Mustafa Dilbirliği 12 Ağustos 2018 Paylaş 12 Ağustos 2018 Selamun aleyküm arkadaşlar. Aracında intercooler ile ilgili sorun yaşayanınız oldu mu? Egr ile intercooler’ın bir alakası var mıdır? Egr arızası yaşayan araçların intercoolera yağ kurum vs basması gibi bir durum söz konusu olabilir mi sizce? Bu forumun çılgın abilerinin en güzel analizleri yapacağından Eminim. İyi ki varsınız Yorum bağlantısı
Mustafa Ata 12 Ağustos 2018 Paylaş 12 Ağustos 2018 Selamun aleyküm arkadaşlar. Aracında intercooler ile ilgili sorun yaşayanınız oldu mu? Egr ile intercooler’ın bir alakası var mıdır? Egr arızası yaşayan araçların intercoolera yağ kurum vs basması gibi bir durum söz konusu olabilir mi sizce? Bu forumun çılgın abilerinin en güzel analizleri yapacağından Eminim. İyi ki varsınız aleykum selam Intercooler turbodan gelen basınçlı havanin emme manifolduna gonderilmeden once sogutulmasina yardimci olan petek tir. Egr egzos gazinin yanmamis kismini tekrar emme manifolduna gonderilmesini kontrol eden kapaktir dogrudan alakali degil ancak intercoolar da yag var ise turbo pallerinin yataginin asinmasi ile alakali olma ihtimali yuksektir. Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Memur 12 Ağustos 2018 Paylaş 12 Ağustos 2018 (düzenlendi) Turbo bir kompresör çeşididir içeriye basınçlı hava göndermek için gücünü egzoz gazının basıncından alır Belki el pompası ile bisiklet tekeri şişirdiyseniz pompa havayı sıkıştırdığı için uc hortum kısmı eli yakacak kadar ısınır bunu fark etmiştirsiniz sıkışan hava muazzam derecede ısındığı için bu ısınan havayı motora direkt göndermek verimli bir yanma olmasını engeller bu yüzden araya havayı soğutan basınca dayanıklı bir radyatör eklenir. Bu radyatörün yağlanmasının sebebi öncelikle yüksek yağ basıncıdır buna da yüksek yağ seviyesi sebep olur öncelikle yağ seviyesini kontrol edin maksimumu geçmesin benim önerim maksimum olsa dahi yağın birazını alıp tam orta seviyede bırakmak. Seviye normal ise turbo yatağı sızdırmazlık özelliğini yitirmiş ve terleme yolu ile turbonun emme tarafından basınç hattına yağ veriyor demek. Terleme dahi olsa bu zamanla içeriye yoğuşup intercoolerda yağ birikmesine sebep olur. İntercooler sizin sökebileceğiniz bir kısımdaysa söküp önce mazot(kesinlikle benzin kullanmayın bağlantıları eritir) daha sonra 1 veya 2 kutu balata spreyi ile içerisini iyice çalkalayıp son olarakta su ile iyice durulayıp kurutup yerine takarsanız faydası olacaktır. Yılda 1 kez kendi arabama bu işlemi yaparım. 12 Ağustos 2018 tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2018 Paylaş 12 Ağustos 2018 Bir saat önce, Mustafa Ata yazdı: aleykum selam Intercooler turbodan gelen basınçlı havanin emme manifolduna gonderilmeden once sogutulmasina yardimci olan petek tir. Egr egzos gazinin yanmamis kismini tekrar emme manifolduna gonderilmesini kontrol eden kapaktir dogrudan alakali degil ancak intercoolar da yag var ise turbo pallerinin yataginin asinmasi ile alakali olma ihtimali yuksektir. Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir. Egr intercooler a vermez diye biliyorum. Kurum olması mümkün değil. Yağlanır onunda sebebi egr olmaz yine. Turbonun yağ basması sebep 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 12 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2018 Basınçlı hava yine o kanaldaki yağı itip temizlemiyor mu acaba? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Ağustos 2018 Paylaş 12 Ağustos 2018 Sürekli basiyorsa turbo hat yağlanıyor. İntercooler çıkışı maf öncesi boruyu sokerseniz gözüküyor yağlanma 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 21 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Turbonun yağ basması sebep neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlar Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlarBen turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 13 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2018 Ben turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm Motora zarar verdi mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Üstüne yurumedim pek emiş kısmını çıkardım sıkıntı olmadı. Ama intercoolerden bı avuç turbo pervanesi çıkardımMotora zarar verdi mi? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 13 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2018 Üstüne yurumedim pek emiş kısmını çıkardım sıkıntı olmadı. Ama intercoolerden bı avuç turbo pervanesi çıkardımAraç intercoolera yağ gönderirken ne gibi sorunlar hissettiniz arabada Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 sıralaması gidiş yönü farklı intercolerden basılan cıkan hava egrden emme manifolduna giriyor yani egr intere yağ basmaz interin içinde yag varsa egrden gecer sonra emme manifolduna girer. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ata 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Ben egr intercoolar a verir yazmadimki Egr intercooler a vermez diye biliyorum. Kurum olması mümkün değil. Yağlanır onunda sebebi egr olmaz yine. Turbonun yağ basması sebep 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 On 12.08.2018 at 18:03, Mustafa Ata yazdı: Egr den kolaylikla in tercoolar a yag gelmez ancak egzos gazi gondermesi nedeniyle kurum gelir. Diyince öyle anladım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 4 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: 5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: neresinden basascak yağı. yağ iyidir hem yağlar Ben turbo kırana kadar bilmiyordum nerden basıyor. Ama bu haftaki öncesinde usta bunun içinde yağlanma var dediğinde bişi olmaz dedi. Sonra o 3 den 4 e cekmicektim. Poofff ve bummm şuna benzedi: poff ladığı gün şeftali yediysen ondan olmuştur.. o yağ başka poof başka Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Mil yatağı aşınmış yağı ordan kaçırıyordu . Yatakta mil yalpa yapınca pervaneyi salyangoz a caktik işte abi. şuna benzedi: poff ladığı gün şeftali yediysen ondan olmuştur.. o yağ başka poof başka Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Egr emme manifoldunun tam girişinde olur. İntecooler ise daha geride. Arada mutlaka 30 cm ile motora göre 1 metreden fazla hava borusu var. Olurda Egr'den yağ geliyor ise aracı kurtarıcı ile sanayiye götürmek gerekir. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 13 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2018 Egr emme manifoldunun tam girişinde olur. İntecooler ise daha geride. Arada mutlaka 30 cm ile motora göre 1 metreden fazla hava borusu var. Olurda Egr'den yağ geliyor ise aracı kurtarıcı ile sanayiye götürmek gerekir. servet abi bu araba Seat Leon 1,6 tdi. İntercoolerın kurum ve yağ dolduğunu iddia ediyor daha doğrusu tamirci öyle demiş ve yapmış. Senin fikrin ne Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 13 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2018 Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir? Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. DCI de bir kaç arkadaşım egr yi söküp temizledi çok az kurum vardı bende iyi yanma sağlanıyor onun için kurum olmuyor olarak yorumlamıştım 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 Bozuk selenoid. Yada bizimki gibi kurcalanmis selenoid. Overboost hatası alınırsa kontrol ettirmeli.Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir? 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ağustos 2018 Paylaş 13 Ağustos 2018 52 dakika önce, Mustafa Dilbirliği yazdı: Egsoz hattındaki basınç yüksekliği neyden ileri gelir? Tıkalı Katalitik, yazılım, elektriksel problem 48 dakika önce, Coşkun Basan yazdı: Bir saat önce, Servet Aydın yazdı: Egsoz hattında basınç çok yüksek. Oldu ki turbo mili yağ sızdırdı. Emme hattına girer. Kaliteli yanma olmayan araçların egr hattı balçık gibi olur. Kurum ve yanmamış motorin nedeniyle. DCI de bir kaç arkadaşım egr yi söküp temizledi çok az kurum vardı bende iyi yanma sağlanıyor onun için kurum olmuyor olarak yorumlamıştım Doğru. Acceleration ( devirlenme ) süresi uzun. Yakıt-hava mümkün mertebe aynı oranda çalışıyor. Bazı firmalar 100 bg aracın acc zamanı ile oynuyor. Kullanıcı aracı 150 bg oldu sanıyor 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ağustos 2018 Paylaş 14 Ağustos 2018 On 13.08.2018 at 22:08, Mustafa Dilbirliği yazdı: servet abi bu araba Seat Leon 1,6 tdi. İntercoolerın kurum ve yağ dolduğunu iddia ediyor daha doğrusu tamirci öyle demiş ve yapmış. Senin fikrin ne tek bir örneğe ait ve arıza sebebi belli olmayan bir bilgi rutin kullanılacak bir kaynak olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği 15 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 15 Ağustos 2018 10 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: tek bir örneğe ait ve arıza sebebi belli olmayan bir bilgi rutin kullanılacak bir kaynak olmaz. Evet biz de başkaca örneklerle karşılaşacak mıyız diye forumda konu açtık bu yüzden Yorum bağlantısı
Recommended Posts