Ali Darbaz

Bin Motorlu Lpgli Otomobil ile Şehir İçi Motoru Yüke Bindirmeden Kullanmak

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Aracımı Torque yazılımına bağlayıp, bu sabah bir test yaptım. Motoru mümkün olan en az yükte kullanıp, hararet yaptırmadan ( fan açmadan) en ekonomik şekilde kullanmaya çalıştım. 

20 dakikalık bu videoda motor yükünü ve hızları izlemek mümkün. Arabayı park edene kadar motor hararet yapıp fan açmadı, ama park manevrası sırasında ibre 95 dereceye çıkınca fan açtı. 

Bunrdan anlaşıldığı üzere, benimde yeni öğrendiğim  kadarı ile saate 60 km ve üstü hızlarda yol alındığında, radyatöre gelen rüzgarın, motoru yeterince soğuttuğu görülüyor. Rampa çıkarken bile 90 derece üzerine araba çıkmadı. 95-98 derece arası aracın fan açan bir modeldir. Yol boyunca yakıt olarakta LPG kullanılmıştır. LPG'ye rağmen fabrikasyon bir otomobilin soğutmasının da bu denli başarılı olması güzel bişey 

 

 

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Cok guzel bir test olmus elinize saglik...Zaman icerisinde havanin onemi daha cok anlasilip , hava sogutmali disklere bile gecisler oldu...

Ekonomik suruscebe faydali ama araca faydasi - zarari konusunda pek emin olamiyorum...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
gönderildi (düzenlendi)

Bunuda eklemek iterim.. Aracın motor gücü tablosu 

Tam yük altında kaç beygir, hangi vites ve devirde kaç km hız yaptığı görülüyor. 

Mesela , d100 yolunda %30 motor yükü ile 65 km hız yapıyorum. 5mci vitesde tam yükte 30 beygir güc üretiyor araba . Bunun %35 ise 10,5 beygir. 

Yani saate 65 km hızı sabit tutmak için 10,5 beygir yetiyor. 

 

untitled-png.12861

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kemal Korkmaz

Şehir içinde sakin araba kullanmak lazım...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

ali bey zaten bu kurlarla ya herkes elındekıne sahıp cıkacak yada sız gıbı 1000 motor arabalar revaçda olacak ustunuze alınmayın  euro bu kurlarda kalırsa anca  i 10 alabılcez 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Hibrit araçlar 18kwya göre ayarlanıyor. Sakin sürüş için yeterli

  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

güzel bilgi. zaten ortalama bir aracın sabit 100 km de ilerlemesi için 20 25 hp arası güç yeterliydi. tam elektrik motoru işi değilmi? 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
güzel bilgi. zaten ortalama bir aracın sabit 100 km de ilerlemesi için 20 25 hp arası güç yeterliydi. tam elektrik motoru işi değilmi? 
Bi 100.bin tl ateşle bana. 3.0 hibrit olsun

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Mazot yakında 10 lira olur... Benim de artık araç kullanmayı öğrenmem gerek.. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Bakış
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mazot yakında 10 lira olur... Benim de artık araç kullanmayı öğrenmem gerek.. 

Dpf dolarsa :unsure2:

Fiesta'yı satmayacaktım aslında :kafa2:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir Ak
Merhaba 

Aracımı Torque yazılımına bağlayıp, bu sabah bir test yaptım. Motoru mümkün olan en az yükte kullanıp, hararet yaptırmadan ( fan açmadan) en ekonomik şekilde kullanmaya çalıştım. 

20 dakikalık bu videoda motor yükünü ve hızları izlemek mümkün. Arabayı park edene kadar motor hararet yapıp fan açmadı, ama park manevrası sırasında ibre 95 dereceye çıkınca fan açtı. 

Bunrdan anlaşıldığı üzere, benimde yeni öğrendiğim  kadarı ile saate 60 km ve üstü hızlarda yol alındığında, radyatöre gelen rüzgarın, motoru yeterince soğuttuğu görülüyor. Rampa çıkarken bile 90 derece üzerine araba çıkmadı. 95-98 derece arası aracın fan açan bir modeldir. Yol boyunca yakıt olarakta LPG kullanılmıştır. LPG'ye rağmen fabrikasyon bir otomobilin soğutmasının da bu denli başarılı olması güzel bişey 

 

 

LPG iyi bir ayar ile benzin ile açığa çıkan sıcaklığın en fazla yüzde 10 fazlası unu açığa çıkarıyor. Bumu da soğutma sistemi kolaylıkla tolere edebilir

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Dpf dolarsa :unsure2:
Fiesta'yı satmayacaktım aslında :kafa2:

Bende yok. Sen düşün :)
Ben yarından itibaren bol kurum stiline geçiyorum.
Arazi falan da yok.
Hatta eski mişlenleri takayım seneye
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Tork eğrisi bilinen araçta  gereksiz devir cevirmedikce sıkıntı yok. Ani hızlanma yapmadıkca yakıtta zaten artış olmuyor

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki