İçeriğe Yönlendir

Tiguan - 1.4 TSİ İlk Çalışma Sorunu


Eren Yavuz

Recommended Posts

Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

e ne oldu yani yetkili servis çözüm olmadımı? para vermemişsinizdir inşallah.

Maalesef çözüm olmadı.Arabada sorun bulunamadı.Teklemeyi 3  gündür yapmıyormuş.Daha gidip almadım arabayı ama iş emri açılmadığı için  para istemezler bence.(Yapılan conta değişimlerini de kontrol etmişler yeniden orada da sorun yokmuş)

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Konuyu detaylı okuyamadım daha. ama vw lerde ilk calişmada buji kaynaklı teklemeler oluyormuş. Orjinal buji denendi mi?

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Alpay Sumer yazdı:

Konuyu detaylı okuyamadım daha. ama vw lerde ilk calişmada buji kaynaklı teklemeler oluyormuş. Orjinal buji denendi mi?

evet araç yetkili servis bakımlı,buji bobin değişti.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

kompresyon ölçülmüşmüydü?

ölçülüp ölçülmediğini bilmiyorum maalesef.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence referansi iyi, yeterli ekipmanı olan bir özel VW servisinden kompresyon testi yapma zamanı gelmiş. umarım piston kenarlarında kompresyon kaçağı oluşturacak minik kırıklar oluşmamıştır.

Alpay Sumer yazdı:

Konuyu detaylı okuyamadım daha. ama vw lerde ilk calişmada buji kaynaklı teklemeler oluyormuş. Orjinal buji denendi mi?

daha çok bobin kaynaklı oluyor.

 

bazı zamanlarda özellikle yazın soğuk motorda 30 sn kadar dengesiz çalışma oluyor ve devir yüksek çalşıyor sonra ses azalıyor devirde yavaşça düşüp titreşim kayboluyordu. bu normal bir şey. hepsi aynı.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

 

 

bazı zamanlarda özellikle yazın soğuk motorda 30 sn kadar dengesiz çalışma oluyor ve devir yüksek çalşıyor sonra ses azalıyor devirde yavaşça düşüp titreşim kayboluyordu. bu normal bir şey. hepsi aynı.

Bu konuda daha önce servisten bilgi almıştım,soğutma suyu sıcaklığı 18 derece üstünde olursa motor kendini ayarlamak için yüksek devirde çalışıyormuş.Maksimum 60 sn bu şekilde çalışırmış.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Eren Yavuz

son durum araç hala tekliyor,şimdi de servis beyinden olabilir diyor.Denemek için aynı araç modelinin servise gelmesini bekleyip beni çağıracaklarmış.Beyin fiyatı 15 bin civarıymış.Bu beyin (motor kontrol ünitesi) tamir olmuyor mu arkadaşlar? 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
son durum araç hala tekliyor,şimdi de servis beyinden olabilir diyor.Denemek için aynı araç modelinin servise gelmesini bekleyip beni çağıracaklarmış.Beyin fiyatı 15 bin civarıymış.Bu beyin (motor kontrol ünitesi) tamir olmuyor mu arkadaşlar? 
Böyle iş mi olur kendi ağızla kendilerini ele vermişler ben olsam o servis Türkiye dispiritorune şikayet ederim . Başkasının parçasını sokup sizde denemeleri hiç etik değil adamın ne günahı var beyni sokuluyor ya sökme işleminde bir kabloya yada tırnağa zarar verirlerse adamın zararı ne olur. Madem servisler sıfır beyin takip denesinler sorun beyinde parasını verirsiniz beyin değilse söksünler ben böyle düşünüyorum umarım sorununuz sizi üzmeden cozulur
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence de. yoksa köşedeki vw tamircisi de ayısını yapardı.

beyini beklerken iyi bir vw özel servisinde kompresyon testi yaptırın derim. önce endoskop ile sonra gerekirse üst kapağı açıp bakacaksınız. 15 bin tl cok ciddi bir masraf. komple motor alınır o paraya arıza motordaysa.

