İçeriğe Yönlendir

EfficientGrip Performance vs. Primacy 4 ??


Murat Azalma

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

Lastik alırken hem testlere hem de kullanıcı yorumlarına bakmak lazım. Çünkü testler sıfır lastiğin durumu hakkında bilgi verirken kullanıcı yorumları daha ileri ki zamanlar hakkında da bilgi verir.

 

2018 ADAC yaz lastik testi

 

Efficient Grip kullanıcı yorumları

 

Primacy 3 ve primacy 4 kullanıcı yorumları  (Primacy 4 yorumları az olduğu için 3 yorumlarını ekledim.)

 

Bu lastiklere ilave olarak Conti PC6Falken ZE194, Nokian Line lastik yorumlarına bakabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
15 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

Not: Lassa yı denemek ve yerli olduğu için aldım, seneye durumuna bakacağım artık....

 

İzlenimin nasıl?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mert Yeldan yazdı:

 

İzlenimin nasıl?

Henüz 30 km. gezdim, daha lastik şekil almadı, virajda doğal olarak hafiften kayıyoruz :)  birkaç güne 1000 km. yapacağım açılsın yorumlarım daha iyi olacak, şimdilik sessiz diyebilirim tabii çok daha yumuşak....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

son aldığım goadyer 20 binde dişleri kopmaya başlamıştı üzerinden. çok bariz çabuk bitti o lastik daha da goadyer almam :D 

Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız
benimki 195-50-15 ti, alman üretimi 3 kanallı,  5 yaşında idi benimkiler, sadece biride tabanda hafif balon olması yüzünde değiştim,  aşınma sınırı işaretlerine gelmesine 1.5 mm. kadar vardı yani aşınmasıda çok iyi, 60 bini  falan yaptım bu egp lerle, sertleşme doğal olarak vardı ama çokta fazla değil, 1 yaşındaki mişlenler gibiydi 5 sene sonra diye düşün, yol tutuş kaybı pek belli etmiyorduki ben bazen virajlara çok pis girerim, öyle yavaşta değil 4 tekerde kayar, buna rağmen idare ediyordu, eğer Lassalar sanmıyorum ama bunun kadar dayansın, 2 sene falan gitmezse direk EGP ye dönerim....

Alman uretim olanlari gozle anlayabilmek icin sanirim kanal sayilarindaki farktan bahsetmistiniz. Bir ornek resimlere gostermistiniz diye animsiyorum. Hangi konudaydi onu hatirlamiyorum. Aradigimda da bulamadim. O sebepten merak edip soruyorum. Elinizde hala mevcutsa paylasabilir misiniz? Birkac gune kadar araclarin birinde degisim kacinilmaz oldu. Tayinde cikti Izmir'e geldik. Bayiden gidip gorerek almak daha kolay olacak burada. Gecen hafta Kemer'den yola ciktik geldik. Lakin ozellikle Denizli'ye inerken virajlarda iyice hissettim lastiklerin uzatmalari oynadigini. Cinturato p1 verde bu lastikler. 2016 uretim. Hanimin araba gunluk gittigi yol toplasan 500 metre yok. Durmaktan kimyasi bozuldu desem, sonucta azda olsa yuruyor lastik. Cinturato p7 blue kullanmis ve memnun kalmistim. Tabii 18" ebatta. Onuda tamamen yorumlardan bagimsiz etiket degerlerine bakarak almistim. Hem islak zemin frenlemede hem yakit tuketiminde A sinifi gorunen bir o vardi. Ne kadar yil veya km dayanir bilemiyorum o kadar kullanmadim. Izmir'e tayin cikinca da soktuk 16" gectik. Malum buralarda yokus fazla. Bu ebatlarda da egp hem etiket degerleri hemde kullanici yorumlari iyi gibi. Ama yerli uretime herkes aman uzak dur deyince sizin onceki yorumunuz aklima geldi. Aradim bulamadim. Aydinlatirsaniz sevinirim.
Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

2016 Mart ayında Goodyear EGP taktırdım aracıma, bugün itibari le 32 bin kmyi geçtim diş derinliği ve yumuşaklığı hala iyi durumda. Tavsiye ederim. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
9 saat önce, A. Yıldırım Yıldız yazdı:


