İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Kaç Senedir Çözemediğim Tekleme Sorunu


Utku Erciyes

Recommended Posts

Utku Erciyes

Ford Mondeo Mk2 98 model manuel glx otomobilim var. Arabada atıker lpg takılı.

Arkadaşlar sorunlarımı madde madde anlatmaya çalışacağım.

En büyük sorunum araba giderken tekliyor.

1. Arabam yolda giderken mesela 2. 3. viteste gaza basarken sanki benzine pislik karışmış hissine kapılıyorum gaz pedalına %40 basıyorum bir tepki olmuyor(gaza sanki basılmıyor gibi) %41 den sonra bir anda ileri geri yaparak hafif ataklar yapıyor ve gazı bu ayarda tutarsam normal gidiyor. Bıraktığım anda yine ileri geri tekliyor.(gazda ve benzinde denedim aynı) Ama bu sorunu her zaman yapmıyor.

2. Eskiden arabayı gaza veya benzine geçirdiğimde fark etmiyordu. Şimdi araba gazda çekişi yok. Bu 4. 5. viteslerde yokuşlarda belli oluyor.

3. Genel anlamda arabamın çekişi düştü gibi. Siteyi komple okudum ve maf sensörü üzerinde durdum. Hatta bir tane aldım 150 tl ye kendim değiştirdim. Değiştirdiğim hafta sanki araba şahlandı biraz atak yaptı. Sonra uzun yola çıktım tüm sistem kafayı yedi çekiş falan kalmadı. Maf ile oynadım çıkartınca biraz düzeldi. Sonra biraz gittim bozuldu. Taktım düzeldi gibi sonra yine bozuldu. Sonra hepten bozuldu çekiş düştü devir 4 e bile gelemiyordu! Aklıma aküyü sökmek geldi aküyü söktüm bekledim taktım. Bir az olsun iyileşti. Ama genel anlamda sanki bazen 120 beygir bazen 100 bazen 90 beygir araba kullanıyormuşcasına araba şizofrene bağladı.

4. Arabayı bilgisayara ne zaman bağlamak istedilerse bilgisayar arabamın beynini görmüyor dediler.

5. Beyin bu tarz hatalar yapabilir mi?

6 .Oksijen sensöründen olabilir mi?

7. Atıker gaz sistemi benim arabanın beynini bozmuş olabilir mi? Sonuçta beyin gittiğin kilometreye bakarak aracın dengesini ayarlıyormuş mesela ilk 50 km de falan yakıt hava karışımına ayar çekiyormuş.

8. Hava filtresinin yanında tekerin oraya giren kısımda plastik aksamda yırtık gördüm. Hava filtresi ile alakalı bir sorun olabilir mi?

9. Arabayı 4 sene gözlemledim. Nemli havalarda daha çok tekleme yapıyorken akşam hava serinken bu tekleme azalıyor hatta kışın normale döner gibi oluyordu.

10. Arabayı park ettikten sonraki gün arabayı çalıştırdığımda ilk marşta alıyor ama mesela geri vitese taktım gaza basar basmaz arabanın devri 1 de iken 2-3 olması gerekirken 0.3 falan oluyor neredeyse stop edecek oluyor ben gaza yükleniyorum sanki gazı almazken birden gazı alıp bu şekilde ileri geri yapıyorum biraz ilerleyince araba normale dönüyor.

11. Arabaya bazen misafir arkadaşlar alıyorum. Arabada sallana sallana gidiyoruz :) bir arkadaşım debriyajı kullanamadığımı söylemişti de gel dedim sen kullan o daha beter yapamamıştı anlam da verememişti.

 

Sonuç olarak arabada acayip bir ileri geri kerkinme sorunu var :)

 

Denediklerim:

a) maf sensörünü temizledim

b)maf sensörünün fişini çektim bir süre gittim sonuç alamadım.

c)yeni maf sensörü aldım taktım denedim biraz şahlandı gibi ama sanki o da bozuldu gibi anlamadım.

d)yeni maf sensörünün fişini çektiğimde araba düşük viteste acayip sapıttı ama yüksek viteste sorunsuz gitti

e)arabada 200 km yaptıktan sonra yeni aldığım maf sensörünün fişini çekmem sapıtmaya neden olmadı sanki varlığı yokluğu belli değildi.

f)akü kablolarını tak çıkar denedim bekledim bazen bir süre düzeliyor gibi sonra cortluyor.

g)benzinde 100 km şehir içi denedim

h)gazda benzinde geçiş yaparak denedim

i)bujiler değişti

j)buji kabloları değişti

k)akü değişti

motor üst kapağında hafif kırık vardı bunu silikonla kapatmışlardır buradan hava alıyor olabilir diye orayı japon türevi yapıştırıcı ile yapıştırdım. fayda etmedi sorunlar aynı.

 

Beyinde sıkıntı olabilir mi

 

Şimdi ankarada bu sorunumu çözebilmesi adına fiyat performanas nereye gidebilirim?

 

Bana hem motor hem elektronik beyinden anlayan. Fordların huyundan anlayan sağlam bir tamirci arkadaş lazım sanırım

 

Nemli veya yağışlı havalarda araba kesinlikle sapıtıyor bu kesin!

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öner oto, Tuncay usta'yı çok öneriyorlar.

Sizin bobin değişmemiş. Silindir kompresyonlarına bakıldı mı?

OBD portunuzun resmini paylaşabilir misiniz? Eski kasa ford'ları universal cihazlar okuyamıyor, sadece yetkili servisler bağlanabiliyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
6 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Öner oto, Tuncay usta'yı çok öneriyorlar.

Sizin bobin değişmemiş. Silindir kompresyonlarına bakıldı mı?

OBD portunuzun resmini paylaşabilir misiniz? Eski kasa ford'ları universal cihazlar okuyamıyor, sadece yetkili servisler bağlanabiliyordu.

 

99 modelde bağlanıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aydan
14 saat önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

 

99 modelde bağlanıyor. 

Bende 97 model GLX 2000 var, onda da Obd bağlanıyor ama versiyonu 1,5 olması gerekiyor. Yoksa  diğerleri yani 2,0' la bağlanmaz.

 

Bendede benzer bir sorun vardı. Benim sistemde Atiker. Oto gazı değiştirdim düzeldi yada bana öyle denk geldi. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Uğur Kaya

sizin yerinizde olsam motora yoğunlaşırdım 

uzun süreli lpg kullanımlarında sıkıntı oluşuyor

muhtemelen deneme yanılma yolu ile sağlam olan parçalar da değişicek ve sonuç alamayacaksınız

bence kompresyon testi yaptırın ayrıca bobinede bi baktırın derim 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben de tekleme ile uğraşmıştım, boğaz kelebeğinin arkasındaki hortumu çıkarmışlar, geri taktım araba gitmez oldu. Sonra buji, bobin değişimi ile sorunu çözmüştüm. Bunun dışında yapacağım ilk iş kompresyon testi olurdu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu model yıllarında obd den çok yardım beklemeyin.

On 11.08.2018 at 23:27, Utku Erciyes yazdı:

Ama genel anlamda sanki bazen 120 beygir bazen 100 bazen 90 beygir araba kullanıyormuşcasına araba şizofrene bağladı.

motor içi sensörlerin beyne bağlantısına yani tesisata baktırın

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
(düzenlendi)

Yapılması gerekenlerde tavsiyem.

1. Kompresör testi yaptırıp sibop vs kontrol edilsin.

2. Buji ve kablodan ziyade bobin de değişmeli. Tahminimce fabrikanın taktığı orjinal motorcraft bobin duruyordur.

3. Gaz kelebeği, maf sensörü, egr ve egr selenoid vakum valfi temizlenmeli. Gerekirse egr iptal edilmeli.

4. Lpg sistemi çoğu araçta 8 10 yıllık. Regülatör, enjektör, lpg su hortumlarının değişimini tavsiye ederim (sağlam dense bile).

5. Gaz kelebeği arkasında bulunan emiş hortumları mevcut. 3 adet ince hortum, onların kontrolünü tavsiye ederim.

6. Lpg map sensörüne giden hava hortumunda T mevcut, onun değişimini, lpg hava hortumunun değişimini tavsiye ederim (lpg hava hortumları regülatörden çıkan ince hortum ve kelebeğin arkasında dediğim ince hava hortumlarına bağlıdır).

7. Aldığınız maf sensörünü boşuna almışsınız, ihtiyacı olan birine satın işiniz görülsün 

tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Utku Erciyes

Arkadaşlar ilginize tek tek teşekkür ederim.

 

Tavsiyeler birikmiş tüm önerileri listeleyip uygun zamanda sanayiye doğru yola koyulacağım ucuzdan pahalıya doğru yöntemleri uygulatmaya çalışacağım.

 

Ekstra tavsiyesi olan arkadaşlar olursa onları da eklerim.

 

Ayrıca Ankara'da bilgisayar destekli olarak kime gideceğim hakkında öneriniz var mıdır. Beyin de değişmesi gerekiyorsa mesela (98 model beyin bilgisayara bağlanmıyor mu? Bağlanan model ile değişsek) bu mondeolardan anlayan iyi bir usta arıyorum. Tabi forum kurallarına aykırı değilse...

 

Sorunun çözümünü halledebilirsem veya halledemezsem buraya detaylı açıklama yazacağım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...