 

sadece vw beyini yapan bir yer vardı ankara başkent oto sanayi de. biz 1.6 jettanın ecu sunu tamir ettirmiştik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Levent Güzelkalp yazdı:
Eren Yavuz yazdı:
son durum araç hala tekliyor,şimdi de servis beyinden olabilir diyor.Denemek için aynı araç modelinin servise gelmesini bekleyip beni çağıracaklarmış.Beyin fiyatı 15 bin civarıymış.Bu beyin (motor kontrol ünitesi) tamir olmuyor mu arkadaşlar? 

Böyle iş mi olur kendi ağızla kendilerini ele vermişler ben olsam o servis Türkiye dispiritorune şikayet ederim . Başkasının parçasını sokup sizde denemeleri hiç etik değil adamın ne günahı var beyni sokuluyor ya sökme işleminde bir kabloya yada tırnağa zarar verirlerse adamın zararı ne olur. Madem servisler sıfır beyin takip denesinler sorun beyinde parasını verirsiniz beyin değilse söksünler ben böyle düşünüyorum umarım sorununuz sizi üzmeden cozulur

tamamiyle size katılıyorum bu konuda.Telefon da dedikleri yeni beyini takarsam sökemem,parasını ödemeniz gerekir denildi.Sorun beyinde değilsede almam gerekiyormuş.Çok canımı sıkıyor bu durum.Sağlam bir usta bulamadım.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

15 bin tl lik parçada aslında arıza yoksa neden parasını ödeyecekmişsinizki?!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

bence de. yoksa köşedeki vw tamircisi de ayısını yapardı.

beyini beklerken iyi bir vw özel servisinde kompresyon testi yaptırın derim. önce endoskop ile sonra gerekirse üst kapağı açıp bakacaksınız. 15 bin tl cok ciddi bir masraf. komple motor alınır o paraya arıza motordaysa.

 

sadece vw beyini yapan bir yer vardı ankara başkent oto sanayi de. biz 1.6 jettanın ecu sunu tamir ettirmiştik.

Motor kapağını üstten açıp bakmışlar geçen tamirde ,sorun bulamamışlar.(ağzından kaçırdı servis danışmanı)Bende o kadar conta nereye takılıyor dedim içimden :) Aracı servisten alacam bugün .Motor da sorun yok başka bir sorun var.Tekleme hep yapmıyor. 

Dogan Arsiray yazdı:

15 bin tl lik parçada aslında arıza yoksa neden parasını ödeyecekmişsinizki?!

taktılarmı söküp satamazlarmış.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tekleme hep yok ise konektör arızası bile olabilir. elektriksel bir sorun var ise, kabloda bile olsa yeni ecu ile çözülmez ise kayıp olursunuz iyice.

 

mesela daha nemliyken mi oluyor bu arıza? çok iy gözlem lazım. yani arızayı değilde tekrarlanma koşullarını tespit etmek lazım. bozuk bir gaz kelebeği soketi, MAP sensörü/ soketleri kabloları biryerlerde gevişemiş bir şase bağlantısı... vs

 

eskinde sıfır km den alınmış bir e39 520 bmw miz vardı, 7 8 sene sonra 130 bin km civarında nemli ve soğuk havada sinyal lambaları dışarıda normal yanıp sönerken bazen içeride göstergede hızlı hızlı yanıp sönüyordu. 3 ay sonra türlü teshis denemelerinden sonra sorunun sadece 1 adet hafifçe oksitlenen sokette olduğunu bulmuştum. temizledim bir daha tekrar etmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

yahu arkadaşlar, şu beyni bir tane tününgciye götürseniz o size sorun varmı yokmu demezmi. Ecu fast mast bi yazılım atar, air fuel raito ölçer, varsa sıkıntı karışımda zaten arızayı bulur söyler. 

Bu işler bu kadar zor olmamalı. Koca 2cr var ankarada. Bir baktırın derim. 

Araba tekliyorsa LTFT değerleri oynar zaten. Sorunda bulunur. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

tekleme hep yok ise konektör arızası bile olabilir. elektriksel bir sorun var ise, kabloda bile olsa yeni ecu ile çözülmez ise kayıp olursunuz iyice.

 

mesela daha nemliyken mi oluyor bu arıza? çok iy gözlem lazım. yani arızayı değilde tekrarlanma koşullarını tespit etmek lazım. bozuk bir gaz kelebeği soketi, MAP sensörü/ soketleri kabloları biryerlerde gevişemiş bir şase bağlantısı... vs

 

eskinde sıfır km den alınmış bir e39 520 bmw miz vardı, 7 8 sene sonra 130 bin km civarında nemli ve soğuk havada sinyal lambaları dışarıda normal yanıp sönerken bazen içeride göstergede hızlı hızlı yanıp sönüyordu. 3 ay sonra türlü teshis denemelerinden sonra sorunun sadece 1 adet hafifçe oksitlenen sokette olduğunu bulmuştum. temizledim bir daha tekrar etmedi.

bu sorun yaz başından beri var.Map sensörü ,n80 valfi değişti.Olay başlangıçını anlatayım.Araba park halinde iken sol önden arabaya vurup kaçmışlar.iş çıkışı arabanın yanına geldiğimde dodiğin,tampon bariyerini falan kırıldığını gördüm.Kimse not yazmadığı için arabaya binip eve doğru yola çıktım.2 km gidince motor arıza ışığı ve teker hava lambası ışıkları yandı.Sağa çektim tekerlere baktım sorun yoktu.Yolumun üstündeki özel servise girdim,map sensör hatası verdiğini söylediler.Orada değiştirttim.Bundan sonra sorunlar ortaya çıkmaya başladı aslında.Şİmdi zihnim açıldı.Map uyumsuz mu acaba.

Ali Darbaz yazdı:

yahu arkadaşlar, şu beyni bir tane tününgciye götürseniz o size sorun varmı yokmu demezmi. Ecu fast mast bi yazılım atar, air fuel raito ölçer, varsa sıkıntı karışımda zaten arızayı bulur söyler. 

Bu işler bu kadar zor olmamalı. Koca 2cr var ankarada. Bir baktırın derim. 

Araba tekliyorsa LTFT değerleri oynar zaten. Sorunda bulunur. 

Araba mersinde :) Bir tuningci bulayım buradan ben.Beyine yazılım atılıyor sorun olsa atılmazdı bence.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Eren Yavuz yazdı:

bu sorun yaz başından beri var.Map sensörü ,n80 valfi değişti.Olay başlangıçını anlatayım.Araba park halinde iken sol önden arabaya vurup kaçmışlar.iş çıkışı arabanın yanına geldiğimde dodiğin,tampon bariyerini falan kırıldığını gördüm.Kimse not yazmadığı için arabaya binip eve doğru yola çıktım.2 km gidince motor arıza ışığı ve teker hava lambası ışıkları yandı.Sağa çektim tekerlere baktım sorun yoktu.Yolumun üstündeki özel servise girdim,map sensör hatası verdiğini söylediler.Orada değiştirttim.Bundan sonra sorunlar ortaya çıkmaya başladı aslında.Şİmdi zihnim açıldı.Map uyumsuz mu acaba.

Araba mersinde :) Bir tuningci bulayım buradan ben.Beyine yazılım atılıyor sorun olsa atılmazdı bence.

 

Benim akü durdukyere boşalmıştı. Araba tekliyordu. STFT değerleri 0 ile 10 arasında gidip geldikçe tekleme oluyordu mesela :) . 200 km uzun yol yapıp aküyü fülledik sorun ortadan kalkmıştı. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim akü durdukyere boşalmıştı. Araba tekliyordu. STFT değerleri 0 ile 10 arasında gidip geldikçe tekleme oluyordu mesela :) . 200 km uzun yol yapıp aküyü fülledik sorun ortadan kalkmıştı. 

 

 

Ali bey siz bu işlerden anlıyorsunuz,ben Mersinde bu işleri hakkıyla yapan birini bulamadım henüz.Şimdi servisi arıyacağım map sensörü ve akü kontrolü isteyeceğim.(daha önce aküde sıkıntı yok denildi)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Eren Yavuz yazdı:

Ali bey siz bu işlerden anlıyorsunuz,ben Mersinde bu işleri hakkıyla yapan birini bulamadım henüz.Şimdi servisi arıyacağım map sensörü ve akü kontrolü isteyeceğim.(daha önce aküde sıkıntı yok denildi)

 

Benim araba başka model örnek maayetinde paylaştım. Sizin akünü bozuk olmayabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Eren Yavuz yazdı:

bu sorun yaz başından beri var.Map sensörü ,n80 valfi değişti.Olay başlangıçını anlatayım.Araba park halinde iken sol önden arabaya vurup kaçmışlar.iş çıkışı arabanın yanına geldiğimde dodiğin,tampon bariyerini falan kırıldığını gördüm.Kimse not yazmadığı için arabaya binip eve doğru yola çıktım.2 km gidince motor arıza ışığı ve teker hava lambası ışıkları yandı.Sağa çektim tekerlere baktım sorun yoktu.Yolumun üstündeki özel servise girdim,map sensör hatası verdiğini söylediler.Orada değiştirttim.Bundan sonra sorunlar ortaya çıkmaya başladı aslında.Şİmdi zihnim açıldı.Map uyumsuz mu acaba.

Araba mersinde :) Bir tuningci bulayım buradan ben.Beyine yazılım atılıyor sorun olsa atılmazdı bence.

 

map modeli nedir? bende bir tane çıkma var göndereyim deneyin. bozuk yada arızalı değil. ancak tam performansı ile iş görmediği için yenilemiştim. tam 3 tane vardı bunlardan CAV motorda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Yavuz
Dogan Arsiray yazdı:

 

map modeli nedir? bende bir tane çıkma var göndereyim deneyin. bozuk yada arızalı değil. ancak tam performansı ile iş görmediği için yenilemiştim. tam 3 tane vardı bunlardan CAV motorda.

teşekkür ederim ,bende de orjinal çıkardığım var pislik kaçmıştı.Değiştirtmiştim ben genede.Onunla denerim en kötü.Motor kodu cax bendekinin.1 tane var bu motorda.

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

map denenmiş,sorun yok :( Dışarıda iyi bir beyinci bulmamı tavsiye ettiler.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

soketi bozuktur... bendeki map lardan ilk olanının bir kablosunda sürekli temzassızlık vardı. amaarıza ışığı yanmıyordu. ancak hillholder çalışmamaya başlamıştı. ne alakası varsa artık. sonra tek tek deneyerek soketi söküp takıp arıza verdirdikten sonra hangi sensörün buna neden olduğunu tesadüfen bulmuştum. vw tuhaf araç. dahada almam. :)

Yorum bağlantısı
Eren Yavuz

Son durum; arabayı teslim aldım.Arabaya kompresyon testi hem soğukken hem de sıcakken yapılmış.Subaplar kontrol edilmiş.Beyin bobin kabloları,jakları kontrol edilmiş.Voltaj değerleri ölçülmüş.Hava kaçakları aranmış.Herşey düzgün çıkmış.Bu arada düzeltme yapayım başka araç beynini denemek için sahibinden izin alıyorlarmış.cax motor Tiguan harici motor beyni olmazmış.Beyin tr de yokmuş siparişle Almanya'dan geliyormuş.Sonuç yok şimdilik gene.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...