Alman uretim olanlari gozle anlayabilmek icin sanirim kanal sayilarindaki farktan bahsetmistiniz. Bir ornek resimlere gostermistiniz diye animsiyorum. Hangi konudaydi onu hatirlamiyorum. Aradigimda da bulamadim. O sebepten merak edip soruyorum. Elinizde hala mevcutsa paylasabilir misiniz? Birkac gune kadar araclarin birinde degisim kacinilmaz oldu. Tayinde cikti Izmir'e geldik. Bayiden gidip gorerek almak daha kolay olacak burada. Gecen hafta Kemer'den yola ciktik geldik. Lakin ozellikle Denizli'ye inerken virajlarda iyice hissettim lastiklerin uzatmalari oynadigini. Cinturato p1 verde bu lastikler. 2016 uretim. Hanimin araba gunluk gittigi yol toplasan 500 metre yok. Durmaktan kimyasi bozuldu desem, sonucta azda olsa yuruyor lastik. Cinturato p7 blue kullanmis ve memnun kalmistim. Tabii 18" ebatta. Onuda tamamen yorumlardan bagimsiz etiket degerlerine bakarak almistim. Hem islak zemin frenlemede hem yakit tuketiminde A sinifi gorunen bir o vardi. Ne kadar yil veya km dayanir bilemiyorum o kadar kullanmadim. Izmir'e tayin cikinca da soktuk 16" gectik. Malum buralarda yokus fazla. Bu ebatlarda da egp hem etiket degerleri hemde kullanici yorumlari iyi gibi. Ama yerli uretime herkes aman uzak dur deyince sizin onceki yorumunuz aklima geldi. Aradim bulamadim. Aydinlatirsaniz sevinirim.

yanakta çok net Germany yazıyor, tanımak kolay :)

 

egp baba lastik, benimkiler 5 sene olduğu halde kayma yok gibi-ydi, çokta sertleşmedi, yalnız yerliye tırt falan diyorlar şahsen denemedim, bence sorun olmamalı sonuçta marka  belli, alman bulmazsam bir dahaki sefere Türk malı EGP bile alırım, ne olacak en fazla mişlen kadar gider nasılsa :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Hayatimda gy efg kadar taş ve çivi toplayan lastik gormedim. Butun lastiklere en az 2 defa yama yapilmistir. Hatta kişliklari takarken baktigimda birinde 3 yama vardi. 

Geriye kalan hususlarda iyidi ama. Hele ki konforuna diyecek laf yok.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
4 dakika önce, Tevfik Işık yazdı:

Hayatimda gy efg kadar taş ve çivi toplayan lastik gormedim. Butun lastiklere en az 2 defa yama yapilmistir. Hatta kişliklari takarken baktigimda birinde 3 yama vardi. 

Geriye kalan hususlarda iyidi ama. Hele ki konforuna diyecek laf yok.

Bu durum yolu iyi tuttuğunu gösteriyor işte daha ne olsun 😊

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Cihangiroğlu
On 10.07.2018 at 12:04, Mert Yeldan yazdı:

 

İzlenimin nasıl?

Eveeet, 2000 km ye yakın yol yaptım, yol tutuş ve ses olarak egp den kötü değil hatta aynı gibi, az bir yağmur yağdı tamda dik rampalardan iniyordum, gayet güzeldi...

 

kısaca ses darbe emiş yol tutuş gayet güzel, ıslaktada sanırım iyi çıkacak çok deneyemedim, eğer seneye taş gibi olmaz ise cillop gibi lastik diyorum, bu arada uzun yol yakıt sarfiyatındada fark göremedim, aynı yaktı araba :)

 

kısaca :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Eveeet, 2000 km ye yakın yol yaptım, yol tutuş ve ses olarak egp den kötü değil hatta aynı gibi, az bir yağmur yağdı tamda dik rampalardan iniyordum, gayet güzeldi...
 
kısaca ses darbe emiş yol tutuş gayet güzel, ıslaktada sanırım iyi çıkacak çok deneyemedim, eğer seneye taş gibi olmaz ise cillop gibi lastik diyorum, bu arada uzun yol yakıt sarfiyatındada fark göremedim, aynı yaktı araba default_smile.png
 
kısaca default_good1.gif


Ben 5000 i devirdim 3000 i bayramda memlekete git gel gezme filan. Uzun yolda lastik sesi diye bir şey yok. 36 psi bastım eve döndüğümde 4.9 idi ortalama.

Ben aşırı memnunum. İnşallah bozmaz.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Celal Aydın
Eveeet, 2000 km ye yakın yol yaptım, yol tutuş ve ses olarak egp den kötü değil hatta aynı gibi, az bir yağmur yağdı tamda dik rampalardan iniyordum, gayet güzeldi...
 
kısaca ses darbe emiş yol tutuş gayet güzel, ıslaktada sanırım iyi çıkacak çok deneyemedim, eğer seneye taş gibi olmaz ise cillop gibi lastik diyorum, bu arada uzun yol yakıt sarfiyatındada fark göremedim, aynı yaktı araba default_smile.png
 
kısaca default_good1.gif


Ali abi konuyu hortlatıyorum, nasıl Lassa? Egp’yi aratıyor mu?
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Greenways , viraj alma , direksiyon hissi bana göre zayıf. Frende sorun yok. Islak iyi . Yoğun su birikintisinden geçerken su tahliyesi biraz zayıf gibi. Tüketim epey iyi. Bozuk yolda konforlu, ses orta seviyede. Kısaca Michelin, hankook seviyesinde değil. Lassa kış lastikleri çok daha iyi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

 


Ali abi konuyu hortlatıyorum, nasıl Lassa? Egp’yi aratıyor mu?

 

Gayet güzel, benim 195 taban lastik olduğu için viraj olayında egp den pek farkını hissetmedim gibi, ses olayı yine öyle, yakıtta yine aynı, kısaca egp yi aratmıyor diyebilirm, yalnız mişlen saver den iyi, onda zorlamada kayma hissi oluşuyordu, ıslaktada iyi değildi pek, egp her türlü daha iyiydi, bu lassayı sevdim, bakalım 1-2 sene sonra ne yapacak,  3-4 sene gitse yeterde artar bile zaten :)

 

Bu arada Dustera Petlas PT515 aldık, 215-65-16 dıydı galiba, tabii yeni daha ama bu lastikte fena değil, artık yerliye döndüğümüz için bunları test ediyoruz, güzeller vallahi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Primacy 3’ten gy efficientgrip’e geçen biri olarak, konforun arttığını, sesin azaldığını söyleyebilirim. 205/16/55 91v

 

güvenlik anlamında testim olmadı. Zaten çocuklar arabada. Test edecek zorlamaları yapmıyorum. Ama birkaç frenleme yaptığım oldu. Özellikle rampa aşağı ıslak zeminde, iyi tutunduğunu söyleyebilirim. Güven verdi. 

 

Bu arada testleri yollarda yapıyoruz. Yollarımız temiz değil. Tozlu bir yolda lastik performansı çok değişir. Ona göre değerlendirmek lazım

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

O yüzden arada bir diyorumya, Türkiye iklimi ve yollarına uygun hamuru olan en güzel lastiklerin başında Goodyear geliyor...

 

sevindirici olansa yerli markalarımızın harbiden artık çok daha iyi ürünler çıkarıyor olması, Lassa-Petlas gibi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

O yüzden arada bir diyorumya, Türkiye iklimi ve yollarına uygun hamuru olan en güzel lastiklerin başında Goodyear geliyor...

 

sevindirici olansa yerli markalarımızın harbiden artık çok daha iyi ürünler çıkarıyor olması, Lassa-Petlas gibi :)

Falken de üretiyordu en son. 

 

Yumuşak yanaklı lastiklerin dezavantajı aslında türkiye yolları. Çumurlar, kaldırım köşeleri yanak düşmanı. Hem kötü yolda konfor artırıyor hem ömrü az oluyor. Kollarsak en optimum sonuç olur 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

60 bin km bindim Egp ile Fiesta’ma

Diş derinliği 6.2 mm idi.

Şimdiki aracımda da egp var, 40 bin oldu, hala diş derinliği çok iyi, çatlak vs yok, güven hissinde bariz bi değişme yok, sertleşmedi de.

 

Egp’nin tabanı sert, yanağı yumuşak.

Türkiye şartlarında en az bir araçta 55-60 yanak olmalı ki, gümleme riski düşsün çukurlarda.

 

Michelin hiç kullanmadım.

Yerli lastik hiç kullanmadım çünkü arada cebi rahatlatacak fiyat farkı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Celal Aydın yazdı:

60 bin km bindim Egp ile Fiesta’ma

Diş derinliği 6.2 mm idi.

Şimdiki aracımda da egp var, 40 bin oldu, hala diş derinliği çok iyi, çatlak vs yok, güven hissinde bariz bi değişme yok, sertleşmedi de.

 

Egp’nin tabanı sert, yanağı yumuşak.

Türkiye şartlarında en az bir araçta 55-60 yanak olmalı ki, gümleme riski düşsün çukurlarda.

 

Michelin hiç kullanmadım.

Yerli lastik hiç kullanmadım çünkü arada cebi rahatlatacak fiyat farkı yok.

lastik seçerken http://www.tyrereviews.co.uk/ adresindeki yorumları çok okudum. gye ile ilgili diş derinliğinin gerçekten çok yavaş aşınıyor olması. hele senede 1 kere bilgisayarlı rot ayarı yapalırsa latikler dengeli aşınır. tadından yenmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...