İçeriğe Yönlendir

Focus I - Fan Sorunlu mu?


Selami Şimşek

Recommended Posts

Selami Şimşek

Arkadaşlar benim Focus model itibariyle çift fanlı klimayı açtığımda gayet güzel bir şekilde tek fan devreye giriyor (yolcu tarafındanki)soğutma az ise bu fanın ikinci devresi çalışıyor kuvvetli bir şekilde.yanlız araç klima kapalı konumda hararet yükseldiğinde aynı fan normal olarak devreye giriyor yanlız diğer fanın (sürücü tarafındaki)hiç çalıştığını görmedim acaba başka bir çalışma prensibi mi var yoksa fan mı sorunlu? iyi günler.

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Arkadaşlar benim Focus model itibariyle çift fanlı klimayı açtığımda gayet güzel bir şekilde tek fan devreye giriyor (yolcu tarafındanki)soğutma az ise bu fanın ikinci devresi çalışıyor kuvvetli bir şekilde.yanlız araç klima kapalı konumda hararet yükseldiğinde aynı fan normal olarak devreye giriyor yanlız diğer fanın (sürücü tarafındaki)hiç çalıştığını görmedim acaba başka bir çalışma prensibi mi var yoksa fan mı sorunlu? iyi günler.
Soketleri kontrol edin
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Peki, normal fan açtığında iki fanındamı devreye girmesimi gerekli

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Benim araçta çift fanlı bildiğim kadarıyla klima açtığımda içeri gelmiyor ama dışarıda sürekli gürültülü çalışan bir fan sesi var bu normal mi?

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim.bugün işim dolayısıyla dışarı çıkamadığımdan dolayı tel.den Kendi ilimde de bulunan Metinler Ford yetkili servisten bir ustayla görüştüm bana çift fanlı focusların çalışma sistemini anlattı çok yardımcı oldu.ondanda Allah razı olsun.bende işten eve gelince biraz uğraşsamda sorunum hallodu çok şükür.iyiki bu form var,iyiki varsınız...sanayiye uğramadan zaman kaybı olmadan bazı sorunları kendi emeğimizle hallediyoruz.iyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
11 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

yanlız diğer fanın (sürücü tarafındaki)hiç çalıştığını görmedim

klima kapalı iken ilk fan suyu soğutmak için açar, çalıştığını hiç görmediğiniz fan ise su ısrarla soğumaz ise (hava sıcak olabilir tam gaz gidiliyor olabilir vs.) o çalışmayan fanı açar ekstra soğutma için. galiba 128C civarı açar

klima açılmış ise direkt çalışır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
2 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Selami bey, neymiş olay, bize de anlatın, biz de bilelim :)

Kusura bakmayın Sani bey unuttum yazmayı,servisteki usta çift fanlı focusların klima açıldığında her iki fanın ağır devirde çalışması gerektiği klimanın soğutması yeterli olmağında ikinci fanın(yolcu tarafındaki)2.kademesi devreye gireceğini egerki klima kapalı ısı belirli sıcaklığa eriştiğinde  tek fanın devrede olacağını yüksek ısıda yani tek fanın yetmediği  bir sıcaklık dedi ama tam derecesini bilemedim ama her iki fanın da çalışması gerektiğini.egerki benim gibi tek fan sorunlu focusların genellikle yüksek akım dan dolayı ve yaştan dolaýı fana giren soketten veya sigorta veyahutta roleden kaynaklanmış olacağını söyledi.fan motorunun yanma ihtimalini en son olarak söyledi bende ilk olarak fana giren soketi söktüm ama baya uğraştım resmen çalışmayan fanın pinleri birbirine kaynak olmuştu bende ufak bir revizyondan sonra fanların her ikiside klima açınca çalıştı.izole konusunda biraz uğraş verdim çok şükür arızayı giderdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

klima kapalı iken ilk fan suyu soğutmak için açar, çalıştığını hiç görmediğiniz fan ise su ısrarla soğumaz ise (hava sıcak olabilir tam gaz gidiliyor olabilir vs.) o çalışmayan fanı açar ekstra soğutma için. galiba 128C civarı açar

klima açılmış ise direkt çalışır

Çağlar bey benim aracın fanı klima açıkken tek çalışıyordu(yolcu tarafındaki)normal klima kapalıyken yüksek ısılardada tek çalışıyordu benim anlamadığım zaten 128C ısıya gelmiş bir motora ikinci fanında bu derece açması nekadar faydalı olur düşünemiyorum acıkcası

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

daha önce fanlarda değişim yapılmış mı

9 dakika önce, Selami Şimşek yazdı:

normal klima kapalıyken yüksek ısılardada tek çalışıyordu

bu olmamalı idi

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Abdurrahman Can

Merhabalar Kahramanmaraş dayım Focus 2001 1.6 aracımın fanı, sabah motor suyunun ve radyatör hortumlarının ılık olmasına rağmen soğuk üflüyor devamlı bir şekilde .Bu arızayı bazen yapıyor .Kontağı aç kapa yapınca bazen kısa mesafede tekrar soğuk fan üflüyor.Biraz bekleyip aracı tekrar kullandığımda motor ve hortumlar düzgün ısınıyor fan açma derecesine gelirse normal açıyor ancak arızayı bazen yaptığı için kimse bir şey anlamadı .Yardım ederseniz çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Eğer ki motor soğutma fanından söz ediyorsanız ya fan müşürü yada termostatta sıkıntı olabilir tabi hararet göstergesi nide takip etmek gerekli gauge menüden aracın ısısını anlık tam net takip edebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Can
(düzenlendi)

Merhaba gauge menüden ısıyı kontrol ettim.Şimdi şöyle bir durum oldu aracı normal kullanıyorum şehiriçi rampa falan durkak gauge menüyü sabitledim sıcaklık 88-90-96-98 arasında seyrediyordu ancak fan açmadı bir sıkıntı yoktu.Biraz ilerleyince 120 Km gibi sıcaklık 104 -106 yı gördü fan açtı fakat sıcaklık düşmüyordu radyatör hortumu çok sıcak değildi ve fan sürekli çalışıyordu ve sıcaklık 100 ün altına düşmedi  kontağı kapatana kadar fan çalıştı.Ne yapmam gerekli yardımcı olursanız sevinirim.

tarihinde Abdurrahman Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

Sizin aracinizda yalanci hararet var ilk once havasi alinmali sicaklik 100 oldugunda hortum kesinlikle hortum 2 tarafli sicak olmali.yakin zamanda antifriz ekledinizmi? Buna bağlı olarak havasi alinmali duzelmez ise yedek su kapagi müşur devir daim pompasina bakilmali.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Can

Dün tamircinin yanına sıcaklığın 104 dereceyi görüp fanın açılarak sürekli çalıştığı 100 derecenin altına düşmediği şekilde gittiğimde araçta hava olduğunu söyledi.Motorun arka tarafındaki küçük hortumu sökerek suyu boşaltarak yedek su deposundan da suya takviye yaparak havasını aldı.Teste çıktık problem görünmüyordu.Bugün ben aracı kullanarak test ettim normale bindi gibi görünüyor.Yalnız hava olayının şu şekilde gerçekleştiğini tahmin ediyorum:normalde aracın antifiriz değiştireli 2.5 ay kadar olmuştu böyle bir sıkıntıyla karşılaşmamıştım.Pazartesi günü farklı bir tamircide motordaki yağ kaçağına baktırmak için gittiğimde yağ kaçağını bulmak için krank keçesi civarında yağ kaçağı olup olmadığına bakmak için yedek su deposunun vidasını söküp ,hortumlar bağlı şekilde kenara bırakmışlardı ama su boşaltma olayı olmamıştı.Yağ kaçağını tamir ettirdikten bir gün sonra bu arıza olayıyla karşılaştım.Yedek su deposunu yan üstü bırakılması mı hava yaptırdı anlayamadım.Şimdilik bir sıkıntı yok inşallah bir daha bu problemle karşılaşmam.İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Can

Sabah aracın havasını aldım araç 104 derecede fan açtı aracı fazla kullanmadan park ettim. aracı bugün gece 23:30 civarı test ettim tekrar yalnız şöyle bir durum var termostat 92-93 gibi açmadı 100 dereceden sonra açtı ve ben hızlanıp 110-120 km ye hızlanınca hararet 104 oldu ve fan açtı çektim hemen sağa radyatör ılık hava üflüyordu radyatörün üstü sıcak altı ise ılıktı radyatörün önündeki hortumlarda fanın açmasını sağlayacak kadar sıcaklık yoktu .100 derecenin altına indi ve fan durdu ancak kalorifere giden ortadaki hortum bu iki hortumdan sıcaktı yola devam ettim 1.5 2 km kadar aracı 50-60 km kısa mesafe kullandığımda termostatın açtığını ve radyatöre giren ve çıkan hortumun ısındığını gördüm radyatörün üstü sıcaktı alt kısımda sıcaktı böyle normal görünüyordu fakat 100-110 km den hızlarda hortumlar soğuyor fan 104 derecede  açıyor ve ılık üflüyor. yedek su deposu kapağının basınç kaçırma ihtimali olduğunu öğrendim.bir de bu yıl nisan ayında lpg sistemini yenilemiştim havalar soğuyana kadar bir sıkıntı yoktu lpg 'nin regülatör su bağlantısını motordan gelen kalorifer gidiş hortumundan almışlar t vermeden regülatörün çıkışını da yine aynı hortumdan kalorifere bağlamışlar acaba bu bağlantı  yeterli dolaşımı sağlamıyor olabilir mi? Çünkü termostat,müşür,devir daim triger ile yeni değişti havaların soğumasıyla yüksek hızda yapması lpg regülatörünün bu bağlantısından dolayı  dolaşımın hızını  zayıflattığını suyun termostata geç gelmesinden suyun sıcak olmamasına rağmen fan ın devreye girmesi dolayı müşürün sıcaklığı yüksek alglamasına sebeb olabileceğini düşünüyorum paralel bağlantı varmış onu deneyeceğim.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın neyin nasıl etki ettiğini anlamak zor.

