İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea 1.6 Multijet Aracımla İlgili İzlenimlerim


Fatih Mehmet Uslu

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)

           Geçtiğimiz Mart ayında aldığım Fiat Egea 1.6 Multijet Urban paket aracımla epeyce vakit geçirdikten sonra belki merak edenler olabilir düşüncesiyle izlenimlerimi paylaşmak istedim.

            Bundan önce 97 model Golf MK3 Gti ve ondan önce de 2012 1.0 Ecoboost Focusum vardı. 1.0 focusu istediğimde hızlı bir şekilde satamadığım için memnun da olmama rağmen satmaya karar vermiştim. Çünkü birkaç kez satışa çıkardım ancak doğru dürüst arayıp soran dahi olmamıştı. Golf Gti ise benim için bir hevesti ve hevesimi fazlasıyla aldım. Hemen hergün arıza çıkardı ve Van’da parçasını ve ustasını bulmakta çok zorlandım. Güç bela onu da satmak durumunda kaldım. Nihayetinde geçmiş tecrübelerimi göz önüne alınca, Türkiyenin her yerinde parçasını bulabileceğim, piyasası olan, iç hacmi geniş (3 çocuk var zira) ve dizel (az yakan çok kaçan) bir araba almaya karar verdim. Aynı zamanda da sanayiyle uğraştırmayacak kadar yeni olmalıydı. Tüm bu kriterleri ve bütçemi yan yana getirince daha önce test sürüşü yaptığımda da beğendiğim egea ya bir adım daha yaklaştım. Vandaki ilanlara bakınca tek 1.6 multijet egea vardı o da benim istediğim renk yani füme ve bana yetecek olan donanım olan urban donanımlı ve manuel vitesli araçtı. Bir miktar pazarlıkla 70 bine aldım egeamı. Şu an bayide aynı donanımdaki 2018 modeli için 110 küsür bin lira fiyat istiyorlar.

            Öncelikle buna yakın model son aracım focus olduğundan 2012 model focus ile genellikle kıyaslama yapacağım.  Araç 2016 model, 23 bin kmde ve hatasız bir araç. Donanım olarak dijital klima, hız sabitleyici, kol dayama, çelik jant ve sis farı vb. özellikleri mevcut. Daha fazlasına ihtiyaç duymadığım için bana yeterli geldi. 3 yıl daha garantisinin olması da ayrı bir avantaj.

            Aracın malzeme kalitesi focus ile kıyaslandığında genel olarak zayıf. Örneğin kol dayaması basit, kapı kollarındaki tutamaçlar tutunca esniyor, sinyal kolları tok bir ses çıkarmıyor, baya plastik bir kolu çektiğiniz belli oluyor. Ortalama bir C segmenti kalitesi arayan insanı memnun etmeyecektir. Ama saydığım şeyler dışında da çok kafaya takılacak bariz kalitesizlik emareleri gözüme çarpmadı. Kapıların kapanma hissiyatı focus gibi değil. Focusun kapısı çok ağırdı. Ama arkadaşımın Peugeot 301 indeki gibi de teneke sesi gelmiyor. İkisinin arasında bir hissi var.

            İç hacmi oldukça geniş, arka koltuk diz mesafesi sınıfındaki çoğu aracın gerisinde kalmaz, focusdan bariz daha geniş iç hacmi var. Bagajı da 510 litre sanırım ve yine focustan çok iyi. Koltukları da gayet rahat. Ön koltuk yan destekleri yeterli.

            Yol tutuşuna gelirsek; süspansiyonları oldukça yumuşak sayılır. Aracın önü genelde yola iyi tutunsa da arka taraf o kadar güven vermiyor. Kombine virajlarda süspansiyonlarında yumuşak olması nedeniyle arka daha fazla savruluyor. Standart bir kullanıcıyı üzmez ancak focus gibi virajdan viraja atmaya da pek gelmiyor. Birden kopup tehlike yaratmıyor ama arkanın fazla oynaklığı tedirgin ediyor. Ama dediğim gibi sakin kullanan birisini üzmez.

            Yalıtım anlamında benim beklediğimden iyi, ancak motor yeni nesil dizellere kıyasla biraz fazla sesli çalışıyor. Yine de aracın dışındayken rahatsız eden ses içeride çok da kafa ağrıtmıyor. Rüzgar ve yol sesi açısından parasının ederi ne ise ondan aşağı değil diyebiliriz.

            Gelelim motoruna; 1.6 dizel motorda 120 bg ve 320 tork bulunuyor. Standart bir kullanıcıyı ve hatta ara ara gazlamayı seven bir sürücüyü rahatlıkla tatmin eder. Özellikle ara hızlanmalarda yüzünüzü her zaman güldürüyor. Ancak turbo benzinli araçlara alışmış birine dizel motorun devir bandı ilk başlarda çok keyif vermiyor. 6500 devirlere kadar soluksuz hızlanan turbo benzinli motorlar varken dizelde keyif hep yarım kalıyor. Ama dizeller arasında kıyaslarsak motor gücü 1200 küsür kg ağırlıkta olan egea için fazlasıyla yeterli. 6 ileri şanzıman var ve 6.viteste 2000 devir civarında 115 km hız yapıyor. Uzun yol için gayet güzel bir oran.

            Tüketim konusu biraz değişik. Şehir için dur kalk trafiğe girerseniz ve klima da sürekli açıksa, arada gazlamayı da seviyorsanız 7 litre temiz yakıyor. Ancak yol biraz şehir dışı şartlarına kayarsa tüketim hızla düşüyor. Uzun yolda tahminim 5 litrenin üstüne kolay kolay çıkmaz. Yol şartlarına ve kullanıma göre 4,5 ile 7 litre arasında bir tüketim görmek mümkün. Şehir içi için çok tutumlu olduğunu söyleyemem ama performansına göre kıyaslarsak göz ardı edilebilir. Uzun yolda ise genellikle çoğu dizel gibi tutumlu.

            Sonuç olarak; bu aracı alırken düşündüğüm az km’li, yaşı düşük hatta garantili, donanım olarak ihtiyaçlarımı karşılayan ve performans olarak üzmeyen dizel araçlara baktığımda, c segmenti 1-2 yaşında ve 20 bin km civarlarındaki bu donanımlardaki çoğu araç 90 bin ve üzerindeydi. Şu an muhtemelen biraz daha yükselmeye devam ediyor piyasa. Dolayısıyla bu paraya bu araba bence beni memnun eder diye düşündüm ve yaptığım 6000 km boyunca da beni pişman etmedi. Merak eden ve yazmadığım hususlarla ilgili soru olursa buradan cevap veririm. Çünkü bu konuyu açmamdaki sebep bu araçla ilgili çok fazla detaylı kullanıcı yorumu bulamamış olmamdı. Umarım faydalı olmuştur. Saygılar.

 

4zp97p.jpg 

 

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
Fotoğraf ekleme
  • Beğen 21
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Elinize sağlık. Araç resimlerini de paylaşa bilirseniz bizleri memnun edersiniz. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hayırlı olsun. Parasına göre çok şey veren bir otomaobil. Güzel anlatım için de teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bizim firmada kiralık Toyota var. onu bize vermeden önce geçici olarak egea vermişlerdi. sizinkinin otomatik viteslisi. arabanın motoru iç hacmi vs gayet kabul edilebilir ve gayet yeterli seviyede idi. yerden yüksekliği uygun süspansiyonu gayet konforluydu. derli toplu bir arabaydı. ancak iç tasarım ergonomisi çok kötü maalesef. konsol çok yukarıda tasarlanmış en sevmediğim bölümü oydu aracın.  oysaki yeni nesil araçlara bakınca görülüyor ki konsol aşağıda ve göstergeler daha yukarıda konumlanıyor.

 

yerli diye pazarlanan bir aracın ise bu paralara satılması ayrı komik. 1.5 sene önce SW modeli 82 bin den başlıyordu şimdi kim bilir kaç para.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yaklaşık 2 hafta kadar kullandım. Linea'nın yeni kasası benim gözümde.

Hayırlı olsun yeni aracınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Güzel inceleme teşekkürler, ben kullanırken daha çok b segment bir araç gibi hissettim, kullanırken diger c segmentlerden dar olduğunu bfark ediyorsunuz (eni) ancak bagaj ve diz mesafesi iyiydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
5 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Güzel inceleme teşekkürler, ben kullanırken daha çok b segment bir araç gibi hissettim, kullanırken diger c segmentlerden dar olduğunu bfark ediyorsunuz (eni) ancak bagaj ve diz mesafesi iyiydi.

Evet diz mesafesi ve bagaj hacmi konusunda oldukça iyi ama eni çok geniş sayılmaz. Aşırı dar hissettirmiyor açıkcası. Önde iki kişi otururken birbirine çok yakın olmuyor ama c segmenti ile kıyaslanırsa dar sayılır.

14 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

bizim firmada kiralık Toyota var. onu bize vermeden önce geçici olarak egea vermişlerdi. sizinkinin otomatik viteslisi. arabanın motoru iç hacmi vs gayet kabul edilebilir ve gayet yeterli seviyede idi. yerden yüksekliği uygun süspansiyonu gayet konforluydu. derli toplu bir arabaydı. ancak iç tasarım ergonomisi çok kötü maalesef. konsol çok yukarıda tasarlanmış en sevmediğim bölümü oydu aracın.  oysaki yeni nesil araçlara bakınca görülüyor ki konsol aşağıda ve göstergeler daha yukarıda konumlanıyor.

 

yerli diye pazarlanan bir aracın ise bu paralara satılması ayrı komik. 1.5 sene önce SW modeli 82 bin den başlıyordu şimdi kim bilir kaç para.

Konsolun yüksekte olması benim hoşuma gidiyor aslında. Zevk meselesi biraz. Ama parasını hakettiğini düşünmüyorum. 130 bin tl ye dizel manuel civic varken 115-120 bin lira egeaya verilmez. 2.el almak cazip olduğundan bana mantıklı geldi. Sıfır km olarak kesinlikle almazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Guzel anlatim icin tesekkurler...Nekadar ekmek okadar kofte karsiligi bir arac. full donanimda daha kullanisli ve guzel hale geliyor...hayirli olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Güzel anlatım, tespitler gayet doğru, çok geniş değil ama,  aynı aracı kiralık olarak alıp bizim kontrollere verdik, tabii test sürecinden geçirdim,  hatta Sani ye direk katılıyorum, araca bindim gezdim falan, yahu bumu yeni modeli,  hala aynı bu Linea yahu dedim, meğerse Egea imiş araç, farketmedim bile, teyp kısmından bir gariplik var göstergeler değişmiş daha iyi diyordum içimden tevekkeli araç linea değilmiş :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Hayırlı olsun. Viraj dönerken yanan sis lambaları, direksiyon arkasında belli belirsiz ses sistemi tuşları var.  İç ışıkları komple beyaz benim hoşuma gitti. Tekrardan kazası belasız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Hayırlı olsun. Kazasız, belasız cezasız sürüşler. Gönül elbette Audi, Mercedes ister ama bütçe, fiyat/performans gözeterek bence doğru tercih yapmışsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

hayırlı olsun bizde 15 gün önce babam için 2017 model 1.6 multijet comfort otomatik aldık bir tane...

ben daha binmedim😐

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
8 saat önce, Cavit Çırakoğlu yazdı:

Hayırlı olsun. Viraj dönerken yanan sis lambaları, direksiyon arkasında belli belirsiz ses sistemi tuşları var.  İç ışıkları komple beyaz benim hoşuma gitti. Tekrardan kazası belasız.

Virajda yanan sis lambalarının bu kadar etkili olduğunu bu arabadan önce hiç tecrübe etmemiştim. Çok güzel bir özellik ve kesinlikle faydalı. Ses sisteminden bahsetmedim ama şimdiye kadar kullandığım arabalardaki en ergonomik ses kontrolleri egeanınkiler. Direksiyonun arkasındaki tuşlarla hemen her komut mevcut ve kullanımı çok kolay. Ses sistemi idare eder. Ama iyi sayılmaz. Özellikle focusumdaki sony ses sisteminden sonra oldukça zayıf kalıyor.

20 dakika önce, Ahmet Çankaya yazdı:

hayırlı olsun bizde 15 gün önce babam için 2017 model 1.6 multijet comfort otomatik aldık bir tane...

ben daha binmedim😐

Hayırlı olsun. Fazla kalite beklentiniz yoksa kesinlikle beğenerek kullanılacak bir araç. Allah kaza bela vermesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Ayrıca yol bilgisayarında akü şarzınıda gösteriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün tekrardan otomatiğini kullandım. Sanırım en titreşimli start stop yapan araba bu olmalı. Bir önceki kullandığımda yoktu. O kadar rahatsız etti ki, kapattım mecburen. Bi de kadran teypten daha kaliteli. O teyp yakışmamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
2 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Bugün tekrardan otomatiğini kullandım. Sanırım en titreşimli start stop yapan araba bu olmalı. Bir önceki kullandığımda yoktu. O kadar rahatsız etti ki, kapattım mecburen. Bi de kadran teypten daha kaliteli. O teyp yakışmamış.

Sonradan lounge plus donamımla tablet ekleyip çözdüler o sorunu. Ama alt donanımlarda malesef çok kaliteli bi ekran yok. Ama idare eder. Dokunmatiği de idare eder. Ses sitemi iyi olsa ekran çok dert değil aslında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Öngür
On 06.08.2018 at 16:08, Sani Gerşon yazdı:

Yaklaşık 2 hafta kadar kullandım. Linea'nın yeni kasası benim gözümde.

Hayırlı olsun yeni aracınız.

aynen hele hele yol tutuşu ! çok kötü bende ceed var , ceed gibi kullanıyım dedim ! az daha yoldan çıkıyordum zor kurtardım. Hele ki euro ncap dan geçememesi tam komedi ! 3 yıldızı çin arabaları bile alıyor artık.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray
On ‎18‎.‎09‎.‎2018 at 17:56, Murat Öngür yazdı:

aynen hele hele yol tutuşu ! çok kötü bende ceed var , ceed gibi kullanıyım dedim ! az daha yoldan çıkıyordum zor kurtardım. Hele ki euro ncap dan geçememesi tam komedi ! 3 yıldızı çin arabaları bile alıyor artık.

 

Linea nın yol tutuşu sınıfı için çok iyiydi, egea kötü mü?

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
14 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

Linea nın yol tutuşu sınıfı için çok iyiydi, egea kötü mü?

 

Buna katılıyorum, yol tutmaz filan derler ama bence Linea sınıfından ve beklentiden çok daha iyi yol tutuyor. Geniş tabanlı düzgün bir lastik ve spor yay ile yere çok daha sağlam basar.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
17 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

 

Linea nın yol tutuşu sınıfı için çok iyiydi, egea kötü mü?

valla kardeşim egea sınıfının hemen hemen en vasatı diyebilirim mesela kullanığım araçlar arasında  focus , ceed , megane , civic, coralla gibi tamam bu araçlar egea dan 1 1.5 tık yüksek fiyat , ama bir de egeanın euro ncap dan full güvenlik ekipmanları ile ala ala 4 yıldız alması güvenli olmadığının kanıtı bence , normal egea ancak 3 yıldız alabilmiş bu araçlar normal güvenlik paketleri ile 5 yıldız almış, var sen düşün gerisini

 

6 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

 

Buna katılıyorum, yol tutmaz filan derler ama bence Linea sınıfından ve beklentiden çok daha iyi yol tutuyor. Geniş tabanlı düzgün bir lastik ve spor yay ile yere çok daha sağlam basar.

lineanın sınıfında yani o senelerde üretilen hangi araçlardan daha iyi yol tutuşu ?

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
7 dakika önce, Murat Öngür yazdı:

valla kardeşim egea sınıfının hemen hemen en vasatı diyebilirim mesela kullanığım araçlar arasında  focus , ceed , megane , civic, coralla gibi tamam bu araçlar egea dan 1 1.5 tık yüksek fiyat , ama bir de egeanın euro ncap dan full güvenlik ekipmanları ile ala ala 4 yıldız alması güvenli olmadığının kanıtı bence , normal egea ancak 3 yıldız alabilmiş bu araçlar normal güvenlik paketleri ile 5 yıldız almış, var sen düşün gerisini

 

 lineanın sınıfında yani o senelerde üretilen hangi araçlardan daha iyi yol tutuşu ?

 

 

 

Öncelikle Euro NCAP çarpışma güvenliğini test eder. Yol tutuş ile bir ilgisi yok onun. Yol tutuş için geyik testine vs. bakabilirsiniz.

 

Sınıflandırmayı aks aralığı üzerinden yapanlar Linea C sınıfı diyor ama alakası yok, Punto'nun bagaj eklenmişi o kasa. Dolayısıyla B ya da B+ diyebiliriz. Bu sınıfta sedan olarak Symbol var, 206 sedan vardı o yıllarda, Dacia'nın bir modeli vardı, çok fazla alternatif yok. Son dönem Skoda Rapid, Seat Toledo vs. geldi. Bu sınıflandırmanın net bir cetveli yok zaten.

 

Yol tutuşa gelince, ben Linea mükemmel yol tutuyor demiyorum, beklentilere ve sınıfına göre iyi tutuyor diyorum. Direksiyon hissi yine beklentiye göre gayet iyi. En azondan benim kullandıklarım öyleydi. Piyasadaki Linea'ların çoğu taksi ya da taksi çıkması, bakımsız, lastikleri kötü ve 185 taban. Düzgün bakılmış, iyi lastikli 1.4 T-Jet Linea bir çok arabayı üzer trafikte.

 

C sınıfı olsalar da Megane, Fluence, Civic ya da Corolla'nın iyi yol tuttuğunu düşünmüyorum. Ceed kullanmadım bir fikrim yok ama C sınıfı ve yol tutuş deyince 1- Giulietta, 2 - Focus, Astra ve Golf 3. lüğü paylaşabilir. BMW 1 serisi arkadan itiş olduğu için başka bir dünya.

 

Fiat çok güçlü motor sporları alt yapısı olan bir marka. Özellikle Türkiye pazarında ekonomik modellerle öne çıkıyor ama gözünüzde çok da küçültmeyin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...