İçeriğe Yönlendir

C-Max I - 1.6 Tdci Sürüş Sırasında Aniden Gelen Sarsıntı


Canberk Orhan Uysal

Recommended Posts

Canberk Orhan Uysal

Merhaba,

 

2010 model dizel C-Max sahibiyim. Aracımda yaklaşık 2 aydır. Devam eden yüksek viteslerde(3, 4 ve 5. viteslerde) 2000 devir aralığından gelen bir sarsıntı var. Bu sarsıntı aynı aracı gaz vermezsiniz de motor durma noktasına yaklaştığında ön konsol sarsılmaya başlar ya, aynı o şekilde. Ne zaman yapacağı belli olmuyor. Gazı bırakıp devrin düşmesi sonrasında ve gaz vererek devri yükselttiğimde(2000 devri geçirdiğimde) ön konsoldaki sarsıntı artarak bir anda kesiliyor.

 

Antalya'da götürdüğümde balanstan kaynaklandığını söyledi. Balans ayarı yapıldı. İki jant eğilmiş, düzeltildi. Fakat aynı sorun devam etmekte.

 

Bu şekilde sorun yaşayan var mıdır? Sorun hakkında tavsiyeleriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim. 

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Canberk Orhan Uysal

Motor ve şanzıman takozlarından olsa sürekli yapması gerekmez mi Çağlar Bey?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gerekmez, ilgili frekansa denk gelince yapıyordur belki, belki de sağlamdır kontrolun amacı bu bir yerden başlamalı mesela en basitinden

Yorum bağlantısı
Canberk Orhan Uysal

Bugün Antalya'da  Ford özel servisi olan hem Çokoto' ya hem de Çitli Oto'ya sordum. Hatta Çitli Oto'da lifte kaldırıp baktılar. Iki serviste de akslardan kaynaklandığını belirttiler. Çokoto'da aksin degistirilmesi gerektiği fakat orijinalinin 3000-4000 TL aralığında olduğunu aracın şase numarası verilerek sipariş ile getirtilmesi gerektiğini, Çitli Oto da aksın kontrol edilerek tamir veya değiştirme yoluna gidilebileceğini orijinalinin pahalı ama sorunsuz olduğunu, yerli malı planın iş göreceğini ama düzen tutmayacağını, tercihen çıkma takılabileceğini belirtti.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erkan Işık
Merhaba,
 
2010 model dizel C-Max sahibiyim. Aracımda yaklaşık 2 aydır. Devam eden yüksek viteslerde(3, 4 ve 5. viteslerde) 2000 devir aralığından gelen bir sarsıntı var. Bu sarsıntı aynı aracı gaz vermezsiniz de motor durma noktasına yaklaştığında ön konsol sarsılmaya başlar ya, aynı o şekilde. Ne zaman yapacağı belli olmuyor. Gazı bırakıp devrin düşmesi sonrasında ve gaz vererek devri yükselttiğimde(2000 devri geçirdiğimde) ön konsoldaki sarsıntı artarak bir anda kesiliyor.
 
Antalya'da götürdüğümde balanstan kaynaklandığını söyledi. Balans ayarı yapıldı. İki jant eğilmiş, düzeltildi. Fakat aynı sorun devam etmekte.
 
Bu şekilde sorun yaşayan var mıdır? Sorun hakkında tavsiyeleriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim. 
 
Saygılarımla.

Rolantide sarsma varmı rolantıde tıtreme varsa stop ederkende varsa volant arızası dır
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kamuran CANAKLI

aynı sorun bende de başladı. Sanki mazotta problem varmış gibi yüksek devire çıkınca (2800-3000 den sonra) sanki gaz kesiyor sarsılıyor ama devir saatinde bir düşme olmuyor. anlamadım 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Akslardan yapsa 80 km ve üstü hızlarda araç sarsılmaya başlar. Bu sarsılma sadece motor devri düşüklüğü gibi değil bütün şasenin sağa sola titrediğini hissedersiniz. Siz gaz verdiğinizde sarsıntının gittiğini söylüyorsunuz. Bunlara rağmen halen sarsıntı söz konusu ise öncelikle akslara tıka basa gress bastırın, eğer gres yağı sonrasında sarsıntı biraz azalıyor veya kesiliyorsa sorun aks kaynaklıdır. Çözüme basitten başlayın.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Canberk Orhan Uysal
On 25.08.2018 at 23:59, Erkan Işık yazdı:


Rolantide sarsma varmı rolantıde tıtreme varsa stop ederkende varsa volant arızası dır

Rölantide böyle bir sorun yok maalesef.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Rölantide böyle bir sorun yok maalesef.

2500 -3000 devırden sonra gelıyorsa turbo devreden cıkıyor olmasın

2500 -3000 devırden sonra gelıyorsa turbo devreden cıkıyor olmasın

Enjektörler mazot yetıştiremıyor olabılır enjektör arızası buyuk ıhtımal makıneye baglatın enjektörleri

Enjektörler mazot yetıştiremıyor olabılır enjektör arızası buyuk ıhtımal makıneye baglatın enjektörleri

Servet abi bu konuda daha ıyı bılgı verebılır
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorun biraz daha netleşmeli.. 2000-3000 devir arasında ne zaman yapacağı belli olmayan bir titremeden dolayı aksa ulaşılmış.. 

Bence aks değil bu.. 

Aksta belirgin olarak gaz verince yapar titremeyi ve belirli viteslerde her zaman yapar.. 

Yakıt veya enjektör sorunu bence bu.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...