İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Erkan Işık

ali bey zaten bu kurlarla ya herkes elındekıne sahıp cıkacak yada sız gıbı 1000 motor arabalar revaçda olacak ustunuze alınmayın  euro bu kurlarda kalırsa anca  i 10 alabılcez 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

güzel bilgi. zaten ortalama bir aracın sabit 100 km de ilerlemesi için 20 25 hp arası güç yeterliydi. tam elektrik motoru işi değilmi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
güzel bilgi. zaten ortalama bir aracın sabit 100 km de ilerlemesi için 20 25 hp arası güç yeterliydi. tam elektrik motoru işi değilmi? 
Bi 100.bin tl ateşle bana. 3.0 hibrit olsun
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mazot yakında 10 lira olur... Benim de artık araç kullanmayı öğrenmem gerek.. 

Dpf dolarsa :unsure2:

Fiesta'yı satmayacaktım aslında :kafa2:

Yorum bağlantısı
Merhaba 

Aracımı Torque yazılımına bağlayıp, bu sabah bir test yaptım. Motoru mümkün olan en az yükte kullanıp, hararet yaptırmadan ( fan açmadan) en ekonomik şekilde kullanmaya çalıştım. 

20 dakikalık bu videoda motor yükünü ve hızları izlemek mümkün. Arabayı park edene kadar motor hararet yapıp fan açmadı, ama park manevrası sırasında ibre 95 dereceye çıkınca fan açtı. 

Bunrdan anlaşıldığı üzere, benimde yeni öğrendiğim  kadarı ile saate 60 km ve üstü hızlarda yol alındığında, radyatöre gelen rüzgarın, motoru yeterince soğuttuğu görülüyor. Rampa çıkarken bile 90 derece üzerine araba çıkmadı. 95-98 derece arası aracın fan açan bir modeldir. Yol boyunca yakıt olarakta LPG kullanılmıştır. LPG'ye rağmen fabrikasyon bir otomobilin soğutmasının da bu denli başarılı olması güzel bişey 

 

 

LPG iyi bir ayar ile benzin ile açığa çıkan sıcaklığın en fazla yüzde 10 fazlası unu açığa çıkarıyor. Bumu da soğutma sistemi kolaylıkla tolere edebilir

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Dpf dolarsa :unsure2:
Fiesta'yı satmayacaktım aslında :kafa2:

Bende yok. Sen düşün :)
Ben yarından itibaren bol kurum stiline geçiyorum.
Arazi falan da yok.
Hatta eski mişlenleri takayım seneye
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tork eğrisi bilinen araçta  gereksiz devir cevirmedikce sıkıntı yok. Ani hızlanma yapmadıkca yakıtta zaten artış olmuyor

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)
 

Merhaba;
Yaptik birşeyler ama oldu mu olmadi mi bilemedim. Artik yorumu size birakiyorum. Çekerken  çok  vukuat yasadim. Teknik aksakliklar da oldu. Artik mazur görün.

 

 

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
İmlâ ve Kelime Hatası
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

O değil de, i10 'un liste fiyatıyla 4-5 yaşında dizel Focus alıp, arada kalan fark ile benim standartlarımda 2-3 yıl depo dolduruyorum.

Geçen bi mesaj gelmişti, i30 Elite dizel de 26.000 liste fiyatından indirim diye. O sıra gözüm i10 a takıldı. Ve hemen kapattım sayfayı.

Bu içimde kalan kısım :) 

Tüketiminiz gayet başarılı olmuş. Ben bu teknikleri tüketimden ziyade, yolda sakin olabilmek için kullanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Lastik havasını devamlı olması gerektiği yerde tutmak hatta 1 er psı fazla şişirmek

fazlalıkları atmak(koltuk kılıfına kadar) 

max tork veren devire sabitlemek

fazla vites değişmemek ani hızlanmamak fazla frene basmamak hızı devamlı sabit tutmak

klimayı bırakın arabadaki tüm elektrik çeken aksamları tamamen kapatmak

araç soğuk ise cut off sistemi devrede olmadığından kısa yokuşlarda boşta bırakma

optimum sıcaklığa geldikten sonra bunu kaybetmemek ve sarfiyatı artırmamak için uygun vites ve uygun devirde yokuşta bırakmak

 

Kendi arabam arızalanmadan önce şehir içi böyle aşırı dikkat ederek 1 depoyla 900 km leri geçerdim bu değer şehir dışında dahi connectin zor göreceği değerler tabi sineğin yağını çıkartır gibi kullanınca görülebiliyordu. Tabi şuan arabam sıkıntılı olduğu için baya hayal ötesi birşey.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bende bundan önce corsa c vardı 3 silindirli oda bu 4 silindirli tigra b gibi az yakıyordu.Tigra b ile bir depo lpg beni gazipaşadan afyon merkeze götürdü.Agresif kullanmasaydım dönüşede baya katkısı olurdu.Aynı yolu 1.6 cruze otomatikle sandıklıyakadar gidebiliyorum.Bunda ağırlığın aracın taşıdığı yükünde önemi büyük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
11 saat önce, Bekir Memur yazdı:

elektrik çeken aksamları tamamen kapatmak

 

Arkadasim Misira gitmisti. Onlar farlar kapali geziyormus. Arada bir selektor gibi acip kapatip devam ediyorlarmis. Kac kere eziklecektim diyor :)

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz
6 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

 

Bu video size aitse oncelikle sabirli ve kuralli surusunuzu taktir ediyorum. Istanbul trafigindeki  -cevreye karsi olan agresif, hircin tavrim disindaki- surus dinamiklerimiz birebir ayni.. Ancak kafama takilan nokta, 1.3 dizel Fiorino aracimda ortalama ayni degerlerde, 90-110 km/s araliginda 2500-3000dv/dk arasinda seyrederken ortalama yakitim 6.1 - 6.5 olarak gorunuyor. Siz bana gore daha sakin trafige karsi daha bilincli olmaniza ragmen neredeyse ayni duzeyde, hatta benden daha yuksek yakit degerlerine sahipsiniz. Videoyu bastan sona seyrettim arac neredeyse 1800 -2000 bandina yapismis ilerliyor. I10, motosiklet motoru gibi 3 silindirli motora sahip bi arac bildigim kadariyla.. En kisa zamanda mutlaka ayni donanimdaki bi aracla test surusu yapmak istiyorum. Bu aracla ne kadar fazla yakilabilir ki cok merak ediyorum.. 

 

Merhaba.

Videolarimi beğenmenizi sevdim. Aracim lpg yaktiği için degerler yuksek cikiyor. Fakat pahada cok ucuz. Burgerking menusu fiyatina 100 km yol yapiyorsunuz.

Şu videoyu izleyince anliyacaksin. 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Hız sabitleyicisinin gerçek dünya koşullarında, dijital bir ekrandan alınan bilgiler değilde, pompadan pompaya kaç litre yakıt tükettiğini test ettim. 

80 sabit hızda, Cc nin rampalarda dip gaz basmasına aldırmadan, deneysel yaptığım testin sonucunda tüketim 6,2 litre çıktı. Aynı rampaları manual çıksaydım rahat 5,8 litrelere düşerdik. 

Buyrun test videosu 

 

 

Hız

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5 litre formülünü söylüyorum. 60 km hızla gidilecek, lastiklere 40 hava basılacak. Arkadan biri çarpmazsa 5 litre garanti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Hız sabitleyiciyi ayak dinlendirmek için kullanıyorum.

Sürücüden az tüketebilmesi pek muhtemel değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Fabrika 4.5 diyor ben 3.2 tamamladım. 1100 km yolu 24 saatte alarak 

 

Benim en yavas halim bile Pendik Sivas 10 saate aliyor Abi. 

Bir tane vatandaş ricasi uzerine boyle bir test gerceklestirdim. Youtube fanlarina servis yapmak lazim. Reklam geliri aama cok az kaldi.. 

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Bide yokuş inişlerde fren yapsaymış 7 litreyi geçecekmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
15 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Benim en yavas halim bile Pendik Sivas 10 saate aliyor Abi. 

Bir tane vatandaş ricasi uzerine boyle bir test gerceklestirdim. Youtube fanlarina servis yapmak lazim. Reklam geliri aama cok az kaldi.. 

Olay yavaş gitme değil, rüzgar direnci olan araçları takip etme 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...