Dogan Arsiray

Dodge Journey - VW 2.0 TDI PD Motor 1500 RPM'de Titreşim

Recommended Posts

Dogan Arsiray

Arkadaşlar, Dodge Journey arabamızdai  VW nin 2.0 litre hacimli 
PD motoru bulunuyor. 140 hp gücü var. Daha önceden açtığım araç ile ilgili başlıkta bahsi geçen bir titreşim vardı. Aks kaynaklı olan ve araç yüke binince mesela yokuş yukarı çıkarken, oto yol hızlarında hissedilen, gazı bırakınca kesilen bir titreşimden bahsediyorum. Ön iki aksı komple değiştirdim ve bu düzeldi. Yeni lastikler aldım ve doğru düzgün balans yapıldı vs. Yolda giderken hissettiğim, bir türlü kesilmeyen bir titreşim vardı, bu daha çok arabanın gövdesinden aktarılıyor gibiydi. Yani direksiyonda değil de koltuktan vücuduma aktarılıyor gibiydi.

 

Bu gün araç ile uğraşırken boşta denemeler yaparken, devir bandının sadece 1450 rpm ile 1600 rpm arasında, yükten bağımsız şekilde motor kaynaklı bir vuruntu gibi,titreşim yaptığını fark ettim. Bu öyle az ki, ilgisiz birisi fark etmeyecektir. Bu devir aralığı tam da 80 90 km sürat arasındaykenki devir değerine denk geliyor ne tesadüf ki. Yani herhalde o bir türlü çözemediğim titreşim aslında tekerleklerden değil motordan ileri geliyor ve ilginç olan motorun yük durumu ile ilgisiz. Yada şanzımanla ilgili değil çünkü araç duruken de tekrarlanan bir durum.

 

Sizce bunun nedeni nedir? Enjektörler, kaçık sente ayarı? Ayrıca bozulmaya başlamış bir yada daha fazla motor kulağı...

 

Bunu soruyorum çünkü, yaklaşık 10 bin km önce trigger seti değişmiş, sentesi azıcık kaçıksa valf sesi olurdu... ki bence ben bunu da duyabiliyorum, çok az yük var iken ve tam da bu devir aralığında duyuluyor. Bu adeta yüksek sıkıştırmalı motora düşük oktan benzin konunca duyulacak türden bir avans şakırtısı. Titreşim sorununu yaşamış bir BMW ci ile tanışmıştım, zamanında sente ayarını yaparken, cıvataları sıkarkeni, trigger kayışını ters tarafa çevirdiklerinde BMW nin o motorunda sente ayarı azıcık kaçıyormuş ve titreşime neden oluyormuş, fark edip düzelmişlerdi.

 

Yardım lütfen.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Bir çok dizel eser miktarda titrer. Acaba senin araç ne kadar titriyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Motor kulakları be şanzıman takozları sağlam mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan

Bahsettiğiniz devirlerde benim araç da titriyor. Açıkçası hiç dert etmedim. Ustalar motor takozları değişmesi lazım dedi. 

Geçen yıl iki takoz 1100₺ tutuyordu. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Takozlar hep pahalidir, tamam ama titreme normalmidir bu dizelde? 

Birde valf sikirtisi? Arac giderken fark ediliyor derinden. Kabin epey sessiz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği

Hocam titreşim dediğiniz karıncalanma şeklinde vibrasyon mu?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen

Volan çift kütle mi sabit mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Hafif titreşim olur gibi geliyor bana 2000 devir altında, benzinli gibi yumuşak olmaz bence.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
gönderildi (düzenlendi)

Benim teyzeoglu 2012 sportline cady ye yenı emısyon yazılımı yaptırmıs bu yazılım sonrası cesıtlı arızlar turemıs ensonunda enjektörun bir tanesının yeterlı yakıt vermedıgı teshıs edılmıs sadece arızalı enjektöru degıstırp adaptosyan yapmıslar ve bu tüm şeyleri arac 188 bınde ve tam servıs bakılmı olmamasına ragmen sonservıs bakımı servısde yapıdılıgı ıcın ucretsız yapmıslar . motor sızın araçdakı aracla aynı motor  140 lık olan  enjektörlerı makıneye baglayarak ve yolda sürüş esansında ölçdürün degerleri,  bundan önce yalnız benımde 1.6 tdi passat var bazen mazot secıyor mazot filtresi ve mazotu total veya shellden alarak deneyın sonra arızaya odaklanın

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Motor kulaklarını değişip denemek gerek.. Ancak orijinal bulmak gerek.. 

O da çok pahalıdır :)

A6'sı olan bir arkadaşım, şaft değiştirmeyi bile göze almıştı, yan sanayi kulak da denemişti.. 

Çözümü orijinal motor kulağında bulmuştu.. 

Kulak önemli. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan

PD motorlar CR'lere göre zaten daha titreşimli ve sesli çalışıyor. Sorun büyük ihtimal motor takozundandır. Çok rahatsız ediyorsa değiştirin. 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Dilbirliği

Sorun yazılım ya da enjektör bence. 1,6 Jettanda Motor kulaklarını değiştirdim işe yaramadı 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

cevaplar için teşekkür ederim. çok rahatsız edici değil. fark ettim sorma gereği duydum. sürüş devrinin altında kalıyor zaten. aracın vites oranları çok gıcık. 2000 devirde 1000 km ile gidiyor 6. viteste. 8 ileri filan olması gerekli demekki.

 

motor kulağı vs çok pahalı şeyler olduğundan önceliği yok benim için.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okay Kaygusuz

stop olayı ne oldu aracın onu çözen yapan oldumu

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

o diğer başlıkta duruyor. aslında yeni bir başlık açıp arandığında bulunması için saklamak lazım. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ata

Sabit hizda titresim varmi? Hiz sabitleyici ile deneme yapabilirsiniz. 6. Vites 2100 2200 devirde ve 4. Vites 1900 devirde ozellikle deneyiniz. Benzer bir problemi yasadim ve gectigimiz hafta sorunun turbo hortumlarinin baglanti noktalarinda oldugunu tespit ettim. Tam 5 sene araci bu sekilde rahatsiz edici bu durumla kullanmak zorunda kaldim. Yetkili servis dahil sorunu bulan cikmamisti maalesef.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Giderken bu durum belli olmuyor, henuz. Nasil bir his vardi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray
15 saat önce, Mustafa Ata yazdı:

Sabit hizda titresim varmi? Hiz sabitleyici ile deneme yapabilirsiniz. 6. Vites 2100 2200 devirde ve 4. Vites 1900 devirde ozellikle deneyiniz. Benzer bir problemi yasadim ve gectigimiz hafta sorunun turbo hortumlarinin baglanti noktalarinda oldugunu tespit ettim. Tam 5 sene araci bu sekilde rahatsiz edici bu durumla kullanmak zorunda kaldim. Yetkili servis dahil sorunu bulan cikmamisti maalesef.

 

Arabanızda hani motor var? 140 hp mi PD motormu?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ata
 
Arabanızda hani motor var? 140 hp mi PD motormu?
Evet pd motor bkp kodlu. Krank devir sensorude kontrol edilmeli
Evet pd motor bkp kodlu. Krank devir sensorude kontrol edilmeli
Birde egr yide unutmayalim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

çok ciddi bir durum olmadığı için görmezden geliyorum aslında. iyi bir VW ci bulup göstermem lazım gelebilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Ata

Rahatsizlik vermiyorsa kullanin gitsin.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

hareket halinde hissedilecek bir durum değil o nedenle ikincil hatta üçüncül öneme sahip şu anda.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Başka bir konuda okurken gördüm, bu konu geldi aklıma. 140 hp pd motorda titreme şikayetini, enjektör düşük basınç arızasını gidererek çözmüş. Belki yardımcı olur diye konu linkini ekliyorum. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Titresimin Motor kulaklarindan kaynakli oldugunu dusunuyorum.

Esneme miktarina bakin kendini ele verir bence.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Linkte bahsedilenler ciddi arizalar seklinde. Bu ayara helince zaten enjektor gerekir motora. Dedigim gibi benim merakim cok onemsiz bir titresim icin di.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki