İçeriğe Yönlendir

Fiesta VII - 2018 Fiesta 1.5 TDCI Trend İzlenimlerim


Sefa Yeşil

Recommended Posts

Sefa Yeşil

Merhaba arkadaşlar aranızda yeniyim; 1.5TDCI Trend X paket Fiesta aldım, arabayla ilgili pek bilgi yok ufak bir inceleme yapıp bir kaç soru soracağım; bende bundan önce MCA eski kasa vardı artı eksi yapmaya çalışırım;

 

1.5TDCI 85hp 215nm tork bu araç için yeterli, çoğu bulvarlarda dik yokuşları bile 6. vitesle zorlanmadan çıkıyor araç, şehir içinde de dik yokuşları bile 4. vitesle çıkıyorum yığılma olmuyor. Tüketim ben biraz sert kullanıyorum ortalama hız 27km olarak son verim 4.6 litre ve eco modunu açmıyorum. Geçen hafta Ankara-İstanbul yaptım 140km hızı geçmedim hiç, ortalama 108km ortalama tüketim 3.1 yine eco mod açık değildi ve 2 kişiydik araçta. 

 

Depoyu boşken 247TL'ye doldurdum, tek depoyla Ankara'ya gidip geldim, Ankara'da da 100 km yapmışımdır. Bana iyi geldi tüketim. 

 

Aracın eksilerine gelince eski kasaya göre, ön kapı içi ceplerini küçültmüşler yarı yarıya, üst tavan lambası Tofaş'lar gibi aşırı özensiz ve tipsiz, arka frenler kampana hala maalesef, sadece görsel olarak hoş değil yani, arka bagaj kapağında ki stop lambaları yanmıyor Trend paket olduğu için 2 adet duy ve 2 adet ampul koymamışlar klasik cimri Ford, Titanium pakette gece komple bagaj kapağında ki stoplar da LED olarak yanıyor. 

 

Ambiyans aydınlatması var gözüküyor katalogda aylardır ama araçta ambiyans aydınlatması yok ve Otosan bu konuda yardımcı ve açıklayıcı davranmıyor başvurmama rağmen. Yağmur sensörü var diyorlar ama ben çözemedim. Direksiyon simidi yine deri değil. Sol far kumandası altında ki saklama gözü eski kasaya göre küçük, eskisine sigara paketi sığıyordu buna sığmıyor. 

 

Orijinal kauçuk paspas hala getirilmedi Türkiye'ye, araç Türkiye'ye geleli 10 ay oldu ancak Otosan Transit satmaktan başı dönmüş olacak ki, binek araçlara bir hizmeti yok hala klasik ticari Ford zihniyeti. 

 

Trend pakete B&O, katlanabilir ayna, CC, dokunmatik ekran gibi opsiyonlar eklenmiyor ve aşırı kötü ve müşteriyi küstürecek bir hamle. 

 

Sağ ve sol aynalar eski kasaya göre küçültülmüş ve park ederken özellikle eskisinde ki gibi açılar daha dar, beğenmedim. 

 

Artılara gelecek olursak;

 

Yol tutuş efsane yine, ESP gereksiz ani devreye girmiyor ve araçla oynayabiliyorsunuz, frenleri gerçekten eski kasaya göre geliştirilmiş, daha iyi tutuyor ve ABS'ye daha geç giriyor, eski kasa ABS'ye çok çabuk giriyor ve durma mesafesini uzatıyordu. 

 

Klasik ses sistemi yine çok iyi, bass'lar başarılı, çift USB olması çok iyi, renkli ekran kullanışlı en azından müziklerin kapak resmi falan varsa görünebiliyor, telefon tutacağının orijinal olarak göğüse takılıp çıkarılması çok güzel bence, torpido led aydınlatmalı Ford'dan beklenmeyecek hamle, arka kapıların iç kısmında bu sefer cep var, X paket avantajlı fiyatına göre 16'' jant, bel destek, karartmalı cam ve adaptif sis farı veriyor, hepsi güzel özellikler. 

 

Sonunda arka camlar otomatik ve tek tuşla iniyor ayrıca kumandadan kapatılıp açılabiliyor. 

 

Direksiyon tur sayısı artırılmış, araba daha iyi manevralar yapıyor. 

 

6. vitesin eklenmesi harika araç 120-125km hız ile 1950 devir çeviriyor ortalama olarak. 

 

Start-stop sistemi güzel ancak biraz dengesiz çalışıyor yine de kapatma tuşu var o da iyi. 

 

Eco modu güzel, gereksiz performansı kesiyor tork sanırım 175'e düşüyor hp 75'e ve araç daha az yakıyor yarım litre falan 100km'de. 

 

Lastik basınç göstergesi var Ford'dan beklenmeyecek hareketler. 

 

Dijital hız göstergesi var yine Ford'dan beklenmeyecek bir şey. 

 

Yokuş kalkış sorunsuz çalışıyor. 

 

Bagajın içinde sağ ve sol ufak bölmeler detaylandırılmış ve bölme yapılmış güzel detay. 

 

Klima tasarımı çok iyi dijital gibi duruyor ve çalışma prensibi de benziyor.

 

Ön taraf genişletilmiş, kaba ön konsol kısaltılmış ve aracın içi daha ferah. 

 

Sonunda el frenini deri ile kapatmışlar Trend pakette bile arası açık değil. 

 

Far sensörü güzel çalışıyor. 

 

Bluetooth hızlı bağlanıyor ve sorunsuz. 

 

 

 

Şimdi sormak istediğim MCA kasalarda ayak aydınlatması duy yerleri vardı ve ampul takıp kullanıyorduk, bu araçta acaba aynı şekilde duy var mı? Yine karanlık çünkü ve sinirim bozuldu, inşallah duy vardır ve ampul takar kullanırız yine. Yoksa Ford'a çok kızacağım... 

 

Sormak istediklerinizi sorabilirsiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yeni kasaları bende beğeniyorum, eskisi gibi fren, yol tutuş ve zayıf gövde gibi hataları yokmuş, bizim daha eskiler gibi yolda güven verir hale gelmiş,   tabii alınacaksa gönül isterki tam dolu olsun ama bu fiyatlarla zor vallahi, herşeyi koy 130bin, gider suv alırım, saçma fiyatlar dolaşıyor ortalıkta, bu nedir arkadaş ....

 

sürüş deneyinlerinizide zamanla yazın lütfen, yol sesi vs. gibi...

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Yeni kasaları bende beğeniyorum, eskisi gibi fren, yol tutuş ve zayıf gövde gibi hataları yokmuş, bizim daha eskiler gibi yolda güven verir hale gelmiş,   tabii alınacaksa gönül isterki tam dolu olsun ama bu fiyatlarla zor vallahi, herşeyi koy 130bin, gider suv alırım, saçma fiyatlar dolaşıyor ortalıkta, bu nedir arkadaş ....
 
sürüş deneyinlerinizide zamanla yazın lütfen, yol sesi vs. gibi...
 
 
Bir önceki kasa geyik testini 81km/h ile gerçekleştiriyor. Bu testte en iyi porsche 82 km/h. Yani bir eski kasanın yol tutuşu çok iyi.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
6 saat önce, Metin Uzunoğlu yazdı:
7 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

Bir önceki kasa geyik testini 81km/h ile gerçekleştiriyor. Bu testte en iyi porsche 82 km/h. Yani bir eski kasanın yol tutuşu çok iyi.

bir önceki ilk seriler, üzügünüm, hem fren hem yol tutuş hemde abs hatalı, özellikle kendim denedim, son serileri belki dediğin gibidir, yalnız araç zayıf, polodan iyi eski fiestadan kötü öyle diyim, kötülüğü kendi içinde kötü yani....    stabil dönüşü 79 km/h ayrıca, 82 de sapıtmaya başladığı sınır, ortalama sürücülerin yapacağı iş değil....

6 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

175 lastik var bende, onla bile nefis alıyor virajları

sen normal dönüyorsunda ondan, ben süreyim sende yanımda otur, sonra benim araca bineceğiz, o zaman anlarsın, arabadan soğumak yok ama :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Metin Uzunoğlu yazdı:

İlk izlediğim beyaz bir fiesta vardı onu bulamadım bu 2013 fiesta geyik testi
https://www.km77.com/coches/ford/fiesta/2013/3-puertas/informacion

kendi içlerinde yarışıyor bunlar, kötü derken oda kendi içinde, yoksa sınıfında gayet iyi araçlar, hele pikabı bu konuda tek gibi, piyasadaki pikapları hem otoyolda hem arazide hemde arazde dayanım açısından fena çarpıyorlar mesela :) videodaki 2.2 birde 3.2 varki o ayrı alem...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil

Ben MCA kasaların yalıtımını da beğeniyordum Polo ile birlikte en iyilerdendi, bu kasanın yalıtımı da gayet iyi. Ancak ben rüzgar sesi, kıl tüy sesi çok takan biri değilim sürekli müzik açık olduğu için etkilenmiyorum. Yine de uzun yol tecrübeme göre MCA kasadan konforlu ve daha az yoruyor. 

 

Direksiyon MCA kasaya göre daha yumuşak ben bunu çok sevmedim, BMW sahibi de olduğum için sert direksiyon daha kullanışlı geliyor bana, daha güven verici oluyor. 

 

Şuan tek derdim ayak aydınlatmasında duy var mı yok mu, eğilip bakınca göremiyorum, diğer araçta da görememiştim, umarım vardır. 

 

İlerleyen dönemlerde tekrar tekrar görüşlerimi yazarım zaten. 

 

Ara sıra sapıtmalar oluyor, bazen 5-6 gün binmiyorum hatta çoğu zaman öyle, radyo kendini sıfırlayabiliyor yada saat sıfırlanıyor ve 6 tane kayıtlı kanal olmasına rağmen araba ilk çalıştığında illa ki kayıtlı olmayan bir kanal açılıyor otomatik, bunların çözümü nedir bilmiyorum. Bluetooth'dan dolayı yapıyor olabilir. 

17 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Yeni kasaları bende beğeniyorum, eskisi gibi fren, yol tutuş ve zayıf gövde gibi hataları yokmuş, bizim daha eskiler gibi yolda güven verir hale gelmiş,   tabii alınacaksa gönül isterki tam dolu olsun ama bu fiyatlarla zor vallahi, herşeyi koy 130bin, gider suv alırım, saçma fiyatlar dolaşıyor ortalıkta, bu nedir arkadaş ....

 

sürüş deneyinlerinizide zamanla yazın lütfen, yol sesi vs. gibi...

 

 

Abi merhaba, benim biraz aceleye geldi, Titanium düşünecek zamanım olmadı ama pişmanım aldığımda fark azdı ve fiyat daha uygundu, şuan ki fiyatlar uçurum. 

 

Titanium donanımda ki özellikleri araca yapayım desen, fiyat olarak daha fazla para cebinden çıkıyor çoğu özellik zaten takılmıyor, ama orijinal dokunmatik ekran taktıracağım ilerleyen zamanlarda, aracın havasını fazlasıyla değiştiriyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Güzel bir yazı olmuş.

 

Ben sadece içine binme şansı buldum ve o USB girişi oraya koyan tasarımcı ve mühendisi hayırla yad ettim :) 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Güzel bir yazı olmuş.
 
Ben sadece içine binme şansı buldum ve o USB girişi oraya koyan tasarımcı ve mühendisi hayırla yad ettim [emoji4] 
Onu ekstra takılan navigasyon, telefon gibi cihazların elektrik ihtiyacı için yapmış olabilirler, yoksa okadar beceriksiz değillerdir.
Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
5 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Güzel bir yazı olmuş.

 

Ben sadece içine binme şansı buldum ve o USB girişi oraya koyan tasarımcı ve mühendisi hayırla yad ettim :) 

 

Çift USB var dediğin gibi birisi tam ortada ama rahatsız etmiyor çünkü, telefon tutacağının arkasına geliyor ya da Titanium pakette ekranın arkasına denk geliyor ve görünmüyor. Telefon şarj etmek için iyi yer aslında. 

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil

Bugün zam geldi, Trend X 1.5TDCI 108.000TL oldu. 

 

Ben gerçekten iyi fiyata almışım, bu saatten sonra kâr etmiş gibi görmüyorum kendimi, 100.000TL'ye satsam ne olacak, araba alamam. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

hiç sorma, şuan elimizdekini korumak lazım, benimkini satsam alacağım paranın 2 katını eklemem lazımki adam gibi birşey alayım, 100 bin liralar fiesta gibi araçlara çok, reno sembol olmuş 85 kaat, şaka gibi, 40 liralık arabalara istedikleri paraya bak, ne hale geldi memleket....

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
5 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

hiç sorma, şuan elimizdekini korumak lazım, benimkini satsam alacağım paranın 2 katını eklemem lazımki adam gibi birşey alayım, 100 bin liralar fiesta gibi araçlara çok, reno sembol olmuş 85 kaat, şaka gibi, 40 liralık arabalara istedikleri paraya bak, ne hale geldi memleket....

 

2013'de sıfır km MCA Fiesta'yı 30.500TL'ye almıştım, cidden piyasa saçma sapan hal aldı. 

 

Bu arabayı ben şimdi 100.000TL'ye satsam 200.000TL daha eklemem lazım ki, segment atlayım ve daha iyi bir araca bineyim. 300.000TL'ye bile adam akıllı araba yok, Mercedes A serisinin bomboş paketi olmuş 205.000TL mesela. 2016 Temmuz'da abime 320iED + 40. yıl paketi 169.000TL'ye sıfır km aldık çok değil yani 2 sene önce. Şimdi 169.000TL'ye Titanium Focus alınmıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

orta direk olan bizler için artık hayal oldu, şahsen benim için sınıf atlamak tamamen lüks ve keyfim için oluncada bu paraları arabaya vermek artık boşa saçılan para demek, başka bahara kaldık, tabii o bahar gelirse...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Sefa Yeşil
(düzenlendi)

Uzun kullanımla ilgili yine bir şeyler ekleyim; Ankara-Kaş, Kaş Ankara yaptık en son. Kaş'ın yollarını bilirsiniz, full viraj ve dağ tepe gidiyorsun. 3 kişi, kişilerin adet kilosu 70+65+130 full dolu bagaj ve 1550km'nin ortalaması 4.2 litre, 130km hız geçilmedi hiç. 

 

Yalıtım olarak araç açık ara MCA'ya göre iyi ancak yine de dizel motor sesi var doğal olarak. Yol sesi çok almıyor araç zaten bende müzik hep açık olduğu için umurumda değil bu tarz şeyler. 

 

Ön kapı cepleri MCA ve ICA kasalara göre küçük bu gerçekten gıcık edici bir durum, bunu da araya ekleyelim. 

 

Arabayla ilgili kötü bir sorun yaşadım; Opet dışında hiç yakıt almadım başka yerden 11 aydır, bir tane hayvan artık kim bilmiyorum aracın pompa girişini kırmış, araca son 1-2 defa mazot alırken, işinin ehli pompacılar ''abi bunun giriş bozulmuş, yayını kırmışlar'' diye bilgi verdiler, Ford'a götürdüm evet  kırılmış Otosan'a yazdık cevap bekleyelim dediler, 1 saat sonra cevap geldi; ''kullanıcı hatası garantiye girmez'' diye cevap aldılar. Ancak bayi 5 yıldır defalarca araç alıp bakımlarını hep oraya götürdüğümüz için müşteri memnuniyeti adına; ''parça değişimini biz karşılayalım ve ücret almayacağız'' dediler, ancak parça elimizde yok 1 gün temin süresi var dediler, ikame araç istedim şuan elimizde yok maalesef dediler, oradan puan kırdım, parça 1 gün sonra temin edildi ve bedava olarak değiştirildi. 

 

Opet ve Otosan'a defalarca detaylı yazdım, hiç biri ilgilenmedi hepsi suçu bana attılar. Pompa girişi nasıl kullanıcı hatası ile bozulur anlam veremedim, afedersiniz ama galiba tecavüz ettiğimi falan zannettiler demek ki. 

 

Opet bölge müdürü bizzat aradı, haklısınız falan diyerek sinirimi almaya çalıştı, Ford'ların son nesil araçlarında böyle sorunlar var bizim pompalarımız Dünya standartlarında, çalışanlarımıza sürekli eğitim veriyoruz diye konuşup sizi arayacağız 10 güne ve randevu verelim, gelin misafirimiz olun konuşalım dediler ve bir daha aramadılar 1 ay oldu. 

 

Otosan ise bizlik bir durum yok Opet ile konuşun, bizim araçlarımız Dünya standartlarında diyerek yüzüme kapattı neredeyse telefonu. 

 

Opet'den bir de sürekli km kayıt ederek Opet kart ile yakıt alıyorum düşünün yani, demek ki benzin koysalar içine onu da kabul etmeyecekler. 

 

Kısaca Opet ve Otosan müşteri memnuniyeti konusunda sıfır firmalar, özellikle de Otosan gerçekten mahalle bakkalı gibi, Transit ve kamyon satmaktan başka bir vizyonu yok adamların. 

 

ABD Ford yani direkt bölgesel Ford'a ulaşamadım hala, onlara yaşadığım sorunları ve şikayetimi yazılı olarak bildireceğim. 

 

Sonuç olarak yetkili servisi müşteri memnuniyeti ile bedava değişim yapmasaydı 270TL + işçilik ücret çıkacaktı bana boşu boşuna. 

 

Opet'i kullanmayı bıraktım, Total ve Shell devam artık bundan sonra. 

 

Yakıt alırken tüm pompacıları da uyarıyorum düzgün takmaları ve yakıt kesildiği an 2-3 saniye beklemeleri konusunda, hepsi dinozor görmüş gibi şaşırıyor bu uyarı karşısında. 

 

 

tarihinde Sefa Yeşil tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Ugur Demir

Merhaba konuyu biraz hortlatıyorum ama kusura bakmayın bir önceki kasa 1.5 75hp ile arasında 10 hp lik nasıl bir fark var yazılım mı eğer yazılımsa bunu servis de 2013 1.5 dizele uygulama durumumuz var mı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...