İçeriğe Yönlendir

İntercooler ve Egr Birbiriyle Alakalı mıdır?


Mustafa Dilbirliği

Recommended Posts

Mustafa Dilbirliği

 

Selamun aleyküm arkadaşlar.

Aracında intercooler ile ilgili sorun yaşayanınız oldu mu? Egr ile intercooler’ın bir alakası var mıdır? Egr arızası yaşayan araçların intercoolera yağ kurum vs basması gibi bir durum söz konusu olabilir mi sizce?

Bu forumun çılgın abilerinin en güzel analizleri yapacağından Eminim. İyi ki varsınız :)

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Ata
 

Selamun aleyküm arkadaşlar.

Aracında intercooler ile ilgili sorun yaşayanınız oldu mu? Egr ile intercooler’ın bir alakası var mıdır? Egr arızası yaşayan araçların intercoolera yağ kurum vs basması gibi bir durum söz konusu olabilir mi sizce?

Bu forumun çılgın abilerinin en güzel analizleri yapacağından Eminim. İyi ki varsınız default_smile.png

 

aleykum selam

Intercooler turbodan gelen basınçlı havanin emme manifolduna gonderilmeden once sogutulmasina yardimci olan petek tir. Egr egzos gazinin yanmamis kismini tekrar emme manifolduna gonderilmesini kontrol eden kapaktir dogrudan alakali degil ancak intercoolar da yag var ise turbo pallerinin yataginin asinmasi ile alakali olma ihtimali yuksektir. Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

Turbo bir kompresör çeşididir içeriye basınçlı hava göndermek için gücünü egzoz gazının basıncından alır

Belki el pompası ile bisiklet tekeri şişirdiyseniz pompa havayı sıkıştırdığı için uc hortum kısmı eli yakacak kadar ısınır bunu fark etmiştirsiniz sıkışan hava muazzam derecede ısındığı için bu ısınan havayı motora direkt göndermek verimli bir yanma olmasını engeller bu yüzden araya havayı soğutan basınca dayanıklı bir radyatör eklenir. 

 

Bu radyatörün yağlanmasının sebebi öncelikle yüksek yağ basıncıdır buna da yüksek yağ seviyesi sebep olur öncelikle yağ seviyesini kontrol edin maksimumu geçmesin benim önerim maksimum olsa dahi yağın birazını alıp tam orta seviyede bırakmak.

Seviye normal ise turbo yatağı sızdırmazlık özelliğini yitirmiş ve terleme yolu ile turbonun emme tarafından basınç hattına yağ veriyor demek. Terleme dahi olsa bu zamanla içeriye yoğuşup intercoolerda yağ birikmesine sebep olur.

 

İntercooler sizin sökebileceğiniz bir kısımdaysa söküp önce mazot(kesinlikle benzin kullanmayın bağlantıları eritir) daha sonra 1 veya 2 kutu balata spreyi ile içerisini iyice çalkalayıp son olarakta su ile iyice durulayıp kurutup yerine takarsanız faydası olacaktır. Yılda 1 kez kendi arabama bu işlemi yaparım.

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bir saat önce, Mustafa Ata yazdı:

aleykum selam

Intercooler turbodan gelen basınçlı havanin emme manifolduna gonderilmeden once sogutulmasina yardimci olan petek tir. Egr egzos gazinin yanmamis kismini tekrar emme manifolduna gonderilmesini kontrol eden kapaktir dogrudan alakali degil ancak intercoolar da yag var ise turbo pallerinin yataginin asinmasi ile alakali olma ihtimali yuksektir. Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir.

 

Egr intercooler a vermez diye biliyorum. Kurum olması mümkün değil. Yağlanır onunda sebebi egr olmaz yine. Turbonun yağ basması sebep

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sürekli basiyorsa turbo hat yağlanıyor. İntercooler çıkışı maf öncesi boruyu sokerseniz gözüküyor yağlanma

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
21 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Turbonun yağ basması sebep

neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlar

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlar
Ben turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Ben turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm

Motora zarar verdi mi?
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Üstüne yurumedim pek emiş kısmını çıkardım sıkıntı olmadı. Ama intercoolerden bı avuç turbo pervanesi çıkardım


Motora zarar verdi mi?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Üstüne yurumedim pek emiş kısmını çıkardım sıkıntı olmadı. Ama intercoolerden bı avuç turbo pervanesi çıkardım

Araç intercoolera yağ gönderirken ne gibi sorunlar hissettiniz arabada
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

sıralaması gidiş yönü farklı intercolerden basılan cıkan hava egrden emme manifolduna giriyor yani egr intere yağ basmaz interin içinde yag varsa egrden gecer sonra emme manifolduna girer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ata

Ben egr intercoolar a verir yazmadimki

Egr intercooler a vermez diye biliyorum. Kurum olması mümkün değil. Yağlanır onunda sebebi egr olmaz yine. Turbonun yağ basması sebep
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
On 12.08.2018 at 18:03, Mustafa Ata yazdı:

Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir.

 

Diyince öyle anladım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
4 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlar

Ben turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm

şuna benzedi: poff ladığı gün şeftali yediysen ondan olmuştur.. o yağ başka poof başka

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mil yatağı aşınmış yağı ordan kaçırıyordu . Yatakta mil yalpa yapınca pervaneyi salyangoz a caktik işte abi.

şuna benzedi: poff ladığı gün şeftali yediysen ondan olmuştur.. o yağ başka poof başka
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Egr emme manifoldunun tam girişinde olur. İntecooler ise daha geride. Arada mutlaka 30 cm ile motora göre 1 metreden fazla hava borusu var. Olurda Egr'den yağ geliyor ise aracı kurtarıcı ile sanayiye götürmek gerekir. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Egr emme manifoldunun tam girişinde olur. İntecooler ise daha geride. Arada mutlaka 30 cm ile motora göre 1 metreden fazla hava borusu var. Olurda Egr'den yağ geliyor ise aracı kurtarıcı ile sanayiye götürmek gerekir. 

e9d24a015a41367244c9af57786cc9be.png servet abi bu araba Seat Leon 1,6 tdi. İntercoolerın kurum ve yağ dolduğunu iddia ediyor daha doğrusu tamirci öyle demiş ve yapmış. Senin fikrin ne
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. 

Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir?
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. 
DCI de bir kaç arkadaşım egr yi söküp temizledi çok az kurum vardı bende iyi yanma sağlanıyor onun için kurum olmuyor olarak yorumlamıştım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bozuk selenoid. Yada bizimki gibi kurcalanmis selenoid. Overboost hatası alınırsa kontrol ettirmeli.


Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir?
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
52 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:


Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir?

Tıkalı Katalitik, yazılım, elektriksel problem

48 dakika önce, Coşkun Basan yazdı:
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:
Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. 

DCI de bir kaç arkadaşım egr yi söküp temizledi çok az kurum vardı bende iyi yanma sağlanıyor onun için kurum olmuyor olarak yorumlamıştım

Doğru. Acceleration ( devirlenme ) süresi uzun. Yakıt-hava mümkün mertebe aynı oranda çalışıyor. Bazı firmalar 100 bg aracın acc zamanı ile oynuyor. Kullanıcı aracı 150 bg oldu sanıyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 13.08.2018 at 22:08, Mustafa Dilbirliği yazdı:


e9d24a015a41367244c9af57786cc9be.png servet abi bu araba Seat Leon 1,6 tdi. İntercoolerın kurum ve yağ dolduğunu iddia ediyor daha doğrusu tamirci öyle demiş ve yapmış. Senin fikrin ne

tek bir örneğe ait ve arıza sebebi belli olmayan bir bilgi rutin kullanılacak bir kaynak olmaz.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
10 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

tek bir örneğe ait ve arıza sebebi belli olmayan bir bilgi rutin kullanılacak bir kaynak olmaz.

Evet biz de başkaca örneklerle karşılaşacak mıyız diye forumda konu açtık bu yüzden :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...