İçeriğe Yönlendir

Tiguan - 1.4 TSİ İlk Çalışma Sorunu


Eren Yavuz

Recommended Posts

Eren Yavuz

Bugün benzin kapağını 1 dk açık tuttum,o şekilde çalıştırdım.Değişen bir şey olmadı ,teklemeli titremeli çalıştı.Benzin buharından değil demek ki.Servisle görüştüm aracı getirin bakalım dediler.Bobinler ne zaman değişti dedim ama telefonda bilgi vermiyorlarmış :)  Boğaz kelebeği aklıma geldi ama ondan yapsa normal sürüşte de sorun olur kanımca.Bir kaç hata daha versin servise götüreceğim.Çıkan sonuçu yazarım buraya ilginiz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Bugün benzin kapağını 1 dk açık tuttum,o şekilde çalıştırdım.Değişen bir şey olmadı ,teklemeli titremeli çalıştı.Benzin buharından değil demek ki.Servisle görüştüm aracı getirin bakalım dediler.Bobinler ne zaman değişti dedim ama telefonda bilgi vermiyorlarmış default_smile.png  Boğaz kelebeği aklıma geldi ama ondan yapsa normal sürüşte de sorun olur kanımca.Bir kaç hata daha versin servise götüreceğim.Çıkan sonuçu yazarım buraya ilginiz için teşekkür ederim.

Aracı kurcalamayın fazla eger usta önerısı ıstersenız vw servısden ayrılıp işini yeni kuran arkadasım var istersenız paylasırım sızınle


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
21 dakika önce, Erkan Işık yazdı:


Aracı kurcalamayın fazla eger usta önerısı ıstersenız vw servısden ayrılıp işini yeni kuran arkadasım var istersenız paylasırım sızınle


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

mersin de mi?

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
mersin de mi?

Hayır boluda[emoji3]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aklima hararet musiri ihtimalide geliyor. Arac ilk calismada gerekli yakit duzenini ayarlayamadigi icin motor boguluyor.

Sirayla ihtimaller

Hararet musiri krank devir sensoru buji bobin benzin pompasi maf sensoru.

Depo temizligi falan gerekebilir pislik dibe cokuyorsa falan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Aklima hararet musiri ihtimalide geliyor. Arac ilk calismada gerekli yakit duzenini ayarlayamadigi icin motor boguluyor.

Sirayla ihtimaller

Hararet musiri krank devir sensoru buji bobin benzin pompasi maf sensoru.

Depo temizligi falan gerekebilir pislik dibe cokuyorsa falan.

3-5 hata daha versin servise götüreceğim,bakalım ne çıkacak bahtıma :)

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

Bu sorun sıcak havalarda ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalışmada mı oluyor?

eğer böyle bir durum varsa motorda ,turbonun üst tarafında benzin buhar sensörü var,onu bir kontrol ettirin.

siyah hortuma bağlı,çift giriş çıkışlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
30 dakika önce, Kutluay Selçuk yazdı:

Bu sorun sıcak havalarda ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalışmada mı oluyor?

eğer böyle bir durum varsa motorda ,turbonun üst tarafında benzin buhar sensörü var,onu bir kontrol ettirin.

siyah hortuma bağlı,çift giriş çıkışlı.

Soğuk hava görmedim henüz araçı alalı 1 ay oldu.Sabahları ilk marşta yapıyor bir daha yapmıyor.10 günde 1 de arıza ışığını yakıyor 10-15 sn sonra o da sönüyor.Benzin buharından şüphelendim depo kapağını açıp 1 dk bekledim ama gene yaptı.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
(düzenlendi)

yabancı forum sitelerini gezdim,tek bu sorunu çeken ben değilmişim :) Araçın soğutma suyu 19-32 derece arasında olursa coldstart modunda ilk çalışmayı yapıyormuş.Bu durumda ecu ile yağlama ve soğutma ve hava alma sistemi  arasında bilgi alışverişi oluyormuş.Buda titreşimli ve patlamalı çalışmaya sebep veriyormuş.Yakıt oktanı yeterli seviyede değilse arıza ışığı yakabiliyormuş ama devir normale dönünce ışık sönüyormuş.Araçın benzin deposunda minimum 95 oktan diyor ve bildiğim piyasada sadece 95 oktan var.Benim aldığım hep tuvaleti ile meşhur istasyonlardı.95 oktandan daha yüksek satan yok sanırım.Oktanı veya katkısı olan hangi markayı almalıyım?

tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi
düzeltme
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
27 dakika önce, Eren Yavuz yazdı:

Araçın benzin deposunda minimum 95 oktan diyor ve bildiğim piyasada sadece 95 oktan var.Benim aldığım hep tuvaleti ile meşhur istasyonlardı.95 oktandan daha yüksek satan yok sanırım.Oktanı veya katkısı olan hangi markayı almalıyım?

 

Opet iyidir ama.. 

Bir de shell deneyin bakalım :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

3 sefer aynı şekilde yaktı arıza ışığını.Lisanslı vw yazılımı ile hata taraması yaptırdım.2-4 nolu silindirde elektrik ateşleme hatası gibi bir hata verdi.yeniden hatayı sildiler.Bobin gibi duruyor denildi,ama normal de gün içinde hata vermediği için yakıttan da olabilir denildi.Bu şekilde kullanmamı gene hata verirse bobinleri değiştirmem gerekeceği söylendi.Gelişmeleri yazarım :)

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

 

On 27.07.2018 at 10:10, Kutluay Selçuk yazdı:

Bu sorun sıcak havalarda ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalışmada mı oluyor?

eğer böyle bir durum varsa motorda ,turbonun üst tarafında benzin buhar sensörü var,onu bir kontrol ettirin.

siyah hortuma bağlı,çift giriş çıkışlı.

araba 1 haftadır resmi yazılımla hata kodu silinince hata vermedi.Yayla da 14 ve 19 derece sıcaklıkta sabah ilk çalışmada normal çalıştı,devir hiç yükselmedi.Benim bildiğim soğuk havada devir yüksek çalışır sonra düşer.Daha önceki 2 tsi aracımda bu şekildeydi.Bu sıcak havada yüksek devirle çalışıyor,soğukta normal çalışıyor.Dediğiniz buhar sensörünün tam adı var mı?

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

M80 valfi olması lazım,aşağıdaki link te bu konu tartışılmış

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Eren Yavuz

1 ay hiç yapmadı pazar günü yeniden yaptı.Bu sefer servise götürdüm.Detaylı inceleme ve bilgisayara bağlı test sürüşü yapıldı.Servis de kesin sonuç veremedi maalesef.Bana aracı 4-5 gün bırakmam gerektiği söylendi.Bu arızaya sorun olabilecek unsurlar yakıt kalitesi,buji,bobin, yada en kötüsü motor piston sorunu olabilirmiş.Buji bobini değiştirin dedim ama bu şekilde olmayacağını deneme yapmaları için aracı mutlaka bırakmamı söylediler.Bu kadar süre bırakamam dedim onlarda yol yardım numarasını verdiler.Yolda kalırsam aramamı söylediler :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eren Yavuz

ben devam edeyim son durum dün buji-bobin değiştirdim.Arıza taraması yaptırdım anlık düşük basınç yakıt pompası hatası verdi.Takipteyiz pompayı :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu sorun kroniktir. Deponun benzinci tarafından çok doldurulması neticesi olabilir. N80 valfi arızalanınca benzin buharı geri gidemeyip beklemedeyken silindir içine kaçar.

İkinci sorun ise enjektör işemesidir. Bu işeme nedeniyle silindirde beklemede benzin birikir. Hatta piston kırmanın sebebi de budur. Çünkü işeme nedeniyle silindir duvarındaki yağ yıkanır ve orası kuru hale gelir. 

 

Bu tür çalışma bozukluğu olduğunda arabayı kapatın hemen yeniden açın.