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas
20 saat önce, Abdurrahman Can yazdı:

Sabah aracın havasını aldım araç 104 derecede fan açtı aracı fazla kullanmadan park ettim. aracı bugün gece 23:30 civarı test ettim tekrar yalnız şöyle bir durum var termostat 92-93 gibi açmadı 100 dereceden sonra açtı ve ben hızlanıp 110-120 km ye hızlanınca hararet 104 oldu ve fan açtı çektim hemen sağa radyatör ılık hava üflüyordu radyatörün üstü sıcak altı ise ılıktı radyatörün önündeki hortumlarda fanın açmasını sağlayacak kadar sıcaklık yoktu .100 derecenin altına indi ve fan durdu ancak kalorifere giden ortadaki hortum bu iki hortumdan sıcaktı yola devam ettim 1.5 2 km kadar aracı 50-60 km kısa mesafe kullandığımda termostatın açtığını ve radyatöre giren ve çıkan hortumun ısındığını gördüm radyatörün üstü sıcaktı alt kısımda sıcaktı böyle normal görünüyordu fakat 100-110 km den hızlarda hortumlar soğuyor fan 104 derecede  açıyor ve ılık üflüyor. yedek su deposu kapağının basınç kaçırma ihtimali olduğunu öğrendim.bir de bu yıl nisan ayında lpg sistemini yenilemiştim havalar soğuyana kadar bir sıkıntı yoktu lpg 'nin regülatör su bağlantısını motordan gelen kalorifer gidiş hortumundan almışlar t vermeden regülatörün çıkışını da yine aynı hortumdan kalorifere bağlamışlar acaba bu bağlantı  yeterli dolaşımı sağlamıyor olabilir mi? Çünkü termostat,müşür,devir daim triger ile yeni değişti havaların soğumasıyla yüksek hızda yapması lpg regülatörünün bu bağlantısından dolayı  dolaşımın hızını  zayıflattığını suyun termostata geç gelmesinden suyun sıcak olmamasına rağmen fan ın devreye girmesi dolayı müşürün sıcaklığı yüksek alglamasına sebeb olabileceğini düşünüyorum paralel bağlantı varmış onu deneyeceğim.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın neyin nasıl etki ettiğini anlamak zor.

Aracta hala hava var alınamamış .

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdurrahman Can

Aracın havasını bu kez kendim aldım düz yolda aracı rolentide çalıştırıp yedek su deposunun geri dönüş hortumunu depodan taraftan çıkarıp aşağı salladım önce su falan gelmedi sonra püskürtme şeklinde havalı su geldi biraz akıtıp suyunu tamamladım fanın açmasını bekledim.çok şükür o günden beri sıkıntı kalmadı.bir de şunu gördüm motorda araç arızalı olduğunda geri dönüş hortumunun hiç ısınmadığını farkettim yani su yeterince sağlıklı dönmüyordu.şimdi hortumların hepsi ısınıyor özellikle motordan yedek depoya gelen su hortumunun ısındığını gözlemledim.Çok şükür şimdi bir sıkıntı yok.yardımcı olan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
12 saat önce, Abdurrahman Can yazdı:

Aracın havasını bu kez kendim aldım düz yolda aracı rolentide çalıştırıp yedek su deposunun geri dönüş hortumunu depodan taraftan çıkarıp aşağı salladım önce su falan gelmedi sonra püskürtme şeklinde havalı su geldi biraz akıtıp suyunu tamamladım fanın açmasını bekledim.çok şükür o günden beri sıkıntı kalmadı.bir de şunu gördüm motorda araç arızalı olduğunda geri dönüş hortumunun hiç ısınmadığını farkettim yani su yeterince sağlıklı dönmüyordu.şimdi hortumların hepsi ısınıyor özellikle motordan yedek depoya gelen su hortumunun ısındığını gözlemledim.Çok şükür şimdi bir sıkıntı yok.yardımcı olan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.

Problemin cozulmesine sevindim. ama her ihtimale karsi kontrol etmeyi gerekirse tekrar antifriz eklemeyi unutmayin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...