İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - V Kayışı Yıpranması ve Süresi


Atilla Cifter

Recommended Posts

Atilla Cifter

Merhaba,

Bugün 2013 model fiesta 1.25 ve 32 bin km olan arabanım v kayışına baktığımda iki yerde kenarlarda çapak çıkar gibi yıpranma olduğunu gördüm, çalışmada ya da gerginliğinde sorun gözükmüyor.  

Kenerlardaki bu çapaklar V kayışının değişmesi gerektiğini mi gösteriyor? 

Birde 5 yıl olmuş V kayışının değişmesi gerekiyor ise triger setinin de değiştirmesi gerekiyor mu?

Uzatılmış garantisi vardı ancak bitti.  

Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kayışlar garantiye girmez, v kayışında yıpranma gözle bile görülür olmuş ise acilen değişin.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Tavsiyem, tirger seti ile birlikte kayış grubunu da değişmeniz, kopma durumunda daha büyük masraflar çıkarabilir.

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Cevaplar için teşekkürler. 

Bugün hem v kayışını hem de triger takımını fomoco aldım, perşembe değişecek. Devirdaimin de orjinalini buldum ancak almadım, 5 yıl olmasına rağmen orjinal devirdaimi üzerinde ve 32 bin kmde olduğu için büyük olasılıkla değişmeyecek.

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Atilla bey genelde triger değişirken devirdaimi de değiştirirseniz iyi olur. Daha sonra devirdaim yüzünden tekrar sökülmesi ek masraf çıkaracaktır.

Ben de yakın zamanda kayış değişirken orijinal devirdaim ile değiştirdim. 200 tl civarı bir ücreti var parçanın.

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Doğa bey evet orjinali 200 tl almıştım iade ettim. Usta üzerindeki orjinal devirdaim ve km çok düşük olduğu için bir sonraki seferde değiştirme uygun olabilir dedi. Triger değişirken bakılacak. 

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Metin bey teşekkürler.

Arabayı götürdüğümde söylerim, devirdaim'in 10 yıl dayanma olasılığı düşüyor ise dediğiniz gibi şimdi onu da orjinali ile değişmek en doğrusu.

Bizim gibi arabayı fazla kullanmayan kişiler için parçaların yıl olarak dayanma sürelerinin belirsizliği problem, hep km bilgisi var. 

Yorum bağlantısı

Devirdaimin km ile olduğu kadar yıl ilede alakası var. Keçelerden su kaçağı yapabilir hiç tahmin etmediğiniz zamanda. 

Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Bugün İkitelli  OSB'deki EMS Ford özel serviste v kayışı, triger seti, devirdaim'i değiştirdim, antifrizi de Fmy aldım.  

Çıkan parçalara baktığımda v kayışında dış çapaklanma dışında içeriden kesikler vardı, kopma zamanı çok yakınmış. 

Triger kayışında ise en ufak bir yıpranma belirtisi yoktu, 2 yıl daha sorunsuz gidecek gibi duruyordu. Devirdaimde de sorun gözükmüyordu ancak bu parça kapalı kutu gibi.   

Yeni arabada km düşük olsa bile 4 yılda tüm kayış setleri değişir önerisi var ancak bu ford'un triger kayışı için geçerli olmayabilir. Karar ve risk değerlendirmesi tabii ki kullanıcının, risk tavsiyesi değil. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kayışlarda deformasyona bakılmalı elbet, varsa hemen değişin ve sebebininde bulun, çürüme dışında kenardan atma traşlama vs. varsa bilyeler sorunludur ona göre, bunun dışında herşey normal görünsede özellikle triger, zaman sınırı vardır, birşey yok diye 10 sene kullanılmaz, değişmek gerekir...

 

devirdaim konusu şöyle, öyle 90 binde normalde bozulmaz, değişim esnasında kontrol edin, sağlamsa 2. triger değişiminde değişirsiniz, yani mesela bende 90 binde bir triger değişir, değişimde sağlamsa 180 binde değişirim devirdaimi, öylede yaptım zaten, garanti olsun derseniz değişin ama, zaten ucuz sayılır, değişmek en garantisi esasında...

 

FMY ye gelince, opet malı dır fmy, Ford la alakası yoktur, satış taktiği, önemli olan Ford un istediği standartlardamı değilmi, bu önemlidir,  koyduğunuz antifiriz kırmızı yada kavuniçi renkli yani organik antifirizmi, litresi 15 tl . gibidir, organikse tamam, değilse olmadı haberiniz olsun...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Atilla Cifter
12 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

kayışlarda deformasyona bakılmalı elbet, varsa hemen değişin ve sebebininde bulun, çürüme dışında kenardan atma traşlama vs. varsa bilyeler sorunludur ona göre, bunun dışında herşey normal görünsede özellikle triger, zaman sınırı vardır, birşey yok diye 10 sene kullanılmaz, değişmek gerekir...