Servis bunu bilemez. Uzun uzun doğuş otodaki Yakup usta ile konuyu konuştuk. O anladı. ama yeni nesillerde yok. Eskiler de servise pek gitmiyor.

 

alet bu: https://www.ebay.com/itm/VW-Tiguan-5N-1-4-TSI-110kw-Vapor-Canister-Purge-Solenoid-Valve-6QE906517A-2008/122226861846?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D49923%26meid%3D6b22ad78c3274a2698af9d7f15f18818%26pid%3D100623%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D162689818983%26itm%3D122226861846&_trksid=p2047675.c100623.m-1

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Deponun benzinci tarafından çok doldurulması neticesi olabilir.

7 senedir bitmediler, abbiii yedek depoyu da fulleyelim mi diyenler....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
20 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Bu sorun kroniktir. Deponun benzinci tarafından çok doldurulması neticesi olabilir. N80 valfi arızalanınca benzin buharı geri gidemeyip beklemedeyken silindir içine kaçar.

İkinci sorun ise enjektör işemesidir. Bu işeme nedeniyle silindirde beklemede benzin birikir. Hatta piston kırmanın sebebi de budur. Çünkü işeme nedeniyle silindir duvarındaki yağ yıkanır ve orası kuru hale gelir. 

 

Bu tür çalışma bozukluğu olduğunda arabayı kapatın hemen yeniden açın.

Servis bunu bilemez. Uzun uzun doğuş otodaki Yakup usta ile konuyu konuştuk. O anladı. ama yeni nesillerde yok. Eskiler de servise pek gitmiyor.

 

alet bu: https://www.ebay.com/itm/VW-Tiguan-5N-1-4-TSI-110kw-Vapor-Canister-Purge-Solenoid-Valve-6QE906517A-2008/122226861846?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D49923%26meid%3D6b22ad78c3274a2698af9d7f15f18818%26pid%3D100623%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D162689818983%26itm%3D122226861846&_trksid=p2047675.c100623.m-1

 

depo içindeki pompa 15-20 güne bir ilk çalışmada bir anlık kesiklik yapıyor.Hata kodu verdi.Ben sizin paylaşımınızı daha önce inceledim.Hatta n80 valfi değişin dedim ama ona gelene kadar çok parça var dediler.Şimdi buji bobinden eminiz değiştiğimiz için.Pompa hatasını sildiler,hata alırsan gel bakalım dediler.Bu valf aklımda ama şöyle kontrol edevcek bir usta bulamadım,serviste dahil.Edd china buralarda olsa :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Eren Yavuz
On 10.05.2019 at 17:41, Dogan Arsiray yazdı:

bu sorun ne oldu?

yazmamışım pardon,buji ve bobini değiştirdim.Benzin istasyonunu da değiştirdim.Çok şükür bir daha hata vermedi.Biniyoruz şimdilik sorunsuz :)

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

Yanlış yönlendirmeyeyim, 2012 modele kadar 150 ve 160 ps motorlarda piston kırma sorunu görülebiliyor.2012 den sonrakilerde bu sorun daha az deniyor. 4*4 araç 122 hp den 1-2 lt fazla yakıyor deniyor.Denemedim bilmiyorum.Ben sakin kullanıyorum ,yaylaya giderken altı yüksek bir araç lazımdı.Fiorino aldım 0 km ama 10.000 bin km olmadan bir kaç arıza verdi.Bende tiguana yöneldim.Bendeki 122 hp olan modeli.Vw parçaları pahalı,yan sanayisi var ama randıman alınamıyor çoğu parçada.Yakıt mersin de şehir içi ortalama 7,5-8 lt arası değişiyor. Ben de ki araç ss modeli,donanım yeterli bana.Sürüşü virajlarda güven veriyor.Ben olsam yeniden alır mıyım evet alırım.4*4 alırmıyım almam gerek yok.Çıktığım yayla yolunda 122 hp önden çekiş yetiyor bana.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...