İçeriğe Yönlendir

Focus II - Fazla Tüketim ve Stop Etme


Emrah Marancı

Recommended Posts

Emrah Marancı

Dostlarım merhaba aranıza yeni katıldım.

 

2006 model Focus 2 TDCI 109 HP aracımı yaklaşık 2.5 yıldır zevkle kullanıyorum. Edremit' te oturuyorum. Yaklaşık 4 hafta önce kayın biraderimin düğünü için aracımla Aydın - Bursa - Edremit üçlüsünde gerek 4 kişi klima açık yüksek hızda (140-160) gerek 2 kişi klima açık hızlı (120 -140) kullandım. Normal kullanımda tam dolu depoyla ortalama 800-900 Km olan menzilim, bu süreçte 650 km gibi ışık yaktı. Çok takılmadım zira klima, yolcular ve bagajın dolu olması üstüne bir de yüksek hızla kullanma senaryosunda bu tüketimi normal karşıladım.

 

Ancak düğün sürecinden sonra depoyu fulleyip normal kullanımım olan evden işe işten eve (yaklaşık 8 - 9 km) senaryosunda, 300 km' de depo göstergem yarıya düşünce bir şeylerin ters gittiğini hissettim. Tamam yaz günlerinde klima açık illaki fark eder ama, menzilim ortalamama göre nereden baksanız 200 km azaldı. Neyse bu depo bitsin bir sonrakinde daha dikkatli ölçerim derken, 2 gün önce ateşlenen yeğenimi hastaneye götürürken sollamaya çıkıp hızlanmak için vites düşürüp gaza bastığımda araba afalladı ve stop etti. Aracı durdurduktan sonra marşa bastım, araç çalışır çalışmaz kendini kapatıyordu. Taksi çağırdım, 5 dk sonra "Bir daha deneyeyim hele." deyip marşa bastığımda araç sorunsuz çalıştı ancak yaklaşık 200 m gittikten sonra kırmızı çark içinde ünlem işareti yandı. Hastaneye götürsün de bakarız bir çaresine diye içimde geçirip yolculuğa devam ettim. Hastanenin giriş kapısında yine stop etti ancak bu sefer uğraştırmadan çalıştı ve hata ışığı da sönmüştü. Neyse eve döndüm ertesi sabah işe gittim herhangi bir sıkıntı yok ancak akşam işten dönerken bu seferde çarşıda stop etti. Direksiyonun yanında ünlem olan sarı ışığı yaktı. Çalıştırdım sorunsuz eve gittim.

 

  1. Yaklaşık 2 yıl önce, arabayı aldığımın 6. ayında da tekleme sıkıntısı yaşamıştım. Ancak o zaman Kahramanmaraş' ta bir dost ziyaretinde bulunduğumdan bana önerilen bir ustadan yaptırmak zorunda kalmıştım. Aracı bilgisayara bağlayıp hatalara bakınca sorunun Maf Sensöründen kaynaklandığını söyleyip hata kodlarını silip tekrar sürmemi istemişti. Aracı biraz sürüp geri geldim, sıkıntı olmadığını söylediğimde de "Gerek yok ama istersen maf sensörünü değişebilirim." dedi. Ben de değiş madem kafamda soru işareti kalmasın dedim. Ancak ustanın yaptığı işten ve herhangi bir sıkıntı olursa diye kartını verip bana ulaşabilirsin demesinden ve sonrasında arkamdan "Arabayı satmayı düşünürse haberim olsun, motorunu çok beğendim." diye haber yollamasında gayet memnun kalmıştım.
  2. Bir önceki bakımıma çok kısa süre kaldığında, araba bir kez daha tekleme yapmaya başladı. Balıkesir' deki ustam mazot filtresini değiştirdiğinde sorun çözüldü ancak usta "Buna benzer bir şeyi tekrarlarsa EGR' yi değişmemiz gerekir hocam haberin olsun." demişti.
  3. Bu olayla alakası olduğunu sanmıyorum ama yakın zamanda da delinen intercooler borumu değiştirmiştim. Borunun delinme sebebini sorduğumda "Sıkıntı yok hocam, 12 yaşında araba olur bu tarz değişimler normal süreç." cevabını aldım.

 

Yukarıda mor renkle yazdığım en son sıkıntı başıma gelince ya hep özele gidiyorum bir de yetkili servise baktırayım bakalım ne diyecekler diye düşünüp sorunun ertesi günü Ford Edremit şubesine gidip bu olayları anlattım. Usta arabanın hata kodlarına bakıp hocam burada bu sebebi verebilecek bir kaç hata kodu var. Intercooler' u değiştirdiğindeki kod bile duruyor silmemişler. En iyisi ben hataların hepsini sileyim. Araba yine böyle bir şey yaparsa hemen bana getir hata kodundan anlayamaya çalışırız dedi. Sorun ne olabilir dediğimde ise, "Normalde hızlı kullanımda EGR tam işlevini yapamazsa yanma odası fazla ısınır araçta tekleme veya stop etme gibi sıkıntıları ortaya çıkarabilir. EGR şüpheli gibi dursa da yakın zamanda tekleme problemi yaşayıp mazot filtreni değiştirmenle sorunu çözmen, aracın deposunun kirli olabileceğini de aklıma getirdi." dedi. 

 

1 günü tamamladım, herhangi bir problem yaşadım. Bakalım tetikteyim.

 

Şimdi dostlarım motor aksamlarından çok anlayan biri olduğumu iddia edemem ancak biraz araştırma yaptığımda benzer sıkıntıları yaşayan kullanıcıların kızdırma bujilerini değiştirerek sorunu çözdüklerini okuyunca çok şaşırmıştım. Yabancı bir forumda bile kızdırma bujilerini değiştirerek sorunu çözmeleri, beni de "mi acaba?" diye düşündürdü. Sizce sıkıntı ne olabilir? 

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Fazla yakma bende de başladı gibi, takipteyim, geçmiş olsun.

(Şehir içi 7 den 8 e, şehir dışı 5 den 6 ya çıktı son iki depoda.)

Yorum bağlantısı
Emrah Marancı
8 saat önce, Fatih Ozen yazdı:

Hcm enjektör bakımları ne zaman yapılmış?

Enjektör bakımını bir önceki bakımda yapmayı düşündüm ama güvenilir bir yer bulamadım. Enjektör temizliği tavsiye eder misiniz hocam? 

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Hocam var ama eskişehirde 

Çok mükemmel biri hem ustalık hem insani yönü saygıdeğer.

fakat size uzaklık..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kızdırma bujisi derim ben
Ama tekrar hata verecek mi. Hata kodu ne bırakacak izleyip görmek gerek.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emrah Marancı

Konuyu açalı 17 gün olmuş. Konuyu açtıkğımın ertesi günü kalkış yaparken araba 1 kere stop etti, o günden beri herhangi bir sıkıntı yok. Tüketimde makul seviyelere düştü. İlginçtir, Ford bayisi arıza kodlarını sildikten sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ancak 1 depo daha bekleyeceğim. 

On 04.08.2018 at 21:26, Mehmet Ozyurek yazdı:

Kızdırma bujisi derim ben
Ama tekrar hata verecek mi. Hata kodu ne bırakacak izleyip görmek gerek.

Ben de kızdırma bujisinden şüpheleniyorum. Bu aralar çok km yapmadığım için tüketimi ölçmek uzun sürüyor ancak stop etme sıkıntısı geçti şükür. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...