 

devirdaim konusu şöyle, öyle 90 binde normalde bozulmaz, değişim esnasında kontrol edin, sağlamsa 2. triger değişiminde değişirsiniz, yani mesela bende 90 binde bir triger değişir, değişimde sağlamsa 180 binde değişirim devirdaimi, öylede yaptım zaten, garanti olsun derseniz değişin ama, zaten ucuz sayılır, değişmek en garantisi esasında...

 

FMY ye gelince, opet malı dır fmy, Ford la alakası yoktur, satış taktiği, önemli olan Ford un istediği standartlardamı değilmi, bu önemlidir,  koyduğunuz antifiriz kırmızı yada kavuniçi renkli yani organik antifirizmi, litresi 15 tl . gibidir, organikse tamam, değilse olmadı haberiniz olsun...

 

Kavuniçi olan FMY Super Plus XLC idi. Opet extended life'ın aynısı olmalı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 saat önce, Atilla Cifter yazdı:

Kavuniçi olan FMY Super Plus XLC idi. Opet extended life'ın aynısı olmalı.

organik demekki, o zaman sorun yok, gayet güzel :good1:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Volkan Yusuftaş

arkadaşlar ben de 2013 fiesta var triger hiç değişmemiş km 19000 de sanayide ustaya götürdüm 1 sene daha bin dedi napayım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Yusuftaş

riskle  ilgili bişey demedi hocam zaten demezlerde istersen değiştirirm benim için daha iyi ama senin için kötü olur dedi masraf olarak):

onlarda benzer dedi hocam en az 1 sene hatta 2 seen bile gider km olarak da enaz10 bin km yi geçer dediler. ne kadar doğru kendi arabalarını  7 8 sene de değiştiriyoruz  dediler

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Burak Güler2
On 29.08.2018 at 19:13, Volkan Yusuftaş yazdı:

arkadaşlar ben de 2013 fiesta var triger hiç değişmemiş km 19000 de sanayide ustaya götürdüm 1 sene daha bin dedi napayım

2013 dizel fiesta neden 19 binde ki 😁

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
2 dakika önce, Burak Güler2 yazdı:

2013 dizel fiesta neden 19 binde ki 😁

20 kuruş yakıyo

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
(düzenlendi)
arkadaşlar ben de 2013 fiesta var triger hiç değişmemiş km 19000 de sanayide ustaya götürdüm 1 sene daha bin dedi napayım
    135.000 km veya 9 yil

Linkte fordun bakim periyotlari var.

Sanayi efsanesi degil fordun kendi sitesinde yayinladigi periyotlar.

Sogutma sivisi 150.000 km veya 10 yil bu ilgincmis mesela ..

 

http://m.ford.com.tr/servis-ve-satis-sonrasi/bakim-ve-onarimlar

 

 

 

 

 

 

http://cloud.tapatalk.com/s/5b9993ccde8ed/Fiesta%20Bak1m%20Formu.pdf

tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Yusuftaş
On 12.09.2018 at 23:25, Burak Güler2 yazdı:

2013 dizel fiesta neden 19 binde ki 😁

valla denk geldi bende pek anlamadım ama kimse olumsuz bişey demedi değer dedi :)

benim ki 1,5 hocam birde malum zamdan sonra 4,4 ortalama var yani 2,80 civarı

Yorum bağlantısı
Volkan Yusuftaş
On 13.09.2018 at 01:19, Hasan Yıldız yazdı:

    135.000 km veya 9 yil

Linkte fordun bakim periyotlari var.

Sanayi efsanesi degil fordun kendi sitesinde yayinladigi periyotlar.

Sogutma sivisi 150.000 km veya 10 yil bu ilgincmis mesela ..

 

http://m.ford.com.tr/servis-ve-satis-sonrasi/bakim-ve-onarimlar

 

bana da ford servisi triger için 135 000 yada 5 sene demişti

 

 

 

 

https://cloud.tapatalk.com/s/5b9993ccde8ed/Fiesta%20Bak1m%20Formu.pdf

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
 
2010 fiestamin triger ve v kayisini gecen sene yani 7 yilda 76.000 km iken degistirdim.Yukarida paylastigim listeyi bilmeme ragmen.Kulaga calinan dedikodular mantikli olani gormemizi engelliyor bazen.Öyle ki cikan kayislarda en ufak bir defarmasyon veya catlama yoktu.Yerine takilan yeni kayisla uzerinde zamanla solan yazilar hariç yapisal anlamda hic bir fark yoktu.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...