sonrası tekrar ölçtüğümde 58-59 arası ölçtüm. motor sesi 2-3 decibel arası azalmış.  30 km kadar  kullandım,  araç biraz daha iyi ivmeleniyor gibi geldi. Yağın yeni olmasından mı,  yağın 5w30 olmasından mı yoksa motor içi temizleyeciden mi bilmiyorum. ama son durum böyle. Motor'u tekrar açamayacağımız için, içini ne kadar temizledi bilemiyorum. :)   birkaç gün daha kullanınca yine tespitlerimi yazarım.  

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel
(düzenlendi)
7 saat önce, İ.Göksel Yaman yazdı:

Arkadaşlar km. Olarak düşünmüyor. Çalışma saati olarak düşünüyor ve dur-kalk olarak düşünüyor. Haksızda sayılmazlar. Ben makine proğramcısı ve teknisyeniyim. Bakımları ve değişimleri güne göre değil, çalışma saatine göre hesaplanır. Motorda bir makinedir ve bana göre km ye göre değil. Çalışma saatine göre değişmesi gerekmektedir. Ülkemiz koşullarındada bana 15.000k. ve üzeri Yerine 10.000k. da değişmesi gerektiğine inanıyorum.Ayrıca, 5-30 yağlar üzerinde tam sentetik yazmasına rağmen yarı sentetiktir. Almanyada nedense bizde tam sentetik yazan Mobil ve castrol 5-30 ların hepsi yarı sentetik olarak çıkar bu testlerden. Ve stickerı o şekildedir. Burası biraz kafa karıştırıyor.

Çok az marka spesifikasyonu tam olarak karşılar. Araştırdığım kadarı ile Motul, liqymolly, amsoil ve petronas spesifikasyonlarını tam olarak karşılıyor.

He castrol ve mobil kötü yağmı kesinlikle hayır. Bu onların kötü bir yağ olduğunu göstermez.

Benim tavsiyem her zaman her bakımda, ayrı bir marka denemektense, aynı yağ ile devam etmektir. En verimlisi motor için bu olur..

 

 

 

 

 

Traktörlerde motorun kaç km yaptığı değil, kaç saat çalıştığı gösterilir.  Bakım aralığı da yine motorun çalışma saatine göredir. ister düz yolda gitsin, ister en zorlu şekilde tarlada bahçede kullanılsın.  bunu düşününce yukarıdaki arkadaşa hak veriyorum. 

istanbul tarafiğinde özelikle, yeri geliyor, 2 saatte 10 km yol alamıyorsun, araç sürekli rölantide çalışıp duruyor.   Yoğun bu tarz trafikte olanlar, yağı km'si gelmeden değişmesinin daha iyi olacağı kanaatindeyim.

tarihinde Burak Uzel tarafından düzenlendi
imla

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Start stop olan araclar 30 bine kadar yolu var

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
On 20.07.2018 at 17:42, A. Yıldırım Yıldız yazdı:

Ulkemizde neden dayanmayacagina teknik bir kilif bulamadim. Sudur, sundandir, soyledir diye izah edenden Allah razi olsun.

 

Bildiğim yol ve hava şartlarından dolayı ! yollar ve hava avrupanın bir çok ülkesine göre daha kirli ve bakımsız olduğundan bu filtrelerin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor.

On 20.07.2018 at 23:52, Mehmet Ozyurek yazdı:

İstanbulda araç kullanan kişi yaptığı kilometreyi 1,5 ile çarpmalı.

doğru bence de :good1:

On 21.07.2018 at 10:01, Metin Akbal yazdı:

Start stop olan araclar 30 bine kadar yolu var emoji16.png

İnsanlar star stop u neden begenir anlamadım gitti ! :) arabanın motoru daha çabuk aşınıyor araba her durup çalıştığından marşdan ve aküden yiyor bence pek matah bir şey değil !

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

start stop çevreci görünüm arkasında para kazanma yoludur, tıpkı egr dpf vs. de olduğu  gibi, çevreyi koruyoruzun arkasına saklan, o dediğin sistemin üretimi-tamiri-atığı-geri dönüşümü vs. bin kat daha fazla zarar verir gezegene....

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
On 21.07.2018 at 02:01, Burak Uzel yazdı:

Aracın yağını değişmeden önce,  motorun devrini 3000'de sabitleyip,  telefondan decibel ölçer ile araç içinde  sesi ölçtüm.  61-62 arası ölçtü.  yağ değişimi sonrası tekrar ölçtüğümde 58-59 arası ölçtüm

 

Mobil esp güzel tercih.. 

 

3-4 desibel çok ciddi bir fark.. 

Zaman zaman aynı ölçümü yapın bakalım neler gözleyeceksiniz.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki