İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Performans Kaybı ve Genel Bakımlar


Mehmet Demirciler

Recommended Posts

Mehmet Demirciler
(düzenlendi)

Aranıza 2003 oto. LPG li aracımla katıldım. Aracımıza 4000 tl civarında harcama yaptım ama sonunda rampada çıkmama, 4000 devirin üstünde titreme gibi ciddi problemleri çözemedik. Forumdan iyi ki tanıstıgım Mehmet Kaya ile Maraşta buluştuk. Bujilere sızan yağ, alttan gelen ses, camdan gelen uğultu, arabanın hava almaması gibi sorunlar Mehmet hocamın sayesinde çözüldü.Benim ustam şanzıman yağını değişme elinde kalır dedi Mehmet hıcamı dinledim değişim ( iyi ki dinlemişim), ustam orjinal buji taktık dedi, Mehmet hocam 1.3 ile değiş dedi( iyi ki değişmişim)

TEKNİK bilgileri Mehmet Hocam yazacaktır. Umarım fayfalı olur

tarihinde Mehmet Demirciler tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Hocam Öncelikle geçmiş olsun.

Hocam forumdan özel mesajla telefonumu istedi. GÖrüştük sesindeki çaresizlik çok tanıdıktı. Benim zamanındaki halimdi. Araç rampa çıkmıyor performans yok.

Telefonda söylediğim noktalar

1-karter havalandırma hortumu

2-emme manifoldunun vakkumu

3- bujiler

Ustası sadece Karter havalandırma hortumuna bakmış orda büzüşme olduğu için değiştirmiş. Bir nebze düzelmiş.

Hala sorunlar devam edince. Maraş'a uğrama şansı olduğunu öğrenince gelmesini söyledim. Yolda araç daha kötü olmuş(Ustası bununla dünyayı gez sorun olmaz demiş). Araç 3-4bin devirde elektrik kesiyor. Arıza lambası hiç sönmemiş bugüne kadar.

Araç geldi Teste çıktık. benim  mondeonun 100 ile çıktığı dik rampada araç 60 dedi üstüne çıkmadı 4bin deviri geçmedi.

kaputu bir açtım. Kasap biçmiş aracı. 

1-Vakkum kolu yerinden çıkmış. Tutmuyor. Bunun için manifoldu söküp tornacıya gidecekti. Tornacı ona göre birşeyler ayarlacaktı. ustam Aküyü söktü kolu karşıdaki kafaya vidaladı. Yerinden çıkmaz oldu ve hareketini engeleyecek birşey yoktu. AKü sökülünce camların kodlaması gitmişti. camları kodladıktan sonra Hocam böyle değildi camlar önceden dediği için daha önce kodlanmadığını anladık

2-Araçta üst tarafta yağlanma görünce buji kablosunun birini çektim buji yuvaları yağ dolu (subay kapağı contasından yağ boşaltıyor sanki)  Mehmet Hocam aracın yağını kontrol ettirmeye gittiğinde araç durur durmaz kontrol etmişler 1 litre eksik demişler ve araç yağ yaktığı için eksiltme var demişler. 

Aracı sanayiye çektik.

1-Direk sübap kapağı contası takım halinde değişti.(85TL)

2-Bujiler 0.7 mm Bosch bujiden 1.2 mm Bosch bujiyle değişti. Zaten çıkan bujiden bildiğiniz yağ akıyordu.(140TL)

3-boğaz kelebeği temizlendi.

4-LPG bakımı yaptırmış (300 tl vermiş) LPG hortumlarında çatlaklar vardı. Tüm hortumlarını ve filtresini değiştirdik (malzeme 50 TL)

5-Gaz halatı ve hız sabitleme halatını öyle yerden almışlar ki hız sabitleme halatında kırılma vardı. Onlar düzeltildi. Tüm hortumlar kontrol edildi. LPG enjektörleri motorun üstüne öylece atılmıştı onlar sabitlendi.

6-Gaz ayarı yapıldı. 20 TL

7-Araç lifte kaldırıldı alt takımlar kontrole edildi rotbaşında boşluk var değiştirecektik. Çocuk bu yeni değişmiş dedi. Vİdasına baktı vidası gevşek kalmış(En tehlikelisi) o sıkıldı.

8-Arkadan çok ses geliyordu. Arkaya oturdum yol testinde rüzgarın ve diğer seslerin geldiğini noktaları tespit ettim. El freni halatı sabitlendi ve viraj Demir lastiği değişti (40tl lastik)

9-Aracın altına hiç bakılmamış sanırım (araç 15 gün sanayide kalmış) aracın altında yağ olmayan yer yok subap kapağı contasından sızan yağdan dolayı. 2 balata spreyiyle komple temizlendi.

10-Aracın yedek su deposunda su min altındaydı. Suyu ilave edildi. Hiç bakılmamış sanırım.

11-En büyük sorunlarda biri de arka tarafta fena rüzgar sesi geliyordu. oturdum baktım kelebek camdan geliyor gibi. Camcı sanmıyorum ama dedi yinede oraya işlem yaptı. Ses kesildi.

12- Kapılarda ciddi ayarsızlık vardı onlar ayarlandı.

13- Emniyet kemerinin bağlı olduğu direkteki plastik kırılmıştı dışarı çıkıyordu o yapıştırıldı.

Gelelim sonuca. Aracı aynı rampada tekrar teste çıkardık. Akşam 60la çıkamadığımız rampada 80-90 gördük fazla sıkıştırmadım. Tekleme gitmiş. Arkadan gelen sesler ver rüzgar sesi gitmiş. 

Toplam malzeme 320 TL 6 saat uğraşın sonucunda işçilik 200 tl ile(tüm işçilik tek elden yapıldı LPG ayarı hariç) aracı bir nebze olsun toparladık. Hocamda Adana'ya giderken 120-150 arası rahat gitmiş. Asıl testi aslında yengem yapacak. Yengenin test sonucunu bekliyoruz :) 

 

Not: Araç düşük devirlerde gitmiyorsa ilk bakılacak yer boğaz kelebeğenin arkasındaki vakum kolu. İnip kalkıyor mu? İkincisi Karter havalandırma hortumu. üçüncüsü bujiler... Arka taraftan çok ses geliyorsa el freni halatı viraj Demir lastiği.

Şanzımanda kararsızlık olduğunu geçişlerde sorun var dediğinden şanzuman yağını değiştir dedim. ustası elinde kalır demiş. Kalacaksa şimdi kalsın yolda kalacağına demiş zorla değiştirmişler. Şanzıman yağ gibiydi. (not araç 270bin km)

 

Güle güle kullan hocam.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
  • Teşekkür 5
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Şimdi, Mehmet Kaya yazdı:

Hocam Öncelikle geçmiş olsun.

Hocam forumdan özel mesajla telefonumu istedi. GÖrüştük sesindeki çaresizlik çok tanıdıktı. Benim zamanındaki halimdi. Araç rampa çıkmıyor performans yok.

Telefonda söylediğim noktalar

1-karter havalandırma hortumu

2-emme manifoldunun vakkumu

3- bujiler

Ustası sadece Karter havalandırma hortumuna bakmış orda büzüşme olduğu için değiştirmiş. Bir nebze düzelmiş.

Hala sorunlar devam edince. Maraş'a uğrama şansı olduğunu öğrenince gelmesini söyledim. Yolda araç daha kötü olmuş(Ustası bununla dünyayı gez sorun olmaz demiş). Araç 3-4bin devirde elektrik kesiyor. Arıza lambası hiç sönmemiş bugüne kadar.

 Araç geldi Teste çıktık. benim  mondeonun 100 ile çıktığı dik rampada araç 60 dedi üstüne çıkmadı 4bin deviri geçmedi.

kaputu bir açtım. Kasap biçmiş aracı. 

1-Vakkum kolu yerinden çıkmış. Tutmuyor.

2-Araçta üst tarafta yağlanma görünce buji kablosunun birini çektim buji yuvaları yağ dolu (subay kapağı contasından yağ boşaltıyor sanki)  Mehmet Hocam aracın yağını kontrol ettirmeye gittiğinde araç durur durmaz kontrol etmişler 1 litre eksik demişler ve araç yağ yaktığı için eksiltme var demişler. 

 Aracı sanayiye çektik.

1-Direk sübap kapağı contası takım halinde değişti.(85TL)

2-Bujiler 0.7 mm Bosch bujiden 1.2 mm Bosch bujiyle değişti. Zaten çıkan bujiden bildiğiniz yağ akıyordu.(140TL)

3-boğaz kelebeği temizlendi.

4-LPG bakımı yaptırmış (300 tl vermiş) LPG hortumlarında çatlaklar vardı. Tüm hortumlarını ve filtresini değiştirdik (malzeme 50 TL)

5-Gaz halatı ve hız sabitleme halatını öyle yerden almışlar ki hız sabitleme halatında kırılma vardı. Onlar düzeltildi. Tüm hortumlar kontrol edildi. LPG enjektörleri motorun üstüne öylece atılmıştı onlar sabitlendi.

 6-Gaz ayarı yapıldı. 20 TL

7-Araç lifte kaldırıldı alt takımlar kontrole edildi rotbaşında boşluk var değiştirecektik. Çocuk bu yeni değişmiş dedi. Vİdasına baktı vidası gevşek kalmış(En tehlikelisi) o sıkıldı.

8-Arkadan çok ses geliyordu. Arkaya oturdum yol testinde rüzgarın ve diğer seslerin geldiğini noktaları tespit ettim. El freni halatı sabitlendi ve viraj Demir lastiği değişti (40tl lastik)

 9-Aracın altına hiç bakılmamış sanırım (araç 15 gün sanayide kalmış) aracın altında yağ olmayan yer yok subap kapağı contasından sızan yağdan dolayı. 2 balata spreyiyle komple temizlendi.

10-Aracın yedek su deposunda su min altındaydı. Suyu ilave edildi. Hiç bakılmamış sanırım.

11-En büyük sorunlarda biri de arka tarafta fena rüzgar sesi geliyordu. oturdum baktım kelebek camdan geliyor gibi. Camcı sanmıyorum ama dedi yinede oraya işlem yaptı. Ses kesildi.

Gelelim sonuca. Aracı aynı rampada tekrar teste çıkardık. Akşam 60la çıkamadığımız rampada 80-90 gördük fazla sıkıştırmadım. Tekleme gitmiş. Arkadan gelen sesler ver rüzgar sesi gitmiş. 

Toplam malzeme 320 TL 6 saat uğraşın sonucunda işçilik 200 tl ile(tüm işçilik tek elden yapıldı LPG ayarı hariç) aracı bir nebze olsun toparladık. Hocamda Adana'ya giderken 120-150 arası rahat gitmiş. Asıl testi aslında yengem yapacak. Yengenin test sonucunu bekliyoruz :) 

 

Güle güle kullan hocam.

 

Maşallah araba taş gibi olmuştur. 

 

Kelebek camına camcı nasıl bir işlem yaptı acaba merak ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
2 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Maşallah araba taş gibi olmuştur. 

 

Kelebek camına camcı nasıl bir işlem yaptı acaba merak ettim.

Hocam tam olarak görmedim ama. Sanırım daha önce değiştirildiği için etrafındaki lastik silikonla sabitlendi. Önemli olan uzun yola gidecekleri için o sesin kesilmesiydi. Şu anda çözüm yapıldı. tekrar sorun çıkarsa cam komple sökülüp lastikleri değişerek yapılır. çünkü hocam yola çıkacaktı vakti sınırlıydı. Bildiğiniz zamanla yarışıyorduk :) Hocamın en büyük çekincesi parça bulamam parça var mı diyordu. Bende en geç akşam 18:30 da parça elimizde olur sen dert etme dedim :) Malatyada parça bulamıyormuş.

6 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Geçmiş olsun.

Kötü usta adamı usta edermiş lafı bi kere daha çıktı ortaya....

Maalesef öyle Sani.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ooo bir ölü dirilmiş. Maşallah. :)

 

Abi hocam anlatınca dedim klasik mondeo performans kaybı diye düşündüm. Ancak binince anladım ki harbi gitmiyormuş araç.psikoljik değilmiş yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirciler

Forumun ne kadar faydalı oldugunu anladım. Bu forum sayesinde Mehmet hocam gibi bir dost sahibi oldum. Malatyada artık bir kardeşiniz var ne işiniz olursa unutmayın

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Şimdi, Mehmet Demirciler yazdı:

Forumun ne kadar faydalı oldugunu anladım. Bu forum sayesinde Mehmet hocam gibi bir dost sahibi oldum. Malatyada artık bir kardeşiniz var ne işiniz olursa unutmayın

Hocam yengemin test sonucunu merak ediyorum :) Sonuçta aracı senden çok o kullanıyormuş :)

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Eline sağlık Mehmet hocam Mondeo seni  Usta etti.. Hayırlı olsun Mehmet Usta...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Eline sağlık Mehmet hocam Mondeo seni  Usta etti.. Hayırlı olsun Mehmet Usta...

Mondeodan ziyade merak abi. Ustaları izleyerek geçmişim sanayide geçti gençliğimiz [emoji5]
elinize saglık yardımcı olmak ilac olmak ne mutlu.

Sağolun. Teşekkür ederim.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Forumun ne kadar faydalı oldugunu anladım. Bu forum sayesinde Mehmet hocam gibi bir dost sahibi oldum. Malatyada artık bir kardeşiniz var ne işiniz olursa unutmayın

Forumda aktif olmazsanız unuturuz.
Bir daha işiniz düşerse de unuturuz :)
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Mehmet bey geçmiş olsun iyi günlerde kullanın. Mehmet kaya abi ellerine sağlık. Zamanında telde bana da yardımcı olmuştun allah razı olsun. Selam ve sevgiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Mehmet bey geçmiş olsun iyi günlerde kullanın. Mehmet kaya abi ellerine sağlık. Zamanında telde bana da yardımcı olmuştun allah razı olsun. Selam ve sevgiler.

Sağol teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız

Tebrikler. Guzel bir yardimlasma ornegi olmus.
Malatya'da parca konusunda bir esnaf tavsiyem olabilir. Icabi halinde iletirseniz numarasini verebilirim. Gecmis olsun. Iyi gunlerde kullanin aracinizi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirciler
On 10.08.2018 at 17:07, A. Yıldırım Yıldız yazdı:

Tebrikler. Guzel bir yardimlasma ornegi olmus.
Malatya'da parca konusunda bir esnaf tavsiyem olabilir. Icabi halinde iletirseniz numarasini verebilirim. Gecmis olsun. Iyi gunlerde kullanin aracinizi.

hocam süper olur

bnm numaram 05448925544

mehmet

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız
hocam süper olur

bnm numaram 05448925544

mehmet

 

Ozbeskardesler oto parca. Arkadasin ismi Murat.

Numarasi: 0539 249 01 07